Ce au adus, de fapt, alegerile europene. 10 Concluzii

Au trecut câteva zile de la închiderea procesului electoral, iar rezultatele le cunoaştem cu toţii. Nu am dorit, până acum, să fac prea multe comentarii pe acest subiect, urmărind însă, cu mare interes, evenimentele pe care rezultatele acestor alegeri le generează. Unele dintre ele sunt previzibile. Dar, până la urmă, ce a arătat, în opinia mea, votul din 25 mai:

1. PSD a câştigat fără drept de apel, la mare distanță de locul II. Partidele din (de) dreapta sunt acum mici, fărâmițate și nu ating scorul obţinut de stânga. Este penibil să vezi analize repetate ce adună procente, pe ideea că poate-poate… Cei care au o anumită experiență știu că aritmetica electorală este diferită de aritmetica pe care o învățăm la școală. Unu plus unu, de multe ori, înseamnă mai puțin de doi!

2. Campania „Mândri că suntem români” s-a dovedit o idee bună, care a prins la mulți oameni. Ei au perceput mesajul în sens pozitiv, nu revanșard, în sens de încredere, nu de răzbunare. Nu a fost vorba de o campanie cu accente naționaliste. De altfel, îmi amintesc, în discursul meu, la Consiliul Național al PSD, în 12 octombrie 2002 – deci acum 12 ani – subliniam „este timpul să redescoperim mândria de a fi român, făcând ca talentul și valorile naționale să își regăsească locul în sfera valorilor europene”. Afirmarea specificității naționale presupune însă, în opinia mea, și afirmarea, inevitabilă, a patriotismului economic într-o Europă afectată de criză.

3. PSD își întărește poziţia pentru prezidenţiale, iar Victor Ponta este favoritul, dacă va decide să candideze. Evident – și o spun din proprie experiență – conducerea unui partid nu trebuie să se uite doar la scorurile bune, ci trebuie să analizeze performanța fiecărei organizaţii în parte – pentru că sunt unele care au performat și altele care doar s-au făcut că ajută partidul. Poate că pentru PSD este bine că nu a avut, în final, un scor cu 4 în față, chiar dacă tocmai asta este explicaţia „fenomenului Diaconu”. Legitimitatea unei analize organizaționale este cu atât mai mare, chiar dacă rezultatul global este foarte bun. Trebuie ținut seama, în perspectiva alegerilor prezidențiale de faptul că rămân, cel puțin, 20% procente de alegători care nu au ieșit acum la vot. Sunt nehotărâți, sunt eurosceptici? Nu sunt convinși de guvernare? În toamnă, alegătorii terțiari vor fi foarte importanți pentru turul al doilea.

4. Traian Băsescu a înregistrat un rezultat mai prost decât la referendumul din 2012, pentru că acum și-a testat susţinerea, exprimată direct prin votul pentru PMP, iar rezultatul a fost unul catastrofal. 94% dintre cei care au venit la vot au ales altceva decât ce le-a cerut Băsescu să aleagă. Este un eșec major, care arată incapacitatea lui Băsescu de a mai crea proiecte nu câştigătoare (pe acelea nu le mai poate face demult), ci care să conteze în vreun fel. Băsescu nu mai este relevant decât prin puterea pe care încă o mai are și pe care, în mod total surprinzător, unii doresc să i-o menţină (ba chiar, din ce am aflat, chiar să i-o întărească, printr-o „pensionare” în postul de premier, după cum ar fi promis cineva de la Bruxelles ca să i deschidă o ușă populară). Deocamdată, românii au votat „o moțiune de cenzură” împotriva lui Băsescu, așa cum ucrainienii au votat „o moțiune de cenzură” împotriva Iuliei Timoshenko, colega sa de Revoluție portocalie, și care a obținut doar ceva mai mult de 10% din voturi la recentele alegeri prezidențiale.

5. Campaniile partidelor de „dreapta” au fost, în general, neadecvate la România și la realităţile de aici. Schimbarea orei României, saltul cu paraşuta, isterizarea împotriva ideii că „USL trăieşte”, folosirea simbolisticii din fotbal au arătat că lipsa de substanţă nu poate fi acoperită. Asta dincolo de alte abordări ridicole, precum depunerea unei moţiuni de cenzură împotriva politicilor unui guvern împreună cu care ai făcut acele politici.

6. Mircea Diaconu este un fenomen – al doilea după Oprescu – care, cu simpatie mediatică (iar Antena 3 și oamenii de acolo au în mod cert meritele lor), a demonstrat un tip de mecanism pentru atragerea voturilor anti-sistem. Diaconu, ca și Oprescu, atrage sprijin major în Bucureşti și, până la urmă, este un bun exemplu de participare civică. Ideea boicotării alegerilor era lipsită de sens și a reprezentat un faliment în inițiativa unor jurnaliști sau ONG-uri. Nu cred însă că s-a înțeles, pe deplin, semnificația votului pentru Mircea Diaconu. Oricum, nu pot fi puse pe același plan voturile antisistem ale lui Diaconu cu cele luate, altă dată, de Vadim, Becali, Diaconescu – din punctul de vedere al educației, veniturilor, vârstei votanților. Este nevoie de o analiză calitativă aprofundată.

7. Nimic spectaculos legat de participare – chiar dacă mai mare decât la alegerile din 2007 sau 2009, participarea la scrutinul european din acest an este tot una mică, și care arată faptul că oamenii nu sunt încă atraşi de acest tip de alegeri sau că tematica europeană nu este încă aducătoare de voturi. Alegerile europene au fost, până la urmă, un exerciţiu de mobilizare pentru echipele de partid, dar un eșec pentru societatea civilă, care nu a reuşit să impună teme – (de ex. boicotarea
scrutinului). Nu cred însă că aceste rezultate pot fi, pur și simplu, extrapolate pentru prezidențiale. Nu este vorba de un „eșantion reprezentativ”, ci de un segment de votanți, mai motivați, care au mers duminică la vot.

8. O veste foarte bună – România nu intră în grupul țărilor din UE care cunosc o ascensiune a formaţiunilor extremiste! Dimpotrivă – partidele cu discurs neeuropean, populist, pe alocuri xenofob și extremist nu contează aproape deloc, fiind sub pragul electoral. Acest lucru este bine pentru noi, căci euroscepticii vor face o ţintă din România și la Bruxelles. Acolo vor trebui să fie oameni care să arate că țara noastră are o poziţie socială și economică solidă și că respectă toate regulile europene, ceea ce ar trebui să solicite și partenerilor săi.

9. Cred că semnalul pentru toamnă este clar: „dreapta” se simte nevoită să se unească și are o singură şansă – să renunţe la asocierea cu Băsescu, principalul perdant al acestor alegeri. Stânga (deja unită) are mai multe şanse, iar cea mai importantă este să continue să guverneze bine, cu gândul la un proiect de țară pe care România nu l-a mai avut de 10 ani, un proiect diferit de ceea ce a făcut Traian Băsescu în România în ultimul deceniu.
10. Unele lucruri tind să se repete. Pentru cei care cunosc istoria recentă, reamintesc problemele și proiectele puse în aplicare în 2004, între alegerile locale și cele parlamentare și prezidențiale, inclusiv cele determinate de crearea Alianței DA. Aceste alegeri, chiar și la o prezență redusă, arată că nimic nu aduce mai multe voturi decât seriozitatea, normalitatea și consecvența. E adevărat că nu întotdeauna. Iar eu, după 2004, mă gândesc, tot mai des, la cuvintele lui de Gaulle care spunea că „democrația este un sistem convenabil mai ales atunci când ai majoritatea”.

79 de gânduri despre “Ce au adus, de fapt, alegerile europene. 10 Concluzii

  1. 10 raspunsuri la CONCLUZI – 1.-au fost la vot doar 2milioane de persoane cu drept de vot-2. Minciuni 3.Minciuni ordinare 4 .Adevarat 5.Minciuni 6.Mircea Dinescu si S.Oprescu sant din SISTEM 7.Adevarat 8.o veste foarte proasta 9.Minciuni 10.Inca se tot rotesc partidele la putere prin rotatie de 24 ani [ toata clasa politica din Romania este un SISTEM ]-opozitie nu avem –

  2. http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/formula-succesului-la-prezidentiale–mru–reduceri-de-taxe–justitie-%E2%80%93-udrea-337202 “Formula succesului la prezidențiale: MRU + reduceri de taxe + Justiție – Udrea” spune domnul Cristian Câmpeanu. Problema este că Mihai Răzvan Ungureanu (MRU) a fost urcat în ascensorul social de către tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu. Aceeaşi care l-a urcat şi pe Traian Băsescu.

  3. Buna dimineata domnule profesor,

    Personal, recunosc deschis:

    Sunt unul dintre cei care n-au iesit la vot de aceasta data, in semn de protest.

    Eurosceptic spuneti dumneavoastra.

    Mai degraba euro-depressed…as zice eu……..

  4. Tot doctor ca si dr.Oana
    1. 32% din 16 milioane cu drept de vot real, reprezinta 5 milioane de romani. Atat au iesit de regula(mai putin referendumul valid) la scrutinuri electorale. Adica de ce a fost bun scrutinul de tur doi in 2009, cand cu mai putin ne-am pricopsit cu inca cinci ani cu actualul guvernator. 2 milioane vechi probabil este suma consultatiei dr. Oana!
    2. „Mandrii ca suntem romani” este de departe cel mai bun slogan electoral. Era bun:”sa traiti bine”? O nemernicie marinareasca.
    3. Da si nu! 38% inseamna putin cand ramai singur. Depinde de evolutie. Vara este de foc. Cine greseste-plateste!
    4. Da, dar nu conteaza inca! Serviciile inca il…tin! Si justitia. Daca-i iese cu Iohannis(calul troian zis liberal), se autoimpune premier. Este cineva care sa il combata. Nu! De aceea serviciile asteapta!
    5. Da, dar iar nu conteaza. Blonda se retrage putin de pe centura. Apoi revine, tupeu nemasurat are tipa. Prima si cea mai profitabila „meserie” politica nu se uita si nu este uitata. Depinde acum de absorbtie, comasare, fuziune, ori cum se mai numeste jocul astora. Apoi vine pe tort bomboana jocului cu … favorita , tot a jocului ;
    6. Da, asa este, insumi l-am votat. Incepe sa-mi para rau. Deja a facut doua greseli. Cu jocul independentului independent(vax!?) si apoi cu descrierea realizarii. Un fel de hai sa ne ca(ca)m acum, devreme ce suntem, pe proprii votanti!
    7. Participare suficienta pt. asa motiv electoral;
    8. De departe da;
    9. Da, dar nu o fac!
    10. Din totdeauna asa este!
    Acum despre articol. Corect 100%
    11. Adaug eu. Sunt APOLITIC!

