Va participa „majoritatea toxică”, mâine, la ceremonia de învestire a lui Iohannis?

O intrebare normală. In conditiile in care Iohannis, in primul mandat, ca si in campania prezidentială, a avut ca obiectiv declarat destrămarea PSD si in conditiile in care acelasi Iohannis a incercat, in permanență, demonizarea Partidului Social Democrat, calificându-i pe parlamentarii săi drept „majoritate toxică”, vor participa  oare parlamentarii PSD, sâmbătă, la sedinta comună a Camerelor parlamentului, la ceremonia de învestire in functie a celui care si-a propus  acest obiectiv? Reamintesc ce a afirmat Iohannis după alegeri dar si a doua zi după ceremonia de sărmătorire a Zilei nationale:

„Avem în continuare alegeri și aștept de la PNL și de la noul guvern Ludovic Orban, care face o treabă foarte bună, la o implicare totală în așa fel încât la sfârșitul anului 2020 să putem să oferim românilor ceea ce își doresc: o Românie fără PSD”.

Chiar si ieri, la prezentarea bilantului primului mandat (nu era oare firesc ca acest bilant să fie prezentat INAINTE  de alegeri ca să ofere argumentele necesare celor care doreau să-l aleagă, comparându-l cu contra-candidatii) a afirmat:

„Chiar și schimbările legislative din domeniul justiției, susținute de majoritatea toxică din ultimii trei ani, nu au intrat în vigoare în forma lor inițială, datorită sesizărilor repetate la Curtea Constituțională și a retrimiterilor succesive înapoi în Parlament.”

In aceste conditii, mă intreb cum vor proceda reprezentantii „majoritătii toxice”? Vor participa la sedintă, mergând „pe burtă”, ca si când nu s-a intâmplat nimic, vor participa „selectiv” (unii  fiind plecati la „pomana porcului”) sau vor da un comunicat in care vor preciza motivele pentru care nu doresc să legitimeze, prin prezenta lor, un astfel de presedinte?

PS Clădirea in care va fi re-învestit Iohannis – Palatul Parlamentului, fosta „Casă a  Poporului” – era finalizată doar 60%  in 1989. Ea a pus multe probleme pentru incheierea lucrarilor de constructie dar si pentru decorarea ei. Dimensiunile camerelor, ale culoarelor, utilizarea masiva a placarilor cu marmură, peretii albi – toate acestea creau o ambiantă extrem de rece. Cum să decorezi o astfel de clădire, cum să o „umanizezi”? A fost nevoie de un efort extraordinar pentru a realiza aceste obiective. In calitate de presedinte al Camerei Deputatilor, in perioada 1992-1996, am fost un fel de „diriginte de santier” pentru supravegherea si finalizarea  lucrărilor. Poate că ar trebui, cândva, să dau mai multe detalii… Ca un aspect picant – putini isi mai amintesc că am fost cercetat de parchet, in 2006, in perioada de linsaj mediatic maxim la adresa mea, pentru „termopanele” de la Casa Poporului.

Când am terminat lucrările, in 1996, am pierdut alegerile iar noul presedinte – Emil Constantinescu – cu greu a acceptat să depună jurământul in acestă clădire „comunistă”. Ulterior, toate sedintele COCOPO (PNTCD plus) au avut loc la Parlament. Inteleg că nici Iohannis nu a avut si nu are probleme să fie învestit in această clădire.

 

 

 

 

33 de gânduri despre “Va participa „majoritatea toxică”, mâine, la ceremonia de învestire a lui Iohannis?

  1. Miram-as ca actuala conducere sa ia o poziție ferma de ignorare și desconsiderare a acestui individ.Tin sa precizez ca aici nu poate fi vorba de instituția prezidențială pt ca aceasta nu e respectata in primul rând de fudulul nr 1al țării ca atare explicația cu”din respect pentru instituția prezidențială” nu tine deci dragi pesediști e timpul sa observați ca sunteți împroșcați cu rahat(și nu e turcesc) cam de mult de un neica nimeni care printre atele, emblematic pt calitatea lui de fost dascăl,le-a mai și explicat Romanilor ca “plăcută suedeza”e o opinie politica in rest ce sa zic va doresc sărbători fericite și o cât mai rapida deșteptare.

  2. Cred că, în sfârșit, ați înțeles că pacea nu trebuie făcută cu orice preț.Uneori o astfel de pace poate să fie mai rea decât orice înfrângere.

  3. 30 ani de la căderea comunismului

    Pe 17 decembrie 1989, mişcările de stradă de la Timişoara marcau începutul Revoluţiei Române. Prăbuşirea dictaturii ceauşiste a urmat imploziei celorlalte regimuri comuniste central şi est-europene care s-au năruit unul după altul aidoma unui castel de cărţi de joc în a doua jumătate a anului 1989. La această sincronizare au contribuit izbucnirea şi succesul primelor revoluţii anti-comuniste – mai ales căderea Zidului Berlinului, 9 noiembrie 1989 – ce au provocat un efect de dominou ; totuşi, implozia regimurilor comuniste europene într-un interval foarte mic de timp s-a datorat unor cauze profunde şi comune întregului bloc est-sovietic.

    Fundamentală a fost incapacitatea sistemelor centralizate – în care statul deţinea întreaga proprietate – de a face faţă mondializării proceselor economice ca urmare a progresului tehnologic. Corolarul unui asemenea sistem economic neperformant în comparaţie cu Occidentul era un contrast şocant între nivelul de trai din Est şi ţările avansate din Vest. Se ajunsese în situaţia în care chiar înalţii demnitari comunişti aveau venituri mai mici decât şoferii de tir din Europa de Vest.

    Pe lângă această diferenţă Est-Vest ce nu mai putea fi ascunsă, au existat şi alţi factori agravanţi care au făcut ca nici o categorie socială să nu mai fie dornică să apere sistemul comunist.

