22 de gânduri despre “Interviul meu pentru Mediafax

  1. „persoana non grata” ??! Da, corect. Si eu rog conducerea PSD sa nu i se mai adreseze cu apelativul: domnul presedinte al Romaniei , ci. dl presedinte al PNL, KWJ ! De ce ? Prin declaratiile zilnice KWJ nu mai este presedintele Romaniei. El se comporta in continuare ca un presedinte si propagandist PNL. Are un comportament de dusmanie si ura la adresa PSD si utilizeaza diverse manevre de politruc pentru a elimina PSD din randul partidelor din Romania….

  2. La ce e buna CEDO? Decizia CEDO in dosarul Kovesi, de “reabilitare” a fostei sefe DNA, cu ramificatii “critice” si “rezolutive” spre CCR si PSD, cel putin acestea din urma asa au fost percepute si comentate in spatiul public, cred ca repune pe rol o problema foarte sensibila, de a alege intre dreptul national si cel al integrarii politice europene. Acesta din urma, in opinia mea, s-a transformat pe nesimtite intr-un instrument supranational de modelare punitiva, prin sanctiuni juridice, a natiunilor europene. Ca si, intre altele, deciziile Comisiei de la Venetia. Nu exista in viata internationala un actor mai relevant ca statul, cu atributele sale fundamentale, intre care suveranitatea, din care face parte si cea juridica. Parerea mea este ca decizia CEDO in cauza este un atac indirect, care a anticipat consecinte politice partizane, ceea ce ii descalifica echidistanta, asupra suveranitatii juridice a statului roman. Sunt multe cazuri de mari puteri care nu admit nicio relatie de subordonare a dreptului national. Noi ne-am grabit sa o acceptam si sa o inseram in constitutie. Nu exista o constitutie europeana, la care sa fi subscris si nici nu e nevoie de asa ceva, care ar fi suport al unei justitii supranationale. Spre deosebire de ONU, a carei constitutie e reprezentata de Carta Natiunilor, care e sursa de drept international, impreuna cu toate hotararile ulterioare adoptate de organizatia panglobala. Pe de alta parte, drepturile omului sunt un concept foarte vag, dar extensibil, ca un gumilastic, in functie de terte interese politice. Sa reflectam si la motivele pentru care UK respinge jurisdictia supranationala. Inteleg ca sunt chestiuni despre care politicienii nu pot sa vorbeasca, asumat si public, fapt cu care sunt de acord. Omul politic, care trebuie sa fie o culme a inteligentei, gandeste inainte de a vorbi, dar nu spune tot ceea ce gandeste. Insa inteligenta intelectualitatii critici si societatii civile trebuie sa acopere lacunele privind lucruri pe care politica nu le spune, dar pe care cineva trebuie sa le spuna.

    • Birocraţii ăştia… nu merită trataţi altfel decât cu sictir !
      Mai ales de când am văzut ce fel de „specialişti” cooptează în rândurile lor şi mai ales la vârf ( vezi alde Kovesi,.un exemplu demn de cartea recordurilor ).
      Întrebat de un reporter ceva , un preot răspunde în cel mai pur stil altceva , de un umor plin de amar :

      ”E cineva care tot ține să-mi demonstreze că slujbele bisericești sunt un pericol în actuala pandemie. Demontez pas cu pas acuzațiile. În final, sunt încolțit cu „glonțul de argint”:
      „Dar ÎPS Pimen? IPS Pimen de unde a luat virusul?”.
      Îi răspund resemnat: „Din piață, în timp ce cumpăra o legătură de sparanghel de la un neamț venit la muncă în România”, a scris preotul Constantin Sturzu.;) 😆

  3. Pana si motanul s-a plictisit de toata tevatura asta a ultimelor luni, asteapta noutati, oricum cate ceva a aflat de la Dvs. cand ati dat interviul celor de la Mediafax, apoi l-a toropit moleseala.
    Mi-am pregatit folotiul (din odaie) si astept cu nerabdare „conspiratiile” Dvs. cu Ana Maria Bujor si Alexandru Ganci.

