Despre lipsa de incredere in politica

Imi este greu sa scriu despre ce se intampla acum in PSD si despre efectele asupra guvernarii. Sigur, nu am suficiente informatii despre cauzele subiective. Cred insa ca, ocupati cu mineriada, cu re-evaluarea revolutiei, cu noaptea generalilor, cu dosarele SIPA, nu intelegem ca fundamentul constitutional si cel institutional al Romaniei ar trebui modificate dupa experimentele – multe nereusite – ale perioadei de tranzitie din ultimii 25 de ani. Regulile de numire a candidatului de premier dupa alegeri, stabilirea clara a relatiei dintre presedinte si premier, forma de regim politic, statutul procurorilor, controlul civil al serviciilor (statutul serviciilor departamentale, statutul STS, SPP, etc), legile referitoare la securitatea nationala, revenirea eventuala la sistemul cu prima electorala din perioada interbelica (pentru a evita tentatia formarii de partide „balama”),   etc.

In plus, cred ca nu intelegem cu ce viteza se modifica peisajul international. Am fost recent in China, la Shanghai. Dupa 13 ani, am avut surpriza de a descoperi o Lume Noua. China a devenit a doua putere economica a lumii si este in curs de a ‘coloniza’ spatii largi pe alte continente. SUA au devenit o imensa companie transnationala, cu regulile specifice cautarii de profit ( vanzarea de armament catre Arabia Saudita va crea locuri de munca in America dar vom plati cu totii noua cursa a inarmarilor la nivel global). Rusia nu mai are complexe in relatiile internationale si isi exercita statutul de mare putere, inclusiv in vecinatatile sale geografice. Uniunea Europeana este in tensiune, cautand o reasezare a intereselor sale in conditiile slabirii relatiilor cu Marea Britanie si cu SUA.

Am spus adeseori, este mai usor sa intri intr-o criza dar este mai greu sa iesi din ea. Recunosc, fiind rac prefer reformele, nu revolutiile. Reformele se pot realiza si prin dialog, negociere, persuasiune. Revolutiile pot avea efecte perverse, pot genera jihaduri pentru noile credinte sau in numele acestora. Unii vor spune ca in anumite situatii revolutiile sunt inevitabile. Probabil. Ma uit insa cu stupoare sa vad cum revolutia la noi isi devoreaza copiii. Ce creste in loc? Care este valoarea noilor lideri politici? Nu vreau sa dau eu raspunsuri.

Si nu dau niciodata sfaturi. Oricum, nu mi le-a cerut nimeni dar imi aduc aminte de anecdota cu sotii Ceausescu. In apropierea anului 2000, cand se vorbea despre sfarsitul lumii iar marii conducatori mondiali propuneau diverse formule de salvare, Elena ii spune sotului sau sa nu se impacienteze: „Nicule, nu stii, noi suntem cu 500 de ani in urma”.

Romania actuala nu mai poate trai izolata de ceea ce se intampla in lume. Iar „reteta” mea, atat in plan intern cat si extern, a fost aceea ca dialogul este preferabil razboiului. Razboiul produce pierderi pentru ambele parti. E adevarat, uneori, al treilea castiga. Dar nici asta nu e sigur.

79 de gânduri despre “Despre lipsa de incredere in politica

  1. Ca de obicei asa cum ne-ati obisnuit, o radiografie clara, subtila si „asezonata” cu o anecdota, a situatiei actuale intr-o continua miscare si neinteleasa in cancelaria de la Bucuresti. Lipsa dialogului intern si extern poate duce la un al treilea castigator. Pana una alta, pierdem.

  2. Felicitari, domnule Fragmentarium.
    Ma bucur ca nu sunt singurul care vede ceva mai limpede realitatea pesedista, decat altii. Treptat, vor intelege si ceilalti cum stau lucurile in partid, desigur, daca nu vor inghiti pe nemestecate informatiile controversate ,,pe surse”.
    Asa este si incerc de ceva timp sa le spun colegilor sa deschida bine ochii pentru a discerne care sunt adevaratii tradatori ai PSD.
    Va dau un indiciu: Observati cine a pus mana pe putere in partid? TRASEISTII:
    Liviu Dragnea – fost pedist (adus in partid in scopul facilitarii aderarii PDSR/PSD in internationala socialista).
    Lia Olguta Vasilescu (unul din caii troieni ai teleormaneanului basist in guvern, destinat a-l discredita pe premier) – fosta…..a lui Vadim Tudor
    Codrin Stefanescu – fost peremist
    Darius Valcov – fost pedelist
    etc (nu-mi vin acum toti in minte, dar ii gasiti, daca ,,sapati”. )
    Din fericire, lucrurile in PSD , inca o structura feudala, se misca in directia cea buna. PSD trebuie sa devina nu doar un partid mare, ci un partid respectat (si) de elite, un partid modern, european dar si national, care sa NU repete esecul social democratiei franceze.
    Ii urez succes domnului Grindeanu (care este exact modelul de politician pe care mi-l doresc) la viitorul Congres al PSD, il felicit pentru ca a fost, este si va fi un pesedist autentic, unul de factura noua, vertical, onest si ne-dispus la compromisuri tenebroase pentru functii.
    Vad acum cu alti ochii ,,mutarea” Olgutei Vasilescu de la Primaria Craiova, direct in guvern. Sper sa aflam mai multe despre mizeria oribila din partid si sper ca membrii adevarati (adica cei anonimi care muncesc in campanii) sa faca deratizare totala.
    PS
    Apropo, se sesizeaza vreo institutie pentru tentativa de dare de mita a domnului Dragnea ?
    ps
    Dragneo, Iasul vine peste tine !

  3. Cred ca un lucru este acum clar : Traian Băsescu și Monica Macovei în sfârșit nu mai sunt de vina. Sau mai știi?…Oricum PSD ul va avea soluții. Sau mai știi?…

  4. Dl. Adrian Nastase spune:
    „Romania actuala nu mai poate trai izolata de ceea ce se intampla in lume. Iar „reteta” mea, atat in plan intern cat si extern, a fost aceea ca dialogul este preferabil razboiului. Razboiul produce pierderi pentru ambele parti. E adevarat, uneori, al treilea castiga. Dar nici asta nu e sigur.”

    Dar ce te faci cand ai deja in ograda cateva sute de tancuri straine, un restaurant denumit Transilvania care a fost ars intentionat impreuna cu personalul romanesc iar peste nici o luna avem un show militar intitulat Saber Guardian 2017 unde ca auto-invitati vor veni cel putin 25.000 de soldati straini…???

    Probabil ca acesti soldati vor asigura ruperea Transilvaniei de Romania fara prea multe regrete si vociferari…!!!???

    Eu unul NU sunt de acord…pentru a pastra un ton nounouche…

  5. Actuala criză politică, de un ridicol desăvârşit şi fără precedent în democraţiile moderne, pare să-şi aibă originea – dincolo de motivaţiile personale despre care nu putem decât să intuim că provin din ciocnirea a două orgolii exacerbate – şi într-o contradicţie inerentă a programului de guvernare al coaliţiei. Este vorba de faptul că se iau concomitent măsuri de mărire a veniturilor populaţiei, absolut necesare pentru a împiedica depopularea României dar care implică cheltuieli bugetare masive, şi măsuri ultra-liberale – evident, impuse de ALDE – ce diminează în mod dramatic încasările la buget şi care, din acest motiv, nu au fost avute în vedere de nici o guvernare de dreapta până acum.

    Un lucru este din păcate cert : indiferent de felul cum se va termina această criză, PSD va suferi pierderi politice considerabile !

  6. 14 iunie 2017 – Aula Bibliotecii Centrale Universitare «Carol I» : lansarea volumului «Descriptio Basarabiae», eveniment editorial unic prin multiplele sale semnificaţii culturale, istorice dar şi politice. Cu peste 120 de hărţi şi 10 vedute aflate în patrimoniul Muzeului Naţional al Hărţilor şi Cărţii Vechi precum şi în colecţiile personale ale autorilor, albumul – realizat atât în versiune română cât şi engleză – încapsulează sub formă grafică ultima jumătate de mileniu a acestui ţinut est-european, unde evenimentele istorice au adus valuri succesive de populaţie, transformându-l în final în miză geo-strategică.

    Pentru noi, românii, un asemenea album cartografic are cu precădere o valoare omagială, în avanpremiera Centenarului Unirii de anul viitor. Rămâne de văzut cum vor reacţiona fraţii noştri de peste Prut : îl vor considera un simplu instrument de propagandă politică, sau vor ajunge la concluzia că «moldovenismul» este doar o noţiune factice, fără legătură cu realitatea etnico-lingvistică.

  7. Am mai scris acest lucru pe acest blog, şi-l repet: tot ce s-a întâmplat în România în ultimii ani, nu este nou! În politică, în zilele noastre, românii nu pot fi novatori. Păcat este că ei repetă ceea ce a fost rău, nu ceea ce a fost benefic pentru Rpmânia. Încă din Evul Mediu, Europa ştia că la Bucureşti conduce INTRIGA. Bizanţul se mutase la Bucureşti şi cei din Istanbul învăţau arta intrigii din faptele românilor şi de la capuchehaiele trimise de domnitori la Înalta Poartă.
    Cât despre cei doi cocoşi, pendulez între două păreri:
    1. Fiecare se lasă manipulat, pentru a-şi asigura libertatea. Nu-i interesează soarta ţării, ci propriul lor viitor. Se învinuiesc reciproc, pentru că ei ştiu prea bine care le este situaţia.
    2. Ori fi oare cu adevărat tembeli, încât s-au lăsat târâţi în politica intrigii, fiind victimele acestei politici?. Oare s-or fi trezit şi nu mai pot da înapoi? Oricum, s-au făcut de râs!
    Nu vreau să cred, că ,, diplomatul” Dragnea a găsit doar această cale pentru a aduce la guvernare UDMR, pentru a salva integritatea României, la ceas aniversar!
    Să le fie ruşine pentru că: ,,Dacă e trădare, adică dacă o cer interesele partidului, fie (…) Dar cel puţin s-o ştim şi noi! „

  8. @ Onoratul nume

    Ce vina are Dragnea ca Grindeanu este un tradator si un om lipsit de caracter ?

    Intr-o tara NORMALA , presedintele partidului care a castigat alegerile este numit PM . In Romania , o tara securista , acestuia i s-a inscenat un dosar politic ( Referendumul ) si trebuie sa stea la mana unor jigodii ca acest Grindeanu .
    Poate ca singurul lucru care i se poate reprosa lui Dragnea este ca a ales un PM din Transilvania stiindu-se ca acestia sunt in marea majoritate blat cu Secu ( Grupul de la Cluj , Grupul de la Timisoara , Salaj , etc ).

