Este posibilă suspendarea presedintelui Iohannis?

In seara asta, Klaus Werner Iohannis a anuntat că, după căderea guvernului Iohannis I, va anunta mâine un nou guvern – guvernul Iohannis II. După un simulacru de consultări cu partidele politice. Va dori să facă aceeasi smecherie pe care a făcut-o, in mai multe rânduri, Băsescu, desemnându-l pe primarul Negoită sau pe consilierul de la BNR – Lucian Croitoru – candidati de premier. Nu vreau să merg si mai in urmă…

Astăzi, in Parlament, prin adoptarea cu un vot zdrobitor a motiunii de cenzură, s-a evidentiat o nouă majoritate. O majoritate care poate, in mod legitim, să propună un candidat de premier. Inteleg că PSD, Pro România si Alde ar dori să facă o astfel de propunere (poate sprijiniti de UDMR).  Iohannis vorbeste de democratie dar ignoră pozitia partidelor in criza pe care el a creat-o si se ante-pronuntă in legătură cu rezultatul consultărilor. In plus, face acuzatii si jigneste un partid politic. Jigneste si actualul parlament.

In aceste conditii, se poate afirma că el isi incalcă prerogativele constitutionale. Există remedii? Bineinteles. Unul din ele este prevăzut in art. 95 din Constitutie – suspendarea presedintelui. Propunerea de suspendare poate fi initiată de o treime din parlamentari iar suspendarea poate fi decisă cu majoritatea acestora, după consultarea CCR. Presedintele, in această situatie, poate da explicatii Parlamentului cu privire la faptele ce i se impută.

După aprobarea suspendării, in 30 de zile se organizează (sau nu)  un referendum pentru demitere. 

Este important articolul 98 din Constitutie care precizează că in cazul suspendării presedintelui, interimatul functiei este asigurat de presedintele Senatului sau de presedintele Cameri Deputatilor. Iar acest interimar poate face, la rândul lui, după consultări, desigur, propuneri de candidat de premier!

71 de gânduri despre “Este posibilă suspendarea presedintelui Iohannis?

  1. Astia tot spun ca isi doresc anticipate (desi nu par constienti de ceea ce vorbesc), dar habar n-au cum se le faca si nici nu par sa stie ce se va intampla propriu-zis inainte si dupa momentul X.

    Vad si ca unii liberali de seama vorbesc zilele astea despre faptul ca ei nu au dorit situatia – adicatelea sa-si dea jos guvernul, si arunca „vina” pe PSD (ei stiu ca urmeaza instabilitate economica si nu vor sa-si asume desi au creat-o), in ciuda faptului ca tot organele de presa afiliate lor, spuneau anterior motiunii, ca pasul pentru anticipate (picarea guvernului la motiune), se face din dorinta presedintelui pentru anticipate(au votat chiar si niste penelisti motiunea-era nevoie de unul-doi cred).

    Pai hai sa vedem mai in amanunt ce urmeaza, sa analizam.
    Deci guvernul Orban este demis de o alianta anti-Orban cu 261 >139.Majoritatea este ignorata chiar imediat la nici 24 de ore.In mod normal, ca tot ne place termenul, Presedintele trebuia sa insarcineze cu formarea unui nou guvern, pe omul propus de noua majoritate aparenta.Asa era NORMAL.Poate guvernul ala ar fi picat natural, poate nu obtinea voturile, nu vom sti niciodata.

    Esenta este ca impunerea lui Orban ne arata clar intentia presedintelui jucator de a genera anticipate sau situatia necesara anticipatelor aparent, si alaturi de ea si o criza politica.Criza politica va genera probleme economice ce nu pot fi masurate sau cuantificate acum.Deci criza politica este generata cu intentie ca si viitoarea criza economica.

    Cred eu, ca la fel de bine, presedintele putea sa propuna tuturor sa se arunce intr-un hau de cateva zeci de metri si cu cu ceva noroc, poate, unii chiar sa cada intr-un lac adanc, cu sanse de supravietuire deci.

