Le vor retrage decoratiile?

Am primit o scrisoare interesantă. Textul este mai vechi dar, intr-un fel, actual. Este vorba despre incercările unora de a rescrie istoria. Am considerat că merită să-l traduc.

„Oxford – Riposta a început

Aceasta este o scrisoare de răspuns de la Oxford către studenții de culoare beneficiari ai unei burse Rhodes, care solicită înlăturarea statuii întemeietorului universității, Cecil Rhodes. Interesant, Chris Patten (Lord Patten of Barnes), Cancelarul Universității Oxford, a participat astăzi la emisiunea Today Programme, a canalului BBC4, exact pe această temă. Titlul din The Daily Telegraph a fost ”Oxford nu-și va rescrie istoria”. Patten a comentat: ”Educația nu înseamnă îndoctrinare. Istoria noastră nu este o pagină albă pe care putem scrie versiunea noastră a ceea ce ar fi trebuit să fie în funcție de vederile și prejudecățile noastre contemporane”. Rhodes trebuie să cadă???
”Dragi studenți mizerabili,

Generoasa moștenire pe care Cecil Rhodes a lăsat-o a contribuit într-un mod semnificativ la confortul și bunăstarea multor generații de studenți la Oxford – mulți dintre ei, să îndrăznim s-o spunem, mai buni, mai inteligenți și mult mai merituoși decât voi.

Aceasta nu înseamnă neapărat că suntem de acord cu tot ceea ce Rhodes a făcut în timpul vieții sale – dar nici nu trebuie să fim. Cecil Rhodes a murit acum mai bine de un secol. Autres temps, autres moeurs. Dacă nu înțelegeți ce înseamnă asta – și nu ne-ar mira absolut deloc – atunci chiar credem că ar trebui să vă întrebați: ”Ce caut eu la Oxford?”

Oxford, permiteți-ne să vă reamintim, este cea de-a doua cea mai veche universitate din lume. Studenții învață aici din secolul XI. Am jucat un rol important în construcția civilizației occidentale, de la Renașterea intelectuală din secolul al XII-lea, la Iluminism și dincolo de acesta. Printre  absolvenții noștri se numără William of Ockham, Roger Bacon, William Tyndale, John Donne, Sir Walter Raleigh, Erasmus, Sir Christopher Wren, William Penn, Rep. Adam Smith (D-WA), Samuel Johnson, Robert Hooke, William Morris, Oscar Wilde, Emily Davison, Cardinal Newman, Julie Cocks.

Chiar reprezentăm ceva. Iar majoritatea oamenilor care au privilegiul de a veni și a studia aici sunt conștienți cât de mult reprezentăm.

Oxford este alma mater a lor – mama lor dragă – iar ei o respectă și o venerează așa cum merită.

Și ce făceau strămoșii voștri în acea perioadă? În principal, trăiau în cocioabe din chirpici. Sigur, vă acordăm credit pentru civilizația sud-africană a marelui Zimbabwe care a existat pentru o perioadă scurtă de timp. Dar haideți să fim extrem de onești. Contribuția triburilor Bantu la civilizația modernă a fost aproape zero. 

Probabil veți spune că asta e ”rasism”. Însă este ceea ce noi, aici la Oxford, preferăm să numim ”adevărat”. Poate că regulile de la alte universități sunt diferite. De fapt, știm că ele sunt diferite. Ne-am uitat îngroziți la ceea ce s-a întâmplat dincolo de ocean de la Universitatea din Missouri la Universitatea din Virginia și chiar la venerabilele instituții precum Harvard sau Yale: ”spațiile sigure”; #blacklivesmatter; relativismul cultural înfiorător; sufocanta corectitudine politică; ceea ce Allan Bloom numea, pe bună dreptate, ”închiderea minții americane”. Totuși, la Oxford, vom prefera întotdeauna văicărelii ieftine, politicilor de identitate și sloganelor fără fond, faptele și libertatea, dezbaterea deschisă. În ziua în care vom înceta să facem asta, ne vom pierde dreptul de a ne numi cea mai măreață universitate din lume.

Desigur, este dreptul vostru legitim să vă irosiți timpul petrecut la Oxford în campanii stupide, ofensatoare sau centrate pe o singură chestiune. (Deși acest lucru ne face să ne întrebăm cât de riguroasă este procedura de selecție, în zilele noastre, pentru bursele Rhodes sau, și mai mult, pentru bursele Mandela Rhodes). Suntem obișnuiți să vedem studenți – sau, în cazul vostru, masteranzi – care se fac de râs. Doar că să nu așteptați de la noi să vă încurajăm imbecilitatea, cu atât mai puțin să îngenunchem în fața ei. Oți fi voi negri – ”BME”, cum hidos vă etichetează tehnologia modernă – dar noi nu avem prejudecăți rasiale. Am educat tineri studenți din fostele noastre colonii, fostul nostru Imperiu, fostul nostru Commonwealth și dincolo de acestea timp de mult generații. 

Noi nu discriminăm în funcție de sex, rasă, culoare sau credință. Discriminăm, totuși, doar în funcție de intelect. 

Asta nu înseamnă, printre altele, că atunci când studenții sau masteranzii noștri vin cu idei prostești, îi batem pe umăr, le dăm o decorație și le spunem: ”Oh, ești negru și vii din Africa de Sud. Ce flăcău isteț ești!”. Nu. Preferăm să vedem calitatea acestor idei testată în creuzetul dezbaterii publice. Vedeți, asta este o altă componentă cheie a tradiției intelectuale de la Oxford: poți dezbate despre orice îți trece prin cap însă trebuie să fii capabil să îți justifici ideea cu fapte și cu logică – altfel ideea nu înseamnă nimic.

Cum ar fi, de exemplu, această idee ridicolă de a înlătura o statuie din bronz a lui Cecil Rhodes din Oriel College deoarece simbolizează ”rasismul instituțional” și ”sclavia albă”. Ei bine, chiar și așa să fie – ceea ce este discutabil – și ce dacă? Dacă există vreun student atât de șubred la minte încât nu poate trece pe lângă o statuie fără a-și simți ”spațiul sigur” violat, atunci acela chiar nu merită să se afle aici. Și apoi, dacă ar fi să fie înlăturată statuia lui Rhodes pe motiv că viața lui nu a fost fără pată, unde ne-am opri? Așa cum arăta unul dintre absolvenții noștri, Dan Hannan, alți binefăcători ai Oriel includ și doi regi atât de îngrozitori – Edward al II-lea și Charles I – pe care supușii lor i-au omorât. Colegiul de vis-a-vis, Christ Church, a fost construit de un ucigaș, un hoț care și-a omorât cu sânge rece două dintre soțiile lui. 

