Monica Macovei si defăimarea tării

Ca să ne intelegem de la inceput, există un mic detaliu cănd discutăm despre ideea de a sanctiona prin lege defăimarea tării, pe care vă propun ca, in dezbaterea nostră, să-l ignorăm. Desigur, in numele libertătii de expresie.  In Constitutia României, in art 30, para.7 se spune: „Sunt interzise prin lege defăimarea tării si si a natiunii…”

Deci, inteleg eu din Constitutie, ar trebui să avem o lege prin care să fie interzisă defăimarea tării si a natiunii.  Nu mai stiu dacă e bine sau rău. Unii cred că e bine să-ti defăimezi tara. Eu am unele rezerve dar, oricum,  nu mai avem o astfel de lege. Aveam până in 2006 dar Monica Macovei a avut o iluminare si si-a dat seama că tara nu e o persoană asa că ea poate fi defăimată si, ca atare, a eliminat din codul penal, prin Legea 278 din 2006, infractiunea respectivă. Incălcând, usor, Constitutia care chiar cerea existenta unei astfel de legi.

De altfel, proiectul de lege fusese initiat incă din 2005. De ce? Pentru că sunteti mai tineri, o să vă explic eu de ce.

 In 2004, după desfăsurarea primului tur de scrutin la prezidentiale, Traian Băsescu, imbrăcat in hainele oranj ale Revolutiei portocalii de la Kiev, clasat cu 18 procente in urma mea, a cerut anularea alegerilor pe motiv de fraudă masivă. Alianta DA a depus plângere la Parchetul General si la Politie iar intr-o conferintă de presă, in 30 noiembrie 2004, Traian Băsescu a atras atentia Lumii libere, mapamondului occidental, ambasadelor de la Bucuresti, asupra unei fraude imense. Pe modelul de la Kiev. A cerut repetarea alegerilor, destituirea imediata a BEC, arestarea celui care a realizat softul utilizat, sigilarea calculatoarelor, anuntând că are probe despre fraudarea votului. Emotie, scandal, presă internatională, democratie, etc.

Evident, asa cum il cunoasteti (nu i se uscaseră lacrimile după anuntarea situatiei de sănătate, incurabilă, a lui Stojan) a mintit. Prietenii lui au vrut totusi  să dovedească aceste acuzatii, asa că au cerut o expertiză internatională in chestiunea votului. Asociatia Pro Democratia, pe motiv de suspiciuni, a anuntat că nu va mai „observa” al doilea tur de scrutin. Totusi, au decis să recurgă la un grup de experti independenti care să analizeze derularea primului tur. Constatările expertilor au arătat că nu a existat nicio fraudă. Au existat unele erori minore care nu au influentat rezultatul votului.

Expertiza a fost finalizată pe 11 decembrie, cu o zi inaintea turului doi. Evident că dacă se prezentau public concluziile, se fâsâia Revolutia portocalie de la Bucuresti. Asa că expertiza a fost anuntată, de Cristian Pârvulescu, a doua zi după turul doi! Bănuiesc că aveti in bibliotecă volumul meu „Cele două Românii”, unde puteti găsi mai multe detalii.

Bun. Băsescu a fost numit presedinte. Monica Macovei a fost numită ministru. Procurorii sefi au fost schimbati. Totusi, dosarul „Fraudei” trebuia rezolvat. Evident că a fost inchis, neexistând probe.

In acele conditii, noi, la partid, ne-am gândit să facem o plângere la Parchet impotriva lui Băsescu pentru „defăimarea tării” prin efectele internationale negative legate de minciunile de fraudă (similitudini cu Ucraina, etc), pe temeiul textului existent in Constitutie si in Codul penal.. Cineva l-a alertat pe Băsescu iar solutia gasită de Macovei a fost dezincriminarea faptei! Chiar dacă se incălca textul constitutional. Desigur, in numele drepturilor omului, democratiei si libertătii de exprimare.

Asa s-a scris istoria luptei anti-defăimare…

 

112 gânduri despre “Monica Macovei si defăimarea tării

  1. Departe de mine ideea de a promova nationalismul extrem, dar nu pot sa nu constat ca, de teama acestuia, s-a alunecat in cealalta extrema, cea a anti-patriotismului. Dincolo de interesul politic direct care le-a motivat in cele mai multe cazuri, atitudinile anti-patriotice le-au adus titularilor lor si notorietate. Doamna Macovei este, poate, cel mai strident anti-patriot roman. Prin actiunile sale si a celor asemeni domniei sale, Romania si romanii au ajuns, in prezent, in situatia de a nu-si mai apartine, iar sentimentul este crunt pentru oricine simte romaneste. Prin urmare, avem nevoie de un reviriment politic, dar nu la nivelul formelor (partide, doctrine politice), ci la nivelul caracterelor. Putem recupera dispozitia asupra destinului natiunii numai daca politica va fi recucerita de elite. Iar un asemenea fenomen nu poate fi declansat si sustinut decat de catre cei care au capacitatea de a coagula valori in jurul lor. Nu sunt multe astfel de persoane, care sa beneficieze si de anvergura necesara. De altfel, singurul la care ma pot gandi este profesorul Adrian Nastase.

  2. Inteleg mai bine ca defaimarea ar trebui sa fie legata de efectele produse prin defaimare tarii, si avem aici cel putin doua cazuri. Mie imi consolideaza parerea ca demnitarii/politicienii sunt singurii care ar trebui sa fie controlati cumva, sa nu produca asemenea efecte. Daca de exemplu un Presedinte afirma ceva, si consecinta este ca un contract mare pentru tara nu mai este semnat? Daca un ministru de externe face niste afirmatii defaimatoare care duc la nesemnarea unor tratate cu consecinte grave asupra tarii? Daca un MEP ca Macivei isi defaimeaza tara, si UE nu ne mai da fonduri sau prelungeste MCV cu consecinte nefaste pentru romani, in bani?

    Chestiunea asta insa nu e legata si de oportunitate, nu? Guvernul emite legi, deci nu ar trebui controlat de Procuratura despre mandatul sau, dar poate fi controlat cum s-au dat legile/ordonantele, sa nu se fi facut frauda, sau acte de coruptie, sau incalcate legi in vigoare (vezi OUG 13).

    Un cetatean simplu, care nu e om politic, nu e demnitar, nu e securist, nu e militar (sa vinda secrete) poate aduce prejudicii unei tari prin defaimare?

  3. Sunt un aprig aparator al libertatii de exprimare, recunosc, din interes personal, pentru ca eu vorbesc mult si despre multe, chiar si in contradictoriu :). Daca insa imi dau seama ca am facut o greseala, am generalizat , am acuzat pe nedrept, sau am insultat fara sa vreau, sunt gata sa imi cer scuze celor pe care i-am afectat.

    Discutia asta despre defaimare imi aduce aminte cazul unui Goppo german (sau danez parca), care si-a permis sa faca un desen/cartoon ironic la adresa lui Mohammed. Unul a creat chiar un incident diplomatic, si a fost investigat, dar cazul a fost respins int-o Curte germana.

    Sunt mii de graficieni, umoristi care zi de zi „defaimeaza” pe cineva, tara unde traiesc, sau alte tari si politicieni. Sa zicem ca un Basescu, mishtocar face o gluma despre tigani, sau ca Berlusconi face un gest ofensator la adresa vreunei dudui. Isi defaimeaza astfel tara? Trebuie judecati de un Tribunal? Astea sunt chestii ce tin de moralitate si nu chestii penale. Mai recent, e un trend in care chestiile astea sunt insa aduse in fata, cum ar fi daca insulti un gay/lesbian, chiar si daca faci o gluma. Deci, remarc ca exista un trend foarte periculos cred eu de limitare e libertatii de exprimare si un corent totalitarist in ce priveste discutia dintre si despre diferite sexe.

  4. Avand in vedere cele de mai sus, mi s-ar fi parut normal (dar nici acum nu-i tarziu) ca cineva sa sesizeze CCR asupra neconstitutionalitatii Legii 278/2006, pentru a nu mai exista contradictie intre Coduri si art 30, para.7 din Constitutie.
    Unde sunt constitutionalistii din PSD ?
    ABIA DUPA ACEEA, cred ca se impune o lege clara si fara posibilitate de interpretare referitoare la defaimarea tarii. O astfel de lege trebuie elaborata cu multa atentie, pornind de la definirea defaimarii.
    Eu as propune urmatoarea formula de baza, ce poate fi detaliata in paragrafe:
    ,,Lansarea in spatiul public de acuze nefondate si sau nedovedite privind (asazise) stari de lucruri in Romania care se prezuma a fi in contradictie cu principiile democratice si drepturile fundamentale ale omului, incalca Constitutia Romaniei si se considera infractiune.”

  5. Dle. Prim-ministru, aveti dreptate in tot ce afirmati, este cit se poate de clar ca explicatii domniei voastre reprezinta cel putin o parte importanta din motivul sau motivele care su dus la dezincriminarea defaimarii desi, paradoxal, infractiunea inca exista in Constitutia Romaniei. Pe de alta parte, legat de pierderea alegerilor in fata lui traian basescu (special am scris numele fara majuscule si nu din necunoasetrea regulilor gramaticale) cred ca sunteti depozitarul unui adevar mult mai complex si poate zguduitor al unor anumiti factori de decizie din mediu extern care au decis in fapt victoria respectivului personaj odios si de trista amintire. Personal consider ca defaimarea ar trebui reintrodusa in codul penal ca infractiune si definirea ei sa fie in stricta corelatie cu art. 30, par. 7 din Constitutia Romaniei adica sa priveasca strict defaimarea statului si nu a persoanei, unde pot avea loc prin interpretare subiectiva, multe abuzuri, si bineinteles sa se stipuleze in mod clar ce autoritate si cu ce competenta poate constata respectiva infractiune si sa aplice santiuni doar in acest sens. Si cu permisiunea domniei voastre as dori sa va adresez in final o intrebare, care ar putea ramine, sau nu, retorica, este adevarat ca imediat dupa incheierea celui de-al doilea scrutin din 2004, cel in care s-a decis victoria lui traian basescu, in intervalul de timp scurs intre orele 21:00 si cu aproximatie 22:00, personajul in cauza a efectuat o vizita extrem de scurta dar maxim de profitabila, la sediul unei anumite ambasade aflate in apropierea Ptei. Universitatii, dupa care si-a proclamat ritos victoria in ciuda faptului ca toate sondajele de opinie indicau un rezultat de egalitate perfecta? Cu aleasa consideratie.

      • Dle. Prim-ministru, este o informatie care din pacate nu o pot proba si care, este posibil, sa va fi fost adusa la cunostinta si domniei voastre chiar daca este posibil ca la momentul respectiv, s-o fi ignorat sau poate nu i-ati dat importanta cuvenita. Oricum, faptul este deja consumat, scoaterea dv. de pe scena politica si-a produs deja efectele, vendeta personala a lui traian basescu a lasat urme adinci atit in destinul dumneavoastra cit si in destinul acestei tari si nu incetez sa nu ma intreb ce s-ar fi intimplat daca nu ati fi sistat orice demers juridic impotriva lui (dosarul Flota fiind cel mai important act de urmarire penala) si ati fi tinut cont de vechiul proverb roamnesc „pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti”! Aveti tot respectul si consideratia mea si in ciuda a tot ce s-a afirmat de-a lungul timpului despre domnia voastra, nimic magulitor din pacate, am convingerea ca destinul nostru, al tuturora, ar fi luat o cu totul alta turnura cu dv. ocupind functia de presedinte. In legatura cu reincriminarea defaimarii, trebuie data o lege in acest sens si care sa sanctioneze orice persona fizica sau juridica, reprezentant al unei autoritati sau administratii locale sau centrale, parlamentar sau europarlamentar care indrazneste sa promoveze in spatiul extern o imagine deformata si calomnioasa la adrea tarii! Am fost membru PSD, acum am ramas doar simpatizant pentru ca formatiunea mea politica este social-democrata, insa va spun sincer, ca si in calitate de jurist, sunt dezamagit de lentoarea cu care se actioneaza pentru repunera pe un fagas normal a legilor justitiei si de modificare a celor doua coduri prin punerea unor articole declarate ca fiind neconstitutionale in acord cu deciziile CCR! Lipsa de fermitate in aceste demersuri, „bilbiielile” nepermise, teama de manifestatiile de strada ale miscarii #rezist, lipsa unor masuri ferme in impunerea legalitatii, dreptatii si a adevarului, denota slabiciune si care este cit se poate de posibil sa fie „taxate” la momentul alegerilor urmatoare.

      • Ce s-ar fi intamplat ?
        Ni,oc deoserbit .. doar o autostrada de la Bors la Brasov si de la Brasov prin Bucale la Constanta …

  6. in păcate așa s-a scris istoria formariistatului mafiot paralel. Mă intrigă , ca român să văd cum incearcă unii și au și susținători ,să ne arate că adevărul este minciună și minciuna este adevăr. Nu se găsesc români adevărați care să ia frâiele țării din mâinile trădătorilor ,care ne conduc și ne-au vândut (SRI,DNA,Băsecu,Maior,Coldea, Johannis), străinilor? După ce ne-au jecmănit străinii , folosindu-se de servilii ,SRI,DNA,Băsescu ,Johannis , tot ei aruncă vina pe alții !

  7. În contextul unei legi care să sancționeze defăimarea țării, mai pot fi Monicuța, Cristinel și toată șleahta lor de trădători, o portavoce a luptei anticorupției din România?. Rămân muritori de foame.