    Faptul ca acest limbist Grindeanu a fost crescut si promovat de Ilie Sarbu trebuia intr-adevar sa fie un mare semnal de alarma pentru PSD si Dragnea !!! Poate aici a gresit Liviu Dragnea …

    Iar faptul ca Grindeanu este o NULITATE se putea deduce din CV-ul dansului . Omul asta nu si-a profesat deloc meseria si a fost toata cariera lui un politruc care muta hartii de pe un birou pe altul prin tot felul de institutii ( viceprimar , deputat , etc. ) si a stat cu limba-n dos la mentorul sau Ilie Sarbu . Contactul lui cu lumea reala a fost ZERO ! Dealtfel , prestatia lui de pana acum confirma tot ceea ce spun eu . A fost un fel de Ponta reloaded .
    Si spun toate acestea fara a fi un fan al lui Liviu Dragnea . Nu mi se pare normal sa faci ceea ce a facut acest Grindeanu .

    P.S. Iar daca tot am pomenit de mentorul politic al lui Grindeanu ( si socrul lui V. Ponta ) – dl. Ilie Sarbu – a mai auzit cineva ca un preot sa fie si politician , si fost securist SIE , si patron de club de noapte , si cu afaceri in agricultura si sa-i placa sa ucida animale ( vanator ) ?
    Ce om ii asta ?

  9. Luminița Arhire spune:
    Iunie 16, 2017 la 12:18 am
    ,,La fel m-am gândit astăzi cum dracului poate (încă) premierul României să dea asemenea declarații din ficați, ca un fel de Boureanu căruia nu reușeam să-i urmăresc genunchii , ba în zona inghinală a lui Dragnea, ba a lui Vâlcov, măcănind dezlânat dar violent, și , simultan, o! simultan …. reușind reactivarea TUTUROR propagandiștilor băsiști, sereiști, iohanniști…”

    Doamna Luminita, cred ca cineva va foloseste nickul (in postarea sus mentionata).
    Acea persoana, care, cu siguranta, nu sunteti dvs, confunda violenta cu barbatia si cauza cu efectul.
    Nu domnul Grindeanu este cel violent (as spune ca, in politica mioritica, cutitul se infinge in spate cu zambet profesional , adica, pede – teleormanesc, pe buze) si nu domnul Grindeanu a aprins bricheta care a reactivat ,,zona rezistenta” a neamului multicultural romanesc.
    Sper ca adevarata rezistentza sa irumpa tot din PSD. Din acea zona libera de traseism.
    Totusi, de la domnul Yohannis, ne putem astepta sa ia, in sfarsit, o decizie corecta: Sa desemneze un candidat de premier care sa fie in masura sa-si aleaga echipa, nu sa primeasca nume si prenume in plicuri sigilate, asa cum i se impune unei marionete ghidonate de staff-ul de partid. Vorbim, totusi, de primul ministru al unei natiuni. Natiunea este mai mult decat un CEX. Altfel, peste 6 luni, situatia de criza singulara (pe moment) se poate repeta. Inteleg ca domnul Dragnea este teribil de deranjat ca nu poate fi premier, dar cine impiedica Parlamentul sa schimbe legea ? A spus-o, cu subiect si predicat, CCR. Nu PSD+ALDE au majoritatea necesara si suficienta pentru a promova orice demers legislativ constitutional ?
    Mi-as dori ca dvs, cu capacitatea dvs exemplara de discernamant si persuasiune, sa dati o replica pe masura anonimului care se foloseste ilegitim de brandul dvs pentru a va distorsiona reputatia.
    Cred ca acel comentariu inept (Iunie 16, 2017 la 12:18 am) este nedemn de un blog cu pretentii, asa cum este blogul domnului Adrian Nastase.

    • Suferiți de această boală: EU AM ÎNTOTDEAUNA DREPTATE! Nu, nu ați avut în multe privințe dreptate dar nu a fost preocuparea mea să vă combat . Iar nimeni nu mi-a folosit de astă dată NUMELE ( eu scriu sub numele meu , întotdeauna , ca să nu existe discuții și interpretări); a fost într-adevăr o singură dată o astfel de tentativă pe care nu am înțeles-o… nu este cazul acum. Scriu ÎNTOTDEAUNA CEEA CE CRED, nu vreau „să fac frumos” pentru unul sau altul. Discursul lui Grindeanu, ieri, a fost oribil, lipsit de bărbăție și la fel a fost și discursul lui Victor Ponta, astăzi. Partidul se va sparge. Resortul cred că este dincolo de frustrările celor doi premieri… de fapt , PSD-ul a avut în zbuciumata și scurta sa istorie UN SINGUR PREMIER ADEVĂRAT. Acela nu ar fi făcut niciodată ceea ce fac ăștia doi… dar acela are o altă stofă și , din păcate, acea „stofă” specială i-a marcat dramatic destinul. Cei doi au forțat, ieri și astăzi, această comparație,așa cum gafa de protocol care i-a așezat pe Băsescu Traian și pe Adrian Năstase unul lângă celălalt a făcut comparația implicită.

  10. La modul cel mai serios, poate cineva sa-mi explice clar ce se intampla in Romania?
    1. De ce trebuie sa cada guvernul? Exista o evaluare oficiala a incapacitatii sale de a performa?
    2. Inteleg ca se doreste aducerea UDMR la guvernare (din nou, asa cum ne-a obisnuit PSD-ul intotdeauna). Este cumva vreo criza politica ce ar putea declansa alegeri anticipate, astfel incat sa fie justificata intarirea coalitiei parlamentare?

    Pun aceste intrebari deoarece efectiv nu sunt capabil sa inteleg care-i cauza creerii de instabilitate si a lipsei de predictibilitate de tara. Mai ales cand un guvern al puterii politice este daramat chiar de aceasta putere politica.
    Ca daca-i vorba doar de clanuri in interiorul PSD-ului care lupta pentru ciolan, atunci, mai bine duca-se si PSD-ul pe calea fara intoarcere pe care s-au dus si alte partide. Ca nu se termina lumea romaneasca fara un (alt) partid de ciolanari.

    Anul acesta, Bucurestiul ar trebui sa pregateasca aniversarea Centenarului Unirii si sa dea un puternic semnal de unitate nationala si de dorinta de intregire, atat pe plan intern, cat si extern. Asa cum a facut permanent RFG-ul.
    Si in timp ce despe Reintregire nici macar nu se mai sopteste in spatiul romanesc, la Budapesta exista fonduri si actiuni coerente pentru „Trianon 100”, actiune care-si propune sa nege, printre altele, Romania Intregita, respectiv unirea Transilvaniei cu Romania. Si tocmai in aceste conditii, UDMR-ul este curtat pentru a fi adus la guvernare.
    Cum spuneam, daca-i adevarat, atunci duca-se PSD-ul pe pustii.

    • Ce înseamnă „evaluare oficială”? De la început, Dragnea a spus că guvernul va fi monitorizat de un grup de membri de la vârful partidului, membri care au lucrat la programul de guvernare. Partidul care i-a acordat încrederea guvernului are dreptul să i-o și retragă.

      • @Amalia; Am apreciat postarea de bun simt a lui @trexsr care se pare ca vede lucrurile mai limpede din afara posturii de membru al uneia sau alteia dintre fractiunile de partid.
        Ce se vede de departe, nu de pe meleagurile Mioritei,- unde trebuie intotdeauna omorat baciul cu „oi mai multe si mai cornute” – este ca pare total anormal ca partidul de guvernamant sa initieze vot de cenzura impotriva propriului guvern.
        Este un puternic semnal extern de instabilitate si impredictibilitate, chiar daca pe plan intern face deliciul publicului dornic permanent de „paine si circ”.
        Ma rog, asta-i politichia neinteleasa de Dambovita.

        Legat de calitatea diferita de Prim Ministru a dlui Adrian Nastase, as zice ca aceasta se datoreaza, in primul rand, calitatii sale umane,a inteligentei si a educatiei profunde care l-au determinat sa situeze principiile deasupra smecheriilor politichiei romano-balcanico-levantine.
        Cu alte cuvinte, Primul Ministru, Adrian Nastase a incercat sa promoveze o politica moderna aflata cu ani buni inaintea timpului politic romanesc care inca domneste in Romania..
        Tocmai de aceea, un asemenea comportament politic civilizat, de calitate nu a avut sanse intr-un mediu in care asa zisa politica se gaseste inca la genunchii broastei.

        Probabil, locul sau se afla intr-o alta lume, lumea relatiilor diplomatice de unde sa incerce reabilitarea externa a pozitiei Romaniei.

    • Ce pot sa spun ?
      Nu-mi prea place sa recunosc, dar trebuie sa admit ca acest comment al dumitale, in linii mari, l-as fi scris si eu, daca as fi fost departe.
      Fiind, insa, in Romania, iti pot spune ca adevaratii tradatori si ,,cai troieni” ai partidului incep sa iasa la iveala. Si este bine asa, pana la urma. Este musai necesara o deratizare in profunzime si o recalibrare a prioritatilor partidului. Nu ciolanul, ci tara.
      ps
      Eu tot intreb colegii, o fac si acum (in speranta ca cineva va raspunde pana la urma):
      CE VA PUNE ROMANIA PE MASA ISTORIEI, IN ANUL DE GRATIE 2018 ?
      Uneori, sincer, regret ca nu sunt maghiar.

      • Pai ca sa nu mai regreti iti schimbi numele in Zevecs , inveti limba (tine minte principala expresie „Nem tudom” ) si te botezi … sa zicem calvin ca sa intri in turma lu’ Sile Toaca ….

    • @Mircea Popescu: „1. De ce trebuie sa cada guvernul? Exista o evaluare oficiala a incapacitatii sale de a performa?”

      Exista o evaluare oficiala, insa Grindeanu spune ca e mincinioasa, si facuta special asa ca sa fie dat jos.

      Eu vad incapacitate de comunicare. Pina la urma, ce se vede este ca PSD – ALDE nu e in stare sa guverneze si sa isi indeplineasca propriul program.

      In ce priveste „evaluarea”, eu nu prea am auzit in vreo alta tara sa se faca astfel, cu o evaluare pe sute de pagini. Si de ce nu a discutat partidul pe parcursul celor 6 luni cu Guvernul, sa isi ajute executivul sa isi indeplineasca mandatul? Poate e un mandat mult prea ambitios, poate termenele sunt prea scurte, poate nu sunt suficiente resurse?