Thomas Jefferson a avut sclavi: invalidează asta Constituția Statelor Unite?

Winston Churchill avea vederi sumbre despre musulmani și India: nu a fost el potrivit să conducă Marea Britanie în timpul războiului?”

De fapt, vom merge chiar mai departe de asta. Campania voastră ”Rhodes trebuie să cadă” nu este doar prostească, ci este urâtă, periculoasă și ține de vandalism.

Suntem de aceeași părere cu istoricul Oxford R.W. Johnson că, ceea ce încercați să faceți prin această campanie, nu se deosebește deloc de ceea ce ISIS și Al-Qaeda au făcut cu artefactele din locuri precum Mali sau Siria. Voi ucideți istoria. 

Și, oricum, cine sunteți voi să dați lecții Universității Oxford despre cum să se conducă? Campania voastră #Rhodesmustfall, înțelegem, a început în Africa de Sud și a fost lansată de un activist negru care le-a spus profesorilor lui că ”albii trebuie omorâți”.

Unul dintre voi – Sizwe Mpofu-Walsh – este fiul privilegiat al unui politician bogat și membru al unui partid al cărui slogan este ”Ucideți burul; ucideți fermierul”; altul dintre voi, Ntokozo Qwabe, care este doar beneficiarul unei burse Rhodes la Oxford, a propovăduit necesitatea unei ”conștiințe sociale a studenților negri” de ”a domina universitățile albe, și asta fără milă și decisiv!”

Grozav. Este exact ceea ce are nevoie Universitatea Oxford. Ceva îmbogățire culturală din țara lui Winnie Mandela, unde vedem arderea cauciucurilor, o epidemie de SIDA aproape în întregime rezultat al indiferenței guvernului și ignoranței, una dintre cele mai mari rate ale criminalității pe cap de locuitor, corupție instituționalizată, politici tribale, rasism împotriva albilor și o economie în colaps.

Vă rog să spuneți voi care dintre cele enumerate mai sus va îmbunătăți viața celor 22.000 de studenți care învață aici, la Oxford.

Iar apoi explicați, vă rog, ce anume face ca această campanie a voastră de captare a atenției privind înlăturarea unei statui să fie mai urgentă, mai meritată decât dorința a probabil 20.000 din cei 22.000 de studenți de a se bucura în tihnă de experiența lor aici fără a fi iritați de niște mici răsfățați nerecunoscători care primesc niște burse pe care clar că nu le merită și care folosesc politica rasială și vinovăția ieftină pentru a strica viața și fibra universității noastre iubite. 

Înțelegeți-ne și înțelegeți clar: voi aveți totul de învățat de la noi; noi nu avem nimic de învățat de la voi.

Al vostru,

Oriel College, Oxford

 

38 de gânduri despre “Le vor retrage decoratiile?

  1. Din informatiile mele, scrisoarea – semnata de Oriel College, Oxford – dateaza din 2016, cand studentii protestau impotriva statuii lui Cecil Rhodes. Sunt absolut de acord cu tot continutul ei.
    Din pacate, in iunie 2020, acelasi Oriel College, a votat pentru inlaturarea statuii!!!
    Scrisoarea din 2016 trebuie arsa, cum bine ne-a spus Orwell!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Se macelareau intre ei .
    Si olandezii la venirea lor in Africa de Sud , si portughezii la venirea lor in Africa de Vest – au gasit acelasi peisaj – mase umane de triburi negre in mers neincetat , Xhosa urmariti de Zulu in Africa de Sud , mbochi urmariti de bete in Africa de Vest , urmarite de alte triburi care ii ucideau pe toti daca ii prindeau .
    Nicaieri nici o asezare stabila .
    Istoria se repeta in zilele noastre cu infioratorul masacru al Tutsi de catre Hutu in Rwanda si Burundi in 1994 , inducerea practic in sclavie a populatiei din sudul Cote d’Ivoire ( negri mici si indesati , crestini ) de catre negrii Diouala musulmani veniti din Nordul Cote d’Ivoire si Burkina cu trupele rebele in 2011 ( negri inalti si slabi , tip sahelian ) , masacrele etnice in Republica Centrafricana intre peulii musulmani finantati de Ciad si localnicii crestini de la Bangui etc etc etc
    Comertul cu sclavi ?
    Negrii livrau alti negri europenilor !

    Apreciat de 1 persoană

  3. O placuta surpriza .
    Cel mai lung si mai greu tronson din ce este astazi licitat din autostrada Transilvania – Nadasel ( 7 km vest Cluj ) – Zimbor ( Salaj ) , 29 de km , depresiune abrupta cu viaducte la Topa Mica ( poetul Ioan Alexandru , daca vi-l amintiti ) , dupa aceea dealuri si padure de trecut , 329 milioane de euro , are doar doi candidati , deci sanse mai mici de a pierde ani in tribunale .
    Contract semnat anul acesta ?
    Ar fi fenomenal .
    Altfel , nu inteleg ceva – Iasiul este polul dezvoltarii Moldovei , confort , zona civilizata , universitati , restaurante de lux , informatica , aeroport . Se intorc romani cu studii din Anglia , cu o buna pozitie acolo , la Iasi pentru a trai . Iasiul atrage si fixeaza in tara patura cea mai educata a tineretului din Botosani , Roman , Barlad , Suceava , Bacau .Se creeaza bogatie la Iasi , Miroslava , comuna suburbana , era cea mai bogata din Romania acum doi ani .
    De ce Statul nu lanseaza la Iasi o mare investitie guvernamentala care sa imbunatateasca climatul de viata al celor sase sute de mii de locuitori ai aglomeratiei , un milion intregul judet ?
    Este mersul pe Luna construirea unei adevarate centuri in Sudul Iasiului , macar intre DN 28 si DN 24 ( cam patruzeci de milioane de euro pentru 15 kilometri de drum national peste dealul Ciurea ) sau un drum expres sigur cel putin pana la Targu Frumos ( 100 de milioane de euro ) ?

