Festivalul Enescu – Ziua a 3-a

Programul din 30 august a fost construit pe extreme. In prima parte, lucrarea lui Ondrej Adamek, „Where are You?”, lucrare pentru voce si orchestră, compusă special pentru Magdalena Kozena si Sir Simon Rattle, intr-o formulă provocator de modernă. Socantă, pe alocuri. Orchestra Simfonica din Londra, condusă de Sir Simon Rattle, a dovedit virtuozitate. Probabil că sunt subiectiv dar un astfel de exercitiu nu-mi creează emotie. Pe anumite portiuni, am admirat calitătile vocale ale Magdalenei Kozena.

In partea a doua a concertului, am ascultat o piesă clasică, „linistită”, Simfonia a 6-a a lui Beethoven, „Pastorala”.

Am vrut să adaug o poză cu orchestra si cu solista din prima parte dar m-am gândit să vă arăt, mai curând, noile trenduri de la Festival. Spre exemplu, este cool să vii in adidasi si in bluză de tenis sau cu cămasa scoasă din pantaloni.

De asemenea,am admirat tinere domnisoare care, timp de o oră, au butonat telefoanele mobile, folosind in mod util timpul pentru a trimite (si primi) mesaje pe fb si what’s up.

11 gânduri despre “Festivalul Enescu – Ziua a 3-a

  1. De ce ar face un astfel de Festival/foarte onorabil, macar ca intentie, exceptie dela nota obisnuita a celor mai multe manifestari publice, chiar culturale. In definitiv, asta este, grosso modo, tanara generatie si va trebui sa ne obisnuim cu ideea, care de altfel a patruns si in politica. Fazani, dar agresivi, ca altfel la ce-i buna fudulia daca nu sa complementeze ce stim noi, astia depasiti.

  2. Tocmai, astfel de experimente nu sunt menite să vă stimuleze emoțiile, ci să vi le suprime.
    Ce m vreți să arate omul nou, neutru, echilibrat, tolerant, calm, insensibil și perfect docil ? Ca dvs ?
    😏

  3. Oh, duduie blonda in rochie rosie, si banuiesc, o sa ghicesc acum, pantofi rosii sau negri…ea chiar nu dorea sa fie observata. Era incognito :). Avantajul ramanerii in Romania: aveti atitea femei frumoase sa admirati pe acolo…

  4. DOMNULE PRIM MINISTRU ADRIAN NASTASE , A FI COOL , A BUTONA SI NU NUMAI, ACESTE ASPECTE VIZOALE DEVIN TOT MAI NUMEROASE , CONTURAND O NOUA CIVILIZATIE A SOCIETATII ROMANESTI. ( CIVILIZATIA MAJORITARILOR ACTOALI! )

    IN OPINIA MEA , APARITIA ACESTOR PERSONAJE, FARA VINA, SE DATOREAZA MEDIULUI PREZENT , UN MEDIU NEFAST PENTRU CEI NESEMNIFICATIVI, CA NUMAR SI EFICIENT , ASA CUM SPECIFICAM PENTRU MAJORITARI.

    A INCERCA …ESTE O GANDIRE CONSTRUCTIVA, DAR DUPA CUM STIM: ACUL PIERDUT IN CARUL CU FAN…( A IGNORA,UNEORI, ESTE ENORM DE BENEFIC! )

    SA SPERAM , PENTRU VIITOR CA UN ASEMENEA EVENIMENT SI ALTE EVENIMENTE CULTURALE , BENEFIFICE PENTRU REGENERAREA CULTURII ROMANESTI, PARTICIPANTII VOR FI INTOATALITATE DORNICI… SI NU DOAR NISTE PERSONAJE RATACITE !..

    PS A TE RATACI INTR-UN MEDIU CE-TI VIZOALIZEAZA ORIZONTURI NESTIUTE, NU-I PACAT!
    A-TI RATACI GANDIREA , LASAND-O LA VOIA UNU-I IMPOSTOR, IMPOSTORI, ESTE PACAT!

    PENTRU DOMNUL PRIM MINISTRU ADRIAN NASTASE ROMANUL, POLITICIANUL AUTENTIC!

  5. Mulțumiri pentru generozitatea de a ne invita la acest important eveniment cultural! Este un dar de neprețuit !

  6. Muzica buna nu mai e doar pentru elite. Prin salile din Europa multi oameni vin la concerte in tinute relaxate. Ba chiar si solistii, dirijorii, au cam lasat fracul deoparte. Acum treizeci de ani, tinuta lui S.Rattle ar fi parut deplasata. Ca sa nu mai vorbesc de solisti cu aspect de rocker ca Nigel Kennedy (si el la Enescu, acum cativa ani), Nemanja Radulovic etc. Sunt tot mai multi dirijori pe care nu-i deranjeaza aplauzele dintre parti; e semn ca oamenilor le-a placut ce au auzit, chiar daca nu au(inca) cultura muzicala. L-am auzit si pe Ion Marin spunand asta, si nu se referea la publicul din Romania, unde dirijeaza rar. Oamenii isi pun pe „mute” telefoanele, nu le mai suna in timpul spectacolului, ca acum cativa ani. Mai sunt unii care trimit mesaje, in timp ce altii (le) fac poze, dar se vor civiliza, si unii si altii. Programele au atat lucrari moderne, cat si clasice si e firesc sa fie asa. „Le sacre de printems” a fost huiduita, a produs un intreg scandal in 1913, ia acum e o piesa definitorie pentru secolul trecut.
    Pacat ca acustica Salli Palatului lasa mult de dorit. Aducem aici cele mai mari orchestre si nu avem o sala unde sa ii putem auzi ca lumea. De ce?

    • Victor, sigur că a trecut vremea fracului la concerte. Sigur că tinuta poate fi mai lejeră, inclusiv la un concert. Totusi, felul in care te imbraci probează respectul pentru ceilalti si pentru eveniment. Sigur, in Occident există bistrouri – unde poti intra imbrăcat oricum dar si restaurante unde nu intri decat cu costum si cravată (poti eventual sa le inchiriezi de la garderobă). Marile orchestre ale lumii nu vin la Bucuresti in fiecare zi. Festivalul Enescu nu are loc in fiecare week end. Este vorba, in opinia mea, de a marca, printr-o tinută decentă (nu includ aici sandalele) importanta evenimentului.

  7. La vremea cand am luat contact pentru prima oara in viata cu muzica culta, bunica, Domnul s-o ocroteasca si sa-i lumineze calea acolo unde este, m-a imbracat in spiritul respectului pentru actul artistic, cat si pentru ceilalti participanti la manifestarea artistica. De atunci la fiecare concert sau spectacol de opera m-am pregatit asa cum ma pregateau bunica si parintii. Din pacate vremurile s-au schimbat.

Lasă un răspuns