  8. Pe mine ma intereseaza ca dezbaterile despre defaimare, legi ale justitiei, implicare a serviciilor sa nu monopolizeze activitatea Guvernului, Parlamentului si a spatiului media. Sunt subiecte importante, fara indoiala, discutate si in alte tari pe care noi le luam drept model, dar cele mai importante subiecte sunt despre cresterea economica, despre saracie si inegalitate, despre educatie si sanatate, despre ce trebuie si ce nu trebuie sa faca statul in economie, despre stimuli, sustenabilitate, despre proiectii in viitor, si nu in ultimul rind, despre acel proiect de tara unde toate fortele politice ar trebui sa-si dea mina (asa cum fac nemtii si altii).

  9. Politica municipala damboviteana : politicianism, rea credinta si interese mercantile nemtesti

    Stiti, sau poate nu, ca Primaria Bucresti a achizitiinat niste autibuze. Sau a incercat si niste turcaleti au taiat fata lu’ Merzanu’ doicesc.
    Imediat se baga contestatie merzzana si societatea in civil s-a simtot indeptatita sa urle contra Firea :

    Clujul s-a dotat cu autobuze moderne Mercedes. La Bucuresti, Firea le cumpara din Turcia la preturi mult mai mari
    In Bucuresti, Firea va plati 250.000 de euro plus TVA, pentru fiecare autobuz. In cadrul procedurii de licitatie au fost depuse patru oferte: Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS, Man Truck&Bus AG, Mercedes Benz Romania SRL si asocierea Otokar Europe SA – Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, informeaza Agerpres.

    „Cum iti dai seama ca primarul nu locuieste in oras? Uita-te la ce autobuze cumpara! (via Teo Tita)

    Inteleg ca la Cluj Mercedes a ofertat cu 219 mii euro/pe autobuz. La Bucuresti Otokar a castigat cu 250 mii pe autobuz. Cineva are de dat explicatii despre cum a facut caietul acela de sarcini”, a mentionat consilierul Ciprian Ciucu (PNL) pe Facebook.

    Nu mai zic de unele comentarii ale persoamelor private …

    Insa eu fiind mai .. bizon mai si caut . Si ce gasesc?
    ASTEA:

    Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca promite că anul viitor, în 1 martie, clujenii vor avea 15 autobuze noi articulate, cu dotări de ultimă generație. După o licitație anulată și un proces în instanță, nemții de la Mercedes au câștigat a doua licitație organizată de CTP și au semnat contractul.

    Compania clujeană de transport public nu a renunțat – nici după licitațiile cu cântec – la ideea de a suplimenta parcul auto cu autobuze scurte diesel. CTP a trimis documentația la Agenția Națională pentru Achiziții Publice pentru 30 de autobuze scurte.

    Municipalitatea clujeană anunţa în primăvară că firma Mercedes a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei organizată de Compania de Transport Public privind achiziţionarea a 50 de autobuze. Ulterior, procedura de desfăşurare a licitaţiei a fost contestată. Karsan Otomotiv din Turcia, respectiv Solaris din Polonia au contestat rezultatul licitaţiei, primind câştig de cauză la CNCD. Cele două firme contestatare au invocat faptul că licitaţia a fost prea scurtă. De această dată, rezultatul licitației nu a mai fost contestat și cele 15 autobuze vor ajunge la Cluj-Napoca în martie 2018.
    https://www.ziardecluj.ro/ctp-cluj-napoca-semnat-contractul-cu-nemtii-de-la-mercedes-cate-autobuze-vor-fi-livrate

    Deci sa zic asa orice licitatie e cu cantec caci, cum se zicea la Braila, branza=i pe bani!!
    Adica si in preacinstitu Cluj se lasa cu contestatii .
    Ia s avedem ce au achizitionat sau vor achiztiona clujenii :
    https://www.ziardecluj.ro/sites/default/files/styles/large/public/media/image/2017/06/autobuz_mercedes_0.jpg?itok=qxUjUr20

    http://www.aktual24.ro/wp-content/uploads/2018/02/autobuz.jpg

    Mercedes! ieftin ca braga!

    Insa intre Cluj si Miticesti am Dambovitz sunt unele mici diferente .. printre care ar fi 2 importante
    – Cluj are strazi central-=eiropene prin zonele vechi. Adica acolo Popa Nan ar fi o strada larga!
    – Mitecesti am Dambovitz in 2011 avea numai 1.883.425 de locuitori adica era fie al zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană . Marele Cluj cu Merzan in 2011 avea ditai cifra de 324.576 locuitori … ca atatea altele in UE.
    S-ar parea ca ar fi unele cerinte diferite nu?

    Ce a cerut primaria Bucuresti condusa de Firea ?

    Potrivit caietului de sarcini al licitatiei, contractul este pe o perioada de 4 ani, timp in care vor fi livrate: 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri cu o capacitate minima de 96 de calatori, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri si o capacitate minima de 70 de calatori, precum si 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minima de 135 de calatori.
    https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22295381-fotogalerie-cum-arata-autobuzele-din-oferta-otokar-compania-care-castigat-licitatia-pentru-cele-400-autobuze-noi-capitala.htm
    Pentru fiecare autobuz, Primăria Capitalei va plăti 250.000 de euro plus TVA, astfel că valoarea totală a achiziţiei se ridică la aproximativ 100 de milioane de euro. Turcii de la Otokar Otomotiv ne vor trimite autobuze de trei tipuri, în funcţie de dimensiune: 320 vor avea o lungime de 12 metri (trei uşi duble), 50 vor fi mai mici de 10 metri (două uşi duble), iar 30 de autobuze vor fi mai lungi de 18 metri (patru uşi duble) şi vor fi articulate. Vor fi primele autobuze cu burduf aduse în Bucureşti, în ultimele două decenii.
    Citeste mai mult: adev.ro/p4i3v7

    Iata si pozele ptr articulat si 12 metri :
    http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2018-02-19-22295370-0-autobuz-otokar-kent-articulat.png
    http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2018-02-19-22295359-0-otokar-kent.png
    Si acum priviti pozele Mercedesurior slujnicene – parca au o usa in minus nu?!

    Deci „Huo Firea! Ce iti trebe tie cu 4 usi ? Ce nu ptem sa ne rupem nasturii ca pe vremea lui nea Nicu?”

    PS cica
    Producatorul Otokar Europe precizeaza ca modelele pot fi modificate dupa cerintele cumparatorului, lungimea putand fi intre 7,7 m si 18,75 m, iar capacitatea intre 22 si 164 de pasageri.

  10. Se spune că o poză face cât cât o mie de cuvinte, dar asta nu face nici doi bani ! În schimb ar trebui să facă ceva ani de puşcărie pentru imensul rău făcut Româniri ! :mrgreen:

  11. Felicitări, domnului Cornel Nistorescu pentru atitudinea demnă, imparţială, dar mai ales colegială, destul de rară în această breaslă cuprinsă de febra dezbinării !
    P.S. M-am întrebat dacă această sumă uriaşă cu care se vrea despăgubită şefa DNA, în loc să-i distrugă pe cei de la A 3, nu este bomboana de pe coliva ei !
    Dacă pentru doi ani de închisoare făcută pe nedrept, după ce s-a stabilit eroarea judiciară, suma cerută de victima acestui abuz ( 900.000 Ron) a fost redusă la doar 100.000 cu motivaţia că prin suma cerută, cea în cauză s-ar fi îmbogăţit şi nu ăsta e scopul şi rolul acestei acţiuni reparatorii , şefa DNA, săraca, a cerut 1.000.000 şi i s-au acordat 300.000 ! Pentru ce ?!
    Noaptea (polară !) a minţii ! :mrgreen:

    • „Salutare! M-am întors și sunt același, cu aceleași ocupații. voi continuă să trollez demnitari, medici, profesori, popi, îngeri, catedrale, antisemiți, homofobi, legionari, negationisti și alte asemenea făpturi imbecile”, a fost ultima postare a lui Andrei Gheorghe pe Facebook, conform ActiveNews.ro.
      P.S. Ăsta a plătit ( cu viaţa !) fără să-i ceară nimeni despăgubiri…. :mrgreen:

  12. Respect pentru curajul lui Dan Voiculescu si intregii redactii Antena 3 !

    https://www.cotidianul.ro/sentinte-din-frica-de-kovesi/

    by Cornel Nistorescu

    Fac parte dintre cei care s-au judecat vreme de 4 ani cu Dan Voiculescu. Și care a pierdut. În baza răspunderii în solidar, am plătit, împreună cu ziarul Evenimentul Zilei, suma stabilită de judecător. Domnul Dan Voiculescu a primit banii (cîteva mii de euro în lei) și asta a fost tot. Nu l-am urît, nu m-am dus să fac un denunț despre cine știe ce și nu am cerut revizuirea sentinței cînd un complet de judecată a dat o sentință definitivă privitoare la colaborarea cu securitatea. Ba cînd el și Antena 3 s-au opus regimului de abuzuri din mandatele lui Traian Băsescu, avînd posibilitatea de a alege, adică de a sta cuminți sau de a lupta cu Băsescu, el și jurnaliștii săi au ales varianta să lupte. Pentru asta, l-am iertat. În toată nebunia regimului Băsescu, Voiculescu (acest personaj politico-economic atât de hulit de toată lumea cu pretenții și ifose democratice) a avut puterea să lupte cu marinarul și cu un regim al corupției, al sforăriei și abuzului. Aiureala și megaabuzurile de astăzi vin din fantezia marinarului, din viziunea sa asupra democrației. În aberantul regim Băsescu, Dan Voiculescu și Antena 3 au făcut cît un partid politic parlamentar așezat într-o opoziție cruntă. Din cauza asta, Dan Voiculescu a plătit. Nu pentru ce-a făcut pe vremea lui Ceaușescu și a securității, nu pentru ce a învîrtit după 1990, ci pentru curajul (considerat tupeu) de a se opune acestui personaj infect, numit Traian Băsescu. Și mai ales practicilor introduse de el. Că Dan Voiculescu a avut și motive, și interese să se opună, nu mă îndoiesc. Traian Băsescu a stîlcit România pentru a avea putere, dar și pentru a face bani. Traian Băsescu a plecat de la Cotroceni, el și familia sa, de parcă ar fi părăsit conducerea unei bănci. Și Dan Voiculescu s-a opus tot din rațiuni financiare și, probabil, din unele rațiuni de conștiință sau de mîndrie. Dar s-a opus, deși putea să n-o facă și să iasă mult mai cîștigat.

    Luptînd cu Băsescu, Antena 3 s-a ales cu adversitatea întregii clici. Adică a lui Băsescu, Udrea, Blejnar, Kovesi, Coldea, Videanu, Moldoveanu, Maior, Dâncu etc. De aici vine și procesul cu Codruța Kovesi (este de mirare că Daniel Morar n-a adoptat aceeași atitudine).

    Chiar și scandalul care a dus la acest proces, adică banii dintre Bercea Mondial și Mircea Băsescu, fără Antena 3 n-ar fi existat. Decontul și lumina care s-au făcut în această poveste scîrboasă sunt tot rezultatul demersului făcut de jurnaliștii Antenei 3. Că această afacere a fost ascunsă și mai apoi trasă de păr, iarăși nu avem îndoieli. Ca și marginalizarea procurorului Eugen Iacobescu, tot de la mafia din Parchetul General sau din DNA trebuie să fi venit. Că jurnaliștii care au acuzat-o pe Codruța Kovesi n-au putut dovedi afirmația lor este o greșeală, mai ales că probarea cazurilor de dosare îngropate sau măsluite în DNA este greu de făcut.

    Acordarea unei despăgubiri atît de mari în urma unui proces între un procuror șef și un grup de jurnaliști depășește orice limită. Nu este Codruța Kovesi călugărița imaculată care trebuie despăgubită. Prestația sa în cele două stagii, la Parchetul General și la DNA, ne arată mai degrabă un om cu un comportament aproape politic, un om vanitos și răzbunător, care nu se dă la o parte să mintă cînd este vorba de lucruri care o deranjează sau o încurcă.

    Bătălia pentru adevăr și împotriva abuzurilor comise de DNA, dovedite atît la Ploiești, cît și la Oradea, face demersurile Antenei 3 în disputa cu Laura Codruța Kovesi ca fiind legitime, jurnalistic onorabile și de mare interes pentru publicul larg. Adică încununate de succes.

    Dacă stăm să cîntărim, pozițiile Antenei 3 în abuzurile comise de DNA și de SRI sunt mai valoroase decît toate demersurile critice în materie ale partidelor politice de la putere sau din opoziție.

    Despăgubirea acordată Laurei Codruța Kovesi cu o asemenea sumă, imposibil de dus de cîțiva jurnaliști, ne arată ce forță de impact are DNA asupra prestației judecătorilor.

  13. Defaimarea ca defaimarea dar individa din imagine ( si altii ca ea : Cristian Preda , etc. ) sunt tradatori de tara sadea !
    Ei sunt platiti cu bani grei de tara noastra ca sa presteze impotriva intereselor ei la Bruxelles si chiar sa promoveze interesele altor tari . Si totul pe fata , dovedit !

    Coada de topor din imagine apare ( alaturi de alti politicieni romani ) in telegramele WikiLeaks ca sursa a Ambasadei Americane in Romania unde mergea saptamanal sa-si verse gusa plina de venin , sa mai toarne pe careva sau sa puna la cale tot felul de nemernicii si acte de politie politica .

    Poate ca in locul acestei legi ( sau in completarea ei , ca nu se exclud una pe alta ) ar trebui creat in cadrul SRI o divizie care sa se ocupe cu astfel de tradatori de tara , cu politicieni / functionari/ agenti vanduti unor interese straine .