  5. Cu toate ca gasesc multe lucruri bune in cugetarile lui Petre Tutea, personal n-am sa-mi schimb optiunea odata cu trecerea anilor peste mine, daca bunul Dumnezeu ma va lasa in continuare aici si dusmanii mi-o vor permite……

    Stanga mi-a fost piatra de temelie in gandirea mea politica.
    Stanga imi va fi piatra de mormant…….si dupa ce nu voi mai fi.

    Cu toate ca in tineretile mele nelinistite am cochetat cu Dreapta si cu Partidul Liberal, am vazut ce poate aduce prea multa libertate in societate.

    Am avut sansa sa lucrez pentru unii dintre cei mai bogati oameni de pe acest pamant, totusi acest lucru nu mi-a schimbat vederile politice, ba as putea spune ca mi le-a intarit.

    Tutea ne spunea aici:
    http://www.tutea.ro/evocari_3.htm

    „Petre Tutea a explicat mai limpede ca nimeni altul, mai ales pentru acele vremuri confuze de debut al tranzitiei, cã optiunea fundamentalã este aceea între socialism si capitalism. Tutea a fost un critic necrutãtor al comunismului si, în consecintã, al egalitarismului si al centralismului (2). El s-a dovedit foarte neîncrezãtor în solutiile pe care le-ar putea oferi alte variante de stânga, cum ar fi socialismul si social-democratia, pe care le-a catalogat, cu ironie, drept “sprit” ori “lapte bãtut” al comunismului (3). ”

    Nu contest gandirea acestui mare om, dar imi permit sa raman ancorat de convingerile mele calite in lupte destul de grele.

    Totusi sunt de acord cu Tutea aici:

    „Optiunea fundamentalã este aceea între socialism si capitalism”
    Totusi…Centralismul trebuie sa existe si chiar sa aibe o mana forte.

    Consider ca socialismul si implicit Stanga TREBUIE sa pastreze controlul politic a tot ce misca economic in tara, cu diferenta de a lasa o anumita marja de libertate Dreptei.in gandirea strategiilor economice de constructie a tarii si nu de…distrugere, cum a facut-o pana acum.

    China este cel mai bun exemplu, acolo unde Partidul este nevazut, dar EXISTA peste tot…la fel ca bunul Dumnezeu……

    In Romania Dreapta este FALIMENTARA dupa ce a distrus cu succes economia romaneasca.

  6. D-LE NASTASE-tot ce a-ti scris este perfect dar va mai intreb un amanunt ;daca traian basescu va fi tras la raspundere dupa toate atrocitatile facute+fratele lui mircea si acolitii lui?

  7. Dnă Oana Marin,mă surprinde acest comentariu.Numai dacă eşti orb nu vezi ce au adus aceste alegeri.În primul rând au arătat că bunăoară electoratul PSD nu este aşa tâmpit cum cred unii,că este cel mai serios,cel mai disciplinat şi iertată-mi fie afirmaţia cel mai instruit.Cei care votează cu dreapta pe motiv că sunt cool,uitând că dacest minunat electorat dedreapta îi cuprinde pe-alde fileaţă,pe mondiali şi alţi cetăţeni extrem de bronzaţi şi de infractori.Deci,cum spuneam,s-au cam separat apele.Numai dacă eşti sado-masochist mai vrei în ţara asta politici de dreapta,care seştie sunt politici de austeritate pentru cei mulţi doar.

  8. Stimata doamna „dr. Oana Marian”, observ cu stupoare ca aveti mari probleme cu Limba Romana… nu cred ca face cinste deloc titulaturii pe care o afisati la nume. In acest articol pe care nu doresc sa il comentez nu este vorba de Mircea Dinescu ci de Mircea Diaconu, iar pe deasupra scrieti dupa cum vorbiti: „sant” in loc de sunt total-analfabetic!
    P.S.
    Din cauza noastra, a poporului roman care devine din ce in ce mai incult si nescolit am ajuns in situatia in care suntem! Pentru ca cea mai mare parte a alegatorilor sunt lipsiti de educatie scolara si nu au gandirea antrenata. Populatie inculta = populatie manipulata!

  9. @ZeV:

    Sunteți nedrept cu Doamna Cris, dați-i timp să se lămurească singură. Problema este complicată, mai ales pentru un PNL-ist, dar eu am încredere în judecata dânsei.

  10. Cu deosebit respect!! aveti dreptate in cea mai mare masura, d-le prim ministru, dar sunt unele probleme pe care populatia acum nu le uita si pe care psd a ramas dator si dator de zeci de ori si tot a trecut cu vederea, apoi iar a venit si a promis si tot nu a respectat promisiunile. Apoi ne trezim la alegeri ca nu stim de ce electoratul nu vine la vot si a plecat din tabara unora sau a altora.
    S-a facut recent o afirmatie ,,ca asa cum persoana care la scuipat pe basescu raspunde penal, asa sa raspunda si el pentru minciunile spuse catre electorat si neonorate,, / *problema generala. Daca aceasta problema ar fi pusa in practica si promisiunea electorala la final ar fi catalogata ,,inselatorie,, nu cred ca multi ar mai face politica si aceasta tara ar ajunge acolo unde trebuie.
    Sunt din zona de unde se agata harta in cui, judet care a dat pentru psd cele mai mari scoruri electorale si in replica este cea mai saraca… nu este corect. Nici macar vice prim ministru nu am avut vreodata, nici ministri macar in vre/un guvern, apoi se fac afirmatii ca sa pierdut fieful psd aici. Cum sa nu se piarda cand nimic nu sa intamplat de atatia ani. este rezultatul propiriei administratii.Nici acum nu este inca relevant scorul obtinut deoarece este inca un refuleu contra nerespectarii legii in tara asta de sus in jos. Votul nu sa incheiat si nu sa linistit.
    Pacat ca lucrurile se misca foarte greu, foamea de grandomanie nu sa linistit, nimeni nu invata nimic, totul li se pare ca li se cuvine, dar 1907 de undeva de pe aici a plecat. Nu este o solutie, dar flegma a inceput sa apara si este gradul de cultura la care se ajunge, iar de acolo pana la bata nu mai e decat un pas. Pericolul instabilitatilor majore pe o criya artificiala si impusa, in batjocura luxului altora, nu va duce la pace sociala.
    Va doresc sa depasiti aceste momente la care sunteti nevoit sa le treceti, stiu ca nu e usor deoarece fenomenul revansardelor ma lovit si pe mine, dar florile pare nu ne aduc linistea nicaieri, uitarea vine prea repede si dam satisfactie.
    Cu stima!!!

  11. Foarte adevarat tot ce ati scris, sper ca toti ( cei de stinga ) sa ia aminte si sa aiba grija cum vor construi campania prezidential.

  12. Dupa ce mi-a trcut mirarea produsa de retragerea lu Antonescu Crin am inceput sa „ma rad” . Adica te temi ca nu vei mai fi catindat la prezidentie, faci galagie parteneru se jura pe copi, pe mama si pe Mercedes (asta cu mertzanu ejuramnatu valabil), iesi ca sa nu te traduca si sa nu te sustina la presedentie, iti anunti demisia daca nu strangi voturi, nu ei , demisonezi din presedentuia partidului, anunti ca vrei ce doprea baselu in 2006 (fuziune) , si apoi te retragi !! Titu cu coada pe sus de parca ai invinge !!

    Da se poa bucura „Mihai Răzvan Ungureanu ar putea renunța la cursa pentru Cotroceni” Tot ptr unitatea Dreptei (care? ca nu romneasca!!)
    Ma rog asta nu ar fi ales nici responsabil de scara (pe una de 30-40 apartamente. Ca pe una de 12 ar putea fi singuru barbat valid intre o pensionari batrani da batrani!) si are sanse decat sa fie confirmat in familie „presedinte al Comisiei de aprovizonare cu cartofi” (sef de plasa cum s-ar zice) .

    Da ma baga in ceata „eminenta” jurista Monica Macovei ca care zice ca Toţi europarlamentarii am susţinut aderarea României în Schengen. Ultima ţară care se opunea a fost Olanda, care a spus că mai vrea două rapoarte MCV bune. Primul l-a avut la sfârşitul lui 2011 şi urma cel din iulie 2012, care a fost devastator după încălcările Constituţiei comise de USL, iar apoi toate rapoartele au fost devastatoare pentru clasa politică, nu pentru DNA şi ANI. Ponta, Antonescu şi Voiculescu să dea socoteală şi să răspundă pentru faptul că nu am intrat în Schengen în 2012. Susţin intrarea României în Schengen şi menţinerea MCV, cele două nu sunt legate una de alta. Cei trei să dea socoteală politic şi lumea să ştie că datorită lor nu am intrat în Schengen. Ne putem gândi şi mai departe, dacă nu este cumva şi o răspundere penală, pentru că este interesul naţional al României să intre în Schengen. Ei trădează ţara, cine apără baronii locali trădează ţara”
    Ca cine cere ce cera ea para tara nu? tara cui?!
    Da mai interesanta mi se pare opinai profesionala a fostei procuroare:
    Întrebată în continuare unde s-ar încadra răspunderea penală, Macovei a subliniat că nu vrea să dea alte detalii. (http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/politica-interna/macovei-ponta-antonescu-si-voiculescu-ar-putea-raspunde-penal-ca-nu-am-intrat-in-schengen-in-2012-230831.html)
    Curat jurist ! Nu vrea sa dea detalii .. ca deh nulla poena sine lege da kakaya legea ?!
    Dertaliile ar fi legate de „revolutia nu cunoaste lege”, „lupta de clasa se ascute” si „vinovat neviovat canalu trebe terminat” toate din arsenalu comunist al anilor de inceput!!
    Asa cum european si democratic Zglobiu ala de scuipa pe Nutzu este bgata la psihiatrie .. ca in URSS ul lu Brejnev!!