    Apreciat de 1 persoană

  4. Rovana Plumb , ministrul fondurilor europene acum un an , vorbea de 180 de km de autostrada care vor fi deschisi in 2019 – in lucru , in stadii diferite de executie , erau 120 de km … din care nu puteau fi deschisi decat 40 de km in 2019 , ceea ce s-a intamplat .
    Lucian Bode , ministrul transporturilor ( care are meritul de a urmari ce este concret , pas cu pas , si a face sa inainteze o birocratie ingrozitoare ) , promite ieri contracte semnate in 2020 pentru 400 km de drum expres si autostrada .
    Care 400 de km ?
    A semnat contracte in vara asta pentru 81 de km , si deja este miraculos in Statul Securisto – Sorosist care nu vrea dezvoltarea Romaniei ..
    Avem in licitatie 62 de km din drumul expres Craiova – Pitesti , 9 km din autostrada Sibiu – Pitesti , 43 de km din autostrada Transilvania , 50 de km autostrada de centura Nord , 30 de km centura Galati drum expres si 10 km drumul expres Braila – Galati .
    Adunati-le , sunt 200 de km …

    Apreciat de 1 persoană

    • @ dar daca…
      „Birocrația” asta e necesară pentru apărarea funcționarilor de abuzurile DNA care te acuză bezmetic de abuz în serviciu și obținerea de foloase „pentru alții”. Lăsați-o așa, că-i bună! Și eu, dacă aș lucra acolo, aș vrea cât mai multe proceduri și hârtii, ca să nu cad nevinovată.

      Apreciază

  5. Eu cred că una din relele acestor vremi e aceea că oamenii în general au numai drepturi și nicio îndatorire care să definească drepturile în raport cu societatea.
    Prima îndatorire e să nu-ți pui poalele-n cap, măcar în public.

    Apreciază

  6. Undeva, departe, nu la noi, din pacate, mai sînt oameni verticali care încearcă să se împotrivească valului iconoclast care mătură lumea.
    Nu stiu cît vor rezista dar ei mai reprezintă o speranță.
    Poate mai prind și alții curaj.

    Apreciază

  7. Ce superba priza de aer proaspat la timpuri de rastriste culturala. Suntem de-a dreptul excedati de insolenta agresiva, violenta a unor indivizi ingrati si invidiosi ca buna parte din cei ce au reusit in viata au muncit mai mult, mai bine si drept consecinta contribuie intr-o masura mult superioara lor la binele social. Acestei neantizari a diferentei dintre rau si bine trebuie sa i se reziste prin reafirmarea fara inhibitii sau complexe de vinovatie a primatului valorii, inteleasa in multitudinea reprezentarilor ei in orice societate umana. Meritocratia trebuie sa prevaleze daca vrem a nazui spre o lume mai buna pentru toti membrii ei.

    Apreciază

  8. In 1995 in Canada a fost aprobat Employment Equity Act. Este o lege pentru o serie „speciala” de grupuri. Mai nou, pe linga femei, aboriginali si persoane cu disabilitati a fost introdus grupul „visible minorities”, adica toti cei care nu sunt albi. Legea se aplica in sectorul pubic si sectorul privat, unde sunt mai multi de 100 angajati.

    Sunt citeva probleme cu aceasta lege, si ma refer strict la aplicabilitatea legii in ce priveste „visible minorities”:

    1. Dupa mai mult de doua decenii de cind a fost aprobata, „visible minorities” sunt majoritari conform recensamintelor din 2008 si 2016 in Toronto si alte metropole candiene. Adica albi sunt minoritari. De ce albii nu sunt considerati „visible minority” acolo unde sunt minoritari, si deci, de ce sunt discriminati azi?

    2. Scopul citat mai jos este „sa corecteze conditiile dezavantajoase in cimpul muncii” pentru aceste categorii. Problema este despre cuantificare. Cum cuantifici azi ca persoanele din „visible monirities” sunt „dezavantajate”? Nu cumva o colectare de date in Toronto ar arata ca albii sunt dezavantajati.
    Nota: eu traiesc in centru si majoritatea homelesilor (cei fara adapost care traiesc pe strada) sunt albi. Nu am vazut niciodata un homeless asiatic, foarte rar o persoana mai inchisa la culoare.

    3. Aceasta lege este folosita azi de angajatori iar efectul este unul de discriminare impotriva albilor. Daca esti alb si candidezi la un post, postul il va lua o persoana din „visible minorities”, daca asa considera compania respectiva ca implementeaza legea. Iarasi, nu e clar cum se face cuantificarea dreptului, si fiecare are metoda lui (a Human Resources) de calcul. Au fost cazuri in care angajatori au fost dati in judecata pentru ca au refuzat sa ofere un job unui alb. Mai mult, in cadrul companiei, trebuie date sanse egale sau mai mari de a promova acestor persoane din „visible minorities”;

    4. Sunt categorii de angajatori care azi largesc aria de cuprindere a definitiei din lege (ceea ce este ilegal). Ti se cere azi sa completezi formulare online si sa declari (voluntar) ce preferinte sexuale ai. Mi se pare o grava incalcare a drepturilor tale, chiar si atunci cind ti se spune ca e voluntar.

    Gay, transexuali, bisexuali, asexuali, si tot felul de alte categorii sexuale bizare pe care nu mai pot sa le retin (din cauza de ridicol) sunt azi considerati mai favorabil cind aplica pentru un job decit un alb. Cel mai rau e sa fii alb, barbat, si heterosexual. Sanse mici la promovare. Ai alternativa cu operatia de sex.

    Scopul legii in 1995 a fost:

    „The purpose of this Act is to achieve equality in the workplace so that no person shall be denied employment opportunities or benefits for reasons unrelated to ability and, in the fulfilment of that goal, to correct the conditions of disadvantage in employment experienced by women, Aboriginal peoples, persons with disabilities and members of visible minorities by giving effect to the principle that employment equity means more than treating persons in the same way but also requires special measures and the accommodation of differences.”

    „members of visible minorities means persons, other than Aboriginal peoples, who are non-Caucasian in race or non-white in colour; (minorités visibles)”

    Conform Stats Canada :”The visible minority population consists mainly of the following groups: South Asian, Chinese, Black, Filipino, Latin American, Arab, Southeast Asian, West Asian, Korean and Japanese.”

    https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/E-5.401/page-1.html#h-215135

    Apreciază

  9. Mai este o chestiune ce am uitat sa o adaug cu aceasta lege canadiana care azi are efectul de a ii discrimina pe albi.