    • erata:
      fotoliul cateodata se scrie si folotiul, greseala de neatentie la tastat.
      @bujor bucur
      Va sugerez ca sa nu fie vreo confuzie cu presedintii acestia, fie ca sunt de tara, de partid sau de cooperativa, cel mai bine va fi sa-l denumiti cum am inceput sa-l denumesc in ultima perioada, domnul 66,09% si nu va exista nicio confuzie. Tot sper ca dupa aceasta pandemie sa se produca o „resetare” la toate nivelurile, domeniile si aliantelor, cel putin asa ne parvin semnalele externe, insa fara a intra in amanunte dl. prof. Dan Dungaciu ma contrazice cel putin pe zona interna si simt ca are dreptate.

  4. DACA NU AR AVEA PROMPTER SARACUTUL PROF DE FIZICA JOHANIS SAR FACE DE CACAO RAU DE TOT.  CE HAL DE PRESEDINTE SA NU FIE IN STARE SA LEGE O FRAZA SI MAI ALES SARACUTUL SUFERA RAU DE SINDROMUL PSD.  OARE NU-L VEDE NIMENI DE LA COTRIOCENI SA-L TRIMITA LA MEDIC PT ACEST SINFROM FF GRAVC?

  5. Una din problemele spinoase intre „puterile IT” este concurenta care afecteaza securitatea datelor. S-a discutat intens de Huawei. Dar China produce o sumedenie de gizmos super ieftine, pe care giganti ca Amazon le preiau si le vind foarte profitabil, fara sa isi faca griji despre cum ii afecteaza pe cetatenii altor state care le cumpara. De exemplu, camerele de securitate. „Avantajul” oferit de companiile chineze producatoare este „free cloud”, adica datele tale merg gratis in „norul chinezesc”. Tu cumperi pentru ca e ieftin, si te gandesti prea putin ce fac chinezii cu datele tale captate de camere.

    Cine are date despre tine, si capacitate de a le procesa si analiza, te ia de minutza si te conduce de mic, iti spune ce produse trebuie sa cumperi si ce nu trebuie sa cumperi, pentru ca stie ce vrei. Sa ne imaginam ca o mare putere stie totul despre cetatenii celeilalte tari concurente. Cit de usor vor fi de manipulat, economic si deci, politic. Tara aia o au in buzunar, fara sa mai fie nevoie sa poarte razboaie costisitoare.

    • Bietul Big Brothers…a ajuns un biet cățeluș pe lângă puzderia de ,, chinezării”…
      Era cât pe ce să izbunesc în plâns.

      • Pe mine m-a pufnit râsul ! Am și vizualizat posibilitatea apariției unui chinez la ușa cui știu eu că, bineînțeles din plictiseală, primește în vizită pe șeful soțului, în orele de lucru ale acestuia. Sigur există mai multe variante: „apariția” vine să-i facă morală sau vine să o șantajeje că vrea și el sau vine să ceară bani ca să tacă sau vine cu propunera constructivă de a dezvoltare a afacerii prin aducerea de clienți suplimentari pentru care va primii o cotă din încasări sau … cine știe ce le mai poate trece prin cap chinezilor !
        Nu-mi vine să cred ca ZeV nu a luat în glumă afirmația lui trexsr.
        Camerele chinezești știu ce are omul în pachete/pungi/etc. ca să poată face o cercetare de piață privind preferințele americanilor/românilor/arabilor/…..?!
        Sigur că există posibilitatea ca, în mod voluntar, familia americană/… să-ți monteze camere în fața frgiderului, la dressing, la pivniță, ș.a.m.d., dar în primul rând familiile germane, că ei sunt mai disciplinați!
        O zi bună !!!