  13. dr.(probabil prescurtarea de la drujbista) Oana Marian, rahatul asta cu 2 milioane la vot il mananci tu la indemnul retardatilor de pe dreapta care s-au facut de rasul curcilor la aceste alegeri …mai bine se lasa drq de politica si fac parasutism .
    In realitate ceea ce tu refuzi sa vezi este faptul ca stanga are de dreapta sa 7.5 milioane de alegatori anti dreapta , anti Basescu si oricarui analfabet frustrat de pe dreapta , nu 2 milioane …restul de 5.5 milioane stanga ii va scoate la toamna la prezidentiale ca sa le rupa capul miticilor care se strofoaca sa gaseasca un babui care sa-si asume o mama de bataie ce si-o va lua la prezidentiale de la oricare candidat de stanga .
    Dreapta a adus Europei si Romaniei HAOS , DEZASTRU si SARACIE ,oamenii citovi la creier nu uita asta si uita-te hahalero in toate tarile unde au avut loc revolutii portocalii ca s-a ales praful si pulberea .

    Abia astept alegerile prezidentiale sa vad cum 7.5 milioane de romani o sa se urineze pe fetele celor de pe dreapta, adica pe hotii hotilor si frustratii frustratilor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. Fragmentar, desi mai glumet, mi-am postat si eu cateva opinii, despre euroalegeri, anterior. Insa profit si de sinteza dvs.
    1. Nu PSD, ci o troica formata din 3 partide. Dar chiar fara celelalte doua partide, PSD a luat dublu fata de liberali. Totusi, cam asa era si inainte. Atentie, reiau ideea ca „dreapta” (pun ghilimele deoarece eu unul nu percep „dreapta” ca dreapta, adica utilizez o notatie conventionala) nu a pierdut, fata de 2009, decat 8-9 procente, contabilizate la PDL (+PMP). Corect, adunarea procentelor nu este valabila in politica, totusi cred ca Basescu a salvat ceea ce se mai putea salva, prin fragmentarea dreptei. Daca nu credeti, atunci sa ne intrebam cati votanti ar fi avut PDL, in lipsa PMP. Raspunsul corect este tot atatia! Iar PNL la fel. Am fi avut un absenteism mai mare, ceea ce ar fi urcat usor procentele de acum pentru troica PSD (spre 39%), PNL (17%) si PDL (14%). In ce situatie a obtinut dreapta procentele oficializate? PNL: cu Antonescu compromis si fata de stanga si fata de restul dreptei – si cu un Johannis care si-a pierdut puterea de seductie. PDL: cu un Blaga limitat de lipsa charismei ( si nu numai!). PMP: care a facut multe greseli. Indraznesc sa va provoc la un mini-concurs: numiti, in fiecare dintre cele sase partide (USD si cele trei de dreapta) cate cinci fruntasi recunoscuti pentru gandirea lor pe linia partidului respectiv (social democrata, progresista, conservatoare, liberala, democrata si populara). Nu veti gasi. De aici vine o alta intrebare, cu raspuns important: ce au votat electorii, in cazul fiecarui partid, liderul (neoficial, in cazul PMP) sau partidul ca organizatie?
    2. Campania „mandri ca suntem romani” nu a fost, in opinia mea, nici buna, nici proasta. Mie mi-a atras atentia ca europarlamentarii pot fi mandri ca sunt romani, la un milion de euro per mandat, cinci zile pe saptamana la Bruxelles cu bilete de avion pe banii mei, dormit, mancat si imbracat tot pe banii mei, si toate acestea in conditiile in care doar 3-4 europarlamentari au putut proba faptul ca au facut ceva pentru Romania in trecuta legislatura. In plus, dl CVT, suparat ca nu a mai prins un euromandat, a facut o observatie interesanta: cam un sfert dintre euroalesi sunt sotii sau amante ale unor lideri politici. Si in ultimul timp, de cand se injura cu mahalagioaicele prin studiouri, omul se cam pricepe la chilotareala. Sa ma scuzati, dle Nastase, dar in conditiile acestea nu doar ca nu sunt mandru ca sunt roman, dar fac ceva pe ea de cetatenie romana si pe ei de europarlamentari!
    3. PSD nu si-a intarit nici un fel de pozitie, discutam de o reafirmare a pozitiei sale pe care o ocupa de mult timp in campul politic si care era sa fie distrusa pe timpul presedintiei lui Geoana. Propunerea lui Ponta ca presedinte a fost vizibila, eurocampania USD a fost axata, imagistic, pe chipul lui Ponta. Care chip, folosit prea mult, ar putea deveni plictisitor pentru romani, pana in toamna. Daca este sa tinem cont de ceea ce arata recentele alegeri, atunci vom avea de-a face cu al doilea tur de scrutin la prezidentiale, ceea ce nu garanteaza o victorie a USD.
    4. In masura in care a trebuit sa evite un dezastru, Basescu nu a obtinut un rezultat catastrofal. Rezultatul este nemultumitor pentru el raportat la ambitiile ( si temerile!) sale, altfel, ca si Ion Iliescu la finalul mandatelor sale, are inca suficienta popularitate electorala pentru a impinge un partid in parlament (daca imi aduc aminte bine, Iliescu statea mai bine, avea posibilitatea de a transfera cam 11% unui partid, nu 6%). Cu PMP a facut numeroase greseli: a numit un lider din Moldova, pentru a obtine voturi de acolo (stia Basescu ce stia), voturi pe care, se pare, Basescu nu le-a obtinut, desi presa afirma ca la unele sectii de votare din Moldova, electorii au stat la coada si cate trei ore pentru a vota! Interesant de vazut, in concluzie, cum au votat cei de dincolo de Prut. La intern, Basescu a utilizat-o pe Elena Udrea, cunoscuta de la PDL pentru nepriceperea organizatorica (i-a distrus PDL-ului rezultatul electoral in Bucuresti, ca sefa de organizatie). Saltul cu parasuta in bratele unui instructor nu putea sugera decat ca si in politica procedeaza la fel. Interesant insa ca Basescu nu a avut loc de intors cu Udrea, iar problemele pe care le au Pinalti si Baronul Puilor sugereaza faptul ca Basescu incearca sa-si reaseze raporturile ( politice , nu va ganditi la prostii) cu Udrea. Sa mai mentionez ca PMP a plecat cu baza de date a PDL: am primit mai multe sms-uri electorale de la PMP. Ii anunt oficial, pe aceasta cale, ca le-am citit primele sms-uri gratuit, promotional, dar ca de la urmatorul sms le voi tarifa si factura activitatea de citire a mesajelor lor cu euro 10 milioane bucata, plus TVA, plus impozitul pe profit, plus impozitul pe dividende.
    5. Inseamna ca perceptia mea ca, la noi, dreapta e „dreapta” este corecta si ca formatiunile pe care le numim, prin conventie, dreapta nu au ce sa spuna, de fapt, electoratului pe care il vizeaza.
    6. Nu pot comenta pana nu precizati la care sistem va referiti.Sistemul statal, sistemul institutional, sistemul politic, …? Asta nu inseamna ca nu am concluziile mele.
    7. Ce au facut europarlamentarii anteriori, ca sa fie electorii mai atrasi si sa priveasca euroalegerile mai bine?
    8. Si nu vor fi.
    9. Am expus cercul vicios de acum din dreapta politica: pentru a creste procentual, dreapta trebuie sa – l abandoneze pe Basescu ( si nu numai!), dar cum incearca sa il abandoneze, cum isi muta dormitoarele in aresturi.
    10. Serizitatea, normalitatea si consecventa cui?
    Tot inainte!

  15. aveti dreptate domnule PRIM-MINISTRU.Va doresc sincer sa scapati de calvarul izolarii cit se poate de repede si sa va bucurati de viata alaturi de cei dragi.Mult respect ,pentru cel mai destept politician roman in viata.

  16. Alegerile astea sunt inca un act dintr-un „teatru” jucat cam slabut
    de cele doua capete ale aceleiasi „gasti”.E aceeasi pt. ca la nevoie
    se pitesc una in spatele celeilalte(ca in „afacerea Rogozin”).
    Este dreptul oricui sa vrea orice dar macar sa o spuna pe sleau.
    Cum a spus N.F.(ala din Anglia).Cei de aici fac altfel.Tipa ca ii doare si apoi o pun de o plimbare la brat acolo „in the city”.Halal!
    Au mai adus aceste alegeri „verde” la fascism incepand cu TVR.
    Au mai adus si „galben” la impotriva fascismului.
    Au mai adus un clar si limpede „Stop”- Europa !
    Daca va fi ca facatura devla noi se ceara o apropiere de lucratura
    de la Rasarit,mai ales cand va pune piciorul pe malul Prutului
    va fi necaz.Deoarece copiii dansilor aflati la invatatura si nu doar la ea(prin U.E. ori S.U.A.)pot sa se supere si sa vina in tara ca
    sa certe pe dansii.Abia de-atunci vom avea SCHIMBAREA !Parerea mea .

