Monitorul oficial, februarie 1945, „Tabele cu numele supusilor germani si unguri a căror bunuri intră in patrimoniul Statului”

Am revăzut, de curând, un exemplar din Monitorul oficial (anul CXIII, nr 41, 20 februarie 1945), cuprinzând o listă cu mii de nume de  „supusi” germani si unguri, ale căror bunuri intră in patrimoniul Statului român, in baza art 8 din Conventia de armistitiu din 12 septembrie 1944.

Mă intreb dacă fiecare nume de pe această listă a fost verificat de către autoritătile statului pentru a impiedica retrocedări nedatorate.

Oricum, poate că ar fi utilă „desecretizarea” acestei liste pentru ca cei eventual interesati să se poată pronunta…

IMG_6835.jpg

IMG_6838.jpg

16 gânduri despre “Monitorul oficial, februarie 1945, „Tabele cu numele supusilor germani si unguri a căror bunuri intră in patrimoniul Statului”

  1. “Hitlerismele” prezidentiabilului american Joe Biden: Democratia Americii si Statele Lumii, in subordinea “Comandantului-Sef” de la Casa Alba

    Democratia SUA este incompatibila cu orice proiect politic si electoral care ar intentiona sa o puna in subordinea unui “Comandant-Sef”. Democratia, ca relatie intre Stat si Cetatean, este in mare pericol cand sefului statului i se acorda statut si prerogative de comandant-sef al societatii, asupra drepturilor si libertatilor cetatenilor. Democratia inceteaza sa mai existe intr-un astfel de regim politic. O “democratie” de garnizoana este un non-sens. Intentia autoritarista a unui program de campanie pentru alegerile prezidentiale americane din 2020 devine si mai ingrosata, practic explicita si asumata, cand Lumea este tintita sa fie pusa in subordinea Casei Albe, a unui presedinte “comandant-sef”. Un astfel de proiect electoral de pomina este o insulta ingrozitoare la adresa libertatii si suveranitatii Statelor Lumii. El este un atac ideologic de intentie, caruia Multilateralismul Lumii trebuie sa-i dea cea mai viguroasa replica, inclusiv printr-un contra-proiect de containment a Globalismului. Din ce biblii si ritualuri, eufemistic spus “ezoteriste”, isi iau unii candidati prezidentiabili astfel de idei, privind subordonarea Democratiei si Lumii unui “Comandant-Sef”, care sunt proprii unui plan politic de cea mai joasa vibratie? Un presedinte “Comandant-Sef” face parte din aceeasi clasa de lideri dictatori in care se inscriu Fuhrerul, Caudillo, Liderus Maximus. Din ce cauza Joe Biden ignora aceste lucruri? Cat de scazut sa-i fie IQ-ul sau cat de mare sa-i fie indoctrinarea cu “centralismul globalist”, precum altadata comunistii cu “centralismul democratic”, fara ca cetatenii americani sa stie? Autorul unui astfel de profil autocrat al viitorului presedinte al SUA este candidatul democrat Joe Biden, fost vicepresedinte in administratia Obama si actual acuzat de coruptie in Ucraina. Intr-o postare care a devenit virala, Joe Biden l-a atacat electoral pe Donald Trump. “Lumea rade de presedintele Trump. Il vede asa cum este cu adevarat: periculos de incompetent si incapabil sa conduca lumea (s.m.). Nu putem sa ii mai acordam inca patru ani de comandant-sef (s.m.)”, a scris Biden intr-un comentariu la un video despre Trump. Cu o astfel de abordare, Joe Biden nu ar nicio trecere la alegatorii americani. El va fi invins lejer de catreTrump, in ciuda procesului de impeachment. https://www.agerpres.ro/politica-externa/2019/12/06/joe-biden-il-ataca-din-nou-pe-donald-trump-lumea-rade-de-el–415539

    • PS/NB: Literatura politica doctrinara din secolul XXI va retine conceptul de “Comandant-Sef”, atribuit de Partidul Democrat american presedintelui SUA, ca un specific al Globalismului, alaturi de cele privind Nazismul si Comunismul. Conceptul de “Comandant-Sef” a fost folosit de acelasi partid in timpul campaniei electorale si dupa alegerea ca presedinte al SUA a afroamericanului Barack Obama. Sensul lui liderologic civil si uzual e un fel de “Maresalisim”, de grad militar onorific fara insemne, dar suprem executiv, comparativ cu sensul comunist de “Generalisim”. Emanarea conceptului de “Comandant-Sef” de la Partidul Democrat american este o ironie absoluta la adresa democratiei acestei formatiuni politice. Foarte probabil, contradictia antagonista intre esenta Partidului Democrat si semantica de “Comandant-Sef” nu este constientizata de catre liderii democrati americani. Daca ar vrea, republicanul Donald Trump l-ar scoate din cursa pe democratul Joe Biden ca pe un analfabet politic functional.