    -Astfel, diferitele grade de restricţii impuse proprietăţii private împiedicau acumularea de bunuri pentru persoanele respective, familiile şi urmaşii lor. La noi de ex, statul permitea o proprietate privată urbană de maximum 12 mp/cap de om ; în mediul rural, proprietatea asupra pământului era redusă la grădina din jurul casei; nu se accepta ca o persoană să posede două apartamente; existau limitări ale dreptului de moştenire, etc. Până şi membrii elitei comuniste erau afectaţi de asemenea restricţii deoarece avantajele ce decurgeau din statutul lor privilegiat durau doar atât timp cât ocupau postul respectiv sau unul similar – pierdeau postul, pierdeau totul.

    -S-a adăugat şi lipsa totală de libertăţi nu numai politice, dar şi individuale, dintre care cele mai sensibile erau lipsa posibilităţilor de informare, de exprimare în public şi de circulaţie. Din nou la noi, care am avut parte de regimul cel mai restrictiv din întreg blocul comunist, bunurile de înaltă tehnicitate şi de transmitere a informaţiei erau strict controlate : maşinile de scris trebuiau înregistrate şi apoi reînregistrate în fiecare an la circa de miliţie, calculatoare existau doar la instituţii, accesul la xeroxuri se făcea pe baza de referat semnat de director sau şeful de secţie. Or, în toate ţările fostului lagăr socialist, prin procesul de industrializare avusese loc o creştere a nivelului de cultură şi de informare a marii mase a populaţiei care nu se mai putea mulţumi cu situaţia acceptată de părinţii şi bunicii lor, mai ales în condiţiile în care crescuse şi capacitatea Occidentului de a-şi etala realizările pe diferite posturi de radio, ce nu mai puteau fi bruiate de autorităţile comuniste.

    -Un alt motiv de nemulţumire era şi impresia generală că aceste regimuri au fost impuse militar şi apoi sprijinite de URSS. De aici s-a născut ideea de luptă naţională, valabilă în toate ţările din Europa Centrală şi de Est, dar şi în republicile unionale sovietice, ceea ce a determinat nu numai prăbuşirea sistemului susţinut de Pactul de la Varşovia, ci chiar şi destrămara Uniunii Sovietice. Aici însă trebuie menţionat că toate aceste mişcări au fost facilitate de evoluţia sistemului comunist din interiorul URSS unde conducerea reprezentată de Gorbaciov s-a exprimat public în sensul neutilizării forţei pentru menţinerea sistemului comunist.

    Astfel, celelalte regimuri comuniste s-au aflat în incapacitatea de a mai utiliza masiv forţa împotriva dizidenţilor cum făcuseră în 56 în Ungaria şi în 68 în Cehoslovacia când prin mijloace armate s-a reuşit întârzierea destrămării sistemului comunist. În fond, în 1989 s-a întâmplat în Europa Centrală şi de Est ce se întâmplase în Franţa cu 200 ani în urmă, în 1789 : atunci, o mână de oameni înfometaţi au atacat Bastilia şi nu a mai existat nici o forţă care să impună menţinerea ordinii. Aşa izbucnesc revoluţiile !

    În final, dacă privim problema şi din punct de vedere filozofic, căderea regimurilor comuniste europene este o expresie a ineficienţei şi imposibilităţii menţinerii pe perioade lungi a dictaturilor egalitariste, deoarece egalitarismul este contrar naturii şi împotriva istoriei, iar dezvoltarea Europei s-a bazat – urmând modelul democraţiei antice greceşti – tocmai pe acceptarea drepturilor individuale care nu pot fi desfiinţate sub sloganul intereselor colective.

    • Doamna,

      era un contrast şocant între nivelul de trai din Est şi ţările avansate din Vest” Nu stiu de ce socant. Discrepanta economica dintre cele 2 regiuni este ceva mai veche. Minim 500 de ani!!!

      chiar înalţii demnitari comunişti aveau venituri mai mici decât şoferii de tir din Europa de Vest.” soferi de TIR din vest sunt destul de bine platiti.. ptr Vest. Insa per total stabii nostri erau mai bine ca soferii din Vest. Chiar daca nu si permiteau vaante in Azore . (gluma germana de acu cca 35 ani „Pioile bunica ta a plecat acolo unde plecam cutitii..” A da stiu! A plecat in Azore !”)

      o proprietate privată urbană de maximum 12 mp/cap de om” Sa nu exageram. Chiar si cea mai papadita garsoniera cf 3 scazut avea cca 18 mp. SI erau unii care cumprau apatamente de 3 camere . si erau singuri!!

      lipsa posibilităţilor de informare Ciner are nevoie de asa ceva ? Pai sa zicem .. politica agrara a CEE . Eu am inceput sa citesc despre ea din anii 60 (tata cumpara revista Lumea) . Daca eu am puttla 15 ani, altii la 30 de ani ce scuze au ? Sau .. se acuza „comunismul” ptr industrializare si urbanizare. Acetea au fots procee mondiale dupa 1950. Ce scuze au „intelectualii” romani care cred ca urbanizarea a fost ceva rau comunist indreptat impotiva fiintei nationale? Alta decat ca sunt parohiali si de o puturoseeie intelctuala abisala . Vedeto do dcicursuirl iohaniste ca cum el ne-a tinut in Europa! Un public infirmat si cumemie s-ar strica de ras …

      impresia generală că aceste regimuri au fost impuse militar şi apoi sprijinite de URSS” De ce impresie? In cazul Poloniei, Ungariei, Romaniei si Bulgariei chiar asa a fost! Discutabil [ptr Cehoslovacia ..

      Celelate tari socialiste europene .. Pai sa zicem .. Polonia. S-a ajuns la Jaruzelski ptr ca .. fusesera mari agitatii sociale provocate de niste masuri de asuteritate. Insa in 89 Polonia datora „doar” 40 mld $ si nu le putea plati! Si urma sa fie „executata”. Mai rau , URSS sau Gorby se saturase sa desmmaterii prime la pret de favoare si sa primeasca marfa de o calitate … cam .. indoielnica si cam scumpa !! Asa ca .. singurul lucru pe care Polonia il putea vinde ..era .. „comunismul”! si l-a vandut! Tin minte o caricatura vestica ilustrand turneul pe care Jaruzelski (presedinte) si Walessa (proaspat prim ministru!!) l=-a-ua facut „brat la brat” in Vest. Caricatura arata cam asa Walesa canatnd la armonica iar Jaruzelski in uniforma, cu decoratii , ochelari de orb tinea cascheta in mana ptr ca sa primeasca maruntis ..
      Insa RSR nu mai datora nici un chior!!!