  17. Pentru mine 25.05.2014 a fost o zi cu al nu stiu catalea (3-4)termen
    de preaviz-debransare.Intrucat EU NU AM PLATIT NICIODATA CERTIF.VERZI
    SI C.P.C.-uri.Poate reusesc a fi respectat contractul de furnizare
    cum se respecta oriunde in U.E.(uniune a unor state ce recunosc
    tuturor cetatenilor dreptul de a fi cetateni europeni,adica o
    identitate comuna europeana-dupa cum am aflat si eu prin februarie).
    Poate nu reusesc.Macar incerc.Am rugat pe pres. Firmei de Furnizare
    Curent Electric(FFCE-porecla ce o folosesc)sa stam de vorba la TV.
    Ca in scris am facut-o deja.Dar nu-i de ajuns.Trag nadejde pana la
    urmatoarele zile cand alegem ceva,vom lamuri ori eu-ori ei(FFCE)cine are dreptate si celalalt sa plece „acasa”.
    Cam asta mi-au adus alegerile din 25.05.Multam ! Numai bine tuturor !

  18. Ponta sa faca bine sa nu repete episodul 2009 din turul doi cand s a dus Geoana in vizita la Vantu .
    Sa se ocupe staff ul de campanie in mod profesionist .
    Astfel va avea sanse super reale sa ajunga noul presedinte.

  19. De acord cu concluziile dvs.. Și pe mine m-a mirat faptul că diverși analiști și jurnaliști adună procentele electorale de parcă ar fi la ora de matematică…

  20. Prinţul Charles, la Bucureşti:
    „România îmi este aproape de inimă din mai multe motive”

    Astăzi, la 09:37
    http://www.realitatea.net/printul-charles-la-bucuresti-romania-imi-este-aproape-de-inima-din-mai-multe-motive_1452334.html

    Prinţul Charles a sosit în România imediat după alegerile europarlamentare. Prima destinaţie, Transilvania. Ieri, în absenţa presei, a venit în Capitală şi a fost primit şi la Cotroceni.

    Potrivit comunicatului Preşedinţiei, şeful statului i-a mulţumit Alteţei Sale Regale pentru vizită şi pentru prietenia pe care a arătat-o, în toţi aceşti ani, României. În cadrul întrevederii s-a discutat şi despre combaterea corupţiei şi consolidarea statului de drept.

    Imediat după primirea de la Cotroceni, prinţul Charles a primit, la Universitatea din Bucureşti, titlul de Doctor Honoris Causa.

    „Am o admiraţie profundă pentru spiritul românilor, care i-a făcut să reziste şi care îşi are rădăcinile, fără îndoială, în cultura lor, în identitatea lor religioasă şi etnică. Acestea au contribuit la a face din această ţară o parte unică a Europei. România îmi este aproape de inimă din aceste motive”, a spus Charles în discursul de la Facultatea de Drept.

    În discursul său, prinţul Charles a subliniat importanţa menţinerii tradiţiilor satului românesc.
    ––––––––––––––
    nota Marian Nicolae membru al PSD

    O rugam pe Alteta Sa Regala Printul Charles sa nu faca aceeasi greseala ca si Voda Lapusneanu si sa nu gandeasca la fel ca si Voda Lapusneanu….

    Noi, romanii simpli stim povestea Declaratiei Balfour si implicatiile majore asupra poporului roman si a Romaniei, ale Noii Declaratii Balfour.

    Din cate stim noi, conform uzantelor diplomatice, vizita de curtoazie din partea Altetei Sale Regale la Presedintele Romaniei, ar fi trebuit programata inaintea vizitei din…Transilvania, dar intelegem ca Alteta Sa Regala Preintul Charles simte o apropiere puternica intre Alteta Sa si conacul contelui Kalnoky, care fie vorba intre noi, numai el stie de unde a ajuns conte in Romania si mai ales de unde are si conac….

    Nu insistam asupra provenientei banilor necesari sa cumperi si/sau sa refaci un asemenea conac. Mintea noastra de romani simpli nu ne ajuta sa intelegem aceste lucruri.

    Trecand peste aceste simple detalii…o rugam pe Alteta Sa Regala Printul Charles, sa nu se preocupe de tradiţiile satului românesc, traditii care ne privesc numai pe noi romanii……

    In rest, ii uram Altetei Sale Regale multa sanatate si vizite cat mai putine in Ardeal, pamant romanesc………pardon, Transilvania se numeste prin lumea aleasa…..

  21. Excelent comentariu, domnule Adrian Nastase.
    Iata, distinsa doamna, atat de pretuita de domnia voastra, cunoscuta sub numele de Cris (se pare – un ideolog abil al PNL, adica cu toate gradele de libertate intacte (Z) ), spune ca dvs n-ati castigat, deoarece ati crezut, ca un naiv de meserie, in principii, etica si moralitate.
    Dupa doamna Cris, ca si in acceptiunea conducerii improvizate a PNL, conteaza doar voturile si…programul.
    Care program ? Al doamnei Merkel ? Al domnului Barroso (artizanul crizei UE) ? Al domnului Biden ? Al papei de la Roma ? Eu ,,citesc” in programul PNL doar atat: ,,aliaza-te – in stilul pactului Ribentrop- Molotov – cu oricine, apoi da-i la gioale, pe la spate si lasa-l sa se compromita la guvernare”. Asa a facut (partial), trebuie sa recunosc, si Calin Popescu Tariceanu. Dar, cel putin, PNL-ul de atunci, a avut un argument puternic: si-a prezervat integritatea, independenta de Basescu si APARTENENTA LA A.L.D.E., refuzand dizolvarea in partidul lui Basescu-PD. Mai mult, PNL-ul lui Tariceanu SI-A ASUMAT in continuare responsabilitatea guvernarii.
    Politicienii persista in greseala de a crede ca guvernarea…erodeaza si opozitia iti creste cota, de ca si cum, romanii ar fi niste retardati turmentati care cred doar in promisiuni viitoare, neconfirmate niciodata de actiuni trecute si/sau prezente, CU TOATE GRESELILE INERENTE. Romanii STIU ca doar cine nu munceste (eventual, doarme in Parlament) nu greseste. (Z)
    Am avut, noi romanii, un program generos in 2012 si un obiectiv strategic, esential pentru Romania, votat de o majoritate lucida : demolarea regimului toxic si totalitar, dispretuitor de Constitutie, Traian Basescu.
    Din fericire, inca se pot castiga alegerile in Romania si daca esti etic si principial, nedezicandu-te de obiectivele majore pentru care te-au votat romanii.
    De aceea Victor Ponta trebuie, acum, sa candideze. Are toate sansele sa castige, deoarece romanii, detinatori de memorie, s-au saturat de sforarii lasi, santajabili si lipsiti de scrupule din politica romaneasca, la randul lor, manevrati prin mii de fire de entitati ostile independentei si suveranitatii Romaniei.
    Si, s-au saturat, mai ales, de demonul Traian Basescu.
    Crede cineva ca influenta lui Basescu nu ajunge, sau nu se manifesta si dincolo de PMP ? Om fii noi naivi, dar, incet incet, evoluam. (Z)
    Asa sa ne ajute Dumnezeu.
    Pacat ca dreapra romanesca nu reuseste se se aglutineze PE PRINCIPII SI COERENTA DOCTRINARA, in interesul romanilor, nu al fortelor oculte externe care ne re-scriu , malformat, destinul, pe multi ani de aici inaine.
    PNL ar fi fost un bun punct de plecare si dezvoltare al dreptei sanatoase, dupa 2016, asa cum era , oricum, prevazut , intre partile care au constituit USL.

  22. Da, de Gaulle avea dreptate cand spunea că : “democrația este un sistem convenabil mai ales atunci când ai majoritatea”.
    COMENTEZ:
    De Gaulle s-a convins pana la urma ca o poti pierde foarte repede (majoritatea n.r.) daca nu-ti respecti principiile si angajamentele.
    (Z)
    Dvs, domnule Nastase, ati pierdut neconcludent in 2004. Dar ati ramas un PERMANENT pericol pentru cei care nu cred in principii. De aceea v-au izolat de zona politicii active.
    Oricum, va felicit pentru ca l-ati creat pe Victor Ponta. Chiar daca, uneori greseste (in primul rand, prin naivitatea de a crede in parteneri), pe fond, va este un demn discipol.
    Eu mai mir ca liberalii inca mai posteaza pe blogul dvs. Cred ca o fac, cel putin in prezent, ca sa va dilueze mesajul

  23. sa nu ne pripim:
    1. cele 2 milioane de voturi acordate PSD sunt f putine daca ne raportam la cei 18 mil de romani sau la cele 7, 4 mil voturi la referendum acordate USL
    2.cele 2 mil de voturi nu cred ca vor fi suficiente pt intrarea in turul 2 la toamna, indifferent cum se va numi candidatul PSD:CORLATEAN,PONTA, OPRESCU, ISARESCU,ANDRONESCU
    3.PSD nu are inca un proiect clar, coerent, pragmatic, intelligent, european privind candidatul la prezidentiale, o echipa de suflet si de sacrificiu
    4. PNL nu a stiut sa gestioneze crizele provocate de iesirea de la guvernare, ruperea USL, demisia lui Antonescu din fruntea senatului, arestarile si condamnarile lui Becali, Fenechiu, Rusanu,Chiuariu, etc.
    5.Fenomenul MIRCEA DIACONU a fost picatura care a rasturnat calculele PNL si consilierilor guresi, acoperiti,dolosivi . Mihalache a fost in echipe lui Nastase, Melescanu,.Geoana,Antonescu, iar Gusa……..
    6.Absenteismul de 2 din 3 electori la vot este f greu de combatut dupa ruperea USL. Aliantele nu mai au credit dupa CDR; ADA; Alianta pt. Romania(PDL-PSD ) din 2008-2009, iar liderii nu au statul de locomotive
    7.Relatiile de comunicare cu electoratul si mass media sunt deficitare, incomplete, sporadice, pompieristice, lipsite de substanţă.
    8.Reperele morale, profesionale, politice lipsesc cu desavarsire!
    9. Nevoia de emulatie, de magnetism, optimism, entuziasm, incredere, speranta mai necesare ca niciodata!
    10.Statul de drept si domnia legii inseamna patriotism, spunea Joe Biden acum cateva zile in România, vectori de imagine, tinte precise, scop si ideal de solidaritate nationala!