  2. Infiorator .
    Din ce vad pe liste sunt oameni de conditie foarte modesta , locuind in comune si orasele de care toata lumea a uitat .
    Au fost deci spoliati de putinele lor bunuri pentru ca ar fi fost ” supusi unguri si germani ” ?!
    Dar toti locuitorii Ardealului de Nord erau atunci ” supusi unguri ” , dupa venirea administratiei maghiare in septembrie 1940 .
    Asa cum refugiatii basarabeni si nord – bucovineni , vanati , indiferent de sex si varsta , ca animalele de autoritati pentru a fi trimisi in URSS , erau ” supusi sovietici ” .
    Vad pe oribilele liste chiar un … copil ?!

    • Ați observat și că s-a plecat de la „.. in baza art 8 din Conventia de armistitiu din 12 septembrie 1944.”? De fapt este vorba de cei ce au făcut parte din organizații de tip fascist!
      APAR CHIAR ȘI COPII PENTRU CĂ hitler A TRIMIS, INCLUSIV PE FRONT, COPII DE 14 ANI!

      • art 8 din conventie: „8. Guvernul şi Inaltul Comandament Roman se obliga sa nu permită exportul sau exproprierea a oricărei forme de proprietate (inclusiv obiecte de valoare şi bani) aparţinînd Germaniei, Ungariei sau naţionalitatilor lor, sau persoanelor cu reşedinţa în teritoriile lor, sau în teritoriile ocupate de ele, – fără autorizaţia Inaltului Comandament Aliat (Sovietic). Guvernul şi Inaltul Comandament Roman vor păstra aceste bunuri în condiţiile ce urmează a se stabili de Inaltul Comandament Aliat (Sovietic)”

        unde scrie de „organizații de tip fascist”?

  3. Poate ca multe dintre cladirile retrocedate catre FDGR din Sibiu, condus de primarul din acele vremuri, au fost retrocedate ilegal, si poate asa se explica servilismul actualului presedinte fata de servicii, sau poate este doar o intamplare nefericita … dar cine are timp de asa ceva ?
    Cine nu invata din greseli este condamnat sa le repete, asistam la noul Boc, acum se numeste Ludovic, un lingator de clante prin excelenta, macar Boc era Primarul Clujului, … dar Ludovic era doar un sarantoc care nici macar nu poate justifica cum a trait cu 3000lei/luna venit familiar, in conditiile in care sustinea trei persoane si nu avea niciun alt venit. Astia ne iau de prosti, este clar acum pentru toata lumea, degeaba cantam imnul, ca nu se mai desteapta nimeni … sau mai rau, voteaza cu liberalii 96%, ca diaspora luminata !
    Lasitatea unor lideri PSD si tradarile lui Ponta si Tariceanu vor lasa urme adanci in istoria Romaniei, ne-am pierdut speranta si demnitatea definitiv, prostia si minciuna au invins !

  4. În Marja Centrului: Guvernarea Pluralistă

    Revolutia Centrului (Macron) lasa din ce in ce mai mult in urma dihotomia Stanga-Dreapta, care Di-vizeaza Tari si Natiuni. Situarea in marja Centrului nu se face insa doar prin Coalitii si Guvernari care cuprind 1-2 partide de stanga sau dreapta din proximitatea liniei sau zonei care desparte in doua Esichierul. Exista si o alta modalitate, mult mai pragmatica si mai pluralista.

    Vremurile Guvernarii monocolore intr-un sistem politic multipartid au apus. Rotativa guvernamentala stanga-dreapta e perimata si, la limita Democratiei si unicitatii Natiunii, inacceptabila. Exemplul clasic, foarte sugestiv pentru razboiul politic si divizarea natiunii, este rotativa americana democrati-republicani. Dar cat de curand nici coalitiile bicolore cu partid dominant nu vor mai fi la moda. Esecul ultimei coalitii guvernamentale de la noi, PSD-ALDE, e un semn ca tipul de coalitie si guvernare bicolora si-a epuizat capacitatea de reproducere. In Germania, coalitia de guvernare CDU-SPD este si ea pe duca.

    Noul tip de coalitie guvernamentala va fi Coalitia Pluralista, care va genera Guvernul Pluralist. Aceste doua noi concepte trebuie insusite si constitutionalizate (apropos de Ziua Constitutiei, despre care s-au exprimat opinii de actualizare, fara a avansa insa idei). Ele vor reflecta realitati inevitabile, in urma erodarii partidelor vechi si masive, si aparitiei de partide noi si mici, corespunzator pluralizarii electoratului, care va deveni un Electorat Pluralist. Ideea cardinala a Coalitiei Pluraliste si Guvernarii Pluraliste e ca prin reunirea mai multor partide de centru-stanga si centru-dreapta sau pur si simplu de centru, de 3-5 astfel de formatiuni, diferentele dintre stanga si dreapta se vor estompa in actul guvernarii coordonate, care va necesita concesii si armonizari de interese partizane, ducand coalitia si guvernarea spre centru, in marja centrului. Aceasta este virtutea inconfundabila a Coalitiei Pluraliste si Guvernarii Pluraliste. Trebuie sa recunoastem, pluralismul este mai reprezentativ pentru democratie si mai unificator pentru o tara.