      Mie imi displace datul cu barda, si modul asta sever si abrubt de a solutiona o criza in propriul partid. Daca Grindeanu nu era capabil, de ce l-a numit? Si daca se schimba primul ministru, cine garanteaza ca asta nou va fi in stare, si peste 6 luni nu va fi schimbat iar?

      In ce-l priveste pe Grindeanu, poarta si el un razboi de imagine cu armele lui Dragnea, Il acuza ca a fost din PD. Ei, si? Dragnea ataca si spune ca Grindeanu e cu Ponta si Securitatea, si ca e coup d’etat. Nu e. Amindoi sunt incapabili sa negocieze intr-o situati de criza, si divizeaza Romania. Il criticam pe Iohannis ca a iesit in strada sa demonstreze si a divizat Romania. La fel face si Grindeanu si Dragnea.

  11. Luna trecută, pe 10 mai, amfitrionul nostru ne invita să lecturăm un text de Florentin Țuca, „Adevăr sau provocare?”, publicat in Revista „Sinteza”. Am vrut atunci să-mi postez unele gânduri, dar n-a fost să fie. Cred că-s potrivite și pentru evenimentele în curs.
    ” În Evul mediu a fost lansată Teoria celor două adevăruri (sau Teoria adevărului dublu). Istoria atestă că, inițial, această Teorie a contribuit major la emanciparea Filozofiei de sub tutela religiei, mai târziu a fost (este?) folosită în apărarea Religiei de critica filozofică.
    Este lăudabil că domnul Florentin Țuca se alătură celor ce vor să „traducă”, în termeni comuni, pericolul manipulării ce a cuprins o mare parte din elita intelectuală din „Lumea veche”, vis-à-vis de conceptul post-truth . În România Maestru de Ceremonii este gabriel liiceanu, care argumentează conceptul minciuna civică.
    Mai mult de jumătate dintre grecii, britanicii, ungurii și, cam câte jumătate dinte italieni și polonezi își glăsuiesc, fiecare după „puterea ponderii” în corul comunității, adevărul – opozând-ul celui post-truth trâmbițat la șmecherie.
    Este bine că USA (vechea Lume Nouă ce-și tot pierdea timpul ca să-și demonstreze legătura ombilicală cu Europa!), adică America vechilor coloniști, nu cea a docilă intereselor Marii Finanțe globalizatoare, a refuzat să se mai ascundă!
    În România electoratul este, de dinainte de anul 2000, lămurit de ce pot cei ce încearcă să ne învațe să ne ascundem după deget. După marea păcăleală cu PNȚ, devenit PNȚ-CD, adică din partid de stânga antebelic, devenit partid de dreapta după Revoluția din 1989, a urmat farsa grotescă a PD, ce se opunea intrării PSD în Internaționala Socialistă, dar, după alegerile din 2004, s-a tras pe dreapta; nici centriștii din PNL n-au rezistat mult în ALDE și-au trecut și ei, tot DUPĂ ALEGERI, în gașca PPE! Din păcate sunt semne că eforturile instituțiilor de forță, pentru destructurarea PSD, dau rezultate, așa că Dragnea, un fost PD-ist, ce conduce azi PSD.
    Dacă PSD-iștii autentici nu se trezesc la timp, au mari șanse s-o apuce pe urmele PNȚ-CD. Păcat, mare păcat.
    P.S. Nu mă simnt misogin, dar nu pot să nu remarc faptul că, după epoca femeilor lui băsescu (Mungiu, Macovei, Boagiu, Mantale, Udrea, Koveși, Stanciu,etc.), asistăm la formarea, în preajma lui dragnea, scorpion ca șI băsescu, a unei noi grupări de femei super disciplinate (Shhaideh, Vasilescu, Firea, Băncilă). ”
    Ar mai fi de adăugat că evenimentele de azi au la origine TOT o greșeală a domnului Ion Iliescu, ca și în 2003, când s-a opus ca Adrian Năstase de demareze alegerile anticipate – „năsind” astfel epoca băsescu. La vremea când Ponta avea de readus țara pe linie de plutire, dar avea încă de luptat cu băsescu și apoi și cu Antonescu, PSD-ul era, practic, condus tot de dragnea care, cu ajutorul lui zgonea, îl sabota. Ponta a vrut să rezolve „pașnic” diferendul și și-a dat demisa din fruntea PSD, avansând propunerea ca interimatul să-l asigure Plunb. A intervenit Iliescu și a zis dragnea!
    Normal că, ulterior, dragnea a avut grijă să anuleze prevederea statutară privind includerea foștilor Președinți ai PSD în Comitetul Politic Executiv!

      • Normal ca veti tot mai multi. Caci inteligenta omenirii este constanta , numai numarul este in crestere!

    • Stimabile , Ponta este si el un fost traseist politic ( membru PNL ) , el l-a tradat pe Antonescu si USL-ul si nu a luptat NICIODATA cu Basescu si cu securistii ! Dimpotriva , a fost parte a sistemului securist si pe mana cu acestia ! Dovada : pactul de coabitare , numirea procurorilor , intalnirile din vie cu Kovesi , etc.
      Dumneata ai impresia ca te adresezi unor indivizi ca Zev ?

      https://www.antena3.ro/politica/ponta-liberal-mama-premierului-sustine-ca-seful-psd-a-fost-membru-pnl-205197.html

    • Aveți dreptate în privința femeilor. Băsescu şi-a făcut toate trburile murdare prin femei. Îmi amintesc de Mioara Mantale, care a avut inspirația de a se retrage la timp.

      În schimb, femeile din PSD au calități profesionale şi politice reale (las deoparte miss-iurile), şi apare întrebarea legitimă: de ce sunt obediente şi fac jocurile altora? Eu nu-s aşa de diplopmată ca dumneavoastră: auzi – disciplinate! Olguța Vasilescu, adevărat, are segmentul propriu de electorat – un fel de Vanghelie în fustă. Deocamdată nu a demonstrat nimic altceva.

      Femeile din PSD despre care vorbiți, în opinia mea, sunt mult peste Marine le Pen ca politicieni cu viziune, cunoaştere a aspectelor economice etc. … Mă tem că fix de mentalitate misogină ne lovim, mai ales din partea femeilor din România. Din păcate.

      Din loc în loc mai scot capul şi femei tari, dar lipsa de obediență, se pare, este o piedică importantă.

  12. Victor Ponta va trimite pentru adoua oara PSD in opozitie pentru a aduce la putere tradatorii de tara. Mi se pare un gest de tradare fata de romanii care au votati n proportie de peste 50% PSD+ALDE

    Cineva din partidul lui Ponta si Constantin spunea ca vor face guvern cu pnl si usr.
    Mare mizerie.

  13. Securistii lui Ceausescu au fost kk pe langa securistii astia de moda noua , fen : Ponta , Grindeanu , Oprea , Maior , Jianu , Sarbu , etc.

    http://jurnalul.ro/special-jurnalul/anchete/sfetnicii-cu-epoleti-ai-premierului-romaniei-745279.html

    P.S. D-le Nastase , observ ca dl. Ponta nu scapa niciun moment public, nicio declaratie , sa nu se foloseasca de imaginea dumneavoastra . Cred ca incearca sa induca oamenilor ideea ca il sprijiniti in demersurile sale .

    Si inca ceva , oare ca parerea au cei din CCR despre lovitura de stat din aceste zile ? Despre schimbarea SGG si semnarea actelor de numire a lui Ponta de catre in ministru …

  14. Lovitura de stat in desfasurare este sustinuta mediatic in forta de d-nii Bogdan Chiriac si Radu Tudor .

  15. Motanul Incaltat

    Retin ca domnul Isar ne spune ca programul PSD ar fi nesustenabil.
    La fel s-a spus si despre programul domnului Ponta. Iata ca Romania inregistreaza o crestere de 5,7%, in care, aportul industriei este mai mare decat cel al consumului. O spune INS, o afirma Eurostar.
    Domnul Isar, daca vrea sa convinga mai multe persoane (in afara votantilor PNL), ar fi trebuit sa vina cu un program alternativ. Sau, poate consideri ca fituica-platforma a domnului Ciolos, prezentata de doamna Alinutza ca un posibil program al PNL, este un document mai credibil ?
    S-ar putea, daca ne raportam la propozitii simple, cum ar fi:
    ,,Ana are mere”
    ,,Afara ploua”
    ,,Vara este cald”
    etc
    etc
    Poate cineva sa contrazica formularile de mai sus ? (Z)

    • Domnul Isar si-a revenit dupa accidentulpe care l-a provocat si pe care obedientii cu multe stelel-au musamalizat?

  16. Mi-e din ce in ce mai clar ce se intampla … Ponta si Grindeanu impreuna cu sereistii care-i ghidoneaza incearca o lovitura de stat incalcand astfel total Constitutia Romaniei. Si alaturi de ei cred ca se afla si Presedintele Romaniei, cel care a dat ordine unor sefi ai SRI sa puna in aplicare acest plan. Ponta este prea fricos si prea las sa faca ceva de capul lui .
    Este un plan complex si elaborat de mai mult timp la care participa institutii , presedintie , tradatori , acoperiti , media , etc.

    Daca prin miscarile de strada Coalitia PSD-ALDE n-a putut fi inlaturata de la guvernare pentru ca Johannis sa aiba guvernul lui , s-a incercat activarea acoperitilor si tradatorilor din PSD ( Ponta , Grindeanu , etc. )

    Lovitura de stat este sustinuta puternic si de # rezistenti , USR , PNL , Realitatea TV si de acoperitii din media ( aceeasi Radu Tudor , Bogdan Chiriac , Rares Bogdan , Hotnews , etc. )

    Cred ca miza gruparii de TRADATORI Ponta – Grindeanu nu este Guvernul !
    Intelegerea dintre acestia si Iohannis este ca Ponta & Grindeanu sa puna mana pe PSD iar Iohannis sa-si numeasca guvernul LUI ! Si apoi s-o scape pe Kovesi de la comisia de Ancheta .
    Aceastea sunt mizele !

    Meciul se joaca … Nu stiu care va fi reactia CCR si a UDMR . Deasemenea , gruparea de TRADATORI Ponta & Grindeanu & Iohannis nu stiu daca au luat in calcul urm. aspecte :

    1. Niciun parlamentar nu-si mai doreste sa se intoarca la vremurile de dinainte ( cu Ponta si Ciolos ) cand Cruduta Koivesi le inscena dosare penale si ii fugarea sa-i aresteze , de aceea cred ca vor incerca sa pastreze PSD-ul la guvernare .
    2. Niciun parlamentar nu-si doreste alegeri anticipate ! Si-au facut si ei calcule pe 4 ani , salarii babane , etc. Din acest motiv vor vota orice alt guvern al majoritatii parlamentare .
    3. Nici UDMR-ului nu-i prea convine sa-si vada liderii hartuiti de politia politica a lui Iohannis .

