Lectia de dirigentie, la Cotroceni

Regimul semi-prezidential din România este mai „atenuat” decât cel din Franta, unde presedintele, intre altele, conduce toate sedintele de guvern.

La noi, conform Constitutiei (art. 80), presedintele „exercită functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate”. In aceste conditii, el nu se poate identifica cu guvernul. Lectiile de dirigentie de la  Cotroceni arată că presedintele re-ales nu intelege mandatul său constitutional. Iohannis nu este „seful guvernului”, chiar dacă el este, neconstitutional, seful de facto al PNL.

Dacă doreste o intâlnire cu guvernul, atunci Iohannis poate participa la sedintele de guvern, la Palatul Victoria, atunci când se discută anumite teme sau dacă este invitat de către premier (art.87 din Constitutie).

Articolul 86 din Constitutie prevede că „Presedintele României poate consulta Guvernul cu privire la probleme urgente si de importantă deosebită„.  Deci nu in chestiuni importante pentru strategia electorală a PNL !

Organizand aceste lectii de dirigentie la Cotroceni, Klaus Iohannis ii subminează, in acelasi timp, autoritatea premierului Orban. Acesta va fi văzut doar ca un executant iar cei nemultumiti vor merge la Cotroceni pentru rezolvarea problemelor lor – politice sau economice, ignorandu-l pe premier.

25 de gânduri despre “Lectia de dirigentie, la Cotroceni

  1. Nu este o noutate! Este perfect metoda predecesorului său, T, Băsascu. Guvernul BOC nu trecea peste nicio „sugestie” de-a prezidentului, la fel ca acum. Așadar un „deja-vu” dar și în acțiunile pe care le întreprinde. Am mai mâncat mâncarea aceasta deja sleită, a „căzut” rău tuturor, dar iat-o deja reâncălzită și servită la masa săracului. Trai, nineacă. De ce luna decembrie a fiecărui an trebuie să fie umbrită cu și de acțiuni antipopulare? Nu mai vorbesc de bătutul pasului pe loc, dar și de lipsa oricărei strategii sau oricărui program de guvernare. De azi pe mâine, sau de ce-o mai dicta…Cotroceniul.

  2. Percepția mea este că PĂPUȘARII vor să ne doboare, dar fără a se pierde masa de manevră PNL, așa cum s-a pierdut PNȚ-CD! Adică așa cum boc este victima lui băsescu, care de fapt a fost unicul comandant, cam așa se dorește și pentru cuplul iohannis – orban!
    Scopul este tot același – distrugerea României, cu mâna liberalilor – niște victime inocente ale dictatorului iohannis!

    • @serbanfl: „Adică așa cum boc este victima lui băsescu, care de fapt a fost unicul comandant, cam așa se dorește și pentru cuplul iohannis – orban!
      Scopul este tot același – distrugerea României…”

      Posibil să fie o mișcare mai subtilă prin care românul să se obișnuiască cu Republica prezidențială. Pasul următor poate fi modificarea Constituției.

      • Este adevărat că eu caut să nu postez texte lungi, dar se pare că nu totdeauna reușesc să mă fac bine înțeles.
        Practic mă refer la ideea deculpabilizării partidului și transferarea întregii culpe asupra unei persoane sau cel mult 2-3.
        Adică, după ce PPE a pierdut PNȚ-CD cu leaderi cu tot, i-au scăpat pe boc, blaga, berceanu ș.a.m.d., dar PD/PDL l-au „vărsat” în PNL, pe care au fost obligați să-l mute la ei! Dar la Bruxelles se vorbește că prin corupție PPE își păstrează majoritarea în PE și asta nu dă bine.
        Practic, iohannis ne mai având voie la al 3-lea mandat, este sacrificat, pentru a se salva partidul.
        Chiar dacă ar fi șanse să mai corupă vreun partid și să-l mute la ei, PPE nu mai poate continua în același stil.

  3. Sintem deja obisnuiti de pe timpul guvernarii Boc cu aceasta abordare. Subminarea autoritatii premierului implica existenta acestei autoritati iar in cazul Orban la vel ca si in cazul Boc, aceasta autoritate este aproape nula.