    Atunci cind angajezi pe cineva ar trebui sa il preferi pe cel care este cel mai bun pentru tine in companie, indiferent de rasa/etnie. Cind ti se spune prin lege sa favorizezi pe cineva pentru ca nu este alb (si heterosexual) ca sa „corectezi dezavanataje” pe care le au „visible minorities”, atunci te gindesti ce dezavantaje au? Care sunt ele exact, cum sunt cuantificate? Nu ne spune legea…si atunci nu poti decit sa te gindesti ca albii au fost si inca sunt privilegiati (este un mit despre „white priviledge”). Ori eu vad zilnic negri in Porsche aici downtown.

    S-a creat acest mit ca toti din „visible minorities” sunt discriminati la angajare, si el e parte a acestui proces lung impotriva albilor care sunt acuzati de toate relele pe pamint, dus inclusiv cu ajutorul unor politiceni iresponsabili albi. Realitatea este ca toate rasele si etniile au bogatii lor, patura lor mijlocie si saracii lor. Problema nu mai este culoarea pielii, ci cu totul alti factori pe care foarte putini au curajul sa ii abordeze, pentru ca este mai dificil: probleme legate de educatie, de familie, de criminalitate, de lipsa de implicare a organizatiilor etniei tale. E mult mai usor sa ii acuzi pe albi de relele tale.

    Nota: sunt de acord insa ca trebuie mentinute masuri pentru a ii ajuta pe cei cu disabilitati, indiferent de rasa.

    Apreciază

  10. Traducerea ”Scrisorii unui emigrant din Europa de Est”, se află pe blogul meu la adresa: (https://mipopescu.wordpress.com/5-politica/scrisoarea-emigrantului/)
    Un pasaj în ton cu cele de mai sus:

    ”Odată instaurate politicile autoritare ale discriminării pozitive, în universitățile americane sau europene, atât de lăudata politică a mediului de incluziune culturală prin care oricine își poate exprima liber propriile opinii și puncte de vedere, simțindu-se în siguranță față de abuzuri, hărțuire sau critici nefondate, este demult apusă.”

    Apreciază

  11. Lucrurile ce le-am mentionat despre istoria acordarii de drepturi suplimentare unor categorii (rasiale, etnice, sexuale, dar si religioase) duce tot la discriminare. Cind vorbesti de „discriminare sistemica” anti negri sau alte minoritati, si nu definesti ce inseamna asta exact, nu dai nici macar exemple clare cind se intimpla la locul de munca, se creaza un stat de tip fascist, pentru ca e vorba de a da preferinte unei/unor rase in detrimentul alor rase. Multor albi le e frica sa deschida gura sau sa puna intrebari ca sa nu fie dati afara.

    Culmea ridicolului, cunosc albi care au fugit din Africa de Sud dupa instaurarea regimului anti-apartheid (unde negri sunt la putere), si au venit in Canada, unde azi ocupa pozitii executive in institutii private foarte puternice, si care promoveaza aceasta politica agresiva, intre noi fie vorba tot de tip „apartheid”, cu efectul discriminator fata de rasa lor alba.

    Cind pleci de la necesitatea de a avea „politici de incluziune”, cu scop nobil de a ajta pe cei defavorizati, si iei ca fundament rasa, si nu definesti cine sunt cei exclusi, de ce, si ce solutii se propun, risti sa excluzi alte rase. Asta este greseala fundamentala, de a acorda drepturi suplimentare (care sunt numite „de corectie”, de „echilibrare” avind rasismul ca argument).

    Romania incepe si ea treptat sa se confrunte cu probleme rasiale, desi, are marele avantaj ca este o natiune compacta rasial, cu o cultura crestina dominanta. Dar sunt forte puternice in exterior care vor sa schimbe aceasta natiune, la fel cum incearca si in Ungaria, Polonia tarile din estul Europei. Rusii (dar si bielorusii, ucraenienii etc) impart cu natiunile din est aceleasi fundamente rasial-culturale, si nu accepta sa fie „fragezite” de agenti externi.

    Apreciază

  12. Va salut, cred ca este o gresala de traducere:
    scrotty students nu se traduce prin dragi studenti mizerabili.
    scrotty este o expresie pentru circumstanta in care un decedat nu poate odihni in pace pana cand societatea nu ii da ce i datoreaza
    Toate cele bune
    Florin Todea

    Apreciază

  13. Acum exact 5 ani , 11 iulie 2020 , se deschidea un nou punct de trecere a frontierei intre Romania si Ungaria , premiera istorica , pe autostrada , la Vama Nadlac 2 , se termina autostrada Nadlac – Arad .
    Ministrii de interne din cele doua tari , Ponta in scaun ( accident la genunchi ) , festivitati , steaguri , costume populare , primari .
    Era ceva comparabil cu deschiderea primei cai ferate Bucuresti – Giurgiu in Tarile Romane , de la Nadlac se intra in Romania pe 90 de kilometri de autostrada .
    In toamna vom avea un al doilea nou punct de trecere a frontierei similar , intrare pe autostrada , la Bors 2 – Oradea – de data aceasta , mai modesti , avem 5 kilometri de autostrada in tara ( in santier vom avea 30 de km in lucru spre Marghita prin octombrie ? aprilie ? ) … macar Oradea va fi legata la autostrada , vom avea investitii aici vazand facilitatatea de transport – lucru bun , din Oradea , Arad , Timisoara , Lugoj nu pleaca nimeni ca muncitor necalificat in Vest – un succes stiind ca mizeria trimitea timisorenii la piata ambulanta in Serbia , umilitoare , inca in anii algoritmului , prin 1998 … acum nu mai pleaca nici unul !

    Apreciază

  14. Respecta familia prezidentiala distanta sociala?

    Ma uitam pe nu mai stiu ce post de temebeliziune. Sucar mare ca la mare pe plaja e cica cam inghesuiala si tinerii se ating intre ei .. piele pe piele! Desi.. stiti cantecu La mare, la soare, FETIŢELE SUNT GOALE cica sa fie distanta sociala! Si in mare! Si beach barurilor din Vama Veche au hotărât de comun acord ca începând din acest weekend să difuzeze doar muzică ambientală, la un nivel redus de decibeli!!!!
    Ca Covid!!!