  17. MAI MULTE SĂBII ÎNTR-O SINGURĂ TEACĂ – O OPINIE DE PE MARGINEA PRĂPASTIEI

    Mă întreb ce oare îl mână pe Sorin Grindeanu în luptă?

    Nu am foarte multe imagini cu domnul Grindeanu… dar am una de început și una de ultimă oră. Cea de început, este extrem de umilă, cu ochii languroși înfipți adânc în ochii lui Dragnea, și cu câte o întoarcere, precum floarea –soarelui, către acesta, la fiecare cuvânt rostit. Cea de ultimă oră, este viguros arogantă, premierul dezvăluindu-ne, cu un amplu scrâșnet din dinți, că ăla de-l căuta dânsul din ochi când cu numirea a fost , de fapt, repetent în facultate. De ce se supără, totuși, Grindeanu că șeful lui de partid l-a reevaluat, când și dânsul a făcut exact la fel, parcurgând drumul de la „Liviu, ești cel mai bun!” la „Repetentul și dictatorul naibii” ?

    Unii se întreabă, mai cu fereală „dar domnul Tăriceanu, om serios, cum a intrat și el în jocul otrăvit al lui Dragnea?”… Asta dacă au memoria scurtă… cine are o memorie mai vioaie își dă seama că una dintre cauzele celor ce se întâmplă acum este și nemulțumirea miniștrilor de la ALDE în relația lor cu Grindeanu. Toți cei patru miniștri ALDE, s-au plâns în rapoartele lor de acest lucru… Potrivit reporterului ANTENA 3 aflat la sediul ALDE, luna trecută supărările erau acestea:

    „…Că premierul nu-i consultă când ia anumite decizii, că nu-şi trimite oamenii la comisiile parlamentare să urmărească traseul legilor şi că a trimis la Parlament proiecte normative fără o consultare prealabilă în Guvern. Miniștrii ALDE s-au plâns și de o comunicare nu foarte bună cu șeful de la Palatul Victoria. Acest lucru reiese din rapoartele scrise de patru miniştri ai ALDE în evaluarea cerută de Tăriceanu.”

    Este sau a fost Sorin Grindeanu un prim-ministru bun? Încerc să-mi aduc aminte ceva cât de cât memorabil rostit de acesta , până la faza cu repetentul Liviu și insignifiantul Darius. De obicei, când i se cerea o opinie , răspunsul lui era că nu-i treaba premierului… că ministrul de justiție știe… că ministrul de finanțe știe… că ministrul muncii știe…

    De ce să vrei să rămâi prim-ministru dacă doar ceilalți ȘTIU iar tu nu consideri că TREBUIE SĂ ȘTII?

    Iar dacă dânsul nu-și amintește exact la ce e bun Darius Vâlcov, poate să-l întrebe pe proaspătul lui coleg de guvernare, Victor, deoarece, din câte-mi amintesc, mult-blamatul Vâlcov a fost ministru al bugetului și apoi ministru de finanțe în cabinetul acestuia… Pe de altă parte, el este un fel de tata luʹ PROGRAMUL DE GUVERNARE, cel pe care domnul Sorin l-a considerat al naibii de bun când a fost desemnat de PSD și mai apoi acceptat, printr-un SMS laconic, de însuși Klaus… acum, dacă nu i-a plăcut programul, de ce s-a instalat la Palatul Victoria angajându-se să îl aplice? Avea el altă idee, alt program, altă fantezie?

    Interesant este cum a ajuns Darius Vâlcov ( un nenorocit de pedelist reformat, nu-i așa? asta zic unii comentatori pe NET) ministru al bugetului. Domnul Grindeanu, pesedist de douăzeci de ani, nu-și amintește… dar eu îmi amintesc. În august 2014 România era cât pe ce să fie izbită de cometă: știrea că Gherghina, „sperietoarea Finanţelor“, care făcea bugetul de 25 de ani , se pensionează, lăsând ca moștenire generațiilor viitoare celebrele cuvinte: „M-am ocupat destul, să se mai ocupe şi alţii“ , a generat niște crampe guvernamentale greu de suportat. Soluția a fost nenorocitul, trădătorul, traseistul, pedelistul mă-sii, Darius Vâlcov. Nu eu am găsit soluția asta, frământându-mă pe marginea patului de grija țării, ci Ponta Victor, premierul de atunci… așa cum Ponta Victor, premierul din 2012, l-a numit pe celălalt traseist, nemernicul, dictatorul Liviu șef al campaniei electorale pentru referendumul de demitere a lui Băsescu – grea sarcină, cu „cătușele lui Damocles” deasupra capului. Dar el s-a mișcat bine, cu toate că referendumul s-a pierdut „la masa verde” și atunci Ponta Victor l-a dorit tot pe dictatorul, nesătulul de putere, pedistul vopsit, ca șef de campanie și pentru candidatura lui la prezidențiale, pentru că: „…Sunt convins că Liviu Dragnea, ca şef de campanie, mă va ajuta şi ne va ajuta să câştigăm alegerile prezidenţiale după care, fiind preşedinte executiv, trebuie să asigure conducerea partidului până la Congres”. Iar când repetentul mustăcios a fost condamnat la o-ha! de către însăși Livia Stanciu, pentru o faptă care nu exista nici în dosar și nici în realitate, Victor Ponta a explicat că „…CExN consideră nedrept că Dragnea a fost singurul pedepsit de justiție pentru o decizie luată de toți membrii ”și că Liviu „continuă să rămână partenerul meu…”

    Liviu Dragnea a plecat din PD, nu din PDL, acum 17 ani, în 2000. Epoca Băsescu era pe atunci atom în Cosmos … mai erau patru ani până să se nască. Darius Vâlcov a părăsit PDL-ul în primăvara lui 2012 și s-a înscris în PSD . Nu am găsit nici un argument care să demonstreze că , într-un fel sau altul, a fost neloial PSD-ului.

    Despre Liviu Dragnea nu am nimic personal de spus… nu îmi este simpatic, nu îmi este antipatic. Cred că este ceea ce se numește„ un om de partid” – adică ceea ce eu n-aș putea în veci să fiu. Pentru asta pot să-l privesc cu o anumită curiozitate. Darius Vâlcov este însă interesant. Nu se știu multe despre el, și , de câte ori l-am auzit vorbind părea să-și cenzureze, cu o față jovială și un zâmbet abia schițat , orice tentativă de ieșire dintr-un semi-anonimat impus.

    Nu sunt ei dușmanii PSD-ului. Și nu sunt ei dușmanii României.A-i prezenta însă așa opiniei publice, e o întreprindere cel puțin riscantă.

    „Lipsa de încredere în politică” e o picătură de acid sulfuric pusă direct pe piele: din clipa contactului cu tegumentele, metamorfozarea micii pete roșiatice, fumegând ușor, în gaura hidoasă și sângerândă , care nu se mai poate trata decât prin proceduri îndelungate și dureroase , e doar o chestiune de timp…

  18. Superb ! RESPECT Liviu Plesoianu !

    ” Când încep brusc să te laude ăia care, până ieri, îți urau să dispari de pe planetă, înseamnă că ai ajuns rău, foarte rău… Când mai ai puțin și te apleci ca să le legi șireturile celor care vituperau recent împotriva ta, celor care savurau noapte de noapte vise umede cu tine evaporându-te din galaxie, înseamnă că TE-AI DEGRADAT GRAV ! Când te apuci să-ți cauți aliați în unii care te voiau dezintegrat, când de adepții democrației DIEZULUI te vrei reevaluat, înseamnă că_caracterul tău e iremediabil DEFORMAT ! ”

    Liviu Plesoianu

  19. Grupul Dragnea reinvie partidul-stat: Ordinul de partid este inaintea statului si a legii! Ministrii si-au parasit posturile de comanda in stat la ordine de partid!

    Este scandalos cum grupul politic autonomizat Dragnea, care a capturat polul de comanda din PSD – este limpede ca nu PSD este in cauza – incearca sa preia controlul asupra statului. Presedintele PSD sconteaza pe o falsa cutuma, ca functia (de partid) bate gradul (in stat). Dragnea reinvie partidul-stat, din regimul comunist, cand functia de partid trecea, intr-adevar, inaintea functiei de stat. Ghinionul lui Liviu Dragnea se numeste insa statul de drept. In statul de drept, exista o precadere a functiilor in stat, in care Primul Ministru este a patra persoana in ierarhia statului, dupa Presedintele Romaniei, Presedintele Senatului si Presedintele Camerei Deputatilor. Primul Ministru Sorin Grindeanu este si prim-ministrul lui Liviu Dragnea, lucru pe care acesta din urma ori nu-l pricepe ori il subapreciaza. Prin retragerea sprijinului politic pentru premierul Grindeanu si excludera lui din PSD nu inseamna ca actele si ordinele de partid devin automat acte si ordine de stat sau legi. Ordinele de partid ale lui Dragnea nu il pun in ilegalitate pe premierul Grindeanu. Dimpotriva, ilegal ar fi ca premierul sa-si paraseasca postul de comanda, fara ca sa-si fi dat demisia, care trebuie aprobata, sau sa fie demis de Parlament, prin motiune de cenzura. Ilegale sunt cazurile ministrilor care si-au dat demisiile in urma unui ordin de partid, fara ca acestea sa fie aprobate pe linie de stat si, mai ales, fara sa fie dezlegati de juramantul pe care l-au depus la numirea in functii. Acesti ministri se afla in postura parasirii comenzii, parasirii postului de comanda, si ei inca mai au timp sa se reintoarca la functii si juraminte, pana cand nu se implinesc cele trei zile dupa care intra sub incidenta legii. Cel mai contrariant fapt il reprezinta insa inactiunea, care pana la proba contrarie poate fi considerata si complicitara, a sefului statului, care ar fi trebuit imediat sa intervina, prin autoritatea functiei, pentru a nu permite ministrilor sa-si paraseasca posturile la ordine de partid. Criza politica nu se datoreaza PSD sau fanteziilor sefului de partid Liviu Dragnea, ci sefului statului, Klaus Iohannis, care nu se face ecoul statului de drept, nepermitand disolutia guvernului prin ordine de partid. Criza este fara indoiala artificiala, un indiciu posibil si pentru artificialitatea sistemului politic sau a unor pozitii in stat. De ce tace presedintele Klaus Iohannis? De ce numeste “criza” o artificialitate, o anormalitate la care s-a ajuns prin suprematia ordinelor de partid in raport cu legea si cu statul de drept? Toata lumea asteapta ca seful statului sa stinga imediat criza, chemandu-i pe ministri la ordine, pentru a se reintoarce la posturile de comanda, pana cand vor fi dezlegati de responsabilitati si juramant pe cale legala, nu prin ordine de partid.