    Tot individa de mai jos impreuna cu Traian Basescu si alti basisti odiosi se fac vinovati si de cea mai mare teapa data poporului roman in toata istoria lui ! Si nimeni din PSD nu zice nimic !!!
    Ma refer la legea din 2005 privind restituirea proprietatilor in natura care a permis cumpararea drepturilor litigioase si escrocherii imobiliare incredibile dimpreuna cu spolierea acestei tari prin infiintarea ANRP-ului , un fel de pusculita a PDL prin care s-au sifonat miliarde de dolari .
    Cred ca si Charles Ponzi – inventatorul schemei Ponzi – ar fi invidiosi pe escrocheria pusa la cale de indivizii de mai sus …

  14. @ ghita bizonu @ radu humor

    La o prima impresie si nedocumentat , cand auzi de autobuzele Otokar te pufneste rasul sau esti cuprins de tot felul de temeri .
    In realitate , autobuzele Otokar pe care le-am vazut la treaba in Malta in conditii de vara caniculara la 40* sunt adevarate bijuterii si mi-au lasat o impresie deosebita ! Incapatoare , rapide , puternice , accesorizate , functionale , Euro 6 , cu aerul conditionat functionand perfect , etc. ; chiar mi-au lasat o impresie deosebita . Vreau sa spun ca atunci cand vedeam in astfel de autobus , imi venea instantaneu sa sar in el deoarece era ca intr-un frigider .
    Tot transportul in comun din Malta se face cu autobuze Otokar si credeti-ma , m-a impresionat placut …

    • {ai eu de ce crezi ca am pus pozele?! Sa se vaza ca alea Mercedes din Cluj au cu o usa mia putin! Si usa costa. Costa si metrul de autobuz in plus!
      SI Otokar cam este MAgirus Deutz cand e virba de autibuze si are motare Cummins 180 HP Euro VI diesel engine sau DAF MX 11 Intercooler Turbo Diesel E6….

      Dar asa e cum mani pilite in versiunea locala :mani pulARE … ca cicva sunt Euro 5 )e drapt in Trcai sunt numai Euro 5 .. ca asa e piata nonUE)

  15. Dragi prieteni, nu-mi place să văd cum vă certați pe subiectul Reunirii. Am observat că (aproape) toți suntem legați într-un fel sau altul de Basarabia și de cultura rusă. Și de Rusia, ca fapt divers.

    Dacă Prutul ar fi fost ața care s-a destrămat după Război, aș lega-o la loc cu mâna mea! Dacă n-aș putea s-o leg, mi-aș face o andrea din sârma ghimpată și aș coase malurile și inimile rupte; dacă n-aș avea mâini – aș lega-o cu gura!… Dar nu se poate! Atâta lucru pot să înțeleg acum. Suntem prea mici și slabi în calea celor mari.

    Pe de altă parte, @Trexr, cetățenii vârstnici din Basarabia primesc pensie (la timp) de la statul care și-a încasat partea mulți ani. Că sunt mai mici, aceasta-i partea a doua. Reunirea presupune intrarea automată în UE. Să ne amintim de directive – fără mici producători, cutare nu-i voie, cu carne și lactate la piață nu pot să meargă micii producători; hipermarcheturile ar invada țara, substanțele și produsele chimice la fel. Cu ce s-ar mai ocupa, din ce și-ar mai câștiga traiul mulți? În Basarabia nu există alocație pentru copii și nici subvenții pentru pământ, impozit – da. Impozit pe autovehicule – nu. Ei se descurcă așa cum pot. Ia avânt procesul de conștientizare de sine ca națiune, chiar cred că este la modă și printre rușii născuți în Basarabia să porți ie. ASTA nu trebuie să se oprească. Pe amândouă malurile. Copiii basarabeni trebuie să primească în continuare din România cărți, burse de studiu și minoritățile de toate felurile trebuie să se simtă parte a aceluiași popor.

    Rusia comandă și noi suntem slabi? Ce să faci dacă este adevărat? Să aștepți momentul potrivit! Să ne gândim la un statut de zonă tampon pentru noi, să evităm cu îndemânare să ne situăm neapărat împotriva cuiva… sau e prea târziu?

    Toți ne dorim același lucru, subiectul nu trebuie abandonat ci despicat cu răbdare și înțelepciune. Poate că Reunirea nu se va întâmpla degrabă, poate nu în timpul vieții noastre, și, probabil, nu avem noi (de aici) nicio putere, însă avem obligația de a ține ciorba caldă mereu.

    Dezbinarea, cearta și ambițiile personale nu au cum să ne ducă spre victoria mult visată. Știți că vă iubesc pe toți.

    • Îmi place scriitura, însă nu sunt de acord cu afirmația „toți ne dorim același lucru”. Eu nu doresc unirea cu Basarabia/Republica Moldova (îmi pare rău că vă supăr. Sunt supărător de francă), și cred că, dacă se va pune problema, ar trebui referendum în ambele țări. Abia după referendum putem să spunem majoritatea dorește…

      • @Amalia: ”Eu nu doresc unirea cu Basarabia/Republica Moldova”
        Mă întreb, nu întreb, de ce, oare sunt români care nu doresc Unirea?

      • Te întrebi parşiv, deoarece ştii că primind Basarabia, pierdem Ardealul ! Ce-i aşa greu de înţeles ?!

    • Cand v-am spus ca inima dvs nu incape intr-un emoticon, stiu bine de ce…pur si simplu este prea mare. (Z)
      Da, cred ca basarabenii ne sunt superiori, prin constientizarea faptului ca, cel putin acum, au mai mult de pierdut decat de castigat prin aderarea la Uniuni cu rol evident dizolvator si prin reunirea cu o tara mama posedata de demonii falselor valori.
      Poate ca ,,cineva” providential va reusi in demersul, absolut necesar, de exorcizare. Daca demersul va reusi, ne vom putea gandi constructiv si la re- intregire…

      • d’Artagnan NU EXISTĂ ca individualitate în acest context, nu este real. Un om, adică un om ca un om, indiferent cât de mult ar dezavua scriitura sau opiniile mele, oricât de mult l-ar fi mâncat limba să facă o glumă răutăcioasă, acum ar fi găsit potrivit să tacă.
        Însă d’Artagnan este ceea ce este.

      • Ai sesizat corect! d’Artagnan este ceea ce este.
        De ce zici că am făcut o glumă răutăcioasă?! Am făcut o constatare în urma afirmației tale:” Știți că vă iubesc pe toți.”
        Ce, d’Artagnan nu este și el român ca și voi? Nu face parte din ”toți”?
        P.S. Dar Amalia n-ar fi fost potrivit să tacă?

    • @Ana, simt si tristete si un pic de resemnare si un pic de optimism in mesajul tau, ca de obicei, din inima. Multumesc, rar sa poti sa vorbesti cu cineva asa, ca si cum glasul ratiunii merge pe batai de inima 🙂

      Nu sunt certat cu Don Popescu. Noi am mai avut niste schimburi „de clarificare” :). Dar, iata ca, sub imperiul acestui dialog, aparent in opozitie, cunosti partenerul de discutie mai bine. Eu nu doar ca il apreciez pe Don Popescu, dar cred ca mesajul lui este inspirational. El este, ca un american tipic, un „go getter”, nu se intereseaza de starea vremii inainte sa plece la drum. Ploua, gasim o umbrela, ninge, gasim o saniuta, dar avemdestinatia bine setata. Pe de alta parte aud „glasul singelui” cind vorbeste. Dinsul pare ca nu ii pasa nimic ce i se poate intompla, are doar de indeplnit o misiune sfinta, si are crez. Foartem, foarte rar asa ceva printre oameni azi, iar printre romani rarisim. Am mai vazut la Dan Puric asa ceva.

      Eu, Ana, sunt mai ca tine, mai sceptic, vad multi oameni rai in jur, si multe interese divergente. In plus, daca faci bine unor si in proces faci rau altora, nu vad beneficiul. Dar, ca sa ii dam credit lui Don Popescu, avem exemplul statelor baltice, cu largi populatii rusesti, si acolo nu e razboi civil, asa cum amenintza Dodonski ca va fi intre moldoveni si romani. Ce poate fi mai rau ca un Presedinte al Moldovei sa faca asemenea afirmatie ca romanii devin dusmanii cei mai mari al moldovenilor?

      • „Glasul rațiunii merge pe bătăi de inimă” – eeeh, cum știți să croșetați vorbele! Cu admirație și invidie albă spun asta.

        Am aceeași opinie despre Mircea Popescu…

      • ,,avem exemplul statelor baltice, cu largi populatii rusesti, si acolo nu e razboi civil,Ț

        Nu comparati contextul istoric din anii 90 cu cel de azi.

      • @trexsr: ” Eu nu doar ca il apreciez pe Don Popescu, dar cred ca mesajul lui este inspirational.”

        Grozav epitaf cu tot ce urmează:-) , mai ales că lumea-mi spune să stau acasă, ba că ne oprește Dodon, ba că sunt masate trupe la graniță, ba că…. Deci: ”Ce ai de gând să lași urmașilor?”
        Și, chestia cu ”El este, ca un american tipic, un “go getter””, adică, pe românește: ”Minte multă nu se cere, să fii prost să ai putere”. 😉 Sigur, glumesc, merci pentru caracterizare care mă măgulește.
        Dar, nici chiar așa, trecute’s timpurile:
        ===========
        O cameră micuță, dar de prieteni plină,
        Ce-aveau și foc în suflet și-n ochi aveau lumină,
        Idei musteau în aer, să stai și să tot stai
        Și asta a fost totul în acea zi de Mai……
        […]
        S-au dus ai mei prieteni, s-a dus și acea clipa,
        Mai zboară fiecare bătând dintr-o aripă,
        Trăiesc, mai râd, fac glume, sunt sănătoși, dar, vai,
        Acum nimic nu este ca-n acea zi de Mai….
        ===========
        Asta recitam prin ’99 în ”Colibri” (https://mipopescu.wordpress.com/1-de-suflet/colibri/) într-un moment de nostalgie. Astăzi, abia, abia, ”mai bat dintr-o aripă”… dar nu mă târâi.

        Acu’, chestia cu vremea chiar îmi pune semne de întrebare. Mă uit pe geam, ninge, zăpadă cum n-am văzut de muuuultă vreme, puțin viscolită, temperatură negativă. Dar, oricum, mă înfofolesc, mă duc la gară să-mi iau bilet de tren, că nu vreau să rămân împotmolit pe vreo șosea într-unul din autobuzele care pleacă la Chișinău cu zeci de tineri și alți unioniști foarte entuziaști.
        Sigur, vreo 13 ore de mers, mai mult decât de la Miami la București, dar dacă găsesc bilet la cușeta de dormit, e mai bine decât pe scaunul avionului :-). Deci, totul trebuie privit în notă pozitivă.

        Dacă, luni, sau marți cel târziu nu vedeți niciun rând de la mine, atunci, puneți epitaful pentru don Popescu 😉

  16. Defaimarea tarii? De ce? Pentru ca a contestat niste alegeri pe motiv de frauda? Asta nu e defaimarea tarii. S-a constatat ca nu e vorba de nicio frauda! E ok! E perfect!

    Art. 21 din Constitutie spune ca: „(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime. (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.” . Asa ca era dreptul Aliantei DA sa conteste alegerile. Daca aceasta constestatie s-a dovedit neintemeiata, e foarte bine! Nu vad nimic defaimator in asta.

    „In acele conditii, noi, la partid, ne-am gândit să facem o plângere la Parchet impotriva lui Băsescu pentru „defăimarea tării” prin efectele internationale negative legate de minciunile de fraudă (similitudini cu Ucraina, etc), pe temeiul textului existent in Constitutie si in Codul penal..”. Era, oare, necesar? In primul rand ca nu era vorba despre „defaimarea tarii”. In al doilea rand, daca nu s-a gasit nimic care sa ateste fraudarea alegerilor, ce rost mai avea? Caci spuneti: „Totusi, dosarul „Fraudei” trebuia rezolvat. Evident că a fost inchis, neexistând probe.”.

    Chiar nu inteleg de ce trebuia complicata nejustificat o chestiune cat se poate de limpede si, pana la urma, banala.

    • Nu e vorba doar de ,,frauda” din 2012. Macovei a facut (si inca mai poate face) tot felul de declaratii mincinoase in Parlamentul European, la concurenta cu Cristian Preda, mintind cu imensa nesimtire ca ,,noaptea ca hotii” penaliii si infractorii si-au propus sa slabeasca lupta anticoruptie din Romania, doar pentru ca niste romani ALESI in Parament vor ca abuzurile sa fie ingradite in sistemul de Justitie, iar cei care gresesc sa plateasca, asa cum este prevazut in legislatia tarilor europene care se erijeaza in modele de democratie in lume.
      ,,Nimeni nu este deasupra legii”, spun, la unison, toti politicienii, oengistii, jurnalistii, cetatenii, etc, cu mai multa sau mai putina ipocrizie.
      Pai daca este asa, a venit timpul sa si implementam acest principiu sacru al democratiei in toate sferele vietii sociale. De sus si pana jos.

      • Eu n-am auzit-o pe Monica Macovei ca ar sustine abuzurile sau ca ar promova ideea ca cineva trebuie sa fie deasupra legii. Sau ca cel care ar face abuzuri nu trebuie sa plateasca, n-am auzit-o, zau… Sau sa sustina ca trebuie un prag la abuz, o Ordonanta 13 , ceva acolo…. Poate stii tu ca ar sustine asa ceva. A mintit? Cu ce? Nu e coruptie in Romania?