    In cadrul unei Coalitii si Guvernari Pluraliste, ierarhia partidelor este cea parlamentara, iar premierul va fi de regula al primei formatiuni, daca in coalitie nu se dispune altfel (criteriul de personalitate poate fi uneori operatoriu, prin consens, dar facultativ in raport cu cel de ierarhie parlamentara). Daca premierului i se retrage sprijinul de catre propriul partid, urmatorul premier va fi ales de partidul de pe locul 2 din coalitie, si asa mai departe daca apar alte situatii de demisie sau demitere interne. In orice caz, daca un partid isi demite premierul, el nu va mai avea voie la un alt premier. Aceasta modalitate de functionare a Coalitiei Pluraliste si Guvernarii Pluraliste va scoate din functiune interventia subiectiva a presedintelui, adeseori partizana, de desemnare a premierului. Premierii vor fi conform ierarhiei electorale si parlamentare, alesi de conducerile partidelor, si nu printr-o desemnare din afara Coalitiei si Guvernarii Pluraliste, desemnare care poate fi intruziva, chiar provocatoare de criza

    Urmarind scena politica, cu certitudine urmatoarele alegeri parlamentare vor iesi din logica monocolora sau bicolora a celor doua partide masive si traditionale, PSD si PNL, si vor intra intr-o logica noua, pluralista, in care coalitia de guvernare va fi alcatuita din 3-5 partide. Un exemplu practic recent european de Coalitie Pluralista si Guvernare Pluralista este in Finlanda, unde coalitia este pentapartita, in care premierului Partidului de Centru i s-a retras increderea de catre propriul partid, datorita gestionarii necorespunzatoare a grevei postasilor, iar noul premier, care va prelua conducerea coalitiei si guvernului saptamana viitoare, a fost ales duminica de catre conducerea Partidului Social-Democrat. PS/NB: Uneori am folosit majuscule si cratime pentru a atrage atentia asupra unor idei. Articolul de fata este o prima schita, susceptibila de completari si dezvoltari ulterioare.

    • PPS: Scoaterea presedintelui din mecanismul de desemnare a premierului nu va fi o reactie la abuzurile lui Klaus Iohannis, ci o necesitate obiectiva, de pastrare a echilibrului si respectare a deciziilor Electoratului si Partidelor. Adevarul este ca un presedinte foarte bun jucator in dreptul international si in relatiile internationale ar avea atat de multe de facut in functia de reprezentare externa incat nu ar avea timp si nu si-ar dori sa intervina in politica interna a Guvernului. Daca vrem, va fi si o protectie a echidistantei presedintelui si o creare a conditiilor de dedicare a acestuia functiei de reprezentare.

  5. Retrocedarile de orice fel ar trebui sa inceteze, insa foarte interesant cei care ar trebui sa legifereze taraganeaza la nesfarsit aceasta situatie. In toate tarile din jur a existat un termen limita, la noi nu. Nu inteleg de ce se incurajeaza aceste „retrocedari” perpetue.

    • @Anonimul: „Nu inteleg de ce se incurajeaza aceste „retrocedari” perpetue.”

      Dreptul la recuperarea a ceea ce ți s-a confiscat „sună” cu prevederea constituțională a garantării proprietății.
      Tărăgănarea aprobării ține de reala corupție prin care autoritățile locale fac pierdute acte, le acordă unor adevărate grupuri mafiote, sau, odată castigate prin proces, fac recurs.

      • Sunt convins c-ati inteles la care dintre aspectele retrocedarilor fac referire. Nu e vorba de taraganari, ci de grupurile mafiote prin care apar „proprietari” din neant, acum la 30 de ani de la revolutie. Sa fim seriosi adevaratii proprietari fosti detinatori de proprietati pe tot cuprinsul Romaniei, au aparut si si-au cerut dreptul in primii ani ai „democratiei” romanesti, altii din pacate nu mai exista sau nu mai au mostenitori. Nu de alta, dar cunosc cateva cazuri de „proprietari” care prin tot felul de case de avocatura incerca imposibilul, sa intre in posesia unor proprietati care nu li se cuvin, recurgand la presiuni si amenintari. „Proprietarii” si casele de avocatura sunt niste mafioti cu gulere albe, de aceea ar trebui sa existe un termen limita.

  6. Succesiunea
    Atât de bine-a mers privatizarea
    Că de acuma viitoru-i clar,
    Și le lăsăm urmașilor onoarea
    Să vândă țara… pentru un dolar!

Lasă un răspuns