    E .. si asta ma facu sa imi aduc aminte ca Primul Barbat al Tarii practia transhumata conjugala. Saptamal.
    Adica de luni pana vineri el aici, Carmen la Sibiu . De we impreuna..

    Si cand se reintregeste familia credeti ca stau la 2 metri cu botnitele pe muiane?!!!

    Oricum lor le poti cere – el 61 de ani, ea 60 si casatoriti de 30 … nu parea ar mai fi loc de mare „pasiune” ..

    Da la 20 de ani .. la mare , vreme fumoasa, peisaj atragator si sa fii tanar si cu hormoni …..
    Posted image

    Cam greu cu distanta de minim 150 cm , nu?

    Deci credeti ca Carmen si Klaus sunt la minim 150 cm unu de altu? Cu botnitele puse ?!

    (ca sa prevenim … da o respect! Ce dracu 2 infarcturi si fibrilatie instalata plus un pumn de medicamete pe zi ….. te faci de ras )

    Apreciază

  15. Sa inteleg ca rescrierea istoriei nu este apanajul comunistilor, a „barbarilor rosii”, ci si a oamenilor extrem de educati si cizelati la scoli inalte. Acest curent, astazi sorosist si deopotriva rasist de data aceasta la adresa albilor sau altfel spus la tot ceea ce nu este negru, este marota momentului pe care unii o inghit cu nesat. S-a folosit moartea unui nefericit de culoare si acest tavalug a fost declansat imediat in SUA. Poate va mai aduceti aminte ca tot SUA este autoarea „vanatorii de vrajitoare”, iar toate acestea au o similaritate izbitoare.
    Cum se spune in popor fraierul e nou, obiceiurile aceleasi numai „imbracate” altfel.

    Apreciază

  16. Scrisoarea semnată ,,Oriel College, Oxford” reprezintă, din păcate, o realitate greu de acceptat. Vedem că statuiofobia a revenit . Să ne amintim de dărâmarea statuilor în Egiptul Antic, în Imperiul Roman, apoi, în Epoca Contemporană după al Al Doilea Război Mondial, în țările aflate sub controlul sovietic sau de dărâmarea statuilor, după anul 1989. Ideologii acestei mișcări aveau justificările lor determinate de teama că ele țin trează memoria colectivă a ceea ce au reprezentat acele personalități. ele fiind modele și simboluri ale epocilor respective.Probabil, Cecil Rhodes, cel căruia îi datorează bursa, reprezintă pentru zurbagii de studenți sud-africani doar simbolul exploatatorului britanic, cel care a pus bazele companiei de minerit și de extracție a diamantelor De Beers, cel care a susținut colonialismul și segregarea rasială, lipsindu-i pe negri de drepturi, în propria lor țară.
    Însă, trebuie să ținem cont de două realități:
    1. Nimeni nu-i obligă pe sud-africani să accepte Bursa Rhodes și să studieze la Oxford. Dacă au acceptat această bursă, trebuie să respecte regulile prestigioasei universități. Dacă nu le convine, să plece acasă și să învețe în universitățile lor, pe care tot europenii le-au înființat ( la momentul respectiv, doar pentru albi).
    2. Ura rasială au învățat-o de la albi. Roata s-a întors.
    Întotdeauna m-am întrebat, de ce, conform descoperirilor arheologice și cercetărilor antropologice, Centrul și Sudul Africii, unde au fost descoperite urmele primilor hominizi și cele de homo sapiens ( acum 170.000 de ani), au rămas cu o civilizație primitivă? Nu cred în cauzele climatice.Ultimele cercetări au arătat că în Africa de Sud au fost primii homo sapiens ( triburile san) și ca urmare a cercetărilor genetice, ei sunt considerați a fi strămoșii comuni ai omului. Cred că această descoperire îi face pe sud-africani atât de furioși și să se considere superiori!

    Apreciază

  17. Scrisoarea rasistă și manipulatoare a unei decăderi

    Arareori poti intalni atata rasism explicit si deziceri ipocrito-propagandistice ca in scrisoarea adresata studentilor de culoare de catre Universitatea din Oxford. Ce vrea sa obtina semnatarul cu scrisoarea sa contradictorie, care e precum o moneda la care inscrisurile de pe cele doua fete se contrazic reciproc?!

    Nu este nicio indoiala ca scrisoarea musteste de un rasism funciar, venind de la Cecil Rhodes sau poate chiar de dincolo de el. Acest lucru e vizibil incepand de la modul de adresare, in care negrii de la Oxford sunt numiti “studenti mizerabili”, si pana la ideea de incheiere – “Înțelegeți-ne și înțelegeți clar: voi aveți totul de învățat de la noi; noi nu avem nimic de învățat de la voi”. Accentele de inferioritate intelectuala si culturala, din scrisoare, nu sunt esential diferite de cele hitleriste, difera doar adresantii: in locul evreilor sunt negrii!

    Statuia lui Cecil Rhodes troneaza la Oxford ca fals “intemeietor” si “generos” transmitator de mostenire, dar el nu e nici una, nici alta. Universitatea Oxford e atestata din anul 1096, iar Cecil Rhodes a trait intre anii 1853-1902. Cat priveste “mostenirea” sa, atroce e cuvantul potrivit pentru negri. Numele lui Cecil Rhodes este de trista amintire pentru negri. El apare printre cei care au efectuat cea mai oribila exploatare a continentului african: Rothschildzi, Oppenheimeri, Cecil Rhodes, Alfred Milner, Jan Smuts si altii. Incredibila exploatare a fost organizata de “Masa Rotunda”, o organizatie secreta a Elitei Globaliste, care atunci se confunda cu cea a Imperiului Britanic, condusa de Cecil Rhodes, un sustinator initiatic si activ al crearii unui guvern mondial cu sediul in Marea Britanie. Rhodes a condus Compania Africii de Sud si a creat si alte companii coloniale, ca De Beers Consolidated Mines si Consolidated Cold Fields. El a fost chiar prim-ministru al Coloniei Cape.