      • Eu pot sa va inteleg, dar mie Monica Macovei mi se pare insignifianta din punct de vedere politic. Mi se pare ca si-a facut un partid. M 10, parca asa-i zice. Cu doar zece membri? 😆 Te apuca rasul! Daca e sa judecam obiectiv statura, dimensiunea politica a omului politic Monica Macovei… tare mi-e ca ajungem la dimensiunea… unui punct sau ceva p-acolo… 🙂 Totusi, nu credeti ca-i dati prea multa importanta? Pe mine ma mira ca nu vorbiti de Traian Basescu, ca nu incercati sa faceti o analiza obiectiva a mandatelor sale, daca tot privim retrospectiv. E adevarat, ati scris si despre Basescu, dar eu ma refeream la o analiza mai ampla, de ansamblu. Inclusiv de politica externa. Spre exemplu: „Politica externa a Romaniei in vremea lui Traian Basescu. Privire critica” – asta intr-adevar ar fi o tema serioasa de dezbatere. Sau sa va sugerez un alt titlu: „Relatiile cu Federatia Rusa in timpul mandatelor lui Traian Basescu” – ei, asta da tema de dezbatere! In schimb noi vorbim aici despre… Monica Macovei… 😆 Mai interesant ar fi sa vorbim despre Stormy Daniels! 🙂 Stiati ca e din Partidul Republican si a vrut sa candideze pentru Senatul SUA?

      • Înțeleg că mă faci un mincinos imens nesimțit?! Că și eu spun la fel: a fost noaptea ca hoții! Merci, amice…
        P.S. În ”noaptea ca hoții” a fost implicat guvernul, nu Parlamentul. Și ca o constatare, un Parlament ales de cetățeni nu-i dă patalama la mână că este infailibil, prin urmare nu este scutit de critici. Că cele două personaje sunt antipatice în general nu înseamnă că punctual nu pot avea dreptate.

      • @d’Artagnan: „, un Parlament ales de cetățeni nu-i dă patalama la mână că este infailibil, prin urmare nu este scutit de critici. Că cele două personaje sunt antipatice în general nu înseamnă că punctual nu pot avea dreptate.”

        Parlamentul este o instituție a statului, aleasă democratic de cetățeni, după cum bine ziceți. Deci cetățenii schimbă, tot democratic, ce-i de schimbat la alegeri.
        Dar, alegerea la pachet, adică a partidului, nu individual a fiecărui candidat, face ca uscăturile,care compun pachetul ales, să fie vreascuri bune pentru a incendia partid, de câte ori deschid gura fără să fie sancționați de partid. Dar atunci, respectivele uscături se prevalează de strigătura populară: ”eu sunt alesul cetățenilor”. Cu alte cuvinte: ”nu aveți dreptul să mă mă atingeți”
        To’mnai d’aia, neexistând competiție reală între indivizi, alegerile nu reușesc să curețe Parlamentul,
        Ce-i de criticat: partidul, parlamentarul-uscătură, sau sistemul de vot la grămadă?

        Punctual, fiecare dintre noi putem avea dreptate.

      • Ah, că uitai, vorbeai cu emfază de niște români ALEȘI în Parlament… păi și Preda și Macovei sunt niște români ALEȘI în Parlament! Sau ăștia care i-au ales pe cei doi sunt cetățeni de mâna a doua?

  17. Ma amuz cu necazurile lu’ Zuckerberg …..

    Mie n nu mi-a -placut faceclabucii lui din prima secunda „Prea bagacios” mi-am zis ,
    Ma rog odata am fost silit ca sa imi fac un cont (ca sa pot da un anunt) insa dupa ce ma pus anuntu … cred ca e sters din nefolosire. E drept ca nu grantez ca tiate datele cerute erau scrise chiar corect .
    Ma p;r5g nu sunt chiar paranoic ci doar educat inainte de 1967

  18. Demonii complexului si poliloghia resentimentara

    Vladimir Tismaneanu a migrat de pe Contributors.ro pe G4Media.ro, noua platforma de comunicare editoriala care a aparut, luni, sub coordonarea lui Cristian Pantazi (redactor sef) si Dan Tapalaga (editor proiect).

    Intr-un articol obosit de stereotipa utilizare a uzatei teme biografice, pe care daca cineva ar fi indraznit sa i-o ia la puricat, ca fiu de nomenclaturist, l-ar fi improscat cu toate sudalmele posibile, Tismaneanu l-a atacat, marti, intr-o rabufnire acra, pe fostul premier si ministru de externe Adrian Nastase, dupa ce acesta a participat, vineri, la Moscova, la o conferinta pe tema vecinatatii si bunei vecinatati.

    In cuprins, desi este anti-latinist si anti-orientalist genetic, Vladimir Tismaneanu se faleste cu imprumuturi din culturile latina si orientala. Dincolo de parada trimiterilor de suprafata la trecute nume si expresii celebre, apar nedumeririle. Bine, bine, am luat act de epatarea ta exhibata, care intre altele spus a fost ratata, majoritatea celor care citim si scriem cunoscand sursele invocate, dar care sunt autenticitatea ta, profunzimea ta si, mai ales, proiectul tau de viitor?

    Nu aflam niciun raspuns la astfel de intrebari, ci doar zvarcoliri ale demonilor bantuitori ai complexului si o poliloghie resentimentara. Spre deosebire de realizarile de exceptie din domenii de varf ale lui Adrian Nastase, pe care le-a obtinut prin statornicie romaneasca, prin munca asidua, responsabila si plina de sacrificii, in care aripa nefasta a ultimelor i-a atins chiar si familia, Vladimir Tismaneanu a facut alegeri si investitii falimentare, raportate la asteptarile nutrite fata de un fost student stralucit.

    Cine este de vina pentru auto-dezradacinare? Dar pentru nestatornicia consumptiva, care te iroseste si te face necredibil? Ori pentru alergarea dupa orice cantec de sirena? Omeneste, psihologia neimplinirilor este de inteles, dar nu si de acceptat cand naste monstrul devorator al complexului. Sunt ignominii sa-i reprosezi lui Adrian Nastase iubirile candide din tinerete, in care doar “ideologia” sentimentului impartasit conteaza. Ori sa-i umbresti reusita unei familii model, cu o sotie distinsa, care i-a fost aproape in toate incercarile vietii, si cu doi fii minunati. Dupa cum este o prostie sa negi accesul la proprietate privata sau sa nesocotesti donatiile culturale facute statului roman de catre Adrian Nastase, cand tu, Vladimir Tismaneanu, nu ai donat nici macar un leu, facand dovada ca nu stii sa conjugi decat verbul a lua, nu si pe cel de a da.

    Obtuzitatea politica si pretinsa politologica a lui Tismaneanu este de-a dreptul de plans, cand il numeste pe presedintele FET, Adrian Nastase, dupa vizita academica pe care acesta a facut-o la Moscova, drept “actualul promotor al imbratisarii cu Putin si putinismul.” Tismaneanu habar nu are de politica bunei vecinatati, in numele careia si cancelarul german Angela Merkel si presedintele american Donald Trump l-au felicitat pe presedintele rus Vladimir Putin, pentru victoria in alegerile prezidentiale de duminica din Rusia. Pentru ignoranti, mai mult sau mai putin ilustri, SUA si Rusia sunt vecine, o vecinatate facuta de catre Alaska.

    Inchei prin a spune ca multi au definit in fel si chip complexul, care submineaza multe personalitati, printre care si pe cea a lui Vladimir Tismaneanu. Eu as defini complexul ca pe un conflict antagonic intre a vrea si a putea.

      • SI dl Iohannis i-a trimis o scrisoare de felicitare dlui Putin (dupa ce mi-a citit comenariul pe blog :))

    • Surprinde pe cineva că puiul de cominternist urăşte din toţi rărunchii şi perciunii lui, tot ce-i românesc şi nu piere, cum au vrut, au făcut şi încă mai fac şi speră, cei ieşiţi de sub cei sosiţi pe tancurile sovietice să implementeze în România cel mai sinistru regim criminal din această parte a Lumii ?! :mrgreen:

      • In tineretea-i nomenclaturista Bladimir se pare ca il ura si pe tac’su cf proverbului ca parvenitu cand se vazu teleptual dintai pe tac-su el l-a denuntat!!! (sursa din apropiere geografica (str Daniel Rosenthal)
        Acum parere prorprie – el ca si alti de aceiasi teapa (malotru cand nu sunt giber de potence ) au confundat inlt6a lor sitratie de parbeniti ai |comiunismului” cu i origine cel putin nobiliara , daca nu cumva binecuvanmtati cu tioate viortutile arsitocratice. Se pare ca ptr el trecerea de la scoala frankfurterilor la realitatea dura a cotidianului ( sociolog în cadrul Laboratorului de Cercetări Sociologice Urbane din cadrul Institutului de Proiectări pentru Construcții Tipizate din București.) si „nedreptatea” sociala a inegalitatii cu „printisorul” fostc coleg de clasa a provocata un paroxims al exasperarii copilului d eparfvenjit care constata ca parvenitismul lui este blocat.
        Cred ca de abia dupa 19821 si-a „reviziuit” unele mosteniri „de familie” si a accentat „iudaicitatea”. care ii oferea o „cheie” ptr „prigonirea” al care a fots supus (adica numa sociolog în cadrul … ?)

        Eu am mai vazut de din astia ….. plini de sine de parca ar avea 7 faratate de nobrelete, copii ai unora care se naducsera mai putin dcewat copi de servitoare, care plasati apoi in case natinalizaate „centrale” se credeau amam doamne !~
        Sau ia=l de o pilda pe Basescu care inainte de a fi ales zicea cu stupida mandrie cxa tac-su fu proma promotioe de ofiteri „populari” . Nu intreba … OInsa totusi trebe sa zic ca daca si inainte de 1940 cel putin jumamate din ofiterii „burchezi” erau de fpat de proveninenta taraneasca.. criteriile de selectionare erau nitel altgel si ca la scoala de ofiteri de la Sibiu cea mai temuta activitate era .. cum sa zic . sa zicem „ora de bune maniere” (unchi-meu pofiteru zicea ca numa barajul de artilerie ii provocase o groaza mai mare …)

        A ce dpream sa zic – caldele sentimente nu au prea mare legatira cu peisele ci cu cartoerul Primaverii

    • Ca de obicei, multa pologhie pe teme derizorii si fara legatura cu tema.
      Ar fi trebuit sa remarci bunele relatii, la cel mai inalt nivel de reprezentare a Ortodoxiei, intre Patriarhul Daniel si Kiril, Patriarhul Moscovei si al intregii Rusii.
      Intre cei doi capi ai Bisericii Ortodoxe s-a re-stabilit, dupa multi ani, un dialog constructiv, care are in vedere reconcilierea si unitatea Ortodoxiei, in contextul atacului demolator concertat al progresismului nihilist, precum si reglementarea statutului bisericii ortodoxe din Republica Moldova.
      (Mai inainte, Kiril s-a intalnit cu Papa de la Roma in Cuba.)
      Daca ar fi dupa mine, l-as alege pe Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane in functia de Presedinte al Romaniei (sau cel putin principalul factor consultativ al Institutiei Prezidentiale) si pe domnul Adrian Nastase, in calitate de Premier al Guvernului Romaniei.
      S-ar putea crea premisele recastigarii demnitatii nationale a poporului roman si configurarea unui rol mult mai important al Romaniei in lume.
      Realizez ca am multa imaginatie….dar sa nu uitam ca multe utopii aparente au devenit, in timp, fezabile.
      Coroborez consideratiunile de mai sus cu scrisoarea deschisa semnata de oameni importanti ai Europei, care pledeaza pentru intoarcerea acestui continent la valorile traditionale si crestine.
      Pana la urma, daca Europa (intelegand prin asta ANSAMBLUL TUTUROR statelor europene, INDEPENDENTE SI SUVERANE) isi doreste un viitor viabil, nu cred ca exista alternativa la acest demers.
      Alternativa este haosul creat de migratie, un proces deliberat de dizolvare a majoritatilor native pentru a fi mai usor controlate prin tot felul de interdictii absurde. De aici pana la moartea natiunilor (preponderent a celor slabe) rămâne de facut doar un pas. Esti dispus sa faci acest pas (mic pentru Romania actuala), Motane ? Chiar sunt curios.

      • Zev, chiar ma uitam la cine vorbeste de poliloghie… 🙂

        Despre vizita Patriarhului Chiril I al Moscovei am scris pe blog.

        Da-mi voie sa te intreb: ce intelegi prin „valorile traditionale si crestine”, referitor la Europa?

  19. trexsr

    Un cetatean simplu poate sa aduca (direct, sau de cele mai multe ori indirect) prejudicii de imagine Romaniei, daca cerseste pe bulevardele, in fata muzeelor, sau in parcurile Europei, daca fura si/sau talhareste. Nu mai vorbesc de retelele de ,,pesti” si traficanti de carne vie care au creat un renume nu tocmai de invidiat Romaniei. Chiar si usurinta cu care un roman isi vinde forta de munca, de cele mai multe ori la negru, nu da deloc bine la imagine.
    Nu stiu daca perceptia dominanta in Europa si in lume despre romani si implicit Romania este legata de coruptie, sau de educatie precara. As inclina catre ultima varianta.
    Desigur, aceste probleme nu se rezolva prin legi, ci prin politici publice coerente pe termen lung.