  4. PAI CU UN ASA GUVERN DE INCOMPETENTI SE MAI ADAUGA UN RANJIT CA SI EI SA SE SFATUIASCA CA HJABAR NU AU CE SA FACA CU GUVERNAREA.  NU VEDETI CE OAMENI AU ORBETE,,,CUTU CUTU, TURCANCA  IAR LA MUNCAI EDUCTIE SUNT 2 PARASUTATE DIN NEANT CARE NU STIU CE SA INTIMPLAT CU ELE DE AU AJUNS IN ASEMENEA FUNCTII.  UN GUVERN DE RAHAT CARE VA DUCE TARA DE RAPAAAAAAAAA…O RUSINEEEEEEEEE PT NOI POPORUL ROMAAAAAAAAAAA.

  5. Romania traieste de mai multi ani o democratie originala, cu aportul unui Parlament amortit in prea multa imbuibare, aroganta si fariseism cat cuprinde.
    Poate n-ar fi rau sa se aplice rezultatul referendumului unui Parlament cu 300 de membri si asa se lucreaza numai 3 zile pe saptamana si acelea cateva ore pline.
    „Tatucul” Iohannis are „guvernul meu”, Premierul lui si serviciile lui, asa ca are jucarelele cu care se poate juca in voie.

  6. Nu mă mai miră nimic de acest, , Mutant”
    ( mutant, -ă, mutanți, -te s. m., s. f. (iron.) 1. (persoană) proastă / stupidă. 2. persoană cu un comportament ciudat. 3. persoană neadaptată într-o colectivitate.)https://dexonline.ro › definitie › mut…
    Risultati web
    mutant – definiție și paradigmă | dexonline…..
    Cât despre români,sper să se trezească la realitate ! ! !
    Poate fi destituit,chiar dacă a fost reales…și cu cât mai repede cu atât mai bine pentru ROMÂNIA ! ! !

    • „Cat despre romani”, realitatea e ceva abstract pentru ei, memoria colectiva este extrem de scurta, iar in privinta trezitului, am impresia ca se produce odata la 50 de ani. Au ce si-au dorit si-n conditiile actuale cu certitudine vor avea mai mult de atat.

  7. REGIMUL SEMI – PREZIDENTIAL ESTE MAI „ATENUAT ” DECAT CEL DIN FRANTA , DAR SA EVIDENTIEM UN ASPECT , IN FRANTA , POPORUL FRANCEZ SITE CE VREA ,CERANDU SI DREPTURILE CE LI SE CUVIN , FATA DE POPORUL ROMAN CARE ( IN MAJORITATE) NU CONSTIENTIZEAZA CAND VOTEAZA , ACCEPTAND SCHIMBARILE DE PERSOANE FARA A SI PUNE INTREBAREA CE IM I OFERA CEL ALES , CE STRATEGIE BENEFICA ARE PENTRU DREPTURILE SALE SI NU NUMAI. IOHANNIS CEL ” ALES ” PENTRU INCA CINCI ANI INCALCA ARTICOLUL MENTIONAT, PROFITAND DE NAIVITATEA ACESTEI MAJORITATI…, PUNAND ACCENTUL PE INTERESELE EXTERIOARE SI PERSONALE , POPORUL FRANCEZ IL „OBLIGA ” PE PRESEDINTE , SA DIRIJEZE DECIZIILE GUVERNULUI CATRE INTERESELE POPORULUI SAU SI INITIAL CELE EXTERIOARE . ( ESTE O DIFERENTA DE GANDIREA A CELOR DOUA POPOARE SI NU NUMAI. ( RESPECT PENTRU POPORUL FRANCEZ , CU TOATE CA DREPTURILE , INCLUSIV MEDIUL DE VIATA ESTE MULT PESTE CEL AL ROMANULUI …) IOHANNIS NERESPECTAND CONSTITUTIA I SI PERMITE SA FIE ” SEF” NELUND IN CALCUL MACAR INVITATIA PREMIERULUI ORBAN. ( SA NEREADUCEM AMINTE DE INCAPACITATEA DE GANDIRE , ATUNCI CAND ORBAN A FOST NUMIT PREMIER , OFICIAL , LA ATENTIONAT CA PERIOADA SA SI A GUVERNULUI ESTE DE SCURT TIMP . O EXPRIMARE IN CARE SE DOVEDESTE CLAR , CA EL „DECIDE” .( IN OPINIA MEA , LA CELE AUZITE , ORBAN A AVUT O REACTIE VIZIBILA IN CARE I AR RASPUNDE : AI FI TU SEF…DAR NU STI CE POT SI CRED CA POATE ATUNCI CAND VREA…ORBAN ESTE UNS CU ALIFIILE VIETII…SI NU UN PAPUSAR CUM S AR CREDE.ORCAND ORBAN , POATE DOVEDI SI ELIMINA DE LA SEFIE PE IOHANNIS , FACAND ALIANTA CU PSD UL…SI CEI INTERESATI…) ORBAN NU ESTE O NOUTATE IN SISTEMUL POLITIC. UN PUNCT DE VEDERE CE MI L MENTIN MAI ALES SA EXZISTE O COLABORARE DIPLOMATICA… CU DANSUL.CAND VREI SE POATE , DE CE NU! A MENTIONAT CORECT DOMNUL PRIM MINISTRU ,ADRIAN NASTASE ARATANDU NE CE SAR INTANPLA CU ORBAN DEVENIND UN SIMPLU EXZECUTANT , DAR CUM MENTIONM ACEST ASPECT, ORBAN NU ESTE O NOUTATE , CU EL SE POATE COLABORA BENEFIC PENTRU AMBELE PARTI . ( DIALOGUL DIPLOMATIC ESTE ESENTA POLITICII INDIFERENT LA CE DOMENIU TE REFERI SI DOMNUL ADRIAN NASTASE STIE ,FIIND UN EXPERT IN DOMENIUL DIPLOMATIE I .( MULT SUCCES DOMNULE ADRIAN NASTASE IN TOT CE GANDETI SI FACETI PENTRU TARA SI POPORUL ROMAN . SUNTETI UN LUPTATOR CARE VA INPLICATI CU ARDOARE , IN LUPTELE SEMNIFICATIVE . SUCCES SI VA RAMANEM ALATURI…CU RESPECT, MARIAN