      Va felicit ptr observatia „membrii elitei comuniste erau afectaţi de asemenea restricţii deoarece avantajele ce decurgeau din statutul lor privilegiat durau doar atât timp cât ocupau postul respectiv sau unul similar – pierdeau postul, pierdeau totul.” Excelenta si extrem de rara !!!
      De fapt eu ma mir ca regimul a rezistat 70 de ani in URSS…

      In RSR au fost 2 semnale in anii 80 .
      Prin ..83-84 cand s-a incercat sa se impuna ca copii fin mediul rural sa urmeze strict invatamantul agricol. Masura care mie mi-a adus aminte de edictul lui Constantin prin care colonii au fost cosntransi sa nu isi schimbe ocupatia si stapanul. Si mai stiu ca la noi in anii 80 nu se prevedea crestere de locuri de munca decat in .. agricultura! (titusi aveam 35% din populatia ocupata in agricultura!) .
      Si prin 84-85 absolventii de facultate au avut parte de o ultima vacanta .. excesiv de lunga! Adica au primit repartiile .. insa insa nu au putut fi angajati decat la finele lunii nov .. ca de abia atunci fusesra prevazuti si banii!

      Adicatela era clar ca votca, ca ginu, ca apa de izvor, aquavitu etc ca in 1985 cresterea economica era blocata si ca regimu socialist devenise eminamente “reactionar” si “frana in dezvoltarea fortelor de productie” (asta din urmqa e din vulgata socialismului stiintific!) situate care, ne explica aceiasi vulgata, se rezolva prin .. revolutie!!!

  4. Azi este iganatul

    Dati-mi voie sa inchin o drojdie pentru porc, acest nobil si altruist animal atat de gustos …sa imi fie digestia buna!!!

    Craciun fericit !! (cu produse porcesti pe masa!!)

  5. Eu nu cred ca astia isi doresc alegeri anticipate pe bune, daca-si doreau demisiona Orban.

    Deci motiunea poate reusi fără probleme, iar pentru Premier, America are un cuvânt greu de spus, cine si cum.
    Isi doresc sefia Camerelor pentru control si nu pentru anticipate.
    PSD ar trebui sa meargă înainte cu motiunea cred eu.
    Nu vor fi anticipate ca-si strica programul artistic pentru locale.
    Trebuie plusat sa vedem ce si cum.

  6. […] Când am terminat lucrările, in 1996, am pierdut alegerile iar noul presedinte – Emil Constantinescu – cu greu a acceptat să depună jurământul in acestă clădire „comunistă”. Ulterior, toate sedintele COCOPO (PNTCD plus) au avut loc la Parlament. Inteleg că nici Iohannis nu a avut si nu are probleme să fie învestit in această clădire.”, scrie Adrian Năstase, pe blogul personal. […]

  7. […] Când am terminat lucrările, in 1996, am pierdut alegerile iar noul presedinte – Emil Constantinescu – cu greu a acceptat să depună jurământul in acestă clădire „comunistă”. Ulterior, toate sedintele COCOPO (PNTCD plus) au avut loc la Parlament. Inteleg că nici Iohannis nu a avut si nu are probleme să fie învestit in această clădire.”, scrie Adrian Năstase, pe blogul personal. […]

  8. Alt prieten strategic!
    Adrian Zuckerman, proaspăt instalat ambasador al Statelor Unite la București, a avertizat joi privind potențialele pericole lacare se expune România dacă apelează la tehnologia 5G și tehnologia nucleară din China.
    Adică, CONTINUUITATE!

    • Eu lpas averiza pe el la pericolele la care este expusa America din cuza ca nu poate oferi o tehnologie … 5G!
      Si as sublinia ca in materie de energie noi avem filiera Candu. Canadiaan. Asa ca daca SUA ne ofera asistenta finaciara si pateneriat in constrictia centralelor tip CANDu .. sa fie primit! DACA ….

  9. MARCEL CIOLACU, UN BĂIAT BUN CARE FACE PARTE DINTRE „ROMÂNII LUI”

    MOTTO: „PSD afișează o schimbare vădită de atitudine după pierderea categorică a alegerilor prezidențiale. Noul președinte interimar al formațiunii, Marcel Ciolacu, a afirmat vineri chiar că nu exclude să lucreze alături de marii rivali din PNL pentru proiecte naționale comune. «O alianță nu, dar nu exclud un proiect național comun cu PNL. Lucrul acesta ar trebui să vină de la marii jucători sau lideri politici ori de la președintele României. Președintele, aflându-se și la al doilea mandat, este posibil să vină cu un proiect național la care, indiferent dacă te afli în opoziție sau la putere, liderii politici să susțină acel proiect național. (…) Președintele României e și președintele meu!» a subliniat Ciolacu.” ( B1.ro, 20 de4cembrie 2019)

    ……………………………………………………………………………….
    Da, Marcelică, mamă… exact asta așteaptă cu drag votantul de stânga de la tine în acest moment istoric: un proiect comun cu PENELEUL care te iubește și te stimează, ca pe-o CIUMĂ ROȘIE de omenie ce ești, că el e iertător și e cumsecade și te „iertește” sau te „iertează” -nu mai știu cum a spus doamna Turcan cea împăciuitoare- cu toate că l-ai umplut de găuri negre și de felurite bugete paralele, ca de pustule… La fel cum dorește din partea ta și un atașament nemărginit față de proiectul de țară al președintelui Klaus… știi care-i proiectul lui de țară, nu? Dacă nu știi, ia de-aici: „Vreau să ofer cetățenilor ceea ce își doresc: o Românie fără PSD.(…) Să nu așteptați de la mine o schimbare de atitudine în această privință.” ( Klaus Iohannis, președinte al României, 2 decembrie 2019, la ședința Biroului Executiv al PNL, unde, bineînțeles, nu avea ce să caute).