    • OK, dar nu cred ca solutia e sa ii retragi cetenia unuia care cerseste sau sa il gazezi. Nici unui homeless care strica imaginea Toronto-ului nu poti sa ii iei cetatenia. Incerci sa-i dai o locuinta, sa-l educi , sa-si ia un job (discutia e lunga ma opresc aici)

  20. Motanul Incaltat spune (suparat ca Merkel si Trump nu au luat exemplul lui Yohannis):
    ,,Propaganda aceasta pe care Putin si-a construit strategia electorala de manipulare a oamenilor, ca sa-l voteze, cum ca Occidentul doreste raul, nu-i asa, Rusiei incepe sa piarda orice temei.”

    Chiar asa, motane ? Uite, as putea sa te cred (fie si in proportie de 1%) daca Tereza May si-ar cere scuze pentru imensa eroare de diplomatie comisa prin acuzarea fara temei a Rusiei ca ar fi atacat chimic Marea Britanie (in conditiile in care Rusia nu mai detine stocuri de arme chimice din anii ’90, acestea fiind eliminate sub control international) si l-ar felicita, la randu-i, pe Vladimir Putin. (Z)

    Cat despre Yohannis……se vede diferenta de clasa (in cazul de fata de trei clase) intre liderii lumii, doar citand comunicatul domnului Putin din 2014:
    ,,„Primiti, va rog, felicitarile mele cu prilejul alegerii dumneavoastra in functia de presedinte al Romaniei. As vrea sa confirm interesul in dezvoltarea relatiilor ruso-romane constructive, a cooperarii bilaterale reciproc avantajoase in domenii diferite. Va doresc sanatate, bunastare si succese in activitatea de stat”

    ps
    Apropo de arme chimice, am aflat ca Ucraina inca mai detine stocuri ascunse de Noviciok, asa cum armata ucraineana inca mai foloseste rachete sovietice vechi capabile sa doboare chiar si avioane civile. De unde stiu ? Rabdare si vei afla si d-ta, dom’miau. (Z)
    …Cat despre Siria, ,,Liderul unei delegaţii parlamentare iraniene, Allaeddine Borujerdi, aflat în vizită la Damasc, a afirmat sâmbătă că Iranul” a informat oficial Statele Unite” inca din în 2012 că grupările rebele siriene au în posesia lor arme chimice (utilizate in scopul provocarii de reactii militare ale Occidentului impotriva regimului legitim de la Damasc)”.
    ….Printre substantele detinute, s-ar afla si cantitati importante de neurotoxine de provenienta sovietica.

    • ZeV, bună alăturare: Putin (ca și Stalin) cu Bashar Al-Assad (fiul ca ți tatăl, Hafez al-Assad).
      Adaugă-i și pe alții pe care-i consideri năpăstuiți, dar din gura cărora curge adevărul ca o cascadă, Kim Jong-un ( cu toată familia, bunic, tată), familia Castro (cei doi frați, Fidel și Raul) , Xi Jinping (că doar nu numai Mao), să n-o uităm pe Merkel (care vrea să moară în scaunul de cancelar), Ceaușescu (cu voia dumneavoastră), și uite cum iese adevărul preferințelor tale la lumină ca uleiul la suprafața apei. Sigur, i-ai mai putea adăuga pe Chavez și Maduro ca să fie tacâmul complet. Și cred că stai să te mai gândești dacă Erdogan merită s

      Deci, pentru a rezuma preferințele statelor în care vrei să trăiești:
      1-Rusia (de departe pe primul loc), 2-Siria, 3-Coreea de Nord, 4-Cuba, 5-China, Germania, 6- România în timpul lui Ceaușescu. Iar ca rezerve: Venezuela (că Bolivia prea-i prăpădită) și poate, poate, Turcia.
      Ce mai cauți, măi bădie, pe coclaurile româneșt, dacă fericirea ta este în altă parte, unde conducătorii sunt buni de puși pe rană, nu ca în România?

      • Popescule, stai prost, pardon jos ! Eşti mai îndoctrinat decât unul care a absolvit „Ştefan Gheorghiu ” 😉

  21. Cred că problema defăimării țării e foarte delicată, de aceea nu prea poate fi reglementată. În primul rând, nu se poate defini clar, în al doilea rând, contrazice libertatea de exprimare.
    Macoveica susține că nu defăimează țara, ci atrage atenția asupra derapajelor guvernelor PSD. Interesant e că la ea numai guvernele PSD derapează, nu și guvernele de alte culori, ceea ce nu e realist.
    Ai putea clasa ca defăimare o lucrare a unuia, care se numește „M-am săturat de România”, sau lăturile pe care le varsă Patapievici în capul poporului român, dar ar însemna să-i oprești să-și mai publice părerile. Așa, și eu scriu adesea că „boboru” e incorect și necinstit, referindu-mă, firește, la o parte a poporului, e drept, consistentă, dar O PARTE.

  22. E … pe cine nu lasi sa moara ….

    In primul rand, exista Decizia CE din decembrie 2006, dinainte de a intra noi in UE. S-a ajuns la ea prin negocierea dintre Guvernul Romaniei si CE pentru aderarea Romaniei la UE. La momentul acela, CE, statele membre, dar si Guvernul Romaniei au constatat ca din punctul de vedere al Justitiei nu eram pregatiti pentru aderare.

    Romania nu era aliniata la standardele de transparenta, de eficienta a sistemului judiciar, de integritate, astfel incat statele UE sa accepte aderarea.

    Nu uitati ca eram foarte aproape de mandatul Rodicai Stanoiu, cand soarta dosarelor se discuta la sedinte de partid. Ca tot vorbim despre dosare.

    Deci introducerea MCV nu a fost nici ea o decizie impusa, ci una negociata. Si nu doar de Guvernul Tariceanu. Aceste negocieri au fost incepute de Guvernul Nastase, care a inteles ca este o sansa sa prindem acest tren de modernizare a Romanei si a acceptat o serie de conditii nu doar in privinta Justitiei”

    Catalin Predoiu Cum vrea PSD sa ne scoata din UE. „Ori ne accepta cu standardele noastre, ori mergem catre China si Rusia” interviu de oana Ene Dogioiu, Senior editor
    Joi, 22 Martie 2018, ora 08:42

    Da .. imi aduc aminte de „stenograme” Si era vkrba de protejareea lu Nutzu Portuaru’ ce debeni pe urma Chivas bey si mare erau anticorupt….

    E .. daca nu ati fi protejat gasca de „democrati” pro din zodia Tapului (https://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1249806-stenogramele-secrete-ale-psd-iii.htm)…. eh , azi ? Azi ?!!
    Oricum electronistu agriculturii si Traian Decebal au intrat mai traziu pe mana fostului coleg.. pe niste cestii de rasu plansu … iar Nutzu ? E bine mersoa!

    A da.. In stenogrfma aia ap;are un nnume care [pe atunci nu imi zicea nimic. Azi insa … Numele ?
    Ioan Rus! Cestie ce imi aduce aminte care este chipul Rusului (apud Pastorel)

  23. Este bine ca “perestroika” europeana se grabeste?

    Ma intreb si intreb: Oare nu e o graba prea mare cu reformarea UE, care corespunde mai degraba unei oportunitati asteptate de non-europeni, decat de europeni ? Raspunsul meu scurt este ca grabirea „refondarii” UE nu este un lucru bun. In istorie multe sisteme au functionat in mod deschis sau sub acoperire. Cred ca urmeaza o etapa cu multe vulnerabilitati si speculari ale acestora, care ar impune sa nu ne grabim cu unele formalizari. Ar fi in favoarea prudentei, de a ne proteja prin a nu ne expune. Unele functionari pot fi informale. Ori, daca vrem sa le dam un nume, de proba si verificare, care sa fie de asemenea informale. Din cate miroase in aerul geopolitic, unii asteapta sa vada cum se va reforma UE, in functie de care sa-si calibreze propria reformare, ca reactie voit supra-competitiva. Chiar si tergiversarea BREXIT e destul de suspecta, parca si ea ar fi in asteptarea reformarii UE. Nu m-ar mira ca in functie de rezultat sau de crochiul reformarii UE, UK sa se suceasca si sa nu se mai retraga din blocul comunitar. O idee politica britanica, care deja pare sa fie in curs de fermentare, este ca rusii ar fi manipulat votul britanicilor de iesire din UE (sic!). N-ar fi mai bine ca „perestroika” europeana sa astepte pana la sfarsitul anului 2020, cand Brexitul si perioada de tranzitie vor fi, ambele, consumate in intregime? Deocamdata proiectele de reforma care se vehiculeaza se bazeaza, toate, pe o ipoteza, pe post-Brexit. Si poate ca ar trebui asteptat sa se vada ce se va intampla si cu renegocierea NAFTA… Nu ar fi pentru prima data cand crize de idei atlantice se inspira din proiecte europene si, din pacate, impotriva europenilor. http://www.contributors.ro/administratie/a-inceput-negocierea-noii-uniuni-europene-unde-se-va-plasa-romania/

  24. Boneta frigiană: “Dușman al Canadei”?

    In fata anticelor garzi pretoriene sau modernelor aparate de represiune, cetatenii au fost si sunt neputinciosi in incercarile deschise de a-i da jos pe dictatori ori de a-si exprima mania fata de abuzurile si umilintele la care sunt supusi de catre cei care au acaparat puterea, intr-un fel sau altul, uneori chiar prin mijloace democratice. In vremurile Romei, cetatenii recurgeau uneori si la revolte, insa exista si o metoda legala de a scapa de imparatii dictatori, cum a fost in cazul celei folosite impotriva lui Nero, un imparat pervers si persecutor al crestinilor. Metoda consta in a-l declara pe imparat drept “Dusman al Romei”, care insemna o sentinta la moarte sau care dadea oricui dreptul sa-l ucida daca imparatul era fugar. Dupa executarea sentintei, cetatenii ieseau pe strazi purtand boneta frigiana, simbol al libertatii. In Canada, majoritatea covarsitoare a cetatenilor, peste 75% crestini in 2001, il percepe pe premierul Justin Trudeau ca pe un adevarat sodomist si sodomizator, prin legile considerate sodomiste pe care acesta le-a initiat sau incurajat. Dupa ce in urma cu putin timp Trudeau a scos din Constitutie referirile la genurile masculin si feminin si a introdus genul neutru, Guvernul canadian a decis acum cateva zile să folosească genul neutru în toate formularele sale oficiale, ceea ce inseamna interzicerea cuvintelor “Mama” si “Tata”, “Doamna” si “Domnule”. Este nu numai o umilire a crestinilor, ci si un abuzz civil fara precedent, care rastoarna intreaga istorie umana. Hotărârea guvernului canadian a fost luată după plangerea unui cuplu de homosexuali, care cand au cerut să i se elibereze copilului lor o carte de asigurări sociale „au fost întrebați cine este tatăl și cine este mama”. De acum inainte “vor fi solicitate doar numele părinților”, a explicat un oficial canadian. Revoltati, cetatenii canadieni l-au declarat simbolic, in cyberspace, pe premierul canadian Justin Trudeau drept “Dusman al Canadei” si au anuntat ca vor sa poarte cat mai curand pe cap bonetele frigiene, pe strazile oraselor canadiene. Pamfletara sau nu, initiativa protestatara din retelele de socializare trimite la o stare latenta de nemultumire din societatea canadiana, impotriva unui premier si a unui guvern care insulta normalitatea antropologica si traditiile civile si religioase milenare.http://evz.ro/canada-interzice-cuvintele-mama-si-tata-doamna-si-domnule.html

    • Cred ca in curind o sa ne refugem in Romania de atita timpenie la unii conducatori canadieni. Trudeau nu cred ca mai are sanse la viitoarele alegeri. E foarte criticat si oamenii pe buna dreptate se intreaba ce are in cap de fapt.

    • Am citit putin mai mult, si e un pic si fake news.

      „…Duclos told reporters that Service Canada’s policies are a matter of respect.

      He specified in a tweet the government department is not eliminating the use of Mr. or Ms.

      “Let us be clear, @ServiceCanada_E will continue to use Mr/Ms when interacting with Canadians,” he wrote on social media.

      “We are only confirming how people want to be addressed as a matter of respect.”

      Toronto este unul din marile centre LGBT din lume cred. Casatoriile gay sunt oficial recunoscute si pot adopta copii. Trudeau la participat la festivalul lor anual. In ce ma priveste accept „diversitatea” dar vad ca nu exista o zi a familiilor traditionale, nu se sarbatoreste cuplul traditional barbat-femeie, ci doar ce este minoritar. Majoritatea trebuie sa taca. Ei, cred ca la alegerile astea majoritatea nu o sa mai taca.

      Pentru mine e un atac la libertatea de exprimare, ca guvernul sa impuna tacit (deocamdata din „respect”) ce cuvinte pot sau nu fi folosite in comunicarea publica. Poti intelege ca incerci sa aperi sensibilitatile unora minoritari. Dar e un fenomen care se extinde si care afecteaza majoritatea.

      Insistenta pentru limbaj „gender neutral” coboroara de la Guvern la toate institutiile private sau publice, si vei fi obligat sa dai cu subsemnatul ca daca nu folosesti un limbaj „neutru” vei fi dat afara. HR din toate firmale mari fac instructaj cu angajatii ca „orice exprimare”, „orice gest” care ofenseaza e interzis. Asta mi se pare scandalos, pentru ca nimeni nu stie cu cine vorbeste, ce preferinte la pat are dumnealui sau dumnaeai. Mai e si aspectul cultural, fiecare gesticuleaza diferit.