    Rhodes a deprins arta manipularii cand era student la Oxford, o institutie menita sa educe personalul Elitei Globaliste, dar, ulterior, si pe unii negrii mai rasariti, cu grija selectionati, pentru a fi folositi in interesul Imperiului in administratiile “postcoloniale”, care doar formal nu mai erau si nu mai sunt colonii. Acesta este si rolul mult laudatei Burse Rhodes, de a-i indoctrina pe negrii si folosi, din interiorul popoarelor lor, ca administratori coloniali autohtoni, care nu se deosebesc de guvernatorii coloniali britanici. Proportia acestor studenti, care primesc burse scolare Rhodes si se intorc in tarile lor de origine, unde primesc posturi in structurile de putere, cu roluri de unelte ale Londrei, este in crestere. E un indiciu de curs post-Brexit spre Sud. Semnificativ pentru colonialismul absolut al lui Rhodes este faptul ca el a fost fondatorul statului Rhodesia, denumire dupa numele său de familie. Rhodesia, divizatată ulterior în Rhodesia de Nord și Rhodesia de Sud, s-a separat mai tarziu în două state, Zambia, respectiv Zimbabwe de astăzi. Privind Zimbabwe, aceasta tara a fost condusa pana de curand de Robert Mugabe, cel mai corupt si dictator sef de stat, vreme de decenii, in slujba intereselor coloniale ale Globalismului. Pericolele pe care le reprezinta astfel de “presedinti coloniali” sunt efective in Brazilia proglobalistului Bolsonaro, dar ele ameninta si Bolivia, unde presedintele patriot a fost inlaturat, Venezuela, cu Guaido pe teava, fosta colonie britanica Hong Kong etc.

    De regula, minciuna, necinstea si nemunca sunt sectare, nu suporta competitia, pentru a evita contrastul lor vizibil cu adevarul, cinstea si munca. Acest lucru este confirmat din plin si astazi printr-o suita de exit-uri, care urmaresc crearea unui lagar globalist, in care legea sa o faca manipularea. Oxford a fost etnorasist de la inceputuri. In 1167, regele Henric al II-lea a interzis studenților englezi să participe la Universitatea din Paris. In 1209, au fost dispute ireconciliabile intre studenti si locuitorii orașul Oxford. Din aceasta cauza, unii universitari au plecat in Cambridge, unde au infiintat Universitatea din Cambridge. Dar firul globalist, nevazut si calauzitor, este acelasi, de aceea cele două universități engleze au multe caracteristici identice sau asemanatoare, fiind adesea numite în comun „ Oxbridge ”. Umbrele au continuat insa si mai tarziu. În 1333–1334, o tentativă a unor savanti nemulțumiți, de la Oxford, de a înființa o nouă universitate la Stamford, Lincolnshire , a fost blocată de universitățile din Oxford și Cambridge, printr-o petiție adresata regelui Eduard al III-lea. Drept urmare, până în anii 1820, nu s-a mai permis fondarea de noi universități în Anglia. Nici măcar la Londra. In acest fel, Oxford și Cambridge au respins, neonorabil si nedemocratic, competitia libera si cinstita. Ele au format, sustinute de puterea politica si administrativa, un duopol, fapt neobișnuit în marile țări din vestul Europei. Devenind universitati ideologice si manipulative ale Globalismului, utilitatile lor pentru Natiuni s-au redus pe nesimtite si considerabil, devenind din ce in ce mai nefrecventabile. A numi democratie lipsa de democratie, incremenirea in fundatii care au fost turnate pentru a fi nedemocratice este o chestiune de manipulare a perceptiilor. Ori, la Oxford s-au pus bazele “stiintei” manipularii. Nedemocratic, si de neconceput in marile universitati europene si asiatice este si faptulca rectorul/cancelarul universitatii Oxford este pe viata. In fine, se poate spune, concluziv, ca textul in cauza nu este altceva decat manipulare, propaganda, rebranduire, pentru stavilirea scaderii numarului de studenti si a incasarilor. Ceva de inteles. Dar, una peste alta, dezavuez vandalizarea sau daramarea statuii lui Cecil Rhodes. Cred ca cel mai cinstit ar fi sa i se adauge o placa pe care se se inscrie ca a fost Colonialist Britanic si Rasist Antiafrican, ca niciodata faptele sale condamnabile sa nu se mai intample. Asa cum memorial se specifica si identitatea politica a lui Hitler pe placa din fata casei in care acesta s-a nascut, in Braunau, Austria, pentru a nu fi loc de idolatrie.

    Apreciază

    • PS/NB: Am considerat necesar sa nu analizez ca cel mai mare rasism si cea mai mare manipulare nu sunt impotriva negrilor, ci a albilor. Am presupus ca ele sunt de inteles. Dar poate ca m-am inselat. Care “riposta a inceput”?! A Oxford contra negrilor, cum inselator se insinueaza inca inainte de a-i numi “mizerabili”?! Desi e limpede ca studentii negrii nu se vor sinchisi de nimic din cele ce ar spune britanicii despre ei, stiind prea bine ca vor functiona in sistemele de putere “postcoloniale” din tarile lor, potrivit status-rolurilor pe care britanicii ii vor “incadra” conform intereselor lor coloniale?! Pai toate elaboratiunile britanice si americane pe aceasta tema sunt sumative, nu se strica nimic din ceea ce au adaugat altii. Trump nu a anulat nimic din ce a facut Obama, ci le-a sporit “creator”, ca sa nu spun manipulator. La fel fac si bipartizanii britanici. Edificiul negru in SUA si in Europa se tot inalta! Despre rasism se poate vorbi la propriu, in cazuri de sclavie si colonialism, si la figurat, in situatia unor critici indreptatite. Dar albilor nu li se permit niciun fel de critici, orice ei ar spune negativ despre negri e taxat ca “rasism”. Las insa continuarea analizei pe seama fiecaruia, istoria recenta sau mai indepartata e abundenta in exemple.  

      Apreciază

  18. Rămânând la obiectul postării – problema statuilor mutate sau decapitate – fie că ea este actuală începând din 1996 sau abia în prezent, adaug și o remarcă răutăcioasă, dar cu conținut real: acum văd și conservatoarele universități engleze și elevatele organizații cu puternic background militar și cu imagine democratică ce înseamnă dărâmarea monumentelor trecutului, așa cum se întâmpla undeva departe, cândva, în România sau în Irak, pe propriile lor teritorii, cu sau fără ajutor străin.