    Al treilea pas (primul pas a fost motiunea, iar al doilea propunerea intentionata a lui Orban, impotriva logiciii constitutionale) este respingerea lui Orban pentru a doua oara.
    Al patrulea pas este renominalizarea lui Orban, ce tocmai a fost iar respins, in vederea unui al cincelea pas – votul trei.Se ajunge la momentul X, consultari.

    Situatia seamana cu ceea ce facea Dragnia prin 2017, si e posibil, analizand cu mintea de acum, ca ala din spatele circotecii cu guvernele, sa fie acelasi mastermind.Si nu e Dragnia bineinteles, asta avea dosare in lucru.Scopul poate fi distrugerea ambelor partide „clasice” la nivel de credibilitate.Este posibil ca PNL sa fie distrus pana la momentul votului pentru anticipate, asa cum si PSD a patit.

    Pana la dizolvarea Parlamentului avem in functie un guvern interimar, care functioneaza parca vreo 45 de zile de la validarea motiunii, dupa care urmeaza restul de zile de pana la votul pentru anticipate.Deci dupa 45 de zile nu vom mai avea un guvern legitim, iar dupa vreo 60 de zile vom avea o tara si fara Parlament daca se dizolva.Guvernarea inseamna plati si posibilitatea de a le face.

    Dupa dizolvarea Parlamentului, cu o tara si fara Guvern legitim, si probabil poate fi pus oricine prin guvern, ca nu mai exista procedura constitutionala, CINE GUVERNEAZA ROMANIA ?

    Cine guverneaza pana la momentul electoral atat de dorit? Un singur om ? Un grup ad-hoc ?
    Nu e vid de putere care trebuie umplut de cineva ?
    Deci toate fraiele ajung pentru cateva luni la cine ?

    Deci CINEVA va ajunge, dupa DIZOLVAREA PARLAMENTULUI, in plina vara sa aibe TOATA PUTEREA si mai organizeaza si alegeri libere cica.

    Cui foloseste o criza politica, ce va genera o criza economica naturala ? Guvernul probabil nu va putea face plati, nu va putea face rectificari si nu va putea da OUG-uri pentur organziarea alegerilor anticipate.Nici Parlamentul nu mai poate da in situatia respectiva legi pentru ca NU MAI EXISTA.

    Daca anlizam bine situatia e nebunie ceea ce urmeaza si e irational..

    Dar daca pe panza de paianjen mai adaugam niste elefanti ?
    Daca la momentul in care avem un non-Guvern si nu mai avem Parlament, ca e dizolvat, avem o epidemie de Coronavirus sau daca avem inundatii sau daca ne ataca rusii ?
    Cine vrea cu tot dinadinsul sa vulnerabilizeze ROMANIA, santajand poplitic PSD, pentru ca asta se intampla?

    Probabil ca trebuie ca cineva sa faca in Parlament ceva legislatie, pentru a completa vidul legislativ, intr-un worst case scenrio.

    Altfel, mergand pe o idee de logica normala, inseamna ca fortarea de alegeri anticipate aparenta e facuta doar pentru a forta un premier greu de digerat la a doua propunere.

    Sau, ma intreb, e normal sa ma intreb, daca nu cumva, cineva, isi doreste sa preia toata puterea, la momentul oportun si sa dea vreo lovitura de stat, sa scape de „comunisti” ? Nu intotdeauna e pentru cine se pregateste, de obicei e pentru cine se nimereste, aviz amatorilor. Ca-n ’38, ca-n ’46 ? E foarte ciudat si sprijinul american pentru Orban 2.Totusi nu suntem nici Venezuela, nici Uruguay, nici Columbia sau Mexic.Cred ca cineva trebuie sa vegheze si sa analizeze pe bune unde se poate ajunge.E pacat de drumul de 30 de ani.Poate ambasadorul american trebuie sa afle ce partid a bagat ROMANIA in NATO si UE ? O fi intoxicat cu informatii false.Penelistii de 60 de ani nu au iesit din spuma marii , tot de prin RSR au aparut.

    Solutiile nu sunt multe pentru a evita riscurile.D-aia si spun astia ca-s in situatie win-win.Daca scopul e sa distrugi Romania, cam in toate situatiile se ajunge la acelasi final.

    Lucrurile trebuie gandite si nu lasata la voia intamplarii.E pacat.Si trebuie si coloana vertebrala si nerv.