  24. Sant sustinatoarea Casei Imperiale a Romaniei!Eu nu mai vreau nici un fel de presedinte,sant pentru reinstaurarea Monarhiei.Sant total de acord cu toata analiza facuta in articol!Dumneavoastra a-ti fost pentru mine CEl mai de valoare prim ministru pe care l-a avut Romania post decembrista!

  25. Buna ziua,
    Dorim sa aducem in atentia d-voastra prima platforma de donatii online in scop caritabil http://www.salveazaoinima.ro Prin acest mesaj venim cu rugamintea daca doriti sa puneti un banner sau link pe blogul d-voastra pentru a ne fi mai usor sa promovam acest proiect.Suntem siguri ca numai impreuna putem face lucruri frumoase.
    Asteptam cu interes raspuns din partea d-voastra pe adresa de e-mail:salveazaoinima@gmail.com sau ma puteti contacta la nr de tel.0752.753.540-Placinta Vlad-Presedinte Asociatia “Salveaza o inima”
    Va multumesc din inima!

  26. Despre prezidentiale si prezidentiabili: Stanga se gandeste, dreapta se grabeste

    De ce Victor Ponta nu se grabeste sa-si confirme candidatura la alegerile prezidentiale? Probabil ca unul dintre raspunsurile simple si directe ar fi ca nu isi asuma candidatura ca pe un interes personal. O candidatura pentru pozitia de sef al statului este o miza institutionala si comunitara, in sensurile largi ale cuvintelor, care implica reflectie si responsabilitate. Trebuie avuti in vedere oamenii, milioanele de sperante, daca esti cel care le poate raspunde cel mai bine increderii, daca nu cumva exista altcineva mai bun. Prea multe orgolii si patimi, personale dar si de partid, s-au consumat si au facut rau si in 2004 si in 2009, pentru a mai accepta sa se reproduca si la alegerile prezidentiale din 2014. Ideea de „a impune costuri” unui lider sau unui partid, prin acuzatii false sau diversiuni compromitatoare, este una dintre cele mai josnice, pentru ca loveste in masa electoratului care il sustine. Un presedinte este al tuturor romanilor, nu al unui partid sau al clientelei partinice. Daca merge la mitingurile electorale ale unui partid sau sustine un candidat demonstreaza contrariul, o subcultura de gasca, aceasta explica de ce Traian Basescu a fost incapabil sa fie echidistant si sa-si exercite rolul constitutional de mediator, sine ira et studio. Nimic nu garanteaza ca cei pe care i-a desemnat „urmasi” nu vor proceda la fel, aschia nu sare departe de copac, dar totul pledeaza pentru a iesi de sub influenta acestui „Maleficent”, pentru a cita titlul filmului din 2014 al lui Robert Stromberg.

    Amanarea pentru prima saptamana din septembrie, cand a convocat Congresul PSD pentru a se pronunta asupra celei mai meritorii candidaturi, tine, ce-i drept, de respectarea procedurii democratice, dar aceasta va fi o simpla formalitate. Prin castigarea europarlamentarelor si ridicarea starii economice si sociale a tarii, doi indicatori definitorii si imbatabili de brand politic, seful de partid si de guvern social-democrat nu are niciun contracandidat intern pe masura, nu va avea de ales. Nu de putine ori, Victor Ponta a afirmat ca ar prefera sa-si duca pe mai departe mandatul de premier, pana in 2016, asa cum s-a angajat in fata electoratului USL. Multi vad in aceasta optiune de continuitate o lectie de sinceritate si loialitate pana la capat, de care romanii nu prea au mai avut parte, si o sanctionare a acelor politicieni care se dezic cu aceeasi usurinta cu care promit. Altii vad insa o asteptare din calcul, pe variabile scontate, care inca nu au devenit vizibile. In mod cert, asteptarea ca situatiile europeana si regionala sa se aseze nu va fi lipsita de sens. Surprizele oferite de europarlamentare, care inevitabil vor duce la corectii de directie a UE, impactul presedintelui ales Petro Porosenko asupra crizei ucrainene sau aparitia unui mare competitor (si unei alternative, totodata) pe piata integrarii, Uniunea Economica Euroasiatica (UEE), se vor numara, fara indoiala, printre coordonatele care vor marca strategiile candidatilor, presedintele fiind titularul politicii externe a Romaniei.

    Pe partea dreapta a esichierului lucrurile stau complet diferit, exista multa agitatie si graba pentru a desemna, cel mult pana pe 15 iulie, un candidat unic la alegerile prezidentiale. Renuntarea neasteptata de catre Crin Antonescu la candidatura la presedintie complica (sau poate simplifica?) putin lucrurile, dar nu le schimba esential. Gestul presedintelui demisionar al PNL, care a anuntat ca se va grabi sa puna punct si interimatului la conducerea partidului, seamana cu o incercare de „inalbire”, practic, de eliberare a sanselor dreptei unificate la prezidentiale, pe de o parte, si ale noului leadership liberal, pe de alta, de pasivul sau incarcat de greseli politice. Miscarea tactica este buna, dar pentru a deveni si castigatoare strategic va fi nevoie de mult timp, care iese din orizontul alegerilor prezidentiale, oamenii vor trebui sa se dumireasca, dincolo de conjunctura electorala, mult prea suspectata de stratageme sau gaselnite de castig pe termen scurt. Am putea crede ca Antonescu spera sa obtina prin noua alianta, PNL-PDL, o noua Alba ca Zapada, este insa greu de spus in acest moment daca va fi concurenta sau nu cu cea a lui Basescu, PMP, desi spiritul molipsitor este acelasi. Oricum, doua Albe ca Zapada ar fi prea mult pe acelasi esichier.

    Manevra lu Crin Antonescu, insist asupra ei pentru ca va fi mult timp subiect de discutie, ar putea sa mute o parte din presiune asupra lui Victor Ponta, ar putea viza chiar fortarea unei reactii in oglinda. Nu vom afla insa mai devreme de inceputul toamnei care va fi raspunsul PSD. In mod cert insa, viitorul sef al Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, de la care se asteapta demersuri cu adevarat de drept, nu-i va trimite lui Ponta, precum Barroso, un biletel in 10 puncte in care sa-i spuna ce sa faca si sa dreaga, de dragul intrarii in PPE a PNL…

    Retragerea lui Crin va avea, foarte probabil, si o alta consecinta, presupun autocalculata, de spalare a propriei imagini, si aceasta pe termen scurt, prin impingerea in fata a unui alt candidat la sefia PNL si la prezidentiale. Este suficient sa ne imaginam cum vor fi redirectionate frustrarile a doua zi dupa pierderea alegerilor. Klaus Johannis este un politician cu rigoare si decenta, care nu-i vor fi insa de ajuns, intr-un context al dreptei mai mult decat nefavorabil, de faramitare si de slabiciune excesive, dar si intr-un joc cu carti masluite si sfasieri chiar in interiorul dreptei, sub patronajul lui Basescu. Nu cred ca exista cineva in interiorul dreptei care sa ia in serios posibilitatea unei victorii a unui prezidentiabil de dreapta. Ca si exercitiul guvernarii, si cel al presedintiei uzeaza, ori de cei zece ani de capitalism de tip Basescu pe paine li s-a aplecat romanilor, vor o schimbare de meniu. Ceea ce pot face insa prezidentialele pentru dreapta este sa dea statura politica candidatilor sai, sa-i pozitioneze ca posibili premieri la viitoarele schimbari de guvern, pentru care sansele vor fi mai credibile. Mi se pare ca Basescu, care va continua sa aiba coatele ascutite si dupa ce nu va mai fi presedinte, nu ar mai fi Basescu daca ar fi de acord ca oricare dintre protejatii sai din PMP sa fie surclasat de o alta propunere de premier dor pentru ca ar fi tot de dreapta.

    Graba dreptei unificate de a-si stabili candidatul pentru prezidentiale este justificata, oricine nou candidat va avea nevoie de un timp consistent pentru a fi evaluat, numai cei foarte puternici, care au pielea tabacita de incercari, nu mai au nevoie de asa ceva (nu cred ca stereotipul Basescu ar mai putea fi rebrenduit de vreo campanie). In orice caz, cred ca vara s-ar putea dovedi un sfetnic mult mai bun decat ne-am inchipui. Cel putin, pentru necunoscutele stangii. Daca vrem insa ca electoratul sa-si impuna agenda, nu politicienii, va trebui sa ne gandim ce presedinte ne dorim.