  8. Prea „liftata” doamna Raluca Turcan a iesit in fata pupitrului guvernamental si a incercat sa rosteasca cateva fraze si acelea cam poticnite fara o lipsa elementara de concentrare, insa mi-a atras atentia un cuvant ”pesedeilor”. Numai si pentru aceasta aroganta verbala (si comportamentala) acest pdl-pnl n-are ce cauta la gurvernare. Sunt foarte dezamagit de stacheta extrem de coborata a politicului actual. Din pacate nici „zorii” politicului anului viitor nu se prezinta incurajator.

  9. Adaosul nativismului

    Într-o piesă recentă pentru The Guardian , Cas Mudde s-a extins asupra subiectului populismului și a inclus un element nou de luat în considerare atunci când examinăm extrema dreaptă în mod special. El a susținut că majoritatea țărilor pot încuraja politică de dreapta radicală, deoarece mai mulți oameni cred că există prea mulți imigranți (nativism), că crima este pedepsită prea lejer (autoritarism) și că elitele politice sunt corupte (populiste). Aceste opinii alimentează ascensiunea naționalismului populist în întreaga Europă și, în special, nativismul este un factor major care stimulează aceste mișcări.
    … Nativismul este un naționalism xenofob, care pledează pentru un stat pentru fiecare națiune și o singură națiune pentru fiecare stat. De asemenea, percepe pe nativ ca fiind amenințător, iar acesta include idei non-native.

    În contextul Europei, retorica anti-musulmană și anti-islamică intră mai mult în evidență. Nativismul este un pas dincolo de naționalism și complexul său de superioritate. Mai degrabă, nativismul este mai mult un atac asupra „celuilalt”. În același articol, Mudde a explicat că nativii petrec mai mult timp definind „ei” (non-nativi) decât „noi” (băștinași).

    De fapt, acest lucru ne poate ilustra de ce mișcările naționaliste populiste moderne au avut mai mult succes folosind internaționalismul de la crearea Europei Națiunilor și Libertății și a evoluției sale în identitate și democrație. Aceste alianțe nu descriu cine sunt, ci mai degrabă cine nu sunt. Nativismul permite alianțelor naționaliste populiste să fie mai durabile, atâta timp cât nu trebuie să explice cine sunt pentru că își câștigă legitimitatea de la a determina în mod nesemnificativ și de a încorpora pe toți ceilalți. Acest lucru îi permite să depășească frontierele naționale fără a intra în conflict complet cu un alt grup nativist, deoarece acestea au un nativ comun.

    https://thegrandfallacy.home.blog/2019/12/09/the-addition-of-nativism/

  10. Moscova lansează simultan trei proiecte globale de gaz. Dar, de fapt, schimbă sistemul global de distribuție a energiei pentru multe decenii următoare.
    Alături de Puterea Siberiei, Moscova va lansa în curând celelalte două proiecte ale sale – conducta de gaze subterane Nord Steam 2 către Germania și conducta TurkStream către Turcia și Europa de Sud.