    Apreciază

  19. Excelenta , inca odata se dovedeste ca englezii au sange in instalatie Pe 11 iul. 2020 08:29, ADRIAN NĂSTASE <comment-reply@wordpress.com> a scris:

    Adrian Năstase posted: „Am primit o scrisoare interesantă. Textul este mai vechi dar, intr-un fel, actual. Este vorba despre incercările unora de a rescrie istoria. Am considerat că merită să-l traduc.

    „Oxford – Riposta a început

    Aceasta este o scrisoare de răspuns de la Oxfor”

    Apreciază

  20. In calitate de studenta la Oxford, consider ca trebuie sa clarific niste lucruri. Informatiile false nu ar trebui sa fie lasate sa circule.
    Ar fi de preferat sa nu postati ‘traduceri’ fabricate, care doar contin o retorica rasista a persoanei ce a compus acest asa-numit raspuns al Colegiului Oriel. ‘Autenticitatea’ se poate observa inca din primele paragrafe (care sustin ca Rhodes ar fi fost intemeietorul Universitatii, imi vine sa rad- Rhodes pur si simplu isi donase din averea obtinuta din plantatii pentru renovarea unei cladiri a colegiului Oriel. Nu a intemeiat in niciun caz o universitate care, dupa cum este punctat si in postare, si-a inceput istoria prin secolul XI. Nu, nu, colonialismul britanic nu exista pe atunci :)) )
    In 2015, raspunsul colegiului a fost sa sustina faptul ca miscarea Black Lives Matter ar trebui sa lupte impotriva unor nedreptati mai mari decat o statuie, la care se tinea pentru simbolul ei istoric. In niciun caz nu au prezentat argumentele sau viziunile sustinute aici.
    In 2020, in urma inlaturarii statuii lui Edward Colston, din Bristol, care mai apoi a fost plasata intr-un muzeu, s-a considerat ca aceeasi soarta ar fi potrivita si pentru statuia lui Rhodes. De asemenea, putin context legat de aceasta statuie:
    Rhodes era plasat deasupra unor statui reprezentand Regi ai Marii Britanii (oare ca un simbol a puterii Imperiului in coloniile detinute?). De asemenea, era inconjurat de doua coloane ce imitau perfect coloanele ce o incadreaza chiar pe Fecioara Maria, in Biserica chiar vis-a-vis de cladirea Colegiului Oriel- arhitectural, imaginea apare ca si cum Rhodes ar fi imaginea in oglinda, masculina, a Fecioarei Maria. Cine a avut un cuvant de spus in planul arhitectural? Rhodes, bineinteles. Un barbat din istorie a carui ‘contributie’ politica a fost ‘the Jameson Raid’, una din cauzele Razboiului Anglo-Bur (1899-1902), pentru care a fost fortat sa isi dea demisia ca Prim Ministru al coloniei din Africa de Sud, proprietar a numeroase plantatii si a companiei de diamante De Beers – ‘diamante de sange’, ‘diamante de conflict’. Asta este contributia lui Rhodes, astea sunt meritele lui- nu poate fi comparat cu Thomas Jefferson. Iar in ceea ce priveste importanta istorica a statuii, ea poate fi pastrata intr-un muzeu, unde desigur ar putea exista posibilitatea ca persoanele interesate sa afle si informatii despre viata lui Cecil Rhodes.

    Apreciază

    • Bianca Laura Pasca, pe mine mă interesează destul de putin ce calităti si ce defecte a avut Rhodes. Mă interesează, in schimb, chestiunea de principiu – in ce măsură trebuie sau e bine să rescriem istoria. Vedem unele exemple in SUA dar si la noi in tară.

      Apreciază

    • @Bianca Laura Pasca, constat că și dumneavoastră aveți parte într-o universitate de prestigiu europeană de o educație progresistă care adoptă, printre altele, principiile Revoluției Culturale chineze, distrugerea istorie și culturii trecutului pentru instaurarea lumii noi, dar mai ales pentru crearea Omului Nou.
      Această pretenție a fost un fir roșu și al comunismului instaurat în România. Dar dumneavoastră sunteți prea tânără pentru a înțelege, dincolo de paginile unor manuale sau de discuțiile sterile din mediul academic progresist, ce a însemnat cu adevărat procesul ”creerii omului nou”.
      Legat de mișcarea rasistă și discriminatorie ”Black Lives Matter” pe care universitatea dumneavoastră o susține, iată mai jos și ceeace simte un emigrant alb din Estul Europei care a venit tocmai dintr-un regim care a ținut ”genunchiul” permanent pe grumazul propriilor cetățeni.

      Mircea Popescu
      =============================================
      Scrisoarea unui emigrant din Estul Europei

      Criticând progresismul, nu știu dacă, în cazul unei victorii a revoluției lor în America, elementele progresiste nu vor considera că este necesară reeducarea mea.
      Sau poate, având și cetățenia unei țări este europene, implicit și a Uniunii Europene, voi fi ridicat în primul aeroport European de niște ”gărzi ale adevărului”, pentru instruirea re-educarea mea în cultul valorilor europene pe care orice European va fi obligat să și le însușească și să le respecte.
      Trăind în comunism atâția ani, nimic nu m-ar mira.
      Vedem cum în China comunistă metodele Revoluției Culturale ale deceniului ’70 se implementează astăzi în Hong Kong, prin interzicerea cărților despre democrație, înăbușirea oricăror mișcări de protest și arestarea liderilor opoziției.
      Și această Revoluție Culturală găsește discipoli în America și Europa acestor ani, discipoli care-i intimidează pe cei cu diferite idei și care cer introducerea cenzurii atunci când este vorba de exercitarea dreptului la libera exprimare a celor cu alte opinii.
      Iar dacă aceste politici ale cenzurii agresive sunt susținute și de politicieni adepți ai aceleiași doctrine progresiste, dictatura se află în plină ascensiune.

      Discriminarea pozitivă a devenit, în timp, un instrument folosit de progresesism pentru implementarea în societate a unei adevărate dictaturi a multor ”minorități” auto-inventate pentru a obține avantaje în numeleunor discriminări apuse sau imaginate.
      Odată instaurate politicile autoritare ale discriminării pozitive, în universitățile americane sau europene, atât de lăudata politică a mediului de incluziune culturală prin care oricine își poate exprima liber propriile opinii și puncte de vedere, simțindu-se în siguranță față de abuzuri, hărțuire sau critici nefondate, este demult apusă.