      Mi se pare ca se incearca sa ne „sparga” in milioane de individualitati pe grupuletza „speciale”, care nu interactioneaza intre ele, pentru a putea fi manipulati mai bine. Vor exista „coduri de conduita” multiple. E interesant, ce e aici pare opusul comunismului, dar totalitarismul si manipularea e aceiasi, cel putin dupa reactii: oamenilor le e frica sa mai vorbeasca intre ei, nu se mai ating de frica sa nu se interpreteze. Cel putin in comunism ne pupam pe obraz cu colegele la fabrica, le mai luam dupa umeri, flirtam cu ele daca ne placeau si ele cu noi daca ne placeau, era o lume mai normala din punctul asta de vedere intre sexe :). Sigur, cit era consensual, si in general lucrurile erau mult mai consensuale decit azi. Azi in luminatul capitalism, iti e teama sa ii spui unei femei ca arata bine….iar ele sunt atit de spalate pe cap cu propaganda ca femeia e superioara (gen Wonder Women care sparge barbati pe banda rulanta) ca nu mai vor sa auda complimente de la barbati. Mai sunt si exceptii, dar din ce in ce mai putine.

      https://www.thestar.com/news/canada/2018/03/21/minister-defends-service-canadas-gender-neutral-language-amid-opposition-criticism.html

      • @trexsr: ” E interesant, ce e aici pare opusul comunismului, dar totalitarismul si manipularea e aceiasi, cel putin dupa reactii: oamenilor le e frica sa mai vorbeasca intre ei, nu se mai ating de frica sa nu se interpreteze.”

        Soluția este mutarea domiciliului mai la sud de Toronto, vreo 100 mile (pe șosea). Deși eu n-aș locui la Buffolo. Dacă, nu, poftim în Florida, locul preferat , în ultima vrene,de canadieni să-și petreacă vacanțele …. de iarnă.. Anul acesta, cel, puțin, este o adevărată invazie cu mașin de Ontario și Quebec, de nu mai ai loc în parcări de atâția ”străini”. Iar pe plăji, limba franceză devine la fel de populară ca araba prin Franțța sau Germania.

    • Am altă părere. Poate sunt de modă veche. Poate că incă mai cred, precum englezii, că atunci cănd esti in străinătate nu iti critici tara (guvernul). Eu, spre exemplu, recent, la Moscova, nu am făcut lucrul asta, desi cred că aveam motive.

    • Pentru orice se pot gasi argumente si justificari. Chiar si pentru abuz. Chiar si pentru crima, de ce nu ?
      Deci pentru tine, chiar si greseala intentionata se poate motiva.
      Halal logica, motane. Pare ca inoti impotriva curentului cu disperare, chiar nu realizezi ca te expui ridicolului ? Pe cine iti propui sa convingi pe acest blog ?

  25. Interesantă poza cu globul usor spart ,iar in interiorul globului un alt glob care te duce cu gandul la un intreg angrenaj construit din rotiţe şi diferite prese care pompează continuu.Culoarea globului şi strălucirea lui nu corespund cu ceea ce construit în interior.Această imagine,dvs lângă ea,vrea să însemne că aşa arată şi societatea noastă românească?

  26. ” S-a confirmat că SRI și Kovesi au distrus mediul de afaceri din România”.

    http://evz.ro/confirmat-sri-kovesi-mediu-afaceri.html

    Acest lucru nu trebuie confirmat de nimeni ! Este EVIDENT ca lumina zilei ca de cca. 10 ani incoace s-a actionat la comanda interna si externa pentru distrugerea capitalului romanesc si a tuturor elitelor acestei tari sub umbrella ” luptei anticoruptie ” si a ” luptei impotriva evaziunii fiscal ” .

    Din pacate , din aceasta lista cu indivizi care au pus umarul la aceste nemernicii lipsesc unii ca : Basescu , Boc , Predoiu , Ponta , Gelu Diaconu , etc.

    Lista este mult mai mare si din ea fac parte politicieni din toate taberele . Unii au participat voit si constient la aceasta ticalosie , altii din prostie sau incompetenta ( asa ca Ponta si Boc )

  27. Dăncilă îi cere lui Juncker clarificări la cazurile Adrian Năstase, Dan Voiculescu, Gigi Becali
    Autor: Sorin Alexandru | miercuri, 21 martie 2018 | 1 Comentarii

    Premierul Viorica Dăncilă i-a transmis miercuri preşedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, o scrisoare în care îi adresează rugămintea de a clarifica „aspectele de fapt şi de drept” legate de o scrisoare a CE din octombrie 2012, transmisă Ministerului român al Justiţiei, în care se regăsesc solicitări „concrete, directe” privind anumite cauze penale şi anumite persoane cercetate penal pentru săvârşirea unor infracţiuni de corupţie şi de abuz în serviciu.

    Potrivit unui comunicat al Guvernului, Viorica Dăncilă precizează că, în calitate de prim-ministru al Guvernului României, are responsabilitatea să apeleze „la toate pârghiile legale şi morale pentru protejarea şi promovarea României ca stat democratic în care funcţionează separaţia puterilor în stat, independenţa justiţiei şi în care sunt garantate drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţeanului”.

    „Domnia legii şi apărarea statului de drept sunt pilonii fundamentali ai consolidării oricărei societăţi democratice, aşa cum este cea a ţării mele. Este convingerea mea, a Guvernului României şi a tuturor celor care împărtăşesc valorile democratice. Din aceste considerente şi având în vedere convingerile noastre comune, mă adresez dumneavoastră, domnule preşedinte, în legătură cu un subiect care preocupă şi îngrijorează opinia publică din România. Mă refer la o scrisoare atribuită Comisiei Europene, datată 10 octombrie 2012, transmisă ministrului Justiţiei de la acel moment, doamna Mona Pivniceru, care conţine 21 de cerinţe adresate de instituţia europeană Guvernului României referitoare la Mecanismul de Cooperare şi Verificare. Între aceste cerinţe se regăsesc şi solicitări concrete, directe privind anumite cauze penale şi anumite persoane cercetate penal pentru săvârşirea unor infracţiuni de corupţie şi de abuz în serviciu, respectiv George Becali, Adrian Năstase, Şerban Alexandru Brădişteanu, George Copos, Tudor Chiuariu, Ion Dumitru, Decebal Traian Remeş, Cătălin Voicu, Dan Voiculescu”, afirmă premierul în această scrisoare adresată şefului CE.

    Ea îi solicită lui Junker să clarifice „aspectele de fapt şi de drept” cu privire la acest document.

    „Având în vedere relaţia de parteneriat construită de România cu Uniunea Europeană, relaţie bazată pe transparenţă şi încredere, vă adresez, domnule preşedinte, rugămintea de a clarifica aspectele de fapt şi de drept cu privire la documentul în cauză. Este esenţial pentru colaborarea noastră instituţională şi pentru consolidarea funcţionării justiţiei în România să lămurim dacă documentul atribuit Comisiei Europene este unul autentic, asumat instituţional şi dacă este singurul document de acest fel, de natură să aducă ingerinţe în funcţionarea justiţiei şi separaţia puterilor în stat”, se arată în scrisoarea Vioricăi Dăncilă.

  28. Spuneam ca Merkel si Trump nu au luat exemplul lui Iohannis. Iata ca se inchide cercul in mod firesc:
    Yohannis a inteles mesajul sefei sale de etnie de la Berlin.
    Felicitari, Klaus Werner Iohannis. Mai bine mai tarziu, atunci se intretine ecoul. (Z)

  29. O CONSERVĂ CU DOUĂ TONE DE CARBID ÎN EA

    MOTTO: „…Catherine Day a fost timp de 10 ani (2005-2015) secretar general al Comisiei europene. În septembrie 2015, din fericire, s-a pensionat. Ea era omul de legatură al Monicai Macovei la Bruxelles. Prin ea se realiza șantajul politic care s-a numit prescurtat MCV. Băsescu și-a executat politic adversarii prin «culoarul» de la Bruxelles. Mona Pivniceru știe mai multe. Deocamdată, vă rog să vedeți care era chestionarul la care trebuiau să raspundă autoritățile independente de la București și reprezentanții justiției independente din România. Puteți vedea și care erau țintele din binomul București-Bruxelles din acea perioadă. Avea voie MCV-ul să se ocupe de cauze individuale? Judecați singuri…” ( Adrian Năstase, pe blogul propriu, 29 septembrie 2017)

    ……………………………………………………………………………………………….
    Acum câteva zile a bubuit în spațiul public, ca o conservă cu 2 tone de carbid în ea , știrea cu chestionarul trimis de la Bruxelles pe vremea minunatei dudui Catherine Day, care era, în 2012, „câinele”( ei, hai… „cățeaua”) de pază a justiției independente din patria noastră… Prin acel chestionar Comisia Europeană, extrem de virilă, viola o doamnă în vârstă din România , victima fiind legată la ochi cu o eșarfă și bâjbâind imprudent prin lume cu o balanța anacronică în mână, iar violatorul făcea chestia asta în direct și la o oră de vârf, fără nici o grijă că vreodată cineva ar putea să-i bată obrazul …

    În fapt, „secvența” din chestionar care a curbat până la rupere o parte din presa românească, a fost aceasta:

    „(20) Provide a short description of the state of play and set aut the next procedural steps as expected by the prosecution for high-level corruption cases pending in court involving the following defendants: Gheorghe Copos( 3 cases) , Adrian Nastase, Serban Alexandru Bradisteanu, Ion Dumitru , Decebal Traian Remes, Dan Voiculescu , George Becali, Catalin Voicu, Tudor Alexandru Chiuariu. ”
    ………………………………………………………………………………………………………….
    Când știrea a bufnit cu dâre lungi și lipicioase pe cerul patriei, eram la mijlocul lunii martie 2018. Lumea s-a inflamat… unii au mulțumit cu temenele presei pentru această dezvăluire uluitoare , Călin Popescu Tăriceanu s-a indignat, guvernul s-a mobilizat cu o întrebare de baraj la Bruxelles, Bruxelles-ul s-a fâstâcit convenabil că „vai! dar ce urât… stai să vedem…” iar publicul și-a pus – legitim- o întrebare cu privire la problema suveranității și a independenței justiției dar a rămas cu degetul în gură la așa un gând…

    Numai că, în timp ce pe aplicația lui Moise Guran a durut-o-n cot de iminența cutremurului care amenința să se declanșeze (și din cauza asta mă gândesc că nu se va învrednici nici să ne-anunțe cu zece secunde înainte de a cădea șandramaua , ca să ne ascundem sub masă) mie mi-a trecut prin cap că eu am mai văzut textul acesta undeva… ba chiar că acolo unde l-am văzut, l-am și comentat…

    Nici nu mi-a fost greu să găsesc: pe blogul lui Adrian Năstase , pe 29 septembrie 2017 , deci acum vreo șase luni, acest fragment de chestionar ședea cuminte, neobservat de presa atât de însetată de senzații tari… or, asta chiar era o senzație tare, nu glumă!

    Comentariul meu de atunci a fost acesta:

    „Luminița Arhire, septembrie 29, 2017 la 2:17 a.m.

    Cred că Băsescu Traian și Macovei Monica s-au dibuit în faldurile istoriei recente, așa cum două reptile oarbe se dibuiesc pe sub pământ , pentru o împerechere grăbită și lipsită de satisfacție, dar necesară pentru zămislirea de noi târâtoare. Că s-au despărțit după sordida împerechere, nici măcar nu este important, căci istoria , dacă îi va păstra în memorie , așa îi va reține: legați pentru totdeauna , încolăciți într-o îmbrățișare solzoasă…

    Previzibili și ticăloși… dacă documentul de mai sus nu ar fi fost datat pe 10 octombrie 2012, am putea să credem că numele doctorului Șerban Brădișteanu este pe listă pentru cine știe ce licitații de aparatură medicală… dar așa , nu… nu ne putem înșela : Șerban Brădișteanu este pe listă pentru vina enormă de a fi acordat ajutor medical unui prieten… Poate că Monica Macovei a avut speranța secretă că dacă nu s-ar fi băgat doctorul, lucrurile ar fi ieșit altfel… un infarct convenabil, un accident cerebral pe fond de surescitare, o împotmolire în nesfârșitele nisipuri mișcătoare …

    Numai că doctorul a fost aproape . Nu pot să descriu acest tip de respect pentru cel care poate trăi și acționa ca un om liber , cunoscând, cu maximă luciditate, consecințele previzibile ale acțiunilor sale. Vorbesc despre oameni care-și depășesc istoria personală, oricum fabuloasă prin realizări … oameni care SUNT MAI MULT DECÂT SUNT…”
    …………………………………………………………………………………………………………..
    Dar eu nu sunt „presa liberă” … de aceea mi-am ales să tratez numai o problemă UMANĂ , nu și obrăznicia umilitoare a Comisiei Europene care i-a aplicat României, prin chestionarul respectiv, două palme sonore pe obraz, la care România mai vibrează și-acum.