    Adică, dragă, mi se pare cu totul inteligent și fermecător ca să pui și matale umărul la acest proiect măreț, atât de laconic expus de președintele „#ȘÎALTĂU”.

    Și cum te-ai gândit să faci? Mi s-ar părea o faptă bună să te așezi frumos, „în coate șî-n genunche” și s-o implori pe Birchall să mai fie un pic social-democrată, până o numește „minunea dublă din noiembrie” ambasador la Washington… Ca să poată zice și omul ăla, cam așa cum a zis și Băsescu, stricându-se de râs, când l-a numit pe Maior „big chief” peste Coldea: „Ce mai vreți? V-am numit omul ca șef la SRI!” , adică, dragă, să se poată împăuna și Klaus: „Ce pretenții mai aveți, PESEDIȘTILOR? V-am numit social-democrata, roasă-n genunchi, ambasadoare la MARELE LICURICI!”

    Sigur, dânsul n-o să râdă ca Petrov, deoarece el nu-și arată imaginea panoramică a măselelor niciodată dacă nu-i scrie cineva pe bilețel că e de râs. Și-acum, că a rămas și fără doamna Pușcalău, până găsește altă purtătoare de cuvânt, cine-cine să-i furnizeze bilețele cu instrucțiuni? Căci, nu știu dacă v-ați dat seama, președintele nostru nu prea are noroc la purtătoare de cuvânt… doamna Tatiana Niculescu Bran a plecat înainte a de a apuca să schimbe pernuțele de pe sofale și perdelele de la Palatul Cotroceni iar doamna Mădălina Pușcalău și-a dat demisia pe 19 decembrie 2019 cu aceste calde cuvinte: „Se încheie o etapă frumoasă din viața mea profesională. Îi mulțumesc președintelui pentru încredere, susținere și ocazia de a învăța mai mult. Este momentul să mă pregătesc pentru noi proiecte” Delicat, nu? Atunci de ce oare mie mi s-a părut declarația doamnei ca și cum i-ar fi pus președintelui oala cu ciorbă-n cap? Că a avut de „învățat mult” de la Klaus, nu mă îndoiesc. Adică, eu sunt convinsă că Mădălina ne poate spune acum cu fermitate și cu glasul acela insuportabil pe care și-l lua la purtare în conferințele de presă „DE CE, DRACULUI, E ÎNTUNERIC NOAPTEA!”

    Dar să revenim la oile noastre… care conduc PESEDEUL. Chiar așa… ar putea fi o dovadă mai mare de bunăvoință din partea președintelui decât s-o facă ambasadoare pe lângă MARELE LICURICI pe Birchall? Nu cred… ar fi cam ca atunci când l-a pus șef la SIE pe Gabriel Vlase, deîndată și fără nici un comentariu!

    În aceste condiții de LOVE totală și de inimioare care curg pe pereți, eu zic să-ți oferi serviciile, Marcelică dragă… am spus SERVICIILE? Ah! zău că nu știu ce mi-a venit…
    ………………………………………………………………………………..
    P.S.1. Sunt convinsă că ați remarcat cu satisfacție, formularea „Președintele, aflându-se și la al doilea mandat, este posibil să vină cu un proiect național la care, indiferent dacă te afli în opoziție sau la putere, liderii politici să susțină acel proiect național.” Am vrut să scriu ceva despre suculenta exprimare a domnului Ciolacu, dar fiind vorba de o frază care vine direct DE LA MARII JUCĂTORI, am hotărât că e mai bine să mă abțin.

    P.S.2 Moment liric: la plecarea din funcția de „purtătoare de cuvânt din lumea celui care nu cuvântă”, pe 26 aprilie 2015, doamna Tatiana Niculescu Bran a scris următoarea poezie:

    „să fi schimbat măcar perdelele palatului
    m-aș fi numit, prin decret, dama cu perdele
    să fi scos măcar covoarele în ploaie
    reforma instituțiilor era gata
    of, să fi renovat cantina la timp
    alta, cu totul alta era viața”

    Am plâns mult. Nu știu de ce domnul președinte activează, fără să vrea, cred, atâta sensibilitate feminină reprimată. Cred că e ceva nativ.

  10. Obligatoriu pentru PSD ar fi să-i facă o surpriză lui Iohannis. Cum nu se va putea niciodata să i se împlinească dorința lui cea mai arzătoare,”o Românie fără PSD”,să-i ofere mâine un Parlament fără PSD.

  11. Noul ambasador american: Din banca de reprezentare, la pupitrul de dirijare?

    Noul ambasador al SUA in Romania, Adrian Zuckerman, isi bate oare joc de romani, de statul de drept si de independenta justitiei? Despre ce stat de “drept” si despre ce justitie “independenta” poate fi vorba cand isi aroga ab initio rolul de dirijor al acestora?

    Statul de drept si justitia independenta in niciun caz nu pot sa fie straine de Natiune. Ori, sa fie in slujba Globalismului, nici nu incape vorba. Statul de drept si justitia independenta sunt fundamente nationale, bazate pe corpuri legiuitoare si judecatoresti nationale.

    In contextul extrem de sensibilizat de acuzatiile ca Globalismul ar infiltra sau confisca in interes propriu statul de drept si justitia independenta ale Natiunii, orice ambasador strain ar trebui sa evite ca dracul tamaia dascalirile pe aceste teme. Ignoratia non excusat nici in diplomatie. Ea ar mari suspiciunile de interferente si ar avea finalitati contraproductive.

    Ambasadorul Adrian Zuckerman a facut, miercuri, cateva declaratii care lasa sa se intrevada unele intentii, un plan. Au fost ca niste exercitii de index, indreptat spre statul de drept si justitia independenta. Ele amintesc ingrijorator de stereotipul imixtionist al fostului ambasador Hans Klemm. La o astfel de posibila reluare de catre Zuckerman, reactia preventiva ar trebui sa fie ferma: fara astfel de intentii; fara un asemenea plan.