  6. Adrian Năstase
    În fine, o oază de normalitate la unul din canalele de știri, creată de apariția dvs pe ,,sticlă” …
    Mi-a plăcut curajul dvs, mai evident ca niciodată chiar dacă exprimat prin limbajul soft al diplomatului de carieră.
    N-am urmărit prima parte, dar am prins referirile fără echivoc la necesitatea reformării instituțiilor europene și la singularitatea României în spațiul agitat al conexiunilor europene și globale.
    Dar aveți dreptate, contra unei ,,taxe de protecție” consistente, România a devenit ,,portavion nescufundabil”, din care postură poate să medieze constructiv diverse conflicte cu gamă diversă a temperaturilor de culoare.
    Nu știu dacă relocarea investițională din China (anticipată de colegul nostru trexsr- extrem de optimist și încrezător în potențialul forței de muncă din România) va fi recompensa așteptată pentru devotamentul pro-american nețărmurit al poporului român, dar mă mulțumesc, pe moment, cu replica dvs dinspre final adresată prezidentului de la Cotroceni (când ați abordat subiectul pericolului maghiar), care sună cam așa:
    ,,Amice…. ești idiot”.
    Veniți mai des pe la televiziuni, domnule Năstase, nu ne lăsați pe seama epigonilor în materie de analize geostrategice (Diaconescu, Dungaciu, Radu Tudor, etc) precum și a damelor de co…, pardon, de meserie (desigur, în materie de ,, penali” și ,, justițe endependentă”) cum ar fi, de exemplu, fosta dvs colegă telegenica Ana Birchall….

  7. Foarte dens si aplicat, la realitatile si perspectivele geopolitice si nationale, interviul de la Antena 3. Analizele si evaluarile au purtat amprenta luciditatii si viziunii, apartinand unei personalitati politice si culturale puternice. Sunt foarte convins ca ele isi vor gasi valorificarea in acest an, la cel mai inalt nivel. Intr-adevar, avem nevoie de aliati in interiorul UE, de microaliante pe probleme si solutii, dar cred ca si in restul continentului, care e o piata gigantica, pentru care sunt multi concurenti. Deplasarea accentuata spre investitii si productie, in regia statului roman si a capitalului autohton, ar trebui sa fie in fruntea agendei post-pandemie. Dependenta totala de UE nu este de bun augur. De asemenea, riscul bilateralizarii securitatii submineaza securitatea colectiva, pentru care a fost creata NATO. Foarte sugestiva aprecierea momentului, ca statele fac antrenamente pentru ce va urma dupa pandemie. Dupa parerea mea, Europa trebuie sa iasa din ceea ce as denumi “golania globalista”. Online-ul ofera o nisa extraordinara de comunicare in vremuri de pandemie si ordonante militare. Initial am fost intrigat ca interviul pentru Antena 3 nu a fost in platoul TV, ci de la Cornu, prin transmisie directa cu mijloace digitale, dar apoi m-am corectat.