    Și-atunci vin și-ntreb: dar tu, măi presă românească? Oare cum n-ai văzut tu crocodilul ăsta cât toate zilele plimbându-se prin parc, timp de șase luni, înfometat, agitat și clămpănind din dinți, ? Un prieten mi-a spus în seara asta că n-ai vrut să observi, pentru că n-aveai ÎNCĂ liber la observat . Eu i-am răspuns că, după părearea mea ești doar îngrozitor de ignorantă, de autosuficientă și de neprofesionistă…

  30. Motanul Incaltat a spus ce a spus (depasind limitele bunei cuviinte):
    MARTIE 22, 2018 LA 10:09 PM

    Inteleg, din perspectiva atitudinii tale ca domnul Adrian Nastase impartaseste criteriile axiologice de la Moscova, laolalta cu intreaga parte a societatii romanesti care nu apreciaza pozitiv politizarea evidenta a luptei anticoruptie, singura ,,margica electorala” pe care dreapta este capabila sa o ofere poporului roman din 2005 incoace.
    Valorile europene, Motane, nu inseamna ca un functionar de la Bruxelles are dreptul sa se amestece in activitatea Justitiei dintr-un stat membru, fie el si Romania. Chiar daca este un stat periferic al UE, totusi, Romania este atat membra cu drepturi depline a UE, cat si un stat independent si suveran. Asa cum sunt toate statele ,,vechii Europe”. Apropo de aceste state, exista numeroase indicii ca acolo coruptia s-a infiltrat adanc in zona mediului corporatist de afaceri, sub obladuirea decidentilor politici, exact dupa tipar american. Ma indoiesc ca cineva din Vestul auto-iluminat are legitimitatea sa dea lectii de anticoruptie Romaniei, din moment ce inalti demnitari si ambasadori ai SUA isi permit sa ,,negocieze” cu restul lumii si in mod preferential (inclusiv cu Romania) interesele companiilor americane de armament si/sau implicate in domeniul exploatarii hidrocarburilor.
    Ca sa nu mai spun ca majoritatea cazurilor de coruptie din Romania sunt niste fâsuri cu tenta politica vizibila si de pe Luna, bazate pe asazisul ,,abuz in serviciu”. De fapt, fara aceasta gaselniță STALINISTA (da, Motane, de origine STALINISTA sunt prevederile aferente din Coduri, care prevederi NU se mai regasesc in legislatiile majoritatii tarilor democratice), DNA-ul si-ar pierde obiectul muncii. Prejudicii ? Sa fim seriosi. Cine le-a evaluat si pe ce criterii ? Noi stim cine si cum, dar tu stii, sau VREI sa stii ? Iar imi vine in minte cuvantul ,,autist” dar mai bine ma abtin sa nu intru in zona discriminarii involuntare.

    De exemplu, te-as intreba, Motane: CE A FURAT domnul Adrian Nastase de a trebuit sa faca puscarie si/sau ce asazise ,,prejudicii” a creat statului roman si finantelor publice ? Trebuia, musai, dat un exemplu in Europa si implicit satisfactie lui Traian Basescu ?
    Este, domnul Nastase, simbolul luptei anticoruptie, asa cum sustin corifeii statului de drept (Kovesi, Macovei, Laura Stefan, Livia Stanciu, etc ?

    Raspunde barbateste la aceste intrebari si termina cu insinuarile basiste (demult perimate) pe blog, PRIN CARE, DE FAPT, IL FACI ,,HOȚ” ,MEREU SI MEREU, PE DOMNUL FOST PREMIER AL ROMANIEI !
    A trecut perioada ,,luptei de clasa” prin intermediul procurorilor corupti cu mentalitati comuniste si/sau naziste si, din fericire pentru independenta autentica a Justitiei, tot mai multi judecatori se trezesc la realitate si nu le mai este teama.
    ROMANIA NU ESTE MAI CORUPTA DECAT ORICARE ALTA TARA EUROPEANA.
    Cei care au creat acest cliseu, in scop electoral (in favoarea securistului Traian Basescu). ISI DEFAIMEAZA TARA, este cat se poate de evident, iar MACOVEI si PREDA sunt dementii obsedati de ura impotriva PSD-ului si a romanilor care voteaza social democratia, care chiar fac rau intentionat Romaniei. SI TREBUIE SA SUPORTE RIGORILE LEGII !
    Cu fiecare comentariu, nu faci altceva decat sa-ti acuzi coiegii, DAR SI PE DOMNUL ADRIAN NASTASE ca sunt/suntem pro-rusi, pentru simplu motiv ca indraznesc/indraznim sa nu fie/fim de acord cu instrumentarea politica a sorosistilor de la Bucuresti (via Bruxelles) a asazisei ,,lupte anticoruptie”.
    Domnul Nastase este prea tolerant cu d-ta. Parerea mea. Permanent, chiar daca indirect, il acuzi pe domnul Adrian Nastase de coruptie. Cine te-ar crede chiar daca ai spune, mincinos si ipocrit, ca cei de fata se excepteaza ? Dar nu spui nici macar asa ceva, de dragul salvarii aparentei.
    Intr-un fel, esti chiar mai rau decat fostul coleg calcan, stimate Motan. Macar ,,sunrise” le spunea de-a dreptul, nu umbla cu fofarlica. (Z)
    Daca n-ai avea propria platforma virtuala poate ti-as intelege impertinenta din ce in ce mai accentuata de disperarea ca nu stii cine va fi candidatul dreptei la prezidentialele din 2019 si ai nevoie de refulare.
    Nu esti suficient de liber pe blogul tau ? Sau….te simti singur ? (Z)
    Lamureste-ne, Motane Incaltat. Macar recunoaste: ,,Stimati colegi, nu mai suport singuratea, de aceea acceptati-ma, asa cum sunt, pe blogul domniilor voastre”.
    Daca recunosti acest adevar, iti promit ca te las in plata Domnului sa spui toate aberatiile din lume care iti trec prin minte.

    • ps
      Motanul Incaltat spune:
      MARTIE 22, 2018 LA 11:55 PM

      Citeste si singur, sau intreaba-ti preotul duhovnic, desigur, daca ai asa ceva. Daca nu ai, nu pot, eu, sa-i suplinesc rolul.
      Doar atat: ,,Valorile europene” sunt, in primul rand, valorile natiunilor reunite constructiv, in deplin respect reciproc.
      Sau asa ar trebui sa fie, dupa parerea mea.
      Despre ,,valorile crestine” ale Europei, exista o istorie care a creat Europa – fanion de cultura si civilizatie, la care, inca, ai acces. Deocamdata nu au fost arse cartile, relativizata complet familia traditionala si demolate bisericile, chiar daca, pe alocuri, acest proces pare ca a demarat deja, sub presiunea progresistilor nihilisti si a migrantilor. Pe moment acest proces nu este ireversibil, depinde de cetatenii Europei cand vor decide sa se scuture de manipulare, ,,corectitudine politica” si dictatura.

  31. Mircea Popescu spune:
    MARTIE 22, 2018 LA 9:21 PM

    Coreea de Nord nu se numara printre ,,napastuiti”, din moment ce Marele Conducator cu Buton (era sa scriu Bufon) Urias de la Casa Alba a decis ca este bine pentru interesele americane sa stea de vorba, face to face, cu Kim Jong-un. De ce face asta ? Cred ca iti vei da si singur seama, utilizand toti neuronii ramasi in activitate.
    DACA si Siria ar fi in situatia Coreei de Nord, sunt convins ca circarul american s-ar fi intalnit si cu Bashar al-Assad. (Z)
    DACA americanii respecta pe cineva, o fac doar daca acel cineva dispune de forte de descurajare credibile.
    ps
    Nu ai obosit sa bagi ,,batul prin gard” si sa tot vanturi pe blog cliseul unirii cu Basarabia ? Nu cred ca o faci din patriotism, ci in virtutea ,,misiunii geopolitice” de a distrage atentia romanilor de la problemele Romaniei, generate NU de Rusia, ci de imixtiunea grosolana a Vestului in afacerile interne ale unui stat suveran. Da, si romanii au acceptat, crezand in stralucirea ,,margelelor colorate” ca baloanele de la manifestatiile gay, sa fie calcati in picioare cu nesimtire, dar se vor trezi pana la urma, sa nu ai indoieli.
    Parca ai fi ,,Vocea Americii”. Apropo, Congresul American mai finanteaza acea oficina de presa ? Sau te-a insarcinat pe d-ta (ca si pe altii) sa faci mereu valuri diversioniste prin virtual ?

    Ca si doamna Amalia, sustin ca aceasta campanie NU este buna si nici credibila, in acest moment, pentru Romania si, la urma urmei, prea seama cu campania basista sustinuta de Eugen Tomac, cel care recunoaste motivele pentru care Traian Basescu a acordat, mult prea facil, cetatenie romana basarabenilor. Desigur, pe anumite criterii….. Cu greu vom scapa de acest om care tine musai sa revina in politica la inalt nivel, intr-un fel, sau intr-altul. (Z)

  32. d’Artagnan spune:
    MARTIE 23, 2018 LA 7:47 AM
    Înțeleg că mă faci un mincinos imens nesimțit?!

    Nu cred ca esti Cristian Preda, de ce te simti vizat ? (Z)
    Daca ai spune aceleasi lucruri in Parlamentul European si ai cere ca Romaniei sa-i fie suspendat dreptul de vot (doar pentru ca Dreapta nu reuseste sa convinga cetatenii ca are si proiecte pentru Romania) , da, as spune si despre d-ta ca esti ,,un mincinos imens nesimțit” care face rau Romaniei.
    Dar nu cred ca e cazul si, spre deosebire de Motan, nu am sesizat ca insinuezi ca domnul Nastase ar fi hoț, asa cum o spun explicit si permanent, Preda si Macovei.

  33. De câte ori o să se vorbească despre „stenogramele din ședința PSD” din campania electorală prezidențială 2004, de atâtea ori am să amintesc că nimeni nu a publicat ÎNREGISTRĂRILE din acea ședință. De ce? Simplu: fiindcă ele nu există. S-au vehiculat doar niște texte scrise, cu multe puncte-puncte, difuzate gratis de unele ziare, texte pe care unii le-au luat de bune. În același timp, cei care le-au luat de bune contestă ÎNREGISTRĂRILE audio de la ședința Corduței cu subalternii, de la interogatoriile DNA Ploiești, înregistrarea în care Băsescu îi dă o smetie peste față unui puber…

    • Eu le-am pomenit.

      Insa daca ai observa …. acolo se vorbeste despre faptaul ca vechii CDR isti erau protejati INn cazul in care ai uitta – in Zodia Tzapului au existat suficienete acuze privind fraude savarsite de noul preacinsit regim (ala CDR ist) ….

      E aici o cestie interesanta de psihologie … daca multiomii nu ii dai capul pe care il cere …. il dai pe al tau! Adapti aminte de cum se sfazi Zodia Tzapului dEbil… lume nemultumita, somaj cat cuprinde, scaderea ponderii populatiei urbane, situatie exploziva. Slaltiul minim era de 35 dolari asta in conditiile in care cf ONU saracia incepe la sub 2 $/zi……

      A urmat guvernul Nastase. A stabilizat situatia, economia a crescu, lefurile au inceput taras grapis sa creasca si au inceput acuzele de … coruptie ! Nu mai continui, insa raman la aprfrerea ca cu Dosarul Flota instrumentata la timp, cu ceva leat de agricultura (erau mia multe posbilitai posibile … ) si inca un caz …. e.

      Asa? Asa si azi Nastase e … nu mai zic cum , Base este preacinsitu si de vina ca nu avem, autstrazi este binenteles PSD , Ilici, Nastase samd ….

      Era asa de simplu …. probe inteleg ca erau .. ;umea era nervicioasa incca se mai tinea minte :
      https://www.youtube.com/watch?v=ATmOJUHP98I
      si ,mai tineau mintea bucurestenii campania „adopta o groapa!” , ambele legate de Base

      Insa nu si nu asa ca … Bassescu deveni supraomu cu o providentiala victorie zis Zeus.ro

      Hazu este ca Ciuvica omiu de la care porni sucarul cu ”Raportul Armagedon 2” azi ……

      Cam asa este in politica pe cine nu-l la timp …

      PS . Jefu daca aveti nevoie de „consultanta” politica .. ma rog nu pe gratis da aproape

  34. Cei care susțin că Macoveica, Preda et co pârăsc Guvernele PSD, și nu țara, să nu piardă din vedere că aceștia sunt anti-PSD, deci sapă PSD-ul cu orice ocazie.
    Ei nu sunt niște voci credibile pentru că tac mâlc atunci când guvernează ai lor. Cine crede că ai lor guvernează perfect?
    De aceea Bruxelles-ul trebuie să ia spusele lor ca pe o hârâială Opoziție – Putere.

  35. E … Tariceanu zise ceva de un vis despre Cotroceni ..

    Asa ca o sa zic si eu ceva referitor la el .
    Tariceanu zis Manechineanu zis Motocicleanu zis Razgandeanu ba si Moliceanu care desi in viata particulara s-a remarcat schimband mai des sotiile decat motocicletele , dupa antepenultima casatorie la starea civila a inceput sa dea dovada de o brusca fidelitate … politica.
    Adica dupa ce in tineretea-i sturlubatec politica cam cocheta cu Aripi Tinere (era cam la a 3a nevasta) a trecut la fidelitate si monogamie ideologic-politica . Cestie ce in poliica noastra … cum sa zic este o calitate extrem de rara!

    Acum sa stam stramb ca sa privim drept, lucid la rece si cu maxim cinism : dupa 2004 mareile esece* ale PSD vin din , hai pe bune, incapacitatea PSD de a castiga prezidentialele.
    Parand a trage concluziile ce se impuneau cu evidenta (adica intrau in ochi !) PSD a incehiata o intelegere cf careia urmas sa sprijine pe Crin Antonescu la presedentie (cationdat ideal. Constitutia a fost proiectata ptr ca sa avem un pres mai mult decorativ iar Crin era acuzat de hipersomnie!) . Ce fu , cum fu nu stiu insa dracu sii vaga coada (sau isi baga Coldea?!) si se rupse caruta (se pare ca si cu ajutorul lui tata socru raspopa si a latir insi) si mai o vorba ca cum PSD e al mai ate din parcare si musai sa dea el prezidentaibilul si … si uite asa ca in vechile bancuri filozofice ale scolii eleate in Ficus a castigat cursa in fata lui Michi Muse . Fu tare ofticant ca la Zenon ca broasca tetsoasa macar este mobila … dar Focusl ?!
    E ati inteles iluzia ?