    Este de inteles si de acceptat acel prietenos captatio benevolentiae despre “progresele extraordinare” ale Romaniei din ultimii 30 de ani. El a fost de altfel bine pozitionat in marja aniversara, a vernisarii expoziţiei de fotografii „Then and Now – Romanian Perspectives Celebrating 30 years of Transforming Change”, care a avut loc la ICR.

    Dar, ca sa fim deschisi, exaltarea de inceput a fost intr-un fel anulata de critica urmatoare, potrivit careia, cu tot “extraordinarismul” inregistrat, “mai sunt multe lucruri de făcut.” Oare SUA le-au facut pe toate in cei 243 de ani de existenta? Intrebarea este retorica, dar necesara in sublinierea diferentei dintre 243 si 30. Cei care sunt orbi ca pisoii nou-nascuti trebuie ajutati sa vada politic si diplomatic, in care niciun cuvant nu este intamplator.

    Din discursul oricarui oficial strain, critica subliminala a lui Zuckerman ar fi lipsit in mod cert, daca nu ar fi fost un preambul la un plan. Altfel ea nu-si avea rostul intr-un moment de celebrare. Insa remarca lui Zuckerman a fost ca o atentionare a orchestrei de catre dirijor, prin lovirea discreta in pupitru: “Gata, lasati discutiile, pregatiti-va sa incepem”.

    Indoielnicii se lamuresc rapid cand noul diplomat isi dezvaluie obiectivele: “consolidarea unui sistem judiciar independent şi creşterea predictibilităţii statului de drept”. Ele sunt un derapaj de la rolul unui ambasador, care nu este in niciun fel indreptatit sa iasa din banca lui de reprezentare si sa urce la pupitrul de dirijare. Aceasta opreliste este categorica si absoluta cand este vorba de teme atat de sensibile ca statul de drept si independenta justitiei. Ratiunea interdictiei este tocmai de a feri statul de drept si independenta justitiei de amestecuri non-nationale, care sunt cel putin tot atat de nocive ca imixtiunile electorale.

    Hilariante sunt si alte doua lucruri, care, in opinia mea, le insulta deopotriva romanilor inteligenta juridica si inteligenta populara. Primul, conditionarea americana a validitatii statului de drept si independentei justitiei de investitiile straine, bineinteles ca americane, in special. Desi, trebuie specificat, ofertele de investitii din Orient in Romania sunt enorme si echitabil avantajoase. Imensa piata orientala trebuie de urgenta recastigata. Dar altceva vrea sa induca Zuckerman. Ca daca iti aperi cu strasnicie interesele economice si comerciale, nu iesit din comun, ci la standardele SUA pentru SUA, aceasta din urma precizare este esentiala, apare riscul ca SUA sa nu-ti “valideze” statul de “drept” si “independenta” justitiei. In abordarea unilateralista a SUA, of course.

    Al doilea lucru este o automiscare dupa regula burghiului, care patrunde direct in inima statului de drept. El consta in ridicola conditionare a “aparitiei” progresului, in domenii de “reforma” ca sanitar, extractiv, forestier şi al producţiei industriale, catre care SUA par sa-si fi indreptat interesul, de “colaborarea (cu SUA) pentru a sprijini statul de drept” (al Romaniei). Mai sa fie! Parca lumea globala multilaterala nici nu ar exista! Am fi numai noi si americanii!

    Pe de alta parte, apropos de nevoia de standard unic si avantaje echitabile in relatiile bilaterale, sa fi uitat sau sa nu fi auzit Zuckerman, care pana la 10 ani a crescut in Romania, de zicala frate, frate, dar branza-i pe bani? Un echivalent, cred, exista si la americani, business is business. In sfarsit, cat va sta aici, si sa-i fie sederea cat mai placuta, sper sa invete de la noi macar un lucru, ca relatiile echitabile sunt cele mai durabile. Si cred ca echitabil ar fi sa ramana la statutul de reprezentare, sa nu pretinda un rol de dirijare.

    https://www.g4media.ro/noul-ambasador-al-sua-progresele-romaniei-sunt-extraordinare-dar-mai-sunt-multe-de-facut-un-sistem-judiciar-independent-si-statul-de-drept-vor-accelera-investitiile-straine.html

    • Ați observat că în turmă oile nu-s dintre cele specifice spațiului românesc?! Păstorul … hm!… ar putea fi. Mă întreb dacă păstorul din fruntea turmei, cu bască de basc, este vreun nou Traian? Mă mai întreb – o fi de bine?!

  12. Inteleg bine cum unii vor sa dea o nuanta romantica termenilor de „huligani” sau „golani”. Daca asta da bine pe pelicula, totusi acesti Robin Huzi neaosi nu sunt nici pe departe niste indragostiti de libertate si de stat de drept. S-a vazut clar pe 10 August cu demonstratia atribuita in mod ticalos „diasporei”. Sunt curios citi ani o sa infunde temnitele patriei doamna Carmen Dan, fost ministru de externe, la locul si timpul total nepotrivit pentru dinsa. Pentru ca de oriunde te uitai pe TV, de pe orice canal, „iubitorii de libertate” dadeau pumni, incendiau, si incercau sa le ia scalpurile la politisti. Si au continuat sa dea si sa incendieze si sa „scalpeze” si dupa ora oficiala de inchidere a demonstratiei. Daca organizatorii nu au vrut sau nu au putut sa mentina o demonstratie pasnica, care e vina organelor de ordine? Vor trebui jandarmii in viitor sa ii imbratiseze pe cei care ii cotonogesc?

  13. Referitor la pensiile speciale, PNL revine la abordarea comunista: aceleasi pensii pentru toti, pe principiul contributivitatii. Prin extesie propun aceleasi salarii pentru toti ca sa le fie drag urmasilor lui Basescu. Bun, dar mai exista si alte principii care se aplica unor categorii de angajati, ca cele despre periculozitatea muncii lor. Una e sa muncesti o viata intr-un birou, si alta sa muncesti la sonda de petrol in Siberia. Sau sa iti periclitezi viata pentru statul tau slujind in diverse tari. De exemplu, spionii de la SIE, sau militarii din misiuni periculoase?