  20. Complet de acord. Romania nu poate sa implementeze un proiect politic in aceasta atmosfera veninoasa interna. Ca sa nu mai spun ca unii ne iua in bascalie in exterior, vorbind de o alianta politica care vrea o motiune de cenzura pentru ca nu poate scapa altfel de propriul guvern. E ridicol, si adevarul e undeva la mijloc. E nevoie de dialog, in primul rind intre „cocoshi”, fara sa ia si publicul cu ei prizonier la discutii.

  21. Amalia, a scris:

    ,,Poate guvernul nu e performant. Mă gândesc că, de vreme ce C.E. a hotărât schimbarea, acesta are „cadre” pentru înlocuire, iar „cadrele” chiar VOR să fie miniștri, că mai trebuie să și vrea.”

    De cand ,,cadrele” partidului hotarasc in nume propriu ? 😉
    Doamna Amalia…dvs chiar vreti sa intelegeti, co logica dvs (de altfel, in genere, fara cusur), ,,logica” unui dictator descreierat, disperat si inversunat sa obtina puterea absoluta, eventual, sa-si ia revansa in raport cu Justitia ?
    Nu l-ati auzit pe domnul Dragnea ? ,,Cea mai mare parte a ministrilor isi vor relua activitatea, dupa desemnarea unui nou premier.” (sic!)
    Deci, despre ce vorbim ? S-a incropit pe genunchi o maculatura de doi bani destinata electoratului PSD (considerat in continuare ca este alcatuit de prosti cu danturile cariate si IQ-ul cat bobul de linte, dupa chipul si asemanarea alegatorului teleormanean), pentru a justifica demisiile la hurta, dupa care, aceeasi ministri, pe moment incompetenti, vor avea revelatia propriilor calitati inca nedescoperite, desigur, sub conducerea inteleapta a unei marionete autentice. (Z)
    Suntem in noaptea minti cea mai neagra, in ultimi 27 de ani, stimata colega.
    Asistam, de fapt, la o lovitura de stat, promovata de un partid politic, in scopul preluarii unei instituii fundamentale in stal (Guvernul Romaniei) pe persoana fizica. Nu s-a reusit cu doamna Shevil (datorita opozitiei Presedintelui), nu s-a reusit nici cu Grindeanu.
    Apropo, acea doamna, cica, munceste 24/24, 7/7. Unde sunt, totusi, banii europeni ?
    Yohannis at trebui sa fie inconstient sa cautioneze in continuarea jocul cu institutiile statului in interes personal.
    Daca motiunea de circ trece, ramane doar solutia alegerilor anticipate, altfel, Romania va deveni o tara repudiata si izolata, o tara semi-medievala, buna doar pentru a fi transformata in poligon militar de antrenament, depozit de deseuri si sursa de ,,carne de tun” pentru macro-aventurierii planetei.
    Sper, totusi, ca parlamentarii PSD sa analizeze bine variantele de viitor.

  22. Prin excluderea dlui Grindeanu din PSD – ca si a dlui Ponta – compozitia politica a guvernului se modifica, ceea ce face necesara o hotarare a parlamentului; eventuala cadere a motiunii de cenzura nu va fi suficienta pentru ca autointitulatul guvern sa capete un aer de legalitate.

  23. Negre zile acelea in care ajungi sa-l consideri, orin forta lucrurilor, pd dl Dragnea ca pe un personaj pozitiv.
    Un scenariu: in spatele dlui Ponta s-ar putea afla dl Erdogan (si dl Putin), cu scopul, pe termen scurt, de a vedea construita moscheea iar pe termen lung de a islamiza Romania.

    • La fel de negre ca si acelea cand vezi niste tradatori infecti din PSD ( Ponta & Grindeanu ) cum sunt aplaudati si incurajati de # rezistenti , de USR-isti , de PNL-isti , de Rares Bogdan , Radu Tudor , Bogdan Chirieac si alti jurnalisti sub acoperire sau de niste comentatori basisti care se exerseaza pe acest blog ( Zev , fragmentarium , serbanfl, … ) .

      Este o tradare sustinuta de tradatori ! Cei care tin la PSD nu pot sa tolereze astfel de tradari …

      • Istoria o scriu invingatorii, asa ca mai intai sa vedem cine invinge si apoi ni se va lua un val de pe ochi si vom vedea cu claritate numele infectilor. #resist este o lozinca ajungand in multe cazuri in extrema stanga. Unii dintre jurnalistii pomeniti trebuie sa fie acoperiti deoarece au chelie. In plus, dl Chirieac are o stare materiala de invidiat, care il face sa faca arta pentru arta. Pe onorabilii frgmentarium si serbanfl ii citeam inainte sa incepi tu a scrie aici si stiu ca ii nedreptatesti; foarte adevarat ca oamenii isi mai schimba atitudinile in timp dar, neplacut pentru unii propagandisti, nu e intotdeauna vina lor. Sigur ca da! Dar ce alte feluri de tradari pot sa tolereze cei care tin la PSD? Toate cele bune.

  24. Pare ca, pe langa varietatea muzicala denumita manea, a mai aparut una, de cantec politic, numita johannea.

    • @ onoratul prenume

      ti-am facut o scurta evaluare si peste 60% din ceea ce ai scris sunt prostii . Deci n-am cum sa te iau in serios .

  25. Trecerea motiunii de cenzura pare sa fie singura solutie cat de cat decenta si mai simpla de a iesi din aceasta poveste. Iar daca ma uit catre PNL, atunci caderea motiunii ar fi o adevarata nenorocire. Oricum, dupa aceasta istorie, ar fi bine ca dnii Dragnea si Tariceanu sa intre in planuri politice secunde.

  26. Din folclorul polonez:
    Taranul e pe camp, taranul e pe camp,ura, draguta mea, taranul e pe camp!
    El are o nevasta, ele are o nevasta, ura, draguta mea, el are o nevasta!
    Nevasta-i la Brucsel, nevasta-i la Brucsel, ura, draguta mea, nevasta-i la Brucsel!
    Dar Dragnea n-o mai lasa, dar Dragnea n-o mai lasa, ura, draguta mea, dar Dragnea n-o mai lasa!
    De aia trebuieste, de aia trebuieste, ura, draguta mea, de aia trebuieste,
    Partidul taranesc, partidul taranesc, ura, draguta mea, partidul taranesc!

  27. Luminita Arhire
    NU, EU NU AM ÎNTOTDEAUNA DREPTATE.
    De exemplu, m-am inselat amarnic in credinta mea perpetua ca dvs nu va puteti insela niciodata.
    Recunosc, am gresit.
    Totusi, urez succes PSD-ului in extrem de dificilul sau drum de iesire din evul mediu, catre reforma, modernitate si viitor. Cred ca a venit timpul sa privim mai departe de granitele judetului Teleorman, mai ales ca isisi locuitorii acelui areal incep sa ridice capul si sa-si puna intrebari pe care nu si le-au pus niciodata.
    Da, am avut un premier bun in 2004, poate cel mai bun in scurta istorie postdecembrista. Dar ceva i-a lipsit, domnului Nastase, in 2004, dar si in anii tulburi care au urmat: Un partid adaptat secolului 21, in care nu traseistii politici sa faca legea.

    • Nu cred ca partidul se va sparge. Ori se va reforma din interior, in urma unui Congres rapid, ori va impune acest lucru, mai tarziu, electoratul.
      Uneori, este buna si opozitia, cel putin ca perioada de penitentza.

    • Mai Zevzecs

      nu te apuca sa stichesti pe Teleroman ininate sa apuci sa iti declari npoua identitate etnica …
      Nu de lata dar aparca esti moldovean da?
      Asta ca sa nu mai zic ca in 2004 tu ai pus stampila pe ADA …. si nu creed ca din czuta ca iti tremura mana de la prea mult vin

  28. Amalia spune:
    Iunie 16, 2017 la 8:58 pm

    Ari retinut vreun alt nume de analist evaluator in asanumita comisie de evaluare a PSD, altul decat Darius Valcov ? Daca da, va rog sa ma luminati.
    Si mai e ceva…..orice analiza serioasa, se face (sau nu) si cu informarea, sau consultarea premierului Romaniei ? Mai ales ca rezulta din pseudoraport ca intreg guvernul a fost o catastrofa.
    Poate ca, in mod etapizat, in urma unei veritabile si serioase analize, verigile slabe ar fi fost eliminate din timp, dar acesta a fost, oare, obiectivul maculaturii incropite intr-o saptamana ? Ganditi-va…. eu m-am gandit, dar nu pot mai mult de atat. Poate ma ajuta colegii si colegele. (Z)

  29. În ce ţară din lume, nişte delegaţii străine, chiar având încheiate acorduri mai de dinainte, ar mai discuta cu un guvern aflat în situaţia aceasta ? Rămas fără sprijin politic, ca o curiozitate, chiar din partea propriului partid, şi fără majoritatea miniştrilor care au demisionat ! Poate doar dacă şi aceste vizite fac parte dintr-un plan de mare anvergură !
    P.S.
    Hai să fim serioşi cu deprecierea asta automată a leului ! Nici n-a început bine scandalul, ce putea să se încheie în mod normal în în câteva ore, că leul pică, pică..pică-n coor şi nu se mai ridică !
    În schimb se ridică toate preţurile la toate produsele şi la toate facturilre ! :mrgreen:
    Sunt nişte şacali financiari care profită de orice scandal politic pentru a deteriora artificial moneda naţională şi a aduce astfel profituri uriaşe unora !
    Mare lucru dacă în spatele unor scandaluri politice nu sunt chiar ei, în colaborare cu ceilalţi sforari, pentru a da astfel de tunuri bancare care le aduc profituri uriaşe, înclusiv din nişte parandărături primite pentru „umblarea” la cursul valutar !
    P.S.
    Sau poate ştiau şi ei ce o să se întâmple, făcând parte din acelaşi scenariu ?! :mrgreen:

  30. Luminta Arhire
    Imi doream cu ardoare ca Traian Basescu sa fie demis.
    Totusi, nu pot sa nu-mi amintesc evenimentele petrecute in anul 2012 la care am luat parte. Nu de alta, dar dosarul domnului Dragnea contine si fragmente de realitate de necontestat, chiar daca sentinta ICCJ ar putea fi considerata excesiva.
    Spun acestea in contextul in care unii il vad pe liderul actual al PSD ca neprihanit si o victima politica in fata Justitiei-Inchizitie, un angelic care ne spune suav ca nu stia nimic de SMS-uri, ca nu el s-a ocupat de asa ceva.
    Ma faceti sa spun ca am participat la sedintele de instruire a membrilor de partid desemnati in sectiile de votare pentru Referendum. Toti au avut obligatia sa transmita, in prealabil, numerele de telefon catre organizatiile din care faceau parte si sa posede telefoanele asupra lor, la acele sedinte, in vederea efectuarii unor testari ale sistemului centralizat de comunicare, gestionat DIRECT de domnul Dragnea. S-au transmis tuturor SMS-uri test si instructiuni ca in timpul votarii sa informeze in timp real, centrul, la numerele comunicate in prealabil, cu situatia cifrei de participare.
    Functie de situatie, se transmiteau de la centru comenzi catre activisti pentru a se deplasa la locatiile electorilor in scopul de a-i chema, sau ,,stimula”, la vot, aproape orice procedeu fiind permis.
    Desigur ca domnul Dragnea stia, din moment ce el a organizat totul. Evident ca si Victor Ponta era informat, in calitate de lider al PSD. (Z)
    M-ati fortat sa va spun aceste lucruri, nu de alta, dar nu cred ca unii sunt curati si albi ca laptele , iar altii securisti. Cine stie, poate ca, uneori, este exact viceversa, sau, unul si acelasi ins poate fi si inger si demon. (Z)
    Oricum, viata este complexa si nimeni nu ,,prinde” toate nuantele, doar citind presa, fie ea si de toate culorile, scriind romane si ascultand tele-analisti. Mai trebuie sa si traiasca, efectiv, in mijlocul evenimentelor,

    • „Datul din casă” este una dintre cele mai urâte „tradiții” , moștenire a ultimilor 27 de ani. „Datul din casă” umple ziarele, inundă FACEBOOK-ul pământului, și face grosul șoșotelii de prin cafenele…N-am văzut unde este ilegalitatea – eu am primit SMS de la PNL, de la o persoană foarte apropiată lui Crin Antonescu, nu de la PSD. Nu mi s-a părut nimic neobișnuit, la toate alegerile s-au transmis SMS-uri – nu m-a interesat de unde aveau numărul de telefon… putea fi din agenda telefonică a oricui. Dar ceea ce spuneți @Zev – fără ca eu să vă rog să o faceți- este interesant : adică dumneavoastră ați participat la ceva ce considerați și atunci, și acum, că ar fi fost ILEGAL? Și e vinovat Liviu Dragnea pentru asta? De n-ați denunțat infracțiunea? Ați fi fost un martor al acuzării credibil… Ați participat la ceea ce vă închipuiți că a fost o acțiune „securistică” și faceți destăinuiri aici, pe blog…poate ar fi luat „cu executare” Dragnea dacă mai mulți băieți buni, ca dumneavoastră, v-ați fi autodenunțat… și nu mai aveam despre ce să discutăm acum… Ah, câtă tristețe… ăla știa că este cu cătușele deasupra capului și totuși a condus campania ultimei iluzii… pentru ca acum tot felul de participanți să-i spună ce penal este, în timp ce alții, poate participanți și ei, îl ironizează, cu momâi în zeghe, că i-ar fi frică, traseistului repetent, de închisoare. Suntem oameni de caracter … de aceea , merităm, cred, tot ce ni se întâmplă

    • Ba si ce este ilegal in ce scrii tu ?
      In faptu ca se trimteau SMS uri : au mai venit 13″ sau ca un vecin te „calca” zicandu-ti sa te duci la vot? Ca nu e sigur cine dadea berea la final (poate este necesar sa explic. PSD fiind un partid mare cu multi membri este prezent „peste tot” . Asa ca omul de la baza , care isi cunoaste vecinii bine – ca sunt vecini de 20-40 de ani si au impartit multe impreuna [de aici ca unii se cunosc un pic prea bine] – stie el pe la cine sa treaca intr-o mica vizita . Asa ca nu se stie cine da berea sau alt produs lichid …. in gnl ala mai avut sau ala care este „la rand”. Adica fata de ce vrea sa insinuezi „aproape orice procedeu fiind permis” , procedeul fiind de obicei relatia de amicitie si buna vecinatate .. pe unu este luat cu „hai nenea Mitica”, vecinei „sarut mana” si cu amicul din adolescenta se poate ajunge la folosirea unor expresii desucheate reciproc impartasite [precum au impartit la 17 -18 ani si „favorurile” Lilianei de la 67 … ])

  31. Istoria tradarii la romani . Astazi , familia Ponta – Sarbu :

    Ioana Lupea : Stiati ca Ilie Sarbu negocia formarea unui guver PSD-PDL de doi ani, potrivit propriei declaratii, cu Traian Basescu ?

    Mircea Geoana : L-am intrebat si noi. A spus un alt lucru, ca acum doi ani, la motiunea de cenzura impotriva guvernului Tariceanu, a existat o negociere cu PDL pentru formarea unei majoritati. N-a functionat atunci pentru ca n-a trecut motiunea. 🙂

    http://m.hotnews.ro/stire/5359464

    SRS: „Ponta, agent acoperit al SIE. Ilie Sârbu făcea biografii false pentru spioni” –

    See more at: https://www.realitatea.net/ro-ca-stanescu-dezvaluiri-despre-acoperi-ii-din-politica-ce-ar-trebui-sa-se-intample-cu-arhiva-sipa_2065355.html#sthash.sZklVMjG.dpuf

  32. VICTORAȘ, CÂND BINOMUL ȚI-A ORDONAT:

    L-ai trântit pe Geoană la alegerile din 2009 și te-ai cocoțat în fruntea PSD-ului
    Ai acceptat TO DO LIST-ul lui Barroso
    Ai numit-o pe Kovesi în fruntea DNA
    Ai semnat pactul de coabitare cu Băsescu
    L-ai trântit pe Crin Antonescu
    L-ai numit pe Mihai Răzvan Ungureanu la SIE
    Ți-ai dat demisia pe feisbuc din fruntea PSD-ului
    Ai trântit Guvernul PSD-ului, dându-ți demisia
    Ai sprijinit Partidul România Unită împotriva PSD-ului
    Ai organizat un puci împotriva României!
    Nu uita, mai devreme sau mai târziu, trădarea se plătește!

    #securistii #acoperitii #tradatorii

  33. Cumva Klaus a plecat în vacanța lui săptămânală fără să rezolve problema celor două demisii de miniștri înaintate de Sorin Grindeanu, împreună cu propunerea de numire a lui Augustin Jianu ca vicepremier? Și, mai mult decât atât, Klaus ar fi zis că așteaptă să se încheie cât mai repede criza, că numai așa ceva nu ne trebuia acum? Adică „revoluția” se amână până luni sau până miercuri? Că eu așa am auzit…

    Păi, ne așteptam la altceva? Sigur, Klaus ar putea să aibă coada împletită vârtos cu cea a lui Grindeanu, pe sub masă… din acestă pricină, tocmai s-a redeschis , spre imensul meu dezgust, discuția despre cât de deștepți sunt ardelenii și bănățenii și cât de proști suntem noi, ceilalți… în consecință, nu ne ajungea făptura mută de la Sibiu, ne trebuia și -un ”tot Banatu-i fruncea ” , de la Timișoara, care să ridice din umeri la orice întrebare. Numai că, față de zilele trecute , ceva s-a schimbat , totuși… bănățeanul nostru harnic, care până mai ieri utiliza răspunsul standard „nu-i treaba mea” , vine acum la pachet cu un prieten mai vechi de-al lui Klaus Werner… respectiv cu domnul Ponta Victor. Așa că recenta ecuație îl cam pune pe gânduri pe președintele nostru, lucru deosebit de dificil pentru el, deoarece i se întâmplă rar și îl secătuiește din punct de vedere psihic pe o perioadă nedeterminată.

    Celor care îmi vor aduce aminte că până acum vreo doi ani Victor Ponta mi se părea chiar deosebit de frecventabil, le răspund că am memorie bună și știu exact ce am scris. Numai că eu nu am parti-pris-uri , nici nu mă agăț de vreo efigie și nici nu scriu visceral . Ce știam eu, ce știam noi, până de curând , despre domnul ăsta? Fața „văzută” a lunii…Sau, mai bine spus, ce știa PSD-ul despre el? A răspuns Victor Ponta satisfăcător la măcar o singură acuzație care i s-a adus în spațiul public, în ultima perioadă? Dacă nu ar fi fost „defecțiunea” Sebi Ghiță, personalitatea dublă a fostului premier ar fi rămas o poveste. Iată că nu mai este o poveste. În presă au explodat nu doar o lungă serie de inadvertențe din discursul lui Victor Ponta, ci și o salbă de minciuni de-a dreptul, pe care nu are nici cum să le cotracareze, nici cum să le justifice; dar, asemenea lui Băsescu Traian, și el mizează pe memoria scurtă a publicului… și pe inerția enormă… Și, mai ales , pe impresia de forță și hotărâre… căci, în acest fel , și Băsescu ne-a servit cele mai abracadabrante povești… tot timpul sigur de sine, drept în fața furtunii… jalnic.

    Iar Grindeanu? „Îmi dau demisia în secunda doi ! dacă-și dă Dragnea demisia”… dar ce te faci Sorine, dacă ăla și-o dă? Te-ai gândit la asta? Noi am mai văzut demisii date pe Facebook și Congrese făcute rapid. Dar tu? Te vei ține de cuvânt? Vei demisiona ? Că dacă nu, ajungi la înțelepciunea unui fost președinte care demisiona în cinci minute și a mai stat șapte ani și ceva după alea cinci minute… numai că, Sorine, nu încerca, la tine nu se poate rezolva așa, căci tu ești NUMIT nu ALES…

    Pe pagina de Facebook a lui Grindeanu scrie, pe un fond negru ca o pauză în raționament „# demisiaDragnea”. La Timișoara, premierul sau ce-o mai fi el acum , a lăcrimat, printre susținători…A lăsat un băiat bun, fost premier, priceput la toate, care să se ocupe de „trebile țării” , până termină el cu smiorcăiala , în orașul natal. Și filmul ăsta l-am mai văzut, nu? Numai că smiorcăiala era la Istambul, cu genunchiul traumatizat, iar surogatul de premier era general cu patru stele și s-a ocupat atât de bine de „interesul național” că ne-am trezit cu MRU șef de trib la SIE!