      PROGRESISMUL social și politic a renunțat de facto la politica de incluziune, deoarece progresismul nu dorește CONVIEȚUIREA valorilor proprii cu valorile conservatoare și tradiționale, ci luptă pentru ANIHILAREA acestora.

      Iar valorile promovate de lumea progresistă au devenit psalmii Bibliei moderne a progresismului

      Una dintre valorile considerate superioare aparține comunității negre. A fi alb înseamnă să aparții descendenților stăpânilor de sclavi și deci să fii responsabil pentru sclavagism.
      Milioanele de emigranți europeni care, cu sudoarea frunților și puterea brațelor au ajutat la clădirea Americii și a vieților proprii fără să-i exploateze pe alții, se simt marginalizați, intimidați și umiliți de sloganul discriminator ”Black Lives Matter”.

      Oameni care au fugit de opresiunea din alte părți, căutând în America libertate și oportunitatea de a trăi în demnitate, în pace și armonie, se află astăzi în situația de a retrăi episoadele din regimurile autoritare ale țărilor din care au venit pentru a găsi refugiu în Pământul Făgăduinței.
      America a fost întotdeauna privită ca un pământ al speranțelor la care oamenii din întreaga lume au aspirat. Astăzi, țara noastră este invidiată și de aceea are mulți inamici care încearcă să ne aducă în genunchi
      Avem oare nevoie de divizarea societății americane care ar însemna distrugerea din interior?
      Atacurile politice, strict pentru preluarea puterii, care ca orice putere este temporară, justifică oare slăbirea Americii pe lung termen?

      Sloganul ”Make America Great Again”, înseamnă exact revenirea Americii la rolul de exemplu pentru o viață liberă, demnă pentru fiecare, pentru o țară puternică capabilă să reziste unită oricăror atacuri și provocări.
      Înseamnă revenirea la valorile pe care americanul din America profundă își bazează existența și care constituie fundamentul unității și patriotismului american.
      Sunt valorile care au ridicat America în cele mai dramatice momente ale istoriei sale.

      Nu avem dreptul să distrugem aceste valori, nu avem dreptul să distrugem America.
      În Noiembrie vom alege direcția pe care vom merge.

      Va fi drumul Americii profunde pe care a fost construită măreția Americii sau va fi drumul progresismului globalist care va adânci divizarea națiunii?
      DEPINDE de NOI.
      =================================================
      Textul se află la publicat la (https://mipopescu.wordpress.com/5-politica/scrisoarea-emigrantului/)

      Apreciat de 1 persoană

    • Pasca,

      nu intotdeauna tineretea este o scuza suficienta …..

      Ca sa zic asa Ehodes este parte din istoria Angliei. Ma rog a Angliei Imperiale, dar oricum cand accepti activul unei mosteniri ii accepti si pasivul .. Cand accepti sub beneficiu de inventar .. daca pasivul este prea mare renunti la mostenire.
      Adica cu aplicatie la persoana dvoastra : fiindca Rhodes a fost un colonialist „pur” si „dur” care a trait in epoca de expansiune maxima a Imperiului Britanic nu ar trebui s ava produca aversiunea si fata de mostemirea lui si a altor exploatatori din astia?
      Adica sa renuntati la a studia la Vadu’ Boului profitand de …. mostenirea „gloabalsta” e Epocii Victoriene?! Eventaul sa renunatti si la .. bursa ca este majita c u sange?
      Chiar asa cu buzele unse cu smantana ne dam moralisti ?

      Pesemne ca dumneavoastra credeti ca ne-ati comunicat niste mari noutati pe care noi ciubenii valachi cam paduchiosi nu aveam de und ele stii.
      Imi iau libertatea de a face unele corectii :
      – Razboiului Anglo-Bur (1899-1902) a fost un razboi intre 2 populatii albe . Si dragii aia de buri erau si ei niste rasisti! A da.. si stiu de raidul ala , de noaptea de Mafeking .. si despre razboi si cum engelzii ai cam fost scarmanati.
      – Colston samd etc. Ce ignorati dvoastra si BLM istii si intelctualii din Vadul Boului este faptaul ca mare parte din spledorile vadului, a Angliei , samd au fots finantae de comertul triunghiular. Adica ala dintre Caraibe-Afica-Europa.
      Din Caraibe negustorii incarcau butoaiele cu rom p-e care il vindeau contra sclavi in Golful Guineii care sclavi erau vanduti plantatiilor de trestie de zahar si tutun (asta mai putin) contra zahar pe care il vindeau in Europa.
      Ca in sec XVII si XVIII zaharul era o afacere f lucrativa. Extrem. Chiar prea.
      Atat de lucrativa ca Jamaica singura producea mai multi bani decat cele 13 colonii care s-au rasculat la 1776. Ba sunt guri rele care sustin ca la o adica Anglia sec XVIII ar fi dovedit mai multa pugnacitate ptr Jamaica care chiar insemna un gol la buget!!!!

      A … Si cica pe la 1700 se zicea ca Bristol era pavat cu teste de negri. Adica comertul cu sclavi produsese banii necesari pavarii …

      Da .. a fost un comert f productiv …. care s-a concretizat nu nu7mai prin lux ci si prin donatii catre doiverse institutii de cultura ……

      Deci cand admirati Vadu Boului ganditiva-ti ca fara comertul cu negri ar fi arata mai .. loatfel.
      Fara Rhodes .. apopos stiti cum a justificat Rhodes expansiune imperiala a carui agent voluntar a fost? „Ca sa eviti revolutia la tine acasa trebuie sa cuceresti lumea”

      Daca vreti sa fiti „morala” …. atiunci fiti maoralla pana la capat!

      A da… Inca un mic „secret” In Golful Guineii negrii vindeau negri.
      Dar macar aia stiua de ce o fac (rom, pieces d’Inde, pusti si praf de pusca, oglinzi) pe cand voi astai cu BLM ul …

      Apreciază

  21. Daca vin afla unde s-au dus banii nostri pt autostrazi si spitale vom studia si problema lui Rhodes. Ca noi am ajuns o republica bananiera este fara discutie. Dom profesor lasa-l pe Rhodes in pace si spune-ne cum e problema cu autostrazile in Romania. Doar In timpul tau Bechtel a fost In Romania.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.