    Se preconizează lansarea TurkStream luna viitoare. O conductă imensă de gaz de-a lungul fundului Mării Negre până în sudul Europei.

    În urmă cu cinci ani, sub presiunea Washingtonului, Bulgaria a spus că nu există nici o conductă, nu va exista niciodată o conductă de gaz rusă în Bulgaria. Toate acestea s-au schimbat.

    Președintele rus, Vladimir Putin, la o întâlnire cu președintele sârb Aleksandar Vučić, a precizat: construcția a fost întârziată, premierul bulgar Boyko Borisov a oferit imediat o scuză.
    „Răspunsul meu este la președintele Putin: el poate veni să vadă cât de repede construim – în medie, cinci kilometri pe zi. Realizăm toate procedurile, prin urmare, suntem siguri că o vom construi. Și anul viitor, când vom avea capacități masive și conductele de gaz finalizate, credeți-mă, aceasta va fi cea mai rapidă și cea mai rapidă alternativă pentru gazul rusesc ”, a declarat premierul bulgar Boyko Borisov.
    În aproximativ 6 luni, Nord Stream-2 urmează să se lanseze. Prin intermediul acestuia, gazul rusesc va merge în Finlanda, Suedia, Germania, Danemarca.

    Washingtonul s-a opus puternic și a spus că nu va fi niciodată finalizată. În ciuda tuturor jurărilor, a sancțiunilor, proiectul este aproape de sfârșitul său.
    În sfârșit, în noiembrie 2019, progresul pentru construcția secțiunii finale a conductei de gaz a fost dat de Copenhaga.

    Congresmenii americani par disperați în acest moment, ei propun acum sancțiuni împotriva companiilor care au lucrat la construcția conductei de gaz din Rusia.

    https://southfront.org/did-economics-defeat-politics-russias-three-global-gas-projects/

  11. Dl.Adrian Năstase spune: „In aceste conditii, el (Președintele României – n.m) nu se poate identifica cu guvernul.”

    Întrebare sinceră, ca necunoscător:
    Cum se împacă prevederea constituțională ca Parlamentul să se confunde cu Guvernul?
    Mă refer la dualitatea parlamentar – ministru.
    Respectiv, un ministru poate fi și parlamentar, el propune legi, el le votează. Ca în fotbal, el centrează, el dă cu capul.
    Ca să nu mai spun și de mizilicul cumulării de salarii de parlamentar și de ministru.

    Serios, cum rămâne cu separația puterilor statului?
    Constituția ajunge să aprobe ca Legislativul să fie una cu Executivul, dacă se întâmplă, deloc interzis, ca toți miniștrii să fie parlamentari?
    Nu ar trebui făcută o modificare?

    Din Constituție:
    Art.71 (2) Calitatea de deputat sau de senator este incompatibilă cu exercitarea oricărei funcții publice de autoritate, cu excepția celei de MEMBRU AL GUVERNULUI.

    • Aoleu, dacă tăceai filozof rămâneai!
      Poatete dumurești la fața locului și te adreszi diriguitorilor din țara de adopție, că și acolo-i tot așa.

    • Ce ar fi sa propui si englezilor sa isi schimbe constitutia? Plus francezilor, germanilor, italienilor, belgienilor samd etc

      • Ghiță, ca întotdeauna când nu știi ce să spui, dar vrei să te afli în treabă, devii sarcastic aiurea cu un aer de superioritate.
        Spune ceva inteligent dacă poți.
        Am întrebat ceva care pe mine mă depășește și aș fi dorit o clarificare. Că doar ăsta este motto-ul blogului.
        Ai cumva un răspuns la întrebarea despre separarea puterilor statului?
        Nu mă trimite după ciuperci: ” Dar ăla cum face?”
        Dacă niciun constituționalist nu-i capabil să vină cu alt argument decât:
        „Da’ ăla …”, atunci: „Bună ziua si-un praz verde”.

  12. Ion Cristoiu /vs/ faptele concrete

    În articolul publicat în Evenimentul zilei din 3 decembrie 2019, «Klaus Iohannis – Președintele tuturor românilor din PNL!», Ion Cristoiu face o comparaţie validă între Klaus Iohannis şi predecesorul său Traian Băsescu în ceea ce priveşte atacurile neconstituţionale la adresa Partidului Social Democrat. Pornind însă de la diferenţa de prezenţă la vot între turul I şi turul II la alegerile prezidenţiale din 2004, plăsmuieşte fantasme referitoare la rezultatul final.