  2. „În afară de valori și judecăți de valoare subiective, mai există și valori și judecăți de valoare obiective, adică acelea care s-au împământenit nu prin persoane izolate, ci prin faptul sunt împărtășite de comunități, națiuni, epoci sau culturi întregi.” ( Gustav Schmoller) Proverbul potrivit căruia există unele lucruri pe care banii nu le pot cumpăra conține un oarecare adevăr.
    Anghel Rugină a formulat o Lege a conținutului obiectiv al valorilor sociale: „ Toate valorile sociale sunt rezultatul unui proces istoric de decantare și adaptare a unor valori și idei provenite de la gânditori sau cârmuitori: acestea au atras atenția unui număr mare de persoane care, după ce le-au trecut prin filtrul argumentelor pro și contra, le-au acceptat ca fiind adevărate și folositore.”
    Valorile sociale nu se produc de la o zi la alta. Sub acest raport sau format anumite criterii care, prin aplicarea lor, duc la eficiență sau ineficiență. În cadrul autarhiei mai importantă decât circulația monetară sunt criteriile tipice ale cooperării care prin aplicare bună să ducă la eficiență. Acestea sunt: încrederea, relații umane corecte, munca în colectiv, schimb de informații în bune condiții în cadrul procesului.
    Să vedem care sunt condițiile actuale. După cum știm prin intrarea în Comunitatea Europeană s-a acceptat o liberă circulație a terenurilor agricole. Ca urmare a acestui fapt o bună partea din suprafața agricolă a fost cumpărată de investitori strategici atât de mult doriți de liberali. Amintim ceea ce a spus Thomas Jefferson „ Sper că vom zdrobi din fașă aristocrația corporațiilor bogate, care îndrăznesc să ne provoace Guvernul la o probă de putere și să dorească sfidarea legilor țării lor” . Cu guvernele noastre este evident că legile vor fi impuse de corporații așa că se menține în așa zisă comunitate europeană vechiul vers: Davai ceas davai moșie harașo tovărășie. Taxa pe lăcomie nu este decât un mijloc prin care se arată că și guvernul participă la jaful populației, prin bănci cu această taxă. În aceste condiții un străin poate cumpăra teren cu bani mai ieftini, cu bani oferiți de țara sa. Există un adevăr fundamental despre bani și datorii, pe care puțini oameni îl cunosc. Un procent din taxele strânse la nivel național, care diferă de la țară la tară, se duce pe plata datoriilor naționale, cu mult înainte să se discute bugetul anual. Băncile constituie cea de a patra putere în stat. Statul are două modalități de a face rost de bani, prin taxe sau luând credite de la marile bănci. Banca poate crea bani din nimic, poate încasa dobânda, apoi poate anula acei bani, având posibilitatea de a repeta acest ciclu până la infinit.
    Balanța comercială, schimbul mărfurilor cumpărate și vândute e mereu deficitară. Nu putem vinde nici atât cât ne trebuie să plătim ce cumpărăm. Ne-ar trebui să putem vinde măcar atât, cât să avem o balanță echilibrată, adică atât cât ne trebuie ca să plătim și ce cumpărăm și ce datorăm mai dinainte.
    … Pe de altă parte, trebuie să ne convingem că orice am face, în actuala structură economică din Comunitatea Economică, nu mai e îngăduit să contăm pe exportul nostru. Funcția de exportator de produse agricole s-a sfârșit ca urmare a faptului că prin aderare s-a impus o ocupare a țării prin vânzarea liberă a terenurilor. Acesta este cadoul adus de liberali. După cum știm industria țări a fost distrusă tot de liberali prin așa zisa privatizare care a fost secretizată prin lege….