  8. Modul in care va functiona UE bineinteles ca depinde (ca si pana acum) de cei care detin ,,voturile”. Cu cat sunt mai slabite statele cu atat voturile acestora sunt mai usor de manipulat, astfel incat, in aceasta perioada tocmai traim inca o etapa din programata slabire. Sigur ca ,,revenirea” dupa aceasta etapa se va face tot in functie de interesele economice ale celor mari, firmele mici si mijlocii din fiecare tara avand cel mai mult de pierdut in timp ce firmele mari si mai ales ,,multinationalele” vor absorbi cei mai mult bani din fondurile UE pentru redresare cat si pt. a implementa mai departe globalismul.
    Permiteti-mi sa cred ca poporul inca se astepta ca expertiza dvs. pe partea juridica sa-i ajute sa inteleaga ca:
    – CC nu poate emite decizii cu privire la un act administrativ normativ (decretul prezidential)
    – ceea ce stie orice student la drept a spus si CC, si anume ca din 2003 avem in Constitutie Art 115 pct 6 care prevede ca Guvernul nu putea sa emita o ordonanta prin care sa modificare cuantumul amenzilor prevazute in ordonanta din ’99
    Astfel de modificari se fac numai prin lege. Ar fi putut face modificarile prin lege avand toate sforile de care sa traga in Parlament pentru a trece, dar au ales varianta cu ordonanta tocmai pentru ca apoi sa vina CC sa ,,dea peste cap’’ amenzile si sa creeze subiect de discutie abatand astfel atentia de la mult asteptatele dezbateri pe teme economice.
    Amenzile cu pricina (mult, mult mai putine decat se vehiculeaza) pot insa sa nu fie platite numai daca persoanele care le-au primit contesta procesul verbal in instanta si nu-i suficient numai sa apara decizia CC in monitorul oficial asa cum gresit se vehiculeaza.
    Dati-mi voie D-le Nastase sa cred ca CC nu ,,i-a dat peste degetele” presedintelui nostru, dintr-un simplu motiv, pentru ca nu din necunoastere a emis decretul ci, asa cum este usor de inteles, acesta era planul de desfasurare a evenimentelor din aceasta perioada. CCR a decis, in unanimitate, adica mai pe intelesul maselor inclusiv judecatorii propusi la curte din partea Presedentiei (Morar, Livia Stanciu, Tanasescu) au fost de acceasi parere.
    D-nel Nastase ne puteti ajuta sa ne dumirim?
    Institutiile Statului care trebuiau sa puna in aplicare Ordonanta Guvernului au departamente juridice care puteau sa-i informeze pe conducatorii institutiilor ca e ilegal ca cetatenii sa fie amendati pe baza proaspetei ordonante, astfel incat, se putea preveni intocmirea ,,sutelor de mii” de procese verbale si punerea in situatia ca dupa decizia CC sa fie contestate ,,blocandu-se” practic instantele cu procese care ar fi putut fi evitate?
    Ar fi riscul ca persoanele de decizie care ,,au ordonat” agentilor constatatori amendarea sa fie pedepsite in cazul unor plangeri penale?

  9. Cand PNL isi asuma pragmatic eforturile guvernelor PSD .
    Tot USR-ul si PNL-ul tipau in primavara lui 2017 ca este o crima sa scoti la licitatie doua sectoare din cinci ale autostrazii Pitesti – Sibiu , separandu-le de celelalte trei ( de ce ? ) dintre care doua nu au nici azi studii geologice pe placul trimisilor UE la Bucuresti , expertii Jaspers .
    Dupa ei am fi fost si astazi in asteptarea studiilor geologice pe doua sectoare , blocand tot restul proiectului .
    Guvernele PSD au decis lansarea licitatiilor mai intai pe doua , apoi pe trei sectoare din acest mare proiect .
    Un sector este azi in lucru .
    Dupa circul permis de Legea Achizitiilor , cu trei ani de contestatii si procese , luni este un moment mare pentru Romania , semnarea contractului pentru autostrada Pitesti – Curtea de Arges , 30 de km de santier dintr-un foc , investitie de 329 milioane de euro , a doua ca valoare in infrastructura rutiera in ultimii 5 ani , dupa podul Braila .

  10. @Mircea Popescu, am citi comentatiul dvs „Euroingrijorarea”, si cred ca exista multe puncte valide. De exemplu, „combaterea euroscepticismului”. In loca ca UE sa raspunda cu solutii si solidaritate fata de unele guverne ca al Italiei, eurobirocratii vor sa combata cu ce altceva decit cu propaganda. Cred ca si dvs ca UE are o abordare foarte gresita procedind astfel.

    Eu nu stiu daca idealul initial dupa razboi a fost cel al unei Europe unite a statelor nationale. Cred ca prima forma de „integrare”, Comunitatea European a Otelului si Carbunelui (ECSC), a fost piatra de temelie a unui sistem hibrid: un cap, guvernele nationale, un alt cap, institutii „comune”, care preiau din suveranitatea statelor membre acolo unde ele accepta acest lucru (prin tratatele ulterioare s-a produs acel „spillover” de a ceda suveranitate si in alte domenii). Si au tot acceptat guvernele, vazind succesul celor dintai membri. Intre timp cele doua capete au inceput fie sa se muste reciroc, fie sa muste „cetatenii europeni”. Mai mult, s-a pus problema „democratizarii” UE in ansamblu, prin crearea unui Parlament al UE, cu reprezentanti alesi si cu grupuri parlamentare, care sa discute ca orice parlament dar pe probleme ce tin de mandatul UE. La inceput cu putere foarte mica de legiferare si cu efect mici in toate statele membre.