  34. Grindeanu(Catavencu) cica face baie de multime la Timisoara si are ochii plini de lacrimi: “Iertati-ma, fratilor, daca sunt miscat, daca emotiunea ma apuca asa de tare… suindu-ma la aceasta tribuna… pentru a va spune si eu… (plansul il ineaca mai tare.)… Ca orice roman, ca orice fiu al tarii sale… in aceste momente solemne… (de abia se mai stapaneste) ma gandesc… la tarisoara mea… (plansul l-a biruit de tot) la Romania… (plange)… la fericirea ei!… la progresul ei!… la viitorul ei! (plans cu hohot. Aplauze zguduitoare)” Stimabile(Dragnea), nu stiu pentru ce d-ta ma prigonesti de la o vreme… Ce ai cu mine? Suntem in fata Alegatorilor, stimabile: or, nu incape pica; sa luptam… De ce te revolti contra adevarului? in contra dreptului?… Oneste bibere, onorabile!… (aprobari din partea grupului).Ce vreau? ce vreau? stii bine ce vreau. Vreau ce mi se cuvine dupa o lupta de atata vreme; vreau ceea ce merit in orasul asta de gogomani, unde sunt cel d-intai… intre fruntasii politici… Vreau…

  35. Un comentariu la obiect preluat de pe internet :

    ” Dacă Dragnea este un DICTATOR si de un an și jumătate se poartă MIZERABIL cu tine, cu voi trebuia să-ți rezolvi problemele înainte de alegeri si nu trebuia să accepți postul de maimuțoi ( prim ministru) când Dragnea ți la oferit ! Un adevărat bărbat așa proceda. Nu vii acum să ne spui ca Dragnea te persecute ! Te pupai cu el în Bot acum șase luni când îți trăgeai mucii vorbind si făceai grimase precum Coldea. Ce ma interesează pe mine ce-ți face tie Dragnea?!? De aceea v-am VOTAT, să vină Ponta să-i fure galetusa si lopatelele lui Dragnea si sa vă jucați voi în nisip? Va bateți joc de noi și de țară, numai niște lași si niste frustrați dau astfel de ” lovituri”. RUȘINE, RUSINE, RUȘINE! Doi derbedei securiști! Dracu va mai votează! Ți-a dat mama ta scaunul de prim-ministru? De aceea ai acceptat postul de prim-ministru, ca să-l dai jos pe Dragnea, s-au să-ți slujești poporul Român si tara?

    Părerea mea este că sunt doi frustrați, doi impotenti politic care l-au pupat pe Dragnea în fund si după un timp și-au dat seama că, Dragnea a mîncat fasole .

    De acord, când au alegeri să nu-l voteze, să-l voteze pe alt PENAL PSD, pe Lasul de Ponta care și-a dat DEMISIA pe fb. Si de la președinția PSD și din fruntea guvernului în timp ce făcea KAKA pe el după tristele evenimente de la COLECTIV. Poate așa mai trage si el o băută cu Codruta în vie !

    Doamne ce mândru pășea mucosului Grindeanu ( spun asta pt. Ca de câte ori vorbea, își trăgea mucii) când îl bătea dictatorul PENAL Dragnea pe cur ! Atunci era bun si programul de guvernare, pescuia împreună cu PENALUL si se mai ducea să tragă si el la măsea cu derbedeii însoțiți de pițipoance. Un ARIVIST! Știați că Grindeanu este ruda cu PENALUL PONTA ? Căutați si veți găsi de să vă stea mintea în loc!

    Nu suport trădarea, trădătorii si mincinoșii ! Iar ei asta sunt. Eu stiu ca atunci când cineva îmi face rău trebuie să iau atitudine. El de ce a stat nepăsător să se uite un an și jumătate la PENALUL Dragnea cum terorizează partidul și nu au luat atitudine? Sunt Arivist s-au masochisti!

  36. Am trait sa citesc si asta…..ca esti musai basist, daca nu esti de acord cu capriciile domnului Dragnea, sau cu metodele practicate de acest individ, impreuna cu pretorienii domniei sale, recte, santajul, abuzul si mita pe fatza cu functii pentru premieri indezirabili, chiar cu riscul destabilizarii institutiilor statului, sau, prin ricoseu, chiar incendierii Romaniei.
    Vedem exclusi din PSD prin proceduri sumare de executie, vedem santaj pe fatza practicat asupra parlamentarilor PSD de catre clica ,,altaintrebare”.
    Constat ca pana si echilibratul si intelectualul Fragmentarium a devenit basist si, probabil, securist. (sic!)
    Dupa Guvern, se incearca atasarea la centura PSD , pe persoana fizica, si a Parlamentului, ambele institutii fiind considerate, in mod natural, de gashca dragniana, drept simple departamente de partid. Daca ar putea, ar aresta statul, in intregime.
    O lume intreaga priveste siderata cum se da in stamba un partid politic autist, condus despotic de un tiran certat cu legea, cu principiile democratice si ostil valorilor in numele carora pretindem ca am aderat la UE si NATO. Ne miram ca social democratia este considerata o mostenire lasata de comunism ? O dovedeste, in Romania, prin mentalitatea de casta mafiota, prin metodele specifice unui stat totalitar in care partidul este in tot si toate iar functionarii statului sunt simpli executanti manevrati ca la teatrul de papusi de ,,eminentze cenusii” cu tenta rosiatica.
    Ura si intunecimea mintii tinde sa cuprinda pana si grupul nostru restrans format din oameni prezumat de buna credinta, care sunt/suntem aici pentru a veghea ca normalitatea sa nu se stinga de tot. Din pacate, avem cativa ,,amici” care sufla din rasputeri ca aceasta flacaruie sa se stinga definitiv.
    Suflati, prieteni, dar va dau un sfat (daca mi se permite): Sa nu regretati mai tarziu. Nu s-a descoperit reversibilitatea timpului.
    PNL si Ludovic Orban stau la cotitura. Nici macar nu trebuie sa faca ceva: Doar sa astepte. (Z)

  37. Foarte multa patima în unele comentarii. Ba unul, ba altul, au dat „lovitură de stat”! Cu exprimarea ieșeanului ZeV (” dictator descreierat”) nu pot fi de acord. Lucrurile ” e complexe”! Totuși, cred ca supărarea lui Dragnea este justificata. Nu poți sa îți lasi un coleg de partid (indiferent cine e el) în ghearele „justiției” române, după ce Curtea Constituțională a decis în favoarea lui.
    În sfârșit, sa ii mulțumim lui Ponta ca s-a pus lângă Grindeanu. Am scăpat de invazia corporatistilor în Piața Victoriei. Chiar plătit fiind, sa faci miting pro-Ponta, e cam nașpa!!!!

  38. Apar p.d.v. interesante, dacă nu cumva chiar interesate, privind această situaţie pe nicăieri întâlnită, exceptând mitologia, când tatăl îşi devorează fiul , mai simplă decât pare la prima vedere, adică deosebit de complicată ! 😉
    A încerca să reduci totul la lupta dintre nişte structuri de putere paralele din interiorul statului român, fără a aduce deloc în discuţie „agenturile străine”, ba chiar state străine şi pe principalii lor reprezentanţi la cel mai înalt nivel din România ( m-am gândit la nişte preşedinţi şi la nişte ambasadori ), mi se pare prea simplist !
    Avem noi, fără doar şi poate, „iscusinţa” şi nesăbuinţa de a ne complica singuri situaţiile, cum n-ar reuşi nici străinii să ni le facă, , dar „ajutaţi” de ei, ajungem la nişte performanţe de care se miră toţi : cît de proşti, de nepăsători sau răuvoitori putem fi cu , şi pentru, ce se întâmplă în această Ţară şi cu acest popor, care-n 27 de ani a ajuns la un statut de colonie, dar nici măcar una standard, în care cheltuielile de existenţă a ei sunt suportate de către cei care au pus stăpânire pe ea. :mrgreen:
    Ca la noi la nimeni ( când e vorba de colonii), noi centrăm ( dăm gratis, sau vindem totul pe nimic şi din ce-a mai rămas nu-i lăsăm pe români nici să moară, dar nici să trăiască, omeneşte), noi dăm cu capul ( de pereţi !) când vedem în ce hal am ajuns !
    Văd că unii juisează aflând ce iese din capul plin de aburi etilici a inamicului public nr. 1 al României,
    privind şi acest scandal politic, atât de neaşteptat, deoarece s-a înfiripat mai repede decât s-ar fi aşteptat chiar şi cei care l-au provocat ! 😉
    Exact cum fac unii când văd cît de sus îşi ridică profesionistele politice fustele-n cap şi-şi pun la lucru toată „priceperea”pentru a le face pe plac clienţilor. Mai ales celor străini !
    Neştiind că iau ţeapă, deoarece ăştia nu le plătesc lor, ci codoaşei, patroanei de bordel politic !
    Aşa şi cu caricatura asta, era să-i zic din greşeală, umană, care-şi bate joc la ordin străin de Ţara asta ajunsă o epavă ! :mrgreen:
    După chipul şi asemănarea lui, dar mai ales după cei 27 de ani după, şi vreo 10 înainte de „revoluţie”, când a avut de luat decizii din ce în ce mai importante în mersul ei istoric, culminând cu cei zece ani de funcţie supremă, în care şi-a dovedit din plin ura bolnavă de străin al neamului şi de slugă a străinilor ! Încă nedoveditul infractor în vreunul din cele câteva dosare pe care le are şi cele câteva zeci care i s-ar putea face, conduce pe faţă ostilităţile de demolare a statului de drept prin artificii deloc constituţionale, care calcă din nou în picioare votul democratic !
    Chiar nu-l poate opri nimeni pe acest pericol public intrat în putrefacţie moral-politică ?! :mrgreen:

  39. Disperare imensă – coafeza confidentă a femeiei refuzate a ajuns deja să depășească 10 postări pe această provocare!

  40. Luminita Arhire
    Si judecatorii CCR sunt NUMITI.
    Asta nu-i face mai putin legitimi in deciziile lor si nici nu sunt subordonati partidelor care i-au propus, via Parlamentul Romaniei, sau Presedintelui.
    Incepeti, stimata doamna, sa va cam jucati cu institutiile, confundandu-le cu simple cuvinte numai bune de asezat armonios in fraze.
    V-am mai spus, pierdeti de multe ori din vedere esentialul si sistematizarea axiological a lucururilor, navigand prin meandrele literaturii, panand criteriul estetic pe primul plan.
    Va sugerez sa recititi comentariul de mai sus al colegului Fragmentarium. Este acolo o adevarata lectie de politologie moderna, capitol la care, doar daca vreti, puteti sa treceti examentul. Nu va lipseste potentialul.

  41. Dumnezeu ne-a umplut traista da noi ce facem?

    ToaNta tara este mesmerizata de sucarul Dragnea-Grindeanu. Ma rog ar fi de ce .
    Insa stirile cu adevarat importante trec pe langa noi, ei ( Dragnea-Grindeanu & restu gastii politice, analisti , presar , aia care ne invata sa bine-gandim samd) .
    Ia sa ca dau niste linkuri :


    Conducta care ne scapă de gazul rusesc are autorizație de construire
    http://www.cotidianul.ro/conducta-care-ne-scapa-de-gazul-rusesc-are-autorizatie-de-construire-297080/
    Daca cititi mai atenti ne scapa de gazul romanesc!

    Gazele din Marea Neagră pleacă spre vestul Europei Start pentru gazoductul țărmul Mării Negre – Podișor
    Compania de transport a gazelor naturale Transgaz se apucă de conducta Ţărmul Mării Negre – Podişor, prin care gazele pe care OMV Petrom şi ExxonMobil le vor extrage din Marea Neagră vor intra în reţeaua continentală de transport BRUA şi, mai departe, către Ungaria, Austria şi Vestul Europei.[……………]

    De la Podişor, gazele din Marea Neagră intră în gazoductul BRUA, care are şi joncţiune cu Bulgaria şi Marea Caspică. Reţeaua de conducte care va transporta gazele din Marea Neagră şi cele care vor veni din Azerbaidjan va avea 530 de kilometri şi va costa 550 de milioane de euro. Pentru că este un proiect strategic pentru Europa, care este menit a scădea dependenţa Vestului de gazele ruseşti, UE ne dă şi o parte din bani pentru a-l realiza. 180 de milioane de euro, fonduri nerambursabile, au fost deja aprobate de Bruxelles pentru Transgaz. Restul de 370 de milioane de euro cad în sarcina companiei româneşti.
    4 miliarde de metri cubi de gaze vor trece anual prin conductă
    Atât BRUA, cât şi Tuzla – Podişor fac parte din strategia de dezvoltare a Transgaz 2015-2023 pentru construcţia de gazoducte care să lege România de Vest. Scopul principal al acestora este de a transporta gazul din Marea Neagră, ce va fi extras de ExxonMobil şi Petrom, către Ungaria, apoi, mai departe, către Vestul Europei. Ca scop secundar, Transgaz urmăreşte să lege sistemele de transport gaze dintre Bulgaria şi Ungaria, pe teritoriul României, urmărind inclusiv să asigure o cale alternativă pentru eventualele importuri ale României.

    http://www.cotidianul.ro/start-pentru-gazoductul-tarmul-marii-negre-podisor-296833/

    Americanii vor scoate gaze din Marea Neagră în 2019
    Odată începută extracţia gazelor, România va deveni şi exportator, pentru că va avea un disponibil mai mare decât necesarul intern.

    http://www.cotidianul.ro/americanii-vor-scoate-gaze-din-marea-neagra-in-2019-298852/

    Suntem mai importanți decât am putea crede Gazele românești din Marea Neagră, armă geopolitică în regiune
    Din 2019, potrivit prevederilor europene, România trebuie să ofere acces nediscriminatoriu oricărui agent economic care doreşte să transporte gaze prin cel puţin una dintre conductele de tranzit din Dobrogea Isaccea – Negru Vodă. Ţara noastră a avut deschis şi un infringement, acum doi ani, pe acest motiv, însă a fost suspendat temporar, România oferind explicaţii pertinente la Bruxelles. Mai precis, am argumentat că nu puteam face acest lucru, întrucât ne aflam sub un contract pentru pe termen lung cu Gazprom pentru rezervare de capacitate, care, încălcat, ar fi dus la plata unor daune interese uriaşe. Bruxelles-ul a înţeles punctul nostru de vedere, însă doar temporar, în 2019 fiind obligaţi să deschidem accesul pe conductă sau infringementul se reactivează. Or, cheia deschiderii accesului pentru orice actor economic pe Isaccea – Negru Vodă o reprezintă posibilitatea americanilor să exporte gaze în Ucraina şi în Bulgaria pe o ţeavă de capacitate mare. Cele trei conducte de tranzit din Dobrogea au o capacitate de 5 miliarde metri cubi, respectiv 10 miliarde. Spre comparaţie, evacuarea prin BRUA spre Ungaria are o capacitate actuală de doar 1,5 miliarde de metri cubi, care urmează a fi extinsă către 4 miliarde de metri cubi. Practic, la acel moment, cantităţi uriaşe de gaze din Marea Neagră ar putea fi împinse către Ucraina, care ar urma să se bazeze pe americani pentru gaz, în dauna ruşilor. „
    Proiectul Marea Neagră are o importanţă geostrategică pentru România, dar şi pentru America. Gazele pot ajunge nu numai în Vestul Europei, dar şi în Ucraina şi în Sudul Europei, lucru nu foarte pe placul ruşilor“, spun surse oficiale apropiate situaţiei.
    http://www.cotidianul.ro/gazele-romanesti-din-marea-neagra-arma-geopolitica-in-regiune-301404/

    In timpu asta ni se tooot canta de diversi „experti” ca cum o sa fim noi hub energetic si ca cum o sa ne aprovizonam cu gaz din Bulgaria … si ce bine o sa ne fie ….

    Europenii se bazează pe România ca sursă alternativă de aprovizionare
    De ce ne presează UE să exportăm gaze
    http://www.cotidianul.ro/de-ce-ne-preseaza-ue-sa-exportam-gaze-301947/

    Ca suntem mai vite decat vita din grajd, d’aia!

    „Chinurile“ unei mari companii de stat: preț impus și nu are unde să vândă
    Romgaz stochează masiv gaze
    http://www.cotidianul.ro/romgaz-stocheaza-masiv-gaze-302443/

    Stiti de ce nu are unde sa mai vanda gaze? Fiindca noi am lichidat productia de ingrasaminte chimice si detergenti- d’aia!!!

    Firmele din România care au fost abilitate să importe îngrăşăminte
    Printre cele 596 de firme care pot importa îngrăşăminte se numără şi Azomureş, Combinatul de Îngrăşăminte Chimice din Năvodari, Borealis, Ameropa, etc.

    https://www.agro-tv.ro/firme-au-fost-abilitate-sa-importe-ingrasaminte/
    Azomures si Combinatul de Îngrăşăminte Chimice din Năvodari ar fi trebuit sa produca ..

    România a importat îngrăşăminte chimice de 100 mil. € anul trecut. O tonă din cinci vine de la austrieci
    România a avut anul trecut nevoie de importuri de îngrăşăminte chimice în valoare de aproape 100 de milioane de euro, după cum arată datele preliminare furnizate de Institutul Naţional de Statistică, cele mai importante cinci surse de import fiind Austria, Bulgaria, Ungaria, Ucraina şi Egiptul.

    Datele de la Statistică arată că peste 20% din importuri au avut ca sursă Austria, în conturile combinatelor chimice de aici fiind efectuate plăţi de 19 mil. euro.
    Sursa: http://www.zf.ro/companii/energie/romania-a-importat-ingrasaminte-chimice-de-100-mil-anul-trecut-o-tona-din-cinci-vine-de-la-austrieci-14792865
    D’aia BRUA ca sa aibe austriectii gaze romanesti ca sa poata produce ingrasamintele pe care sa nu la vanda noua!

    Binenteles eu sunt un dobitoc, un prostit de national-ceausim, un national-comunist tampit , redus mintal samd.
    Dar nu sunt singurul …
    „Marea slăbiciune a României este că are prea mult petrol, prea mult gaz natural. Este tendința naturală a României să se concentreze în exportul acestor lucruri, folosindu-le. (…) În unele moduri, energia, mineralele au ajutat România și în alte moduri au ținut-o captivă. Sunteți acum în circumstanțele în care trebuie să vă mențineți operațiunile cu mineralele, dar este absolut necesar să le suplimentați cu alte lucruri. T” Gicu Friedman zis „CIA privatizata” ( https://www.realitatea.net/george-friedman-seful-stratfor_1925998.html#sthash.sYIIAuyv.dpuf )

    • TOTI,
      in ultimul timp, au fost postate mai multe atacuri la persoana. Va reamintesc disclaimerul. Fara suparare, din acest moment, voi reincepe cenzurararea acelor postari ce contin atacuri la persoana.

  42. @ Zev

    Prietene , faptul ca esti BASIST ne-ai SPUS-o chiar tu de nenumarate ori . Tu ne-ai spus si ca l-ai votat pe Basescu de fiecare data cand ai avut ocazia ( la alegeri si la cele 2 referendumuri ) .
    Pana si saptamanile trecute ne spuneai ca d.p,t.d.v. Basecsu este cel mai valoros om politic din Romania .

    Ceea ce nu ne-ai spus tu dar am DEDUS noi ( din scrierile tale ) sunt urmatoarele :

    ca esti de loc din Iasi , ca ai fost cad(av)ru militar pe la nu stiu ce unitate militara ( deci probabil ca-ti place si bautura ! ) , cu functie de sef rastel de arme , sef drapel si sef popota si apoi ai iesit la pensie ( probabil pe la 48-50 de ani !?)

    Dupa aceea te-ai varat in politica ( bineinteles ca in PDL ) si cand ai vazut ca se ingroasa gluma te-ai sucit la 180* si ai trecut la PSD .

    In baza activitatii ” politice ” pe care ai desfasurat-o ( probabil ca ai lipit afise in campanie fiindca nu mi se pare ca esti genul de om care indoaie cuie cu mintea 🙂 ) te-au angajat in Primaria Iasi unde freci menta cu gratie si postezi pe diverse bloguri STRICT in timpul orelor de serviciu !

    Fiind angajatul lui Mihai Chirica , normal ca chiricaiesti si tu in favoarea lui .
    Tinand cont de pregatirea ta militara , probabil ca in vremea primarului Nichita , tu erai ala care asculta cu paharul prin pereti cum scartaie patul si o urmarea pe amanta lui pe la diverse hogeacuri .

  43. Radu Humor

    In fine, cineva intelege cine se afla la originea tuturor imbirligaturilor din societatea si politica romaneasca. 😉
    Eu va spun mereu: Nu puneti botul la diversiunile lui Basescu si nu luati in serios directiile catre care incearca sa ne dirijeze atentia.
    Eu as privi, mult mai atent, ce se afla in spatele zambetului perfid al mustaciosului cocotat, vremelnic, la conducerea social democratiei romanesti. Veti vedea un cal troian in toata nuditatea sa. (Z)

  44. Domnule Nastase, pe cine credeti mai degraba: pe dl Vanghelie afirmand ca exista o rudenie intre