  27. @cris

    Ma uimiti , doamna … ma uimiti … si caut buna-credinta in ceea ce sustineti . Asta pentru ca :
    1.PSD a guvernat cu PDL pentru ca liderii liberali si-au inchis telefoanele imediat dupa alegerile generale din 2008 , din simplul motiv ca isi doreau functia de Prim-ministru , pe care ar fi fost total imoral sa o obtina , avand in vedere diferenta de scor dintre cele doua partide ;
    2.UNPR –ul a fost alcatuit din dezertori in majoritate de la PSD iar reluarea relatiilor cu UNPR-ul s-a facut pentru sprijinul acordat motiunii de cenzura ( sau a fost rau ca a cazut in Parlament guvernul MRU , cu sprijinul UNPR ? ) ;
    3.UDMR-ul a avut PROTOCOL semnat cu USL , iar PSD-ul a considerat moral sa-si tina cuvantul dat inainte de alegeri , in timp ce liberalii si-au calcat in picioare promisiunea . Nu discut daca „ agatarea ” acestora la guvernare era sau nu de bun augur , stiu ca intelegerea s-a facut atunci cand nu se stia inca daca USL poate atinge 50% din voturi ;
    4. PUR / PC a fost „ SOLUTIA IMORALA ” , intrand la guvernare cu Alianta DA ca urmare a santajului lui Basescu Traian . Cand au vazut suceala lui Basescu si dorinta acestuia de a face alegeri anticipate pentru a scapa de ei , conservatorii s-au rasucit si ei ;
    In toate cazurile pe care cu lejeritate le enumerati PSD-ul a fost cel tradat . Cea mai buna dovada de loialitate in politica insa din partea PSD a fost sustinerea unui guvern minoritar al PNL . Stiti bine ca lucrul s-a facut fara nici un protocol semnat , pe baza unei simple strangeri de mana .
    Sunt convinsa ca si dumneavoastra cunoasteti toate cele de mai sus. As mai spune ca in cadrul tratativelor de la formarea USL , PSD-ul a oferit partenerilor liberali o partitate pe care nu cred ca un alt partener ar fi fost dispus sa o ofere ; ca PSD-ul , despre care liberalii ne-au spus ca o sa faca o sedinta rapida prin care sa-si legitimeze un alt candidat la presedintie , maturandu-l pe Crin Antonescu , nu are pana in prezent candidat cert pentru alegerile din noiembrie. Liberalii au primit in Guvernul Ponta cele mai atractive si mai importante portofolii ( finante , transporturi , afaceri interne, etc. ) si Crin Antonescu tot nu a fost multumit , pentru ca el voia TOTUL ! Dupa ce Antonescu a rupt USL-ul , Victor Ponta a numit pe portofoliile care ar fi revenit liberalilor ministri fara-de-partid , care sa poata fi inlocuiti usor , in caz ca partenerii lor suparaciosi se intorc . Asa ca eu sunt neplacut surprinsa sa-l aud pe acelasi Crin Antonescu vorbind despre „ PERICOLUL ROSU ” si PARTIDUL-STAT-PSD , in timp ce i se pare perfect justificat si moral sa-l inlocuiasca prin PARTIDUL-STAT-LIBERAL-DEMOCRAT –POPULAR ! , in ciuda votului popular si al resentimentelor cetatenilor !
    Si mai spuneti si asa: „Restul e sentimentalism, etică și morală care nu au ce căuta în politică.Vi se pare că dl. Năstase, ținând la etică și morală, a câștigat? ”
    Va intreb , doamna , de ce scrieti dumneavoastra atunci pe blogul unui politician perdant ? Care este ratiunea acestei alegeri daca morala nu are nici o importanta ?

  28. 11. Nevestele lui Ponta si Antonescu au ajuns ( nemeritat ! ) europarlamentari si vor freca menta la Bruxelles / Strasbourg pe vreo 7000 Euro/luna plus alte atentii . Alaturi de alte personaje sinistre care n-au ce cauta acolo : Monika Makovei , Stolojan , etc.

    Faptul ca primii trei oameni din stat ( Ponta , Basescu si Antonescu ) si-au pus nevestele si fiica europarlamentari cred ca spune foarte multe despre clasa politica romaneasca , despre cum gandesc politicienii , despre cine ne conduce , despre bunul lor simt si despre ce sanse avem ca popor sa se indrepte lucrurile … ZERO !!!

    12. Lumea e INGRETOSATA de tot acest spectacol penibil pe care-l ofera clasa politica romaneasca : nepotisme , incompetenta , coruptie , slugarnicie in fata responsabililor SUA si UE , turnatorii la Inalta Poarta de la Bruxelles , tradari , lipsa de patriotism , lipsa de idei , fricosi , jocul la doua capete …

    13. Eu personal sunt din ce in ce mai putin mandru ca sunt roman !

    Nu pot sa fiu mandru ca traiesc intr-o tara condusa de un imbecil ca Traian Basescu , intr-un stat politienesc unde adversarii politici sunt hartuiti si arestati , intr-o tara unde institutiile de forta au salarii de 5x mai mari decat profesorii si medicii , intr-o tara cu 5 procuraturi paralele , 7-8 servicii secrete si zeci de organisme de control , intr-o tara unde toti cei care vor sa faca ceva sunt priviti cu suspiciune si tratati ca infractorii , intr-o tara care se transforma incet-incet in colonie SUA & UE , intr-o tara in care primii oameni din stat sunt chemati la ordin la ambasada SUA , intr-o tara saracita si jefuita de resurse …

    14. Este reprobabil si de neacceptat ceea ce a facut Crin Antonescu ! Dar la fel de reprobabil si de neacceptat este si comportamentul d-lui Ponta vis-a-vis de PNL si Crin Antonescu !

    Este nedemn si lipsit de fairplay sa-ti asmuti televiziunile de casa ( Romania tv , Antena 3 ) impotriva unui camarad de drum care te-a ajutat sa fii prim-ministru !

    Este nedemn si lipsit de fairplay sa-l folosesti pe tristul Calin Popescu Tariceanu ca sa-l inlature pe camaradul cu care ai plecat la drum !

    15. Este cel putin NESIMTIRE sa vii din nou cu sloganul ” Dreptate pana la capat ” când tu ca alianta ti-ai ratat toate obiectivele politice promise si ai MIMAT timp de doi ani ca te lupti cu Basescu ! Asta mi se pare cea mai mare nesimtire …

    16. Nu pot sa nu observ ca , daca in cei doi ani care au trecut USL si-a ratat toate obiectivele politice , fruntasii USL si-au indeplinit toate obiectivele personale : nevestele au devenit europarlamentari , sunt mai bogati , si-au impartit toate functiile posibile , au afaceri prospere , calatoresc , au salarii imense ( vezi ASF ) , etc.

  29. FALSA ILUZIE A LIBEREI ALEGERI …

    Falsa iluzie a liberei alegeri. Cele 10 corporatii care conduc lumea si care controleaza tot ce cumparam .

    Exista zece mari corporatii care controleaza productia a aproape orice cumparam, de la obiecte pentru gospodarie, pana la mancare pentru animale sau blugi. Potrivit unui grafic aparut pe reteaua Reddit si preluat de policymic.com, aceste companii formeaza o retea care detine partial, in totalitate sau sunt parteneri cu principalii jucatori din piata.

    Graficul, intitulat “Iluzia alegerii” arata brandurile pe care companii cu nume mari ajung sa le detina sau sa le influenteze.

    Spre exemplu, Coca-Cola nu detine Monster, cunoscuta bautura energizanta, dar se ocupa de distributia sa. Yum Brans, care are in portofoliu KFC si Taco Bell, au un parteneriat exclusiv cu Pepsi.

    Procter & Gamble, compania de 84 miliarde de dolari, care se bucura de cea mai mare publicitate in SUA, este legata de o multime de branduri care produc orice de la medicamente, pasta de dinti, pana la haine de clasa. Nu este de mirare ca P&G ar deservi astfel 4,8 miliarde de oameni din intreaga lume, prin aceasta retea uriasa.

    Nici Nestle, o corporatie de 200 miliarde de dolari si cea mai mare companie alimentara din lume, nu sta mai rau. Cunoscuta in principal pentru produsele sale dulci, Nestle are, de fapt, 8.000 de branduri diferite in intreaga lume si detine o parte sau se afla in parteneriat cu o multime de altele in plus. Din reteaua sa fac parte compania de cosmetice L’Oreal, gigantul din domeniul produselor alimentare pentru bebelusi Gerber, brandul vestimentar Diesel si producatorii de mancare pentru animale Purina si Friskies.

    Acesta dominatie mondiala nu se rezuma numai la domeniul produselor pe care le cumparam pentru consum. In ultimii zece ani, stirile si informatiile media pe care le consumam sunt si ele comasate la nivel inalt. 90% din media este acum controlata de doar sase companii, de la 50, cati jucatori importanti erau in 1983, potrivit unor date aparute in 2012.

    Cel mai clar tablou al situatiei se regaseste la nivelul bancilor. 37 de institutii bancare s-au contopit in ultimele doua deccenii in numai patru: JPMorgan Chase, Bank of America, Wells Fargo si CitiGroup. Cele mai mari 10 banci din Statele Unite sunt responsabile acum de 54% din totalul rezervelor financiare, desi in 1990 detineau controlul a numai 20% dintre ele. In acelasi interval, numarul institutiilor bancare s-a redus de la peste 12.500 la aproximativ 8.000.

    Iata si o mica parte din portofoliul celor mai cunoscute branduri din domeniul mediatic:

    GE: Comcast, NBC, Universal Pictures, Focul Features;

    news-Corp: Fox, Wall Street Journal, New York Post;

    Disney: ABC, ESPN, Pixar, Miramax, Marvel Studios;

    Viacom: MTV, Nick JR, BET, CMT, Paramount Pictures;

    Time Warner: CNN, HBO, Time, Warner Bros;

    CBS: Showtime, Smithsonian Channel, NFL.com, Jeopardy, 60 minutes.

    Cele zece companii care detin suprematia, la nivel global, in toate domeniile, si care au acaparat piata, sunt: Coca-Cola, PepsiCo, P&G, Nestle, Kraft, Unilever, Johnson&Johnson, Mars, Kellogg’s si General Mills.

    ………………………………………………………………………………………………

    OBSERVATIE : Dupa ce cititi acest articol va rog sa inlocuiti acele multinationale cu unele state ( SUA , GERMANIA , MAREA BRITANIE , FRANTA , Israel , etc. ) si toate acele branduri detinute de acestia , cu politicieni ( Basescu , MRU , Geuana , Crin , etc. ).

    Va rezulta ILUZIA ALEGERII IN POLITICA si farsa sinistra la care suntem supusi…

  30. P.S.D.-ul are nevoie de circa 14% în plus pente acest 37% obținut la alegerile europarlamentare pentru candidatul lor,la alegerile prezidențiale,în schimb,partidele de dreapta vor avea nevoie de mai mult de 15%în plus pentru candidatul lor pentru a câștiga alegerile prezidențiale din mai multe motive:

    1.) Nu toate partidele de dreapta se vor uni între ele;
    2.) Cei nemulțumiți de absandonarea luptei anti-Băsescu și a sistemului său vor vota cu Ponta și P.S.D.-ul;
    3.) Până la alegeri,imaginea multor partide și oameni de dreapta va fi efectiv compromisă(vezi scandalul Mircea Băsescu-Bercea Mondial),iar cei care vor susține continuarea sistemului băsist vor pierde efectiv.