    Ilizoa si nu aluzai e ca se scufundac cele 2 voturi ” votul ptr parla,ment cu cel ptr presedinte.
    La parlamentare votul nu este atat de personalizat… mai merge si o „redistributie” (ca fara ea .. PDL devenea extraparlamentra in 2008! Ca in 2008 a ocupat numa strapontine! Multe …. ) si cu niste redistribuiri poti face majoritatea simpla si stricta in Parlament (adica strict un sinmgur vot peste ailalati) Mai se pot face coalitii. Mai sunt voturile „minoritatilor nationale altele decat cea maghiara” care voturi sunt in gnl un soi de „zestre majoritara”

    La prezodentiale bvitul este pseronalizat. Asta inseamna ca catindatu trebuieste s castige peste jumamatte din sufragiile exprimate . Ori asta inseamna ca ala de se vrea preseinte trebe sa atraga voturi peste cota partidului sau …
    Ori PSD nu este optiunea a 50% + ceva din electorat. Deci strict voturile care merg la OSD nu ajung. Cestie de care nu tinu cont Tontelu, tata socru , amicii tontesti si multi (prea multi ) altii.
    Singurul candidat al PSD (ex PDSR, ex FDSN ) care „se revarsa” peste marginea partidului era .. domnul Presedinte Iliescu (colocvial Ilici) care a fost si ramane PRESEDINTELE (restu au fots si este doar presedinte) .
    Amabila gazda ar fi avut o sansa .. poate in 2004 insa a refuzat sa intinda o mana electiratului PRM (care electirat s-a imprtit intre aia care au stat acasa si aia care votatara Basesc)

    Jeoana , zis Prostanaku, s-a ametit ca a luat nu stiu cate meleoane de voturi fara sa inteleaga ca putea si Gibonu’ ca lua cam tot atea voturi – ale noastre ale votacilor PSD …

    Ponta .. ce sa zic .. fu tare lucrat si nu „trecea” sticla (sa nu mai zic ca n nu stiu ce cao are. A inceut diuntai sa se laude ca si el e urmas de ilatian – asta ca se zicea ca Klaus este neamt ca Carol .. ca apoi sa se dea neaos samd)

    Deci .. sa zic asa in mod cinic candiadtaul PSD nu are sanse sa castige prezidentialale.
    Si daca cineva iis face iluzii ca Liviu are sanse … apai sa faca bine sa se desteote din visurile astea ..

    De aici concluzia ca PSD are nevoie de un presedinte „prietenos” macar in primii 2 ani de zile (pe urma ar fi tenata sa sprijine prea mult partidul de provenienta)..

    Asa ca Tariceanu care a demosntrat ca in politica poa fi fideluta nu e o partida de lepadat … El ar putea avea capacitatea de a depasi marginile coalitiei …

    Se mai adauga si cestia ca ar avea voturile partidului sau si ale PSD. Fiindca electioratul PSD este diciplinat. Nu si ala liberal (ALDE)

    Asa ca daca PDS vrea sa termine cu semiesecurile astea din ultima vreme ar face bine sa dea dovada de barbatie (adica un barbat face ce trebe nu neaparat ce ii place!) si sa faca din necesitate virtute si sa accepte ca va sprjini candidatura lui Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu , chiar daca isi mai trage si a 6a sotie!!! (caz in care a r trebui filmat exact pe Harley ul cu care a avut accidentul „Vedeti? Are aceiasi motocicleta! Poate fi fidel!!!”)

    * In cinstea EBei cea pina de succesuri

  36. @Mircea Popescu

    După ce @Amalia zice: ”Eu nu doresc unirea cu Basarabia/Republica Moldova” și că ar fi necesar referendum în ambele părți te întrebi ” de ce, oare sunt români care nu doresc Unirea?”

    Îți răspund eu: poate pentru că sunt și români raționali. Atunci când dumneata vei putea să ridici cu sufletul, cu inima, cu dorința un bolovan de 300 de kg atunci vom sta de vorbă și despre unire. Dacă nu poți, așteaptă atunci să facem rost de o sculă ajutătoare. Toate ”Unirile” noastre au avut momentele lor astrale, pregătite însă foarte riguros.

    Care sunt paşii de urmat, care sunt costurile? Putem în acest moment să suportăm cheltuielile fără să intrăm în colaps? Ieșim noi din NATO sau intră ei? Unirea va fi acceptată, confirmată internaţional, mai ales în atmosfera tensionată de acum? După ce o ”machiază” cine trebuie, unirea cu Moldova nu va semăna cu unirea cu Crimeea? Dacă vor apărea acolo ”civili” ruși care să-și apere independența cu arma în mână? Nu va exista frica de precedent? Cum va gestiona Guvernul de la Bucureşti ( și unul bun, nu panarama asta…am defăimat?!) relaţia cu o minoritate rusă care va deveni, după cea maghiară, a doua ca importanţă din România? Ce facem cu o probabil imensă coloană a cincea care va acționa în România? Dacă influența rusă își face simțită acum prezența, ce va fi după?
    Apropo, când am fost în Chișinău toată lumea vorbea rusa.

    Și hai să vorbim și despre Referendum, să vedem cum stăm cu dragostea.
    Barometrul de Opinie realizat în noiembrie 2017 de Institutul de Politici Publice relevă următoarele: în acest moment populaţia majoritară din Moldova, aproximativ 56%, respinge ideea unirii cu România. Vor doar 21,7% Culmea, unirea cu Rusia o vor 33%. În lumina acestor cifre mi se pare dragoste cu de-a sila.
    Dacă ținem pe termen lung să ne apropiem de Moldova am putea pleca de la alte cifre, cele privind aderarea la UE sau la UEE (Uniunea Economică Euroasiatică – controlată de Rusia). Aici 38% s-ar pronunţa pentru integrarea europeană, iar 32,6% pentru aderarea la UEE. Prin urmare ăsta este drumul: să încercăm s-o aducem lângă noi. Bine, există și posibilitatea să ne ducem noi după ei, împreună în brațele Rusiei, așa cum pare că-și doresc actualii guvernanți.

    Ana are mere. Adică are dreptate în ce privește Unirea.

    • @d’Artagnan: „relaţia cu o minoritate rusă care va deveni, după cea maghiară, a doua ca importanţă din România? Ce facem cu o probabil imensă coloană a cincea care va acționa în România? ”

      Ia să vedem ce înseamnă coloana V-a rusă din România, după Unire. Mă întreb dacă ați aprofundat problema și vorbiți în cunoștință de cauză, sau doar colportați o dezinformare în scop demoralizator.

      În Moldova (2014)
      Populația totală – 2,804,801 în scădere de la 4,335,360 (în 1989)
      Ruși – 111.727 adică 4% în scădere de la 562.069 (în 1989)

      România (2017)
      Populația totală – 19.760.000
      Ruși-lipoveni – 23.487

      Prin unire
      Populație totală – 22.564.801
      Ruși -135.214 – 0,6% din populația contopită

      Problema rușilor, care și așa părăsesc Basarabia în număr mare, după cum arată statisticile, este că de la influentul procent de 4% din Basarabia, vor ajunge la 0.6% în România. Deci o minoritate oarecare.
      Chiar și așa, tot statisticile arată că, în momentul de față, în Basarabia, rușiise află pe locul 4 după majoritatea (moldoveni+români cf. statitsticii oficiale), ucraineni și găgăuzi.

    • Iata o dovada ca flerul meu in a decela inteligenta, fie ea si (uneori) malefica, functioneaza. (Z)
      Foarte bun comentariu, care schiteaza cam ce ar trebui sa insemne adevaratul patriotism.

      • ..Ma refer, evident, la comentariul colegului d’Artagnan, foarte realist si pe bune in interesul Unirii si romanilor. Toate la timpul lor si de aceasta data preponderent cu MINTEA, nu cu INIMA….daca vrem sa si dureze.
        (Z)

  37. In legatura cu ,,listele negre” (citez):
    ,,Dar este clar că în situația de acum România pare redusă la un nivel de leadership care nu poate să urmărească cu atenție, să decidă, să reacționeze, să se implice în aceste mari crize care se profilează.”, a declarat Adrian Năstase.”

    Da, din pacate. Cine sa decida ?
    Madame Firea, primareasa lu’ peste prajit care inchide scolile la fiecare puseu de ninsoare ? Daca ar ninge trei luni fara incetare ?
    Liviu Dragnea, preocupat sa-si securizeze partidul si guvernul in cel mai negru scenariu posibil (pentru el ?)
    Marian Oprisan, caruia i-a trecut amnezia si isi ,,aminteste” ca Ponta (cica) l-a bagat in puscarie, nu altcineva ?
    Codrin Stefanescu si Serban Nicolae, cei doi tele – ,,donquijoti” ai partidului ?
    ..Pana la urma speranta sta tot in capacitatea tehnocratului Toader de a face lumina in hatisul de protocoale si liste, care mai de care mai secrete.
    Pe moment, din pacate, se pare ca nu se gasesc dovezile in original care sa permita identificarea celor care isi asuma aceste liste/anexe/comunicari, dupa toate probabilitatile ,,persoanele de contact” de la Bruxelles ale oengistilor bine platiti de la Bucuresti, ADEVARATII VINOVATI pentru listele confidentiale cu nume si prenume (daca acestea exista). Nu cred ca putem, in acest moment, sa punem blamul prezumtiei de vinovatie pe dirguitorii Comisiei Europene, stiind ca la Bruxelles ,,lucreaza” mii de birocrati pe multi, foarte multi parai si nu se stie foarte exact ce fac si pentru cine. Sa vedem care vor fi reactiile celor care conteaza din institutiile principale ale UE.
    Cum naiba dispar documente si contracte cu Bechtel, ca in filmele cu James Bond ? Oare viata chiar bate filmul in Romania ? Asa o fi.
    In fine, domnul Savaliuc vorbeste de planul MINERVA.
    Daca domnul ADRIAN NASTASE stie ceva despre acest plan, il rog sa ne lumineze intr-un post ulterior.

  38. „Curtea de Apel Bucureşti l-a achitat, vineri, pe fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, în dosarul în care acesta a fost condamnat, în primă instanţă, la şase ani de închisoare cu executare pentru abuz în serviciu, transmite Mediafax.
    Decizia Curții de Apel este definitivă.”

    Cât timp unul ca Băsescu (sau Berceanu, Blaga sau Blejnar, ca să nu-i amintesc decât pe cei cu litera „B” 😉 ) este liber, nimeni n-ar trebui să facă puşcărie în ţara asta ! :mrgreen:

  39. Pe de altă parte, a defăima guvernul știm ce înseamnă, dar a defăima țara ce înseamnă? Zic că înseamnă să spui pe toate drumurile că poporul e prost în bloc, că votează strâmb, că nu a avut nicio contribuție la dezvoltarea societății omenești, că nu face nimic bine, că nimic nu e bun în țara ta, că îți e rușine cu poporul din care faci parte și cu țara în care te-ai născut.
    Astea ar PUTEA fi prevăzute într-o lege a defăimării.

  40. A se mai slăbi cu „valorile” europene! A început să mă enerveze ipocrizia asta a lupilor moraliști. Iar în fața evidenței, lingăii, nemaiavând argumente, bagă la înaintare înțelepciunea populară: să faci ce ZICE popa, nu ce FACE popa!; ei vor egalitate, dar nu pentru căței; capul plecat sabia nu-l taie.
    Mai duceți-vă d-acia cu valorilii voastre!

  41. ghita bizonu

    Toate bune si frumoase in comentariul tu despre candidatul coalitiei la prezidentiale, cu exceptia faptului ca domnul Tariceanu nu are nicio sansa in actualul context impus in PSD si in afara de Liviu Dragnea.
    Lumea va spune:
    ,,Iata ce face PSD-ul pentru a conduce Romania, oricum, chiar si prin interpusi. Daca Dragnea nu a putut fi premier, si-a cautat oameni de paie pentru Palatul Victoria”.
    Deci perceptia generala va fi ca tot Dragnea va trage sforile si la palatul Cotroceni, adica, ocupantul inaltului scaun va fi in realitate tot reprezentantul PSD, care, in acel moment, va avea toata puterea in Romania.
    Lumea (in special cei din masa electorala a PSD) isi va mai aminti ca Tariceanu a fost omul lui Basescu in 2004 si ca, tot el, Tariceanu, SI-A ASUMAT RASPUNDEREA pentru legile MACOVEI ale justitiei in 2005.
    Prin urmare, indiferent cine va candida din partea Coalitiei, fie un pesedist, fie un aldist, electoratul nu va face diferenta si va pune stampila de vot in alta parte si NU pe candidatul de facto al PSD.
    Repet: Totul se datoreaza lui Liviu Dragnea (cu o imagine publica extrem de proasta conform ultimelor sondaje), iar daca acest om nu intelege sa se retraga in urma unui Congres, de aceasta data ne-trucat, va trage in jos atat partidul cat si pe oricine are legatura cu El Lidero Maximo.
    Cu Liviu Dragnea la timona, PSD va pierde inevitabil toate alegerile urmatoare. Clona Dancila nu va fi niciodata o locomotiva pentru ceva, sau cineva, orice ar face guvernul.
    O varianta cu sanse, nu foarte mari, e adevarat, ar fi candidatura domnului Tudorel Toader. Desigur, daca va reusi sa finalizeze ceea ce a inceput si va sti sa convinga partenerii strategici sa nu sustina in mod evident candidatul Dreptei.

Dă-i un răspuns lui ZeVAnulează răspunsul