    Sigur ca nici eu nu sunt de acord cu pensiile „nesimtite”, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa existe o anumita departajare a acestor venituri. Nu sunt de acord nici cu veniturile „nesimtite”.

    Abordarea corecta este de a taxa veniturile in mod progresiv, inclusiv pensiile. Asa se face in toate tarile democratice si capitaliste cu care Romania vrea sa semene.

  14. PSD nu mai exista! Toata elita sa a fost distrusa „pas cu pas”. Acum a ramas unul Ciolacu! El a spus ca Werner este si Presedintele lui. Si abia asteapta sa participe la Marele Proiect de Tara al Presedintelui!
    Asa ca, de la perdeluta mea, spun si eu „Adio PSD!”

    (Multumesc Doamnei Luminita Arhire! Dansa a ramas unica mea sursa de informare politica.)

  15. Cloaca de la Bruxelles ….
    Ursula von der Leyen – din ce în ce mai suspectă
    Autor: Adrian Pătrușcă20 decembrie 2019
    Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, reintră sub reflectoarele scandalului privind contractelor pentru armata germană, din vremea când era ministru al Apărării.

    STIRI CALDE
    22:50 – Tudor Chirilă este șocat. Cum a devenit vedeta serii în finala de la Vocea României
    22:41 – Șoc în USR. Unul dintre liderii partidului și-a anunțat demisia pe Facebook
    22:35 – Avertisment pentru șoferi. Traficul, afectat în 18 județe
    22:30 – Ursula von der Leyen – din ce în ce mai suspectă
    22:22 – George Copos și-a pregătit planul. Prima mișcare prin care vrea să revină la Rapid
    22:15 – Scrisoarea unui primar a devenit virală pe internet.
    22:07 – Papa Ioan VIII Angelicul – O naștere care a dat de gol cea mai mare taină
    22:00 – Coșmarul continuă pentru locatarii din blocul groazei din Satu Mare
    21:52 – Bani mai mulți pentru proiecte europene. Ordonanța care deblochează investițiile
    21:44 – Ce este interzis să faci înainte de Crăciun
    21:37 – Blat în Liga 1 de Sărbători? Coincidență uriașă. S-a pariat masiv și rezultatul a ieșit
    Motivul: datele dintr-un telefon mobil pe care îl folosea în acea perioadă au fost șterse, împiedicând astfel ancheta.

    Membrii unei comisii parlamentare germane care investighează cazul s-au declarat scandalizați. Ei ceruseră examinarea telefonului în cadrul anchetei pe care o desfășoară, privind modul în care contractele lucrative ale Ministerului german al Apărării au fost atribuite unor consultanți externi fără procedura corectă și dacă ele au fost acordate pe baza unor legături personale.

    Un oficial din minister le-a spus membrilor comisiei că memoria telefonului pe care parlamentarii îl solicitaseră încă din februarie pentru a-l examina ca dovadă a fost ștearsă în august, adică exact în luna în care Von der Leyen a părăsit ministerul după ce a fost aleasă în fruntea Comisiei Europene.

    Alexander Müller, membru al comisiei din partea Partidului liberal Democrații Liberi, a declarat că sunt „motive rezonabile de a suspecta că telefonul lui Von der Leyen conținea informații importante” pentru clarificarea rolului său în această afacere de consultanță.

    „Nu am putut găsi documente oficiale sau alte hârtii care să explice de ce ministerul a angajat consultanți externi, așa că presupunem că deciziile s-au luate cu ajutorul SMS-urilor”, a spus Müller.

    „Din februarie, am insistat ca telefonul ei să fie examinat ca parte a investigației și de luni de zile ni se spune (de către minister) că încă mai caută telefonul pentru că nu-l găsesc”, a adăugat parlamentarul.

    În noiembrie anul trecut, Ursula von der Leyen a declarat Parlamentului german că au fost „greșeli” în modul în care au fost angajați consultanții externi și că „acest lucru nu ar fi trebuit să se petreacă”.

    Însă ea a sprijinit ideea angajării de consultanți străini și a pus „greșelile” pe seama unui amestec de neglijență, de nerespectare a procedurilor și de erori individuale.

    Comisia de anchetă trebuie să o audieze pe Ursula von der Leyen pe 13 februarie.

    Un purtător de cuvând al Ministerului Apărării a declarat că Von der Leyen avea două telefoane, dintre care pe unul l-a folosit până în ianuarie și un altul pe care l-a folosit după aceea, din cauză că fostul său număr fusese divulgat în cadrul unei operațiuni de piraterie cibernetică.

    Primul telefon este cel care îi interesează cel mai multe pe parlamentari, deoarece este cel folosit în perioada atribuirii contractelor.

    Purtătorul de cuvânt al ministerului a declarat că primul telefon „șters corect, în concordanță cu reglementările interne”, în timp ce al doilea încă mai este păstrat la minister.

    Purtătorul de cuvânt nu a putut explica de ce telefoanele nu au putut fi predate mai devreme comisiei de anchetă parlamentară.

    Un purtător de cuvânt al Ursulei von der Leyen a declarat că aceasta a păstrat ambele telefoane până și-a părăsit slujba de la minister și le-a restituit conform „procedurii uzuale”.

    Tobias Lindner, un parlamentar al Verzilor, a declarat că ștergerea telefonului este un „veritabil scandal” care este agravat de faptul că Ministerul Apărării emisese un așa-numit „moratoriu de distrugere a documentelor”, ceea ce însemna că nici o informație care putea fi relevantă pentru anchetă nu trebuia distrusă.

    „Trebuie să recunoaștem că oficialii au distrus dovezi. Această faptă ar putea avea consecințe penale”, a spus Lindner.

  16. Solutia imorala sigur DA ! Tariceanu & Ponta & securistii sub acoperire … ne bazam pe ei !
    Sarbatori fericite, secu vegheaza pentru linistea noastra … definitiva !