    Cam astea ar fi concluziile după aceste alegeri europarlamentare.În plus sper ca Popeye și toată clica sa să ajungă,după 22.12.2014 la pușcărie(în timp,evident!)!

  31. @George Ban
    Sper sa ai dreptate, dar ultimele comentarii ale colegei Cris ma determina sa am ceva indoieli. Afirmatia ca orice decide conducerea vremelnica a unui partid este litera de lege, pentru un membru de partid care se pretinde liber, lucid si responsabil, imi ofera un argument peste care nu pot trece cu usurinta.
    Mai mult, ne spune ca in politica, cu principii si etica mori de foame. Doar voturile conteaza, obtinute PRIN ORICE MIJLOACE. Poate ca este adevarat, pana la un punct (in politica romaneasca), dar asta nu inseamna ca este si normal. Mai ales, pentru un partid care se bate cu pumnul in piept ca este parte a istoriei Romaniei Mari, principial si loial fata de angajamentele sale.
    Din pacate, PNL nu va obtine nici macar voturi, daca renunta la principiile sale. Repet, romanii , in numar de multe milioane, au memorie si nu iarta umilinta la care au fost supusi de regimul – nedemocratic si antinational – Basescu.
    Raman, prin urmare, circumspect. Asta nu inseamna ca nu-i respect coerenta verbului si inteligenta., mai ales, amintindu-mi indarjirea cu care a sustinut, pana recent, proiectul de extirpare a cancerului basist, fara de care, nu se poate reconstrui nimic viabil si pe termen lung, adica prin dialog constructiv, in Romania.

  32. Florin ne spune:
    ,,10.Statul de drept si domnia legii inseamna patriotism, spunea Joe Biden acum cateva zile in România”
    COMENTEZ:
    Cine este domnule acest demagog cu numele de Biden, care isi permite sa dea lectii de moralitate si ,,stat de drept” poporului roman ?
    Nu stii ? Citeste:
    ,,Fostul președinte polonez Aleksander Kwasniewski a declanșat o polemică în țara sa după ce s-a aflat că, la fel ca și fiul vicepreședintelui SUA Joe Biden, face parte din consiliul de administrație al companiei offshore Burisma Holding Limited, care exploatează gaze naturale în Ucraina, relatează joi agenția EFE, citată de Agerpres.
    Respectiva societate este înregistrată în Cipru și are contracte cu mai multe companii publice din Ucraina, iar acționarul ei principal este fostul ministru ucrainean al mediului Mikola Zlocevski. Legăturile lui Kwasniewski și ale lui Robert Hunter Biden cu această societate au stârnit critici și suspiciuni în contextul escaladării violențelor din Ucraina și a tensionării relațiilor dintre Occident și Rusia.”
    MAI CITESTE SI:
    ,,Anterior, premierul polonez Donald Tusk calificase implicarea fostului președinte în respectiva societate drept „stânjenitoare și ambiguă” și recunoscuse că „nu o vede cu ochi buni”.
    COMENTEZ:
    Iata cine sunt reperele lui Basescu, Macovei, Lidia Stanciu, Andrei Morar, etc: ,,caritabilii” si ,,apostolii” lideri americani care, cica, apara Romania.
    De cine o apara ? De noi insine, daca cumva ne-ar trece prin cap ,,gandul toxic” sa ne valorificam resursele in avantajul poporului roman.
    😉

  33. Luminita Arhire

    Va multumesc pentru :
    ,,Cea mai buna dovada de loialitate in politica insa din partea PSD a fost sustinerea unui guvern minoritar al PNL . Stiti bine ca lucrul s-a facut fara nici un protocol semnat , pe baza unei simple strangeri de mana .”
    EXCELENT.

  34. E prea gogonata, doamna Cris, ce am citit abia acum si trebuie sa v-o spuna cineva:
    ,,Am spus demult că USL s-a creat numai pentru a-l contracara pe Băsescu și (pe-atunci) partidul lui, și că nu trebuie să dureze mult.”
    COMENTEZ:
    Pai cum vine asta, stimata doamna ? In protocolul USL, ca si prin declaratiile repetate ale celor trei lideri, scrie, sau ni se spune, ca USL este o constructive destinata a guverna pana 2016, dand, in prealabil, presedintele: pe crin Antonescu.
    Scrie asa ceva, doamna Cris, sau nu scrie ? Doamna, cineva, ori eu+Luminita Arhire, ori dvs, avem/aveti amnezie. Nu exista o a treia varianta.
    Veniti acum si spuneti ca….USL ,,nu trebuie sa dureze mult” ? Adica sa dureze pana cand ? Pana in mai 2013 ? Si atunci, ce se alege din promisiuni si angajamente comune luate fata de atatea milioane de romani ?
    Mda….in fine, inchei aceasta polemica prelungita si, vorba lui George Ban, astept sa va dumiriti singura in ce fundatura penibila si fara iesire (de logica, in primul rand) ati intrat.

  35. @ Luminita Arhire iunie 1, 2014 la 3:57 pm

    Va citez:

    „Blogul unui politician perdant”

    Nu suna bine deloc. Stiti de ce ?
    Pentru ca domnul profesor Adrian Nastase a facut alegerea corecta, cu riscul de a pierde TOTUL….

    Pana la urma a dat TOTUL, pentru ROMANIA.
    Daca domnul profesor Adrian Nastase nu actiona perfect, ne pierdeam Transilvania.

    Dupa ce domnul profesor Adrian Nastase a fost inchis tocmai din cauza acestui lucru, noi dei din PSD am rugat Federatia Rusa sa ne salveze de la desfiintare ca tara, iar poporul roman de la Genocid…..

    Cititi despre ce s-a intamplat in Palestina si despre populatia care ocupa acum teritoriul Palestinei……

  36. mda……….. concluzia este una singura: Victor Ponta va fi presedintele Romaniei, iar prim-ministru va fi ………… C.P. Tariceanu, sper si cred asta! Nu m-am inselat niciodata la alegeri! Nici la aceste europarlamentare! Am avut doua victorii clare, indubitabile!

  37. Aceste alegeri parlamentare au întărit convingerea că sunt o făcătură birocratică de moment, care maschează o încercare de înglobare a unei populaţii de peste jumătate de miliard, fiecare (ţară) cu Istoria, cultura şi tradiţiile ei, dar mai ales cu bogăţiile de toate felurile sub aceeaşi pălărie ca a Măriei de tristă amintire ce se numea Marişca-Uniunea Sovietică.
    Atunci! Acum – europeană !
    Cui foloseşte ?
    Câtorva şmecheraşi care şi-au tras nişte organisme de conducere, în care se luptă să-şi plaseze favoriţii în funcţii plătite cu sume fabuloase, uneori de 1000 de ori mai mari decât salariile medii din ţările mai sărace (în mare parte şi datorită ei – UE), printre care ne numărăm şi noi.
    Care nu numai că am ajuns să cotizăm, cam egal cu cât atragem din fondurile lor ( era să zic de sub fundurile lor 😉 ), dar datorită secretelor bine păzite din ambele părţi ( cei ce ne conduc de aici,şi cei care ne conduc de-acolo ), habar nu avem unde s-au dus acei bani din fondurile atrase . .
    Ba, mai mult, nu ştim bine nici ce s-a făcut cu cele aproape 100 de miliarde împrumutate de la diferite alte organisme, la fel de binevoitoare şi bine făcătoare ( în ” ” desigur 😉 ) precum UE.
    Dacă până acum ne scremeam să dăm vreo lege ceva care să interzică abjectul traseism care anula rezultatul votului popular, odată cu certitudinea că acest fenomen( dacă nu penal, măcar imoral ) este dacă nu inventat, măcar acceptat şi practicat pe scară largă în mult lăudata UE ,numai în cazul nostru de două ori dovedit !.
    Odată, cu trecerea PD de la socialişti la PPE şi a doua oară a PNL tot acolo, prin trădarea ALDE , grupare ce şi-a primit astfel pedeapsa pentru imixtiuni în treburile interne ale unei ţări, mai precis la Referendumul din 2012.
    Că vorba aia, la case mari se practică, dar uneori se mai şi pedepseşte !
    Dacă mai privim şi la deteriorarea generalizată a nivelului de trai în Europa, mişcările de protest tot mai dese şi creşterea spectaculoasă a mişcărilor de redeşteptare naţională, parşiv catalogate drept teroriste, sau mai nou fasciste, începem să ne întrebăm din ce în ce mai mult :
    La ce bun acest organism, dar mai ales cui foloseşte ?!
    Şi nu în ultimul rând, ce punem în locul lui ? 🙄
    Dacă e musai, vorba cuiva 😉

  38. Mie-mi place mult sa traiesc in Romania ; cred ca numai aici ( sau hai , si in cateva tari africane , cu staff- urile prin baobabi ) este posibil ca niste cetateni onesti , care i-au incredintat fratelui presedintelui vreo 600 000 de euro ,asezati civilizat in niste sacose de plastic , pentru un decent trafic de influenta , in scopul extragerii din inchisoare a unor rude de gradul I , sa doreasca sa-si recupereze suma ( 200 000 la Mircea , 100 000 la Marian si 300 000 , cum este si normal in aceasta schema de investitii , la Traian ), deoarece partenerul nu si-a indeplinit obligatia lui din contract , iar nasu’ doamnei Isaura , dusmanos , sa puna potera pe ei , cu acuzatia cea mai trendy din ultimul an : SANTAJ !
    Din toate relatarile se intelege ca s-au dat niste bani inapoi , dar parerea mea este ca tocmai banii din sertarul lui Traian nu pot fi recuperati , iar Mircea este asa , intr-un fel de jena financiara , ca nu mai are prin casa un mizilic de 285 000 euro .Oricum , daca privesti protagonistii , nu trebuie sa fii psiholog ca sa intelegi cine minte , cine spune adevarul intreg si cine il spune doar pe jumatate .
    Cat a dat Traian avans pentru creditul de la CEC ? Cumva niste 300 000 euro , acolo , bani frumosi , spalati si uscati , adunati de doamna Maria din banii de cosnita ? Dar la nunta Elenei cat o fi pus in plic ?
    Evident , ceea ce am scris mai sus este un pamflet , ca sa „ne radem „cu totii . E ca si cum as spune ca presedintele si-ar fi dat singur o vila pe vremea cand era primar si ca au disparut din Primarie documentele prin care a afirmat , sub cuvant de onoare , cum ca n-ar mai fi avut alta proprietate de la stat pana atunci ! Sau , si mai fantezist , ca ar fi cumparat o jumatate dintr-un teren din Bucuresti cu o suma de doua ori mai mica decat suma cu care a cumparat un oarecare asfaltator cealalta jumatate , ca dupa ceva timp sa i-o vanda , printr-un intermediar ,aceluiasi asfaltator cu un pret de cinci ori mai mare .
    Hai sa fim seriosi ! Cine ar putea crede asa ceva ?