    Ma rog, mecanismul decizional unional e foarte complicat, e o adverata schema, cu tot felul de comitete si comisii, pe care omul de rind nu le intelege. Asa cum vad eu, datorita complexitatii actului decisional, si a dimensiunii aparatului birocratic, plus in lipsa valorilor si reformelore propuse de Guvernele natinale, multiplele crize suprapuse unde greii („Viteza1”: Franta, Germania) nu s-au miscat suficient de rapid, au condus la euroscepticism. Nu cred ca majoritatea europenilor vor insa abolirea UE, sau simpla reducere a ei la o uniune a statelor nationale, dar cred ca europenii vor ca guvernele lor sa aiba mai multa putere si mijloace sa rezolve problemele lor mai intai, si pe urma sa fim si europeni. Deci vad aceasta ierarhie a intereselor ce nu pare complementara in totalitate si nici nu se suprapun. De aici conflictele.

    Solutii: una ar fi ca guvernele sa insiste ca UE sa raspunda intereselor tuturor natiunilor membre astfel incit sa existe reale „valori comune” si „scopuri comune” precum bunastarea comuna a tuturor cetatenilor indiferent de stat, tratarea nediscriminatorie a tuturor cetatenilor si tarilor membre, renuntarea la „grupurile speciale” de state in interiorul UE. O alta componenta este extinderea, cum s-a facut, cum se face, ce s-a reusit, ce nu. Extinderea vs. aprofundarea integrarii, alt subiect cu posibile solutii. Nu e timpul acum pentru UE sa se creeze diversiuni cu crearea unei noi armate etc. Mai bine creaza un mecanism de preventie si interventie inainte si dupa pandemii sau alte crize comune. Politica fata de refugiati, alta componenta care poate fi revizuita la nivel UE.

    https://mipopescu.wordpress.com/12-ue-si-nato/euroingrijorarea

  11. @Mircea Popescu: „Grav este ca în instituțiile acestei forme politice, în speță în Parlamentul European, cu rare excepții, „aleșii” noroadelor, urmează ca o turma cu capul plecat și aprobă fără cârtire toate ordinele primite de la mânuitorii întregului proces, fără să apere interesele națiunilor pe care ar trebui să le reprezinte.”

    Foarte adevarat, si cite exemple avem doar din Romania! Ca sa va fac sa zimbiti: credeam ca faceti un efort sa evitati „sloavele” rusesti. „noroade” e pluralul romanizat ce provine de la „narodi” („Narod” inseamna „popor” in rusa :))

    Tuturor, o zi fara incrincenare! Jos Covrigu !