    Întâi de toate, un om politic de calibrul lui Ion Iliescu nu putea avea dorinţa – darămite putinţa – de a manipula alegătorii PSD în sensul boicotării propriului candidat la prezidenţiale în favoarea lui T. Băsescu ! Apoi, este unanim recunoscut că în turul II electoratul se prezintă la vot în mai mică măsură decât la primul tur de scrutin. Pentru acest fenomen există o explicaţie simplă, chiar elementară, predată în toate şcolile de studii politice : alegătorii ai căror candidaţi au fost eliminaţi în turul I nu îşi mai regăsesc opţiunile la candidaţii rămaşi în turul II.

    În 2004, aşa cum a reieşit din sondaje, diferenţa de participare între turul I şi II s-a datorat în bună măsură lui Vadim Tudor (locul III la primul tur) care, nefiind susţinut de PSD în revendicările sale anterioare, a cerut public electoratului său să voteze împotriva PSD, ceea ce – precumpănitor – s-a şi întâmplat. Alţii s-au abţinut şi au stat acasă. De atunci încoace, tendinţa generală este ca întreg spectrul politic de dreapta să se unească şi să mobilizeze inclusiv electoratul care nu a votat în primul tur cu nici unul din cei doi candidaţi ajunşi în turul II, pentru a-l reorienta împotriva PSD. Un comportament electoral care s-a verificat la toate alegerile prezidenţiale ulterioare.

    Maestrul Ion Cristoiu pare să fi uitat evenimentele despre care vorbeşte, preferând în locul adevărului succesul mediatic obţinut cu reţeta infaibilă şi fugace a conspiraţiei universale cu care se poate escamota chiar şi realitatea cea mai evidentă. Iar dacă se bazează pe lipsa noastră de memorie, greşeşte – nu suferim toţi de această boală !

  13. In tara in care NOUA mari programe de infrastructura rutiera ( TOATE cu finantare europeana 85 % posibila ) sunt ” suspendate ” pentru ” clarificari cerute de agentii economici ” la ce credeti ca lucreaza ” guvernul ” Orban ?
    In tara in care se joaca tenis intre parteneri de joc nebuni ( ” Justitia ” si avocatii firmelor ) cu contestatiile caii ferate Sighisoara – Brasov ( procese doar din 2016 , 800 milioane de euro ) , autostrazii Pitesti – Curtea de Arges ( doar din iunile 2017 , 300 milioane de euro ) sau intrarii autostrazii Transilvania in Targu Mures ( doar patru ani , din 2015 ) cu ce credeti ca se ocupa guvernul Orban ?
    La o hotarare guvernamentala de fundamentare a anularii construirii autostrazii Iasi Pascani , cu studiu de fezabilitate existent si cu PATRU firme straine care au depuis oferte .
    Oamenii astia sunt normali ?

  14. 1.Ceea ce vedem in Romania, de ceva timp deja, este o consecinta a expresiei de putere a viitorului stat numit Europa, un concept ce probabil va lua o forma oficiala de stat federal, de orientare liberala obligatoriu (religia si nationalitatea nu se pot dilua decât intr-un proiect profund liberal), cu armata proprie.Asta cred si pare din ce in ce mai clar.Trebuie urmarita si agitatia politica din alte state.
    Nu foarte multi cetateni din Europa realizează directia multiculturala ce se va înfăptui relativ usor, sub presiunea dislocărilor de populatii, de pe la periferiile Europei continentale.

    Pe nesimtitelea liderii pe care-i vom ” alege” aici vor fi doar subordonatii asa numitelor intitutii europene, pline de tot felul de oameni (apropo de liderahipul asigurat de oameni necunoscuti de care se plang pro-brexiterii), care impreuna vor impune ceea ce trebuie făcut, in baza unor analize superficiale si sintetice , pe baza de cifre si simpatii.

    Cred ca la un moment dat Parlamentul si Executivul vor fuziona, vor deveni un tot, si vor face lucruri in baza unor ordine si sugestii venite din exterior, de la vârful piramidei S.U.Europene, generate poate chiar de un supercomputer, prin intermediul unui AI foarte elaborat, lipsit însă de umanitate.

    Sunt sigur ca nu ni se intampla numai noua, ci , cu anumite perdele, se intampla si in alte locuri.
    Foarte putine guverne prin Europa isi mai termina ciclul electoral pentru care au fost alese democratic.
    Mereu intervine un ceva sau cineva care face guvernele sa pice in cele mai neasteptate momente.Cine deviaza de la parcursul stabilit e mazilit politic se poate presupune.