  17. […] Când am terminat lucrările, in 1996, am pierdut alegerile iar noul presedinte – Emil Constantinescu – cu greu a acceptat să depună jurământul in acestă clădire „comunistă”. Ulterior, toate sedintele COCOPO (PNTCD plus) au avut loc la Parlament. Inteleg că nici Iohannis nu a avut si nu are probleme să fie învestit in această clădire.”, scrie Adrian Năstase, pe blogul personal. […]

  18. O INTREBARE NORMALA PENTRU ROMANI SI PENTRU „MAJORITATEA TOXICA „, CONSIDERATA DE IOHANNIS , SUBSTANTA „DAUNATOARE” UNEI ROMANI NORMALE …ACEASTA DECLARATIE CEI APARTINE LUI IOHANNIS , UN „PREESEDINTE ” ASCULTATOR SI CARE INDEPLINESTE ORDINILE PRIMITE DIN EXTERIOR, DE LA CEI CARE AU DEVENIT DICTATORII EUROPEI
    SI CARE AU INTERESUL DE A INRADACINA IN ROMANIA SI NU NUMAI , PE TERMEN NELIMITAT , UN SISTEM „POLITIC” BENEFIC PENTRU ECONOMIA TARILOR CE LE REPREZINTA . IOHANIS, CEL CARE A DEVENIT UN PERSONAJ NESEMNIFICATIV PENTRU ROMANIA ,PENTRU ROMANII AUTENTICI , ESTE INVESTIT PENTRU A DOUA OARA IN FUNCTIA DE PRESEDINTE AL ” ROMANIEI” LA ORDINILE EXTERIORULUI . INTREBAREA DOMNULUI PRIM MINISTRU ADRIAN NASTASE , CE ESTE ADRESATA „MAJORITATII TOXSICE , ” DACA VA PARTICIPA LA ACEASTA CEREMONIE A INVESTIRII LUI IOHANNIS, ESTE BINEVENITA TINAND CONT DE DIVERGENTELE DE OPINII IN INTERIORUL PSD. DACA , PARLAMENTARII PSD VOR PARTICIPA IN MAJORITATE, VOR DEMONSTRA PRIN A LOR GANDIRE SI DECIZIE , INCAPACITATEA DE A SE AJUNGE LA UN ACORD COMUN, BENEFIC PENTRU ROMANI SI PENTRU VIITORUL, PSD. OBIECTIVUL LUI IOHANIS , CE NUI APARTINE…,DE A INLATURA DE PE SCENA POLITICA PSD, ESTE DE INTELES ATAT TIMP CAT ACEST PARTID, CU AI SAI POLITICIENI SI SUSTINATORI AUTENTICI …NUI PERMITE SA INPLEMENTEZE DEFINITIV SISTEMUL POLITIC, EXTERIOR SI CARE IL OBLIGA SA RESPECTE CONSTITUTIA ROMANIEI . CLADIREA RESPECTIVA , IOHANNIS CU AL SAU GUVERN SI NU NUMAI , NU A AVUT VRE O CONTRIBUTIE LA AMENAJAREA SA ,CUM SPECIFICA CORECT DOMNUL ADRIAN NASTASE CEL CARE A FOST INITIATORUL ACESTUI PROIECT SI CARE A INTANPINAT UN UNEVENIMENT NEDORIT, NEJUSTIFICAT : CAND AI INITIATIVE POZITIVE PENTRU TARA TA , ESTI MEDIATIZAT DE CEI INVIDIOSI CU AL LOR SISTEM , CA FIIND UN OBSTACOL IN CALEA INTERESULII NATIONAL…
    ( INTERESELE NATIUNILOR, ACCEPTATE SI SUSTINUTE, DE IOHANNIS, CEL REALES DE NATIUNI, NU SUNT UN OPSTACOL NEGATIV , PENTRU MENTINEREA AUTENTICITATII ROMANIEI CU AL SAU POPOR? …) PENTRU A NU CALCA …IN MOCIRLA MIROSITOARE A INVESTITURII, CE DEGAJE UN MIROS TOXIC , PREFER SA RAMAN ROMANUL AUTEMTIC , DAR DIN PACATE INTR O ROMANIE NENORMALA ! …CU RESPECT, PENTRU DOMNUL.PRIM.MINISTRU ADRIAN NASTASE

  19. Defectarea învestirii: Vor fi consecinţe?

    Perceptia ca un candidat ales si validat devine in mod automat Presedintele Romaniei este profund eronata. Un analfabet constitutional este si Klaus Iohannis. El face pe nebunu’ cu PSD fara sa fie investit in al doilea mandat. Cand ti se declara razboi, cu scopul declarat de a fi distrus, nu poti ramane pasiv, inert. Trebuie sa reactionezi. PSD se poate apara si castiga constitutional.

    Nicaieri in Constitutie nu se vorbeste de “Presedinte” despre candidatul care a fost ales si validat. Castigatorul alegerilor prezidentiale, potrivit Art. 81 (3) din Constitutie, si validat de Curtea Constitutionala, conform Art. 82 (1), nu este inca presedinte. El continua sa fie “candidat”, cum este numit in Art. 82 (2), pana la depunerea juramantului in fata Camerei Deputatilor si Senatului, reunite in sedinta comuna, potrivit aceluiasi articol. Mai departe, Constitutia precizeaza ca mandatul Presedintelui Romaniei incepe de la data depunerii juramantului. Asadar pe aceste temeiuri constitutionale, Klaus Iohannis inca nu si-a inceput al doilea mandat de presedinte.

    Klaus Iohannis continua sa fie presedinte in virtutea primului mandat. Ce se va intampla daca ceremonia de investire, de sambata, va suferi o defectiune? O defectiune poate aparea in cazul neintrunirii cvorumului pentru ca sedinta comuna a celor doua Camere ale Parlamentului sa poata avea loc. In aceasta situatie, va fi fara echivoc ca Iohannis va continua sa functioneze pe pilotul automat al primului mandat. Dar aici apare complicatia de prelungire a primului mandat, situatie despre care Constitutia stipuleaza ca nu va fi posibila decat prin lege organica, in caz de razboi sau de catastrofa. In interpretarea mea, deblocarea investirii va fi posibila prin repetarea operatiunilor care au premers-o, o noua sedinta ceremoniala a Parlamentului sau noi alegeri prezidentiale.