  12. Diferenta intre civilizatie si salbaticie asa cum sare ea in ochi in reportajele de actualitati dedicate lunilor ianuarie – martie – mai 1945 , invadarea Germaniei de catre aliatii anglo-saxoni si rusi .
    Reportaje de actualitati cu sonorul inregistrat , in direct , impresionante .
    Germanii – sute de femei blonde , slabute , in rochii inflorate , inlatura caramizile din daramaturi la Berlin dandu-le uneia alteia in lant , sub supravegherea regimului lui Hitler . Una face semnul clovnului cu mana la nas cameramanului german . Nici o cladire in picioare . Copii cu bunici ies din imobile fara fatade . Rusii nu sunt departe .
    Occidentalii – prizonieri germani cu mainile sus , in Ardeni , adusi de americani in fata corpurilor inghetate a 86 prizonieri americani asasinati la Malmedy – un ofiter american cu casca ii apostrofeaza ” you are all responsibles ! all of you ” .
    Eisenhower cu ofiterii americani in fata podului peste Rin neatins de la Remangen ” I can’t believe it ” , ” maybe there are mines below ” .
    Acelasi Eisenhower sfatuindu-si soldatii sa se protejeze si sa nu se expuna in inaintare .
    Anglo-americanii in orasele germane intretinandu-se in engleza cu notabili locali , persoane in varsta , politete .
    Civili germani , femei , incercand sa vorbeasca in engleza cu ei ” understand ? – in timp ce primesc alimente de la armata americana .
    Copii germani iesind din pivnite cu mainile sus la Nurenberg , in jur jeep-uri si soldati americani care le dau ciocolata .
    Si pe urma , valuri , valuri de soldati germani care se predau , fugind spre americani ca spre Mesia , incantati in camioanele americane ii iau .
    Sa trecem la rusi – imagini sordide cu care se lauda propaganda sovietica , puneri in scena grotesti – un batran cu barba alba , ochelari , cel putin 80 de ani , care de-abia se misca , este imbracat intr-o uniforma neagra SS , casca , banderola cu zvastica si pus in prim plan intr-o coloana de ” prizonieri ” germani – dar ” prizonierii ” germani sunt aproape toti civili , pardesiu si palarie , oameni intre 60 – 70 de ani , toti condusi pe jos , din tara lor spre Rusia – deci ticalosii luau civili din casa si-i trimiteau in lagare in Rusia.
    Scene cu asa zise distribuiri de ” paine ” civililor germani de catre Armata Rosie – un subofiter femeie rus , incruntata , ostila , ca si cum s-ar pregati sa impuste pe cineva , intinde ( de fapt mai mult retrage decat da ) caramizi de paine unor civili germani speriati , strigand ceva nemultumita in rusa .
    Jukov lui Eisenhower – ” cand intalnim campuri de mine , trimitem intai infanteria care le face sa explodeze calcand peste ele . Cand , neutralizate de corpurile infanteristilor , minele nu mai exista , trimitem tancurile ” ?! ?! fara ca Jukov sa adauge ca infanteristii rusi trimisi peste mine erau tintiti din spate de mitralierele rusesti care-i secerau ca pe caini daca dadeau inapoi …

  13. Bun, deci am reusit sa ascult interviul de ieri cred la Antena 3. Am retinut ca planurile initiale ale fondatorilor Europei unite (care ulterior a trecut prin mai multe faze, de integrare si de extindere), au fost de a crea o federatie europeana de state. Ori o federatie de state, cum e SUA, sau Canada, inseamna institutii comune, si nu doar o simpla piata libera comuna.
    Efectele pandemiei inseamna un nou joc geostrategic intre marile puteri, si rearanjarea pieselor mici si mijlocii printre piesele mari. Romania, asa cum spunea si dl Nastase este la periferie, si cumva intr-o pozitie singulara, pentru ca noi nu avem aliati puternici in UE, nici macar in Franta. Suntem cumva uitati in timp. Dar noi am intors de mult spatele Frantei odata cu anglofonozarea si globalizarea, si francezii au uitat si ei de noi ca existam, cam tot din motivele astea, dar nu au uitat de simpatiile lor pro-ruse.
    Totusi, nu e nevoie sa ne auto victimizam, ci sa folosim orice oportunitate in favoarea noastra.
    Rusia a trecut rapid in planul doi, si chestiunea interferentei lor in alegerile din SUA au coborit din Top 10 undeva insignifiant. Pandemia le-a stricat planurile ce le aveau de a se impune cu un „show-parada” de Ziua Victoriei unde ar fi putut sa aibe niste schimburi cu lideri importanti, si deci foarte putini au mai fost impresionati sa vada avioanele SU..la TV. Rusia are probleme economice si nu reuseste prea bine sa devina relevanta global, decit cu forta bruta. Nu au nici ei un model apetisant de propus pentru altii. Poate doar o noua cucerire militara, dupa Crimea, sa mai abata atentia globala spre Rusia.
    Alte state isi recalibreaza relatia cu China. Canada da semne ca isi urmeaza aliatul traditional, SUA, desi Trudeau se straduieste din rasputeri sa se pozitioneze diplomatic, insa prevad ca va trebui sa devina mai clar in vitor in ce directie va merge Canada. El inca este prizonierul unui limbaj diplomatic si progresist, insa altii vad asta o slabiciune, pentru ca nu sunt atacate problemele de la radacina si din timp. Azi a dat, in fine!, de inteles ca pe viitor Canada va incerca sa produca echipament protectiv la ea acasa, deci, sa nu mai fie dependenta de China (am inteles ca 8 milioane de masti din China au fost gasite sub standard, si Canada nu va plati pentru ele).
    In ce priveste conceptul de „piata libera” e contestat de mult timp, pentru ca inca din 2008 statul a intervenit masiv in economie, finante. Rolul statului evident va creste, si cred ca va exista o planificare de dezvoltare pe sectoare, unde statul va cauta sa asigure de succesul politicilor sale in economie. Primele incercari au fost deja facute de Trump in negocierile administratiei sale cu gigantii GM si 3M, unde practic companiile astea au spus „sa traiti sefu!”, si au executat ce cerut Trump.