    Brexit-ul nu e întâmplător, ci este expresia temerilor unei mari puteri pana la urma.

    Probabil ca trebuie fortata o Constitutie la nivelul UE , pentru a genera un cadru OFICIAL clar, in baza căruia statele sunt guvernate/dirijate.
    O Constitutie a UE e deja o necesitate.Trebuie sa existe si răspundere pentru masurile impinse statelor pana la urma.

    E interesant de văzut cate state suverane vor mai urmari sa facă parte din aceasta federatie, ce va prinde forma cat de curând.
    Acest fapt in sine este enervant, pentru ca cedarea de suveranitate ar fi trebuit facuta in baza unui referendum si nu prin fortare si impunere, dinspre exterior, prin tot felul de parghii.

    E interesant de văzut si daca modelul final se va baza doar pe forta bruta si democratie simulata sau viitorul stat federal va permite si alegeri reale libere, care sa ofere statelor componente o capacitate de decizie locala reala.

    Probabil sediul executivului ar trebui mutat la Cotroceni cu totul, s-ar da astfel o mai mare coerenta guvernării liberale, despre care cred eu ca ia masuri in baza unor „sfaturi” venite de la vârful piramidei europene, si nu in baza unor analize proprii.Impresie personala aparuta si in urma nehotararii sau dileiurilor in legatura cu anumite masuri.

    2.Reformele sistemelor de sănătate sau pensii sunt cerute sau oferite cam peste tot pe glob in ultima vreme.
    Sistemele de pensii private isi arata slăbiciunile abia dupa ce perioada de contributie se va fi apropiat de final si urmează sa se facă plati, iar acei bani vor fi facut deja in timpul asta pui pentru privat.
    Politicienii care pun inaintea profitului din aceste sisteme elemente de dreptate sociala sunt imediat etichetati drept comunisti sau socialisti (Corbin in UK sau Warren in SUA).
    Foamea de bani e mare, iar serviciile de sanatate asigurate de stat sau pensiile de stat sunt sub asediu s-ar parea.

    3.Am văzut ca in presa străină/occidentala manifestatiile violente din Hong-Kong sunt considerate pro-democracy.Ma întreb mereu de unde stiu reporterii străini de aceasta caracteristica.De unde rezulta pro-democratismul ? Cunosc organizatorul astia din presa straineza si ala e cunoscut drept pro-democracy by default? A observat cineva ca luminează si manifestantii de la HK cu smartfoanele, ca si aia din Bucuresti , in 2017? Aceeasi reteta, cu mici variatii-umbrele ca la Tirana, la atatia km distanta ?😀 E o afacere democracy-ul ? Know-how-ul e evident.
    La francezi luptele de strada continua, iar pe jandarmii francezi nu-I ancheteaza nimeni, desi bat la oameni ca la fasole.Oamenii din Franta chiar stiu ce vor cand ies pe strazi.

  15. Azi am citit pe Mediafax ( nu am linkul ) ca Presedintele tuturor romanilor (penelisti only) i-a cerut practic adjutantului sau Ludovic Orban sa i se faca pohta Sa, si sa dea OUG – ordonanta de urgenta -(zice el „sa isi asume responsabilitatea”, da aia nu tot OUG se numeste ?) pe vot pentru primari in doua tururi. Pai daca PSD incerca vreo dracovenie din asta ciumista, erau deja trasi in tzeapa in „Piata Diasporei”. Eu nu zic ca nu e bine in doua, trei sau in cite ture vrea Shefu sa ii ia pe romani…pas cu pas, pe valsuri austriece, dar cind e vorba de alegeri parca suna al naibii de nedemocratic, totalitar chiar, sa ceri din Cel Mai Inalt Jiltz al Koloniei, ca mina ta dreapta (sau stinga, nush cu care isi face el treaba) sa dea un OUG (in toiul zilei?) sa proclame ca asa vrea boboru sa faca…cind pe saracu bobor nu l-a consultat nimeni in spetza din Jiltz.

    La care „Mina Dreapta” a rostit ca nu ii e clar cu care mina va rezolva problema, cu a Guvernului marioneta, sau a Parlamentului suveran(-anel?,- utz?)

    https://www.mediafax.ro/social/orban-a-spus-care-sunt-singurii-angajati-exceptati-din-proiectul-pnl-de-eliminare-a-pensiilor-speciale-18660733

Lasă un răspuns