    Nu este insa clar, Constitutia nu precizeaza, ce consecinte vor fi daca cvorumul sedintei pentru ceremonia de investire va fi realizat, dar o mare parte a opozitiei, in speta PSD, nu va participa, in semn de protest fata de razboiul pe care Klaus Iohannis l-a declarat acestui partid. Probabil, tot o interpretare personala, Klaus Iohannis va fi doar presedinte ale Dreptei, nu si al Stangii, al PNL, nu si al PSD. Niste absurditati pe care Iohannis le-a creat si in care va incerca sa inoate, fara riscul sa se inece.

    Dar PSD nu trebuie vazut doar in institutionalitatea sa de partid, ci si in ipostaza sa sociala, de grup mare de oameni, incluzand membrii si simpatizantii, care depasesc trei milioane de votanti, potrivit ultimelor alegeri prezidentiale. À la guerre comme à la guerre! Ce va fi de facut? Razboiul politic pe care Klaus Iohannis l-a declansat impotriva PSD nu poate inceta decat prin ingroparea securii razboiului tot de catre cel care a dezgropat-o! Pana acum, premierii social-democrati si guvernele PSD au fost la mana presedintelui liberal Klaus Iohannis. Iata ca, acum, in premiera, Klaus Iohannis ajunge la mana “majoritatii toxice” a Parlamentului, cum el a denumit majoritatea parlamentara reprezentata de social-democrati. Ramane sa vedem ce se va intampla. Preventiv insa, imi imaginez ca daca ceremonia de investire a imparatului japonez ar fi suferit de o defectiune de protest din partea majoritatii parlamentare, ar fi fost nevoie de un alt imparat. Klaus Iohannis a dovedit o inadmisibila lipsa de respect fata de grupul mare de oameni care si-au legat sperantele si idealurile fata de Partidul Social Democrat. El a dovedit grave inaptitudini de om politic si de stat.

  20. AM OMIS SA SCOT IN EVIDENTA UN ASPECT REFERITOR LA FOTOGRAFIA RESPECTIVA , SI CARE NE ADUCE AMINTE DE O MELODIE ROMANEASCA …
    ( CIOBANAS LA OI AM FOST, REFERINDU -MA DOAR LA PRIMA STROFA MODELATA DE MINE CU REFERINTA LA INVESTIREA IN FUNCTIA DE PRESEDINTE AL ROMANIEI PENTRU A DOUA OARA , A LUI IOHANNIS .) ( CIOBANAS LA OI AM FOST ,COBANASULE , OILE NU MA CUNOSC …CIOBANASULE, NU SUNT EU DE VINA… CIOBANASULE, OILE CA SUNT OI…CIOBANASULE …) A FI CIOBAN , NU ESTE SUPARARE , DAR A FI CIOBANUL CU O GANDIRE SI UN COMPORTAMENT NEADECVAT, A UNUI OM CE DETINE FUNCTIA DE PRESEDINTE AL ROMANIEI, ESTE SUPARARE …

  21. Când s-a dat OUG 13 strazile erau pline.Ca si cum un ciocan urias de fier forjat ar fi lovit in nervul unei masele purulente.

    Ce observam zilele astea ?Avem functionari/ bugetari cărora li se taie salarul intr-un mod chirurgical, se elimina sporuri .La unii e vorba de 3 sute de lei, la magistrati s-ar părea ca e vorba de mii.Se ingheata si pensiile minime, pentru ca pana la urma, la tara, lumea nu prea s-a dus la vot, oricum.
    Ei anunta mărirea salariilor minime cu 90 de lei sau ceva asemănător, pe de alta parte.
    Singurii care reactioneaza uman sunt cei din justitie.
    Sindicatele din restul domeniilor dorm, ca de, e Ignatul.

    Întrebarea este de ce un bugetar, căruia i se taie câteva ute de lei din venit, nu reactioneaza vocal, de ce rămâne inert .Mai are si alte venituri îndestulătoare si nu simte pierderea ?
    Sindicatele sunt ornamentale sau liderii sunt plictisiti?
    Multi erau sefi prin sindicatele alea si prin 2009-2011, daca nu ma insel.

    Si pana la urma, daca sunt taieri, iar ceva cheltuiala cu pensii ar fi tocmai prin septembrie, ce se intampla cu banii taiati, ramasi in plus.Pe unde ajung ei când ajung, aia 3 lei care chipurile îndestulează serviciile sunt sume insignifiante.Unde merg/sunt banii aia care raman in plus dupa taieri ?

    Vad ca urmează taieri cam peste tot, cu zeci de procente, deci undeva, in hiperspatiu, raman nizte bani ? Cati ?

  22. Astia de la protectia consumatorilor ar putea face ceva bani zilele astea, prin orice supermarket mergi auzi oameni care se plang ca plătesc cate 2-3 lei in plus la cumparaturi, iar asta se oberva daca se uita pe bon cu atentie si compara cu pretul afiaat la raft, pentru unele produse.Un pret e in raft altul iese din casa.E rost de bani pentru stat, ca si-n industria pariurilor.Nu-s bani la buget cică.

  23. Marea prostie a politicienilor romani este ca s-au aruncat cu capul inainte in UE, recte noul imperiu german, recte noul kolhoz quasi-neo-stalinist. Doi, intrarea in NATO. Cred ca nu e nimeni naiv sa creada ca americanii ar risca un razboi nuclear daca prin absurd rusii ne-ar ataca. Alta tampenie a fost constitutia care consfiinteste republica capro-varzista (semiprezidentiala), in loc sa avem o republica parlamentara sau monarhie. Asa ca plecand de la stupizeniile primordiale, suferim cu totii, care mai usor, care mai greu. Restul sunt discutii si vorbe de claca. Ah, era sa uit. Ce cauta procurorii in corpul magistratilor?

Lasă un răspuns