    • Esti sigur cu francezii ?
      De anul Romaniei in Franta ai auzit ?
      De Macron care in campanie vizita Ambasada Romaniei ca singura ambasada a unei tari din Europa de Est ?
      Roxana Maracineanu ministru in guvernul francez ?

      • Multumesc pentru info. De doamna Maracineanu stiam, de vizita nu. Nu situ insa daca asta inseamna ceva relevant in discutia despre reforma UE si interesele Romaniei care din cite stiu – si ma pot insela – nu se intilnesc cu cele ale Frantei la capitolul subventii europene pentru agricultura. Nici la capitolul „UE cu doua viteze”. Nu se pupa Romania cu Franta oficial nici la idea armatei euroepene. Si in general,nu stiu daca Franta va fi o voce puternica pentru Romania in UE. Temperatura inalta a relatiile bilaterale de obicei se masoara prin numarul de vizite, mai ales la nivel inalt. A fost Macron la Bucuresti in vizita de stat?

  14. Diplomatia noastra va avea un rol crescut pentru ca vor fi schimbari clare de directie si deci , de strategie. Asa este, daca nu stim sa ne facem prieteni in exterior, in special in UE, nu vom fi ascultati. Nu am fost ascultati nici inainte, si ar trebui sa invatam lmai multe lectii: de comunicare, de relationship building. Sunt suprins sa vad atita morocanosi in Romania, darsi aici, oameni carora nu le pasa de altii. In viata sunt lucruri foarte simple pe care daca nu le inveti, nu cistigi. Nu stii sa comunici, nu esti placut, nu stii sa iti faci amici, nu stii cum sa isi avansezi interesele, ai pierdut. Si nimanui nu ii este mila de tine.
    Realpolitikul va ramine. Geopolitica nu va pleca nicaieri.
    Merkel a recunoscut ca UE nu a fost pregatita pentru pandemie. Un mod onest de a iti recunoaste limitele de leader al unui tip de imperiu modern, cu colonizatori si colonizati, dar intr-o forma foarte sofisticata. S-a tot incercat un nou imbold, cu dl Macron, vazut ca un star al politicii, dar uite ca nu a reusit nici el sa revigoreze o echipa obosita. Poate ca UE a obosit prea mult si e nevoie de o pauza, nu stiu. Pina la urma insa interesele vor contura orice „reforma”, si vor fi iarasi unii care vor cistiga si unii cre vor pierde.
    Revin la „piata libera” si cum au vrut unii sa ne prosteasca, si au reusit!, sa ne deschidem pietele, sa lasam liber la competitie, sa lasam preturile libere. Rezultatul? Cei puternici au cistigat, cei slabi au pierdut. Dar daca totusi nu ar fi existat niste mecanisme de echilibrare, cum au fost fondurile structurale, si posibilitatea sa muncesti in alta tara, ce s-ar fi intimplat in Romania? Romania a avut cea mai mare crestere economica in ultimii ani in UE. O avea daca era in afara UE? Poate, dar nu sunt convins. A, daca erau alte constructii la care sa fi putut adera cu sanse mai mari de dezvoltare si securitate, ok.

  15. A mai trecut o noapte. Eu tot n-am deslușit „mesajul” motanului zburlit. Poate unul dintre ceilalți vizitatori să facă vreo sugestie ?!

Lasă un răspuns