  39. Acest articol nu a fost scris nici de omul de cultura nici de fostutul diplomat nici de avocatul Adrian Nastase.
    Acest articol a fost scris de pesedistul Adrian Nastase iar din punct de vedere politic,mi se pare corect.
    Un om politic adevarat isi incurajeaza soldatii chiar si atunci cand,in sine sa,stie ca razboiul va fi pierdut.
    Asa cum am mai spus,am activat in politica incepand cu anii 1990 si pana la sfarsitul anului 2009 cand Traian Basescu a castigat cel de-al doilea mandat.
    Chiar daca nu am ocupat niciodata o functie publica,(si nici nu am aspirat la asa ceva,afacerea pe care o conduc asigurandu-mi un trai mai mult decat decent,mie si familiei mele),am muncit cot la cot cu fostii mei colegi de la PNTCD si ulterior de la PDL si nu-mi aduc aminte sa fi existat in cele 2 decenii vreo campanie electorala la care sa nu fi participat.
    Pentru simplii sustinatori ai PSD sau al altor partide,Adrian Nastase poate fi convingator.Pentru mine,cu scuzele de rigoare,NU!
    Domnul Nastase ,scrie:”Cei care au o anumită experiență știu că aritmetica electorală este diferită de aritmetica pe care o învățăm la școală. Unu plus unu, de multe ori, înseamnă mai puțin de doi!”
    Cu siguranta,fostul Premier sugereaza faptul ca partidele de dreapta care ,insumat au obtinut un scor sensibil mai mare decat Alianta PSD+PC+UNPR,daca s-ar unii intr-o alianta,ar obtine un scor mai mic.
    Istoria post-decembrista si in special cea recenta ,il contrazice flagrant in sensul ca de fiecare data,unu plus unu au insemnat mai mult decat 2.
    Din 1990 si pana in zilele noastre am avut de-a face cu trei aliante ”mari si late”,(nu iau in calcul aliantele post electorale sau cele dintre PSD si un anumit post de televiziune):CDR,D.A. si USL.
    Am sa ma refer doar la ultima,dar cei curiosi pot sa gaseasca pe internet suficiente date oficiale care sa-mi confirme teza conform careia in 1992,(cu finalitate in 1996) asocierea dintre PNTCD+PNL+PAC respectiv in 2000,asocierea dintre PNL+PD,au dat nastere la ”plusvaloare” ca si scoruri electorale.
    In anul 2012,la alegerile generale,(la care prezenta a fost sensibil mai mare decat la euro-parlamentarele din acest an),alianta dintre PNL si PSD , a obtinut scorul de 57%.In favoarea USL au votat 4,5 miloane alegatori din care 2,7 milioane voturi au provenit de la alegatorii PSD si 1,8 milioane de la alegatorii PNL.
    Duminica trecuta in favoarea PSD au votat 2.093.032 alegatori,(rezultand un minus de aproximativ 700.000 voturi) iar in favoarea PNL au votat 835.453, (rezultand un minus de aproximativ 1 million de voturi).
    Per total,rezulta in jur de 1,7 milioane voturi lipsa la inventar.
    Cat priveste strategia de campanie a PSD,..,hmmmm,daca nu ar fi fost de ras,ar fi fost de plans.
    ”USL traieste” a obtinut un scor mai mult decat injumatatit decat USL-ul care traia pe bune in 2012 si 2013,(cele 2 milioane de alegatori fiind nici mai mult nici mai putin decat intreg electoratul PSD) semn ca nimeni nu mai are chef sa aiba de-a face cu ”mortul”.
    De asemenea,transformarea campaniei pentru euro-parlamentare in campanie desantata pentru prezidentialele din toamna in favoarea lui Ponta,a fost total neinspirata datorita riscului care l-a implicat.
    Consilierii Premierului care conduc si asa zise institutii de sondare a opiniei publice,i-au bagat in cap ca… ”esti cel mai bun Viorele si te apropii de 50% 🙂
    Viorel,increzator in cei care-l indruma si cu ce mana sa tina lingura atunci cand mananca,a si pregatit o scena mare in curtea din Soseaua Kiseleff de unde urma,sa-si anunte la ora 21,candidatura la prezidentiale in fata unui numeros auditoriu.Numai ca pe la ora cu pricina,prin curte se plimbau vreo 3 caini…si aia speriati de scandalul din interiorul sediului .A fost nevoie ca nea Nelu sa-si puna pe el ce a avut la indemana si sa vina degraba la sediul PSD pentru a-I linistii pe cei doi protagonist;Ponta si Dragnea.
    Intradevar,la 45% in favoarea PSD cum au dat exitpoll-urile la ora 21,”case’s closed”,vorba unui classic in viata ,pe nume Sorici.
    In noaptea respectiva toate serviciile si institutiile de forta treceau de partea Premierului si inceta si izloarea totala pe plan interational instituita in vara anului 2012.Pana una alta,ramane cum am stabilit:relatii international bune doar cu Premierul Moldovei la care fuge ori de cate ori in tara aterizeaza un inalt functionar de la Casa Alba.
    Ma opresc aici dar voi continua cand o sa am timp deoarece atmosfera politica devine tot mai atractiva si distractiva in acelasi timp.
    P.S.
    Draga ZeV ma bucur ca nu ti-ai pierdut optimismul si aidoma lui mr. bean,iti trimiti singur scrisori de incurajare pe care le citesti cu surprindere si incantare.In schimb ti-ai pierdut realismul.
    Povestea frumoasa s-a incheiat in ziua in care s-a rupt USL-ul.

  40. Aproape , ft. aproape corecte asertiunile dl A. Nastase!Aplauzele aplaudacilor raman doar zgomote de fond.

    Criticata doamna Dr. a incercat sa postuleze adevaruri nespuse,adevaruri cenzurate ,dar nu a inteles ca dl. Nastase le-a spus mai explicit si la doua capete!

  41. Îi mulțumesc d-lui George Ban pentru toleranță. Domnia sa înțelege că aș putea foarte bine să nu mai scriu aici și să-mi țin părerile pentru mine sau să le schimb doar cu colegii mei de organizație.
    Eu vreau să raționez mai mult decât tanti Oița din capu satului (iar îl voi enerva pe un comentator, cu tanti Oița dacă m-o mai citi…), care afirmă tranșant: ăia e răi, ăilanți e răi, toți e răi că nu-mi mărește mie pensia.

    Ce au zis simpatizanții PSD ? când:
    În 2004 PSD s-a aliat cu PUR/PC (partid autodeclarat atunci de dreapta).
    Imediat după alegeri, PC a trecut de partea lui Băsescu, PD, PNL și UDMR, „trădând” electoratul. Credeau pe-atunci simpatizanții că se vor alia din nou cu „trădătorii”?
    În 2007, PD ieșind de la guvernare, PSD a rămas cu PNL și UDMR. Ce-a votat majoritatea și ce-a rămas?
    În 2008 s-a aliat iar cu PC care „trădase”.
    În 2009 PSD a intrat la guvernare cu PDL și PC, foști adversari înverșunați.
    La sfârșitul lui 2009 a ieșit de la guvernare.
    PC a făcut cu PNL Alianța de Centru-Dreapta. Iar a „trădat”.
    Gabriel Oprea, Cristian Diaconescu…au plecat din PSD și au înființat UNPR.
    UNPR a făcut opoziție la PSD, pentru ca mai târziu să se alieze cu PSD.
    PC a ieșit din ACD luminându-se pe deplin că nu e de dreapta, ci de stânga.
    În 2011 PSD a intrat în alianță cu PNL și PC. Să faci alianță cu cei care au fost în Alianța D.A. cu care ai dat lupte grele?
    PC și UNPR s-au întors spășite la PSD formând (pentru a câta oară?) o alianță, USD.

    Reiterez ideea mea: nu trebuie să existe mai mult de trei partide mari. Sunt suficiente pentru acoperirea spectrului ideologic-doctrinar. Scena politică s-ar simplifica, electoratul ar înțelege mai bine (poate și tanti Oița), guvernarea ar fi mai coerentă și stabilă. E nevoie și de măsuri de dreapta, și de măsuri de stânga, mai ales în criză.
    Nu sunt de acord cu batjocorirea PNL pentru că nu-ți place liderul lui. Sunt probleme interne de partid, există un statut, organe de conducere colectivă, așa cum există și la PSD, PC…
    Totdeauna vor exista atâtea păreri câte capete sunt, de aceea trebuie să hotărască majoritatea. Dacă majoritatea din congresul PNL va greși, e răspunderea ei, așa cum e răspunderea majorității electoratului care îi dă votul unui partid.

Răspunde-i lui Placinta VladAnulează răspunsul