    https://eugenhanca.wordpress.com/2020/02/07/necesitatea-autarhiei/

  3. Nici o lege, nici măcar cea supremă- Constituţia nu prevede că nu poţi face ceva, dacă acel ceva este interzis deja prin legea firii şi logica bunului simţ
    ! O lege, chiar cea fundamentală nu se poate împiedica de nişte şmecherii ordinare la care recurg nişte idioţi în disperare de a obţine sau distruge ceva !
    Nu poţi proceda aşa cum face acum unul ca Johanus ce dovedeşte fie imbecilitate, fie dispreţ tital nu doar faţă de legi, dar şi faţă de românii care au acceptat în fruntea lor un străin de neam, tocmai în speranţa că „atins” de disciplina şi ordinea caracteristică stilului de viaţă german, un astfel de preşedinte ar putea demonstra un alt fel de politică decât cea dâmboviţeană !
    Deşi asupra lui planau diverse acuzaţii care-l plasau cumva în aceeaşi oală cu borfaşii autohtoni, ne-am zis că-s doar nişte răutăţi, nişte făcături cu scop meschin de a ne priva de proverbialele însuşiri/calităţi germane,mai ales că regi din acest neam au contribuit indiscutabil la dezvoltarea României !
    Dar ne-am înşelat cumplit ….. Cruntă deziluzie, mare plasă !
    Individul se dovedeşte un găinar politic de ultima speţă , mult peste ce ne-a fost dat să vedem până acum prin pleava politică românească ce s-a ridicat după lovitura de stat din 89, cu poftă bolnavă de putere absolută, care conduce sinistru o bandă de supuşi acoliţi ce calcă în picioare, nu numai sub privirile lui îngăduitoare, dar chiar la comanda lui, legile Ţării, dar şi cele de bun simţ !
    P.S.
    Dacă cei aleşi de noi nu-l pot pune la punct pe această caricatură de fuhrer, această delicată problemă, politică, dar mai ales economică şi socială a României anului 2020 trebuie să fie rezolvată de cetăţenii acestei Ţări, dacă vrem să mai dăinuim ca Popor şi nu doar ca naţie !
    Se zice că-i de-ajuns o linguriţă de rahat ca să compromită un cazan de ciorbă ! Dar ăsta-i mai mult decât un polonic…..
    Orban, Turcan, Câţu, Bogdan nu-s decât nişte linguriţe !

    • Vezi tu .. se pare ca in Ardeal „gainar” este unu care creste gaini. Asa cum demonstra afacera Skoda.
      Boila , nepotu lu Maniu „stiti doream sa fac o crescatorie de gaini moderna”
      Dr Lupu „pai tocmai ca vorbim despre o gainarie!”

      Asaca .. ca sa intelega gauloiteru exprima-te por.. pardon doiceste : Diebstahl. Eventual zi=i Hühnerstall (hot de gaini) si, cu un pic de noroc o sa macaneasca mecanic :pai vezi prostule ca eu case nu gaini!!!

  4. Sa incep cu o stire BUNA , contestatiile de trei ani pentru loturile 1 si 3 ale caii ferate Sighisoara Brasov au fost definitiv respinse si avem constructor pe doua loturi de 800 de milioane de euro , finantate de UE ( comisia Juncker , nu von der Leyden )
    Alta stire buna , 11 constructori pe 19 km de autostrada intre Corbeanca si Afumati , sa speram ca vor schimba odata Legea Achizitiilor ca altfel ajungem in 2025 cu contestatiile si procesele intre cei 11 .
    Acum nu mai departe de trei ani Romania nu avea nici un proiect de infrastructura rutiera NOU , in afara a doua mari investitii in Alba si Mures lansate cu alti sapte ani in urma de guvernul PSD Ponta .
    In primavara lui 2017 apar din senin patru mari proiecte neasteptate de nimeni – drumul expres Craiova – Pitesti , podul Braila , sectoarele 1 , 4 si 5 din autostrada Pitesti si autostrada de centura Sud .
    Al doilea si al patrulea au , gratie PSD , constructori numiti si finantare europeana asigurata .
    Drumul expres Craiova Pitesti are , tot datorita PSD , constructori pe jumatatea de Vest , si , datorita Securitatii din Justitie , alta licitatie pe jumatatea de Est in urma contestatiei aceleasi firme , cu Securitatea dand Jawohl ! , cu aceeasi documentatie , pe un sector si Nein ! pe celalt sector ?! ?! ?!
    Se pare ca pentru lautarii lui Orban sectoarele la care se lucreaza pe acest drum sunt refugiul public in vremuri de restriste , Orban si Bode dandu-se azi in stamba in Craiova .
    Normal , un cuvant nu au scos nici unul despre ce conteaza , trimiterea documentatiei acestui drum expres la Bruxelles de peste 14 luni de cand mucegeste in biroul lui Rasmussen de la Bucuresti .

  5. Am scris pe acest blog că tipmul mult prea mare pentru ca fiul Iașului, anunțat ca ambasador al USA la București să ajungă la post, mai mult de un an, nu este de bun augur.
    În alocuțiunea rostită azi la Uzina Ford de la Craiova, la două zile de la momentul demiterii Guvernului, prin Moțiune de cenzură, adrian zuckerman a ofensat Parlamentul. Eu, un oarecare, m-am simțit înjurat.
    „România a făcut pași importanți și are potențialul să devină lider regional. Însă, pentru a valorifica acel potențial, mai este nevoie de muncă. Va fi nevoie de lideri vizionari, precum președintele Iohannis și prim-ministrul interimar Orban, pentru a depăși provocările care urmează și a conduce această țară spre o renaștere modernă a României, o renaștere nu doar a economiei, ci a tuturor fațetelor vieții românești”.
    Ei, acum să vedem dacă avem politicieni cu boașe!
    Mi-ar place, extrem de mult, să urmeze suspendarea Președintelui, de preferință urmată de referendum, apoi desemnarea ca Prim Ministru a unui om de onoare tip Adrian Năstase, sau Mihai Tănăsescu sau Alexandru Athanasiu și alegeri parlamentare la termen!

  6. Nu-i poate spune nimeni mutalaului ca nu a fost ales rege? A vrut sa fie ales pentru a se pune in serviciul tarii si poporului care l-a ales(oare?). Nu a fost ales sa faca ce vrea el si consoarta sa. De aceea poate fi si demis. Ce mare scofala?

  7. von Snitel trebuia suspendat in mandatul trecut,acuma este prea tirziu. PSD-ul nu are singe-n instalatii sau mai bine zis conducerea partidului. Oameni care intradevar s-ar putea bate si nu sint santajabili sint dati deoparte,trecuti pe linii secundare. Nu se poate sa te tot plimbi prin tara cu Grindeanu,sa-l reprimesti pe Tudose,Ciolacu sa faca tot felul de aranjamente etc.etc.!

    • Mandatul trecut s-a opus TĂRICEANU, dar, oricum, la conducerea PSD era dragnea , adică cel ce a condus PSD spre distrugere!
      Normal ar fi să se facă suspendarea, de preferință și referendum, dar merge și fără numai să scăpăm de cel mai dușmănos Guvern cu poporul român!

  8. Excelenta, legat de votul din parlamentul Romaniei care a condus la adoptarea Motiunii de Cenzura si picarea Guvernului orban si a majoritatii constituite care a facut posibil acest lucru, trebuie sa subliniez faptul ca a fost doar conjuncturala deoarece unul dintre co-initiatori, in speta UDMR-ul a declarat cat se poate de clar si fara echivoc ca desi a votat motiunea, NU VA VOTA SI UN GUVERN CONSTRUIT IN JURUL PSD, prin urmare, noua majoritate poate fi dovedita doar printr-un protocol intre PSD, Pro Romania, grupul minoritailor nationale, altele decat cea maghiara si cativa parlamentari independenti, ceea ce este cam greu de obtinut. In concluzie, fie se merge pe varianta „listei” care sa evidentieze minimum 233 semnaturi in favoarea unei propuneri comune de premier, fie, dupa raspunsul CCR la contestatia care am inteles, ca urmeaza a fi depusa, sa se mearga direct la SUSPENDARE! Asta doar daca PSD-ul „nu a murit” asa cum afirma mai nou dl Gelu VISAN, si daca mai exista o urma de demnitate, curaj, devotament si implicare din partea noilor lideri PSD in apararea ultimului bastion al democratiei – PARLAMENTUL, si a unui rest, inca normal la cap, al unei populatii eterogene si pe punct de disolutie progresiva!

  9. Nu cred ca este posibila suspendarea presedintelui. Dintr-un considerent simplu: Marea Poarta nu aar fi de acord! Doar nu suntem de capul nostru!

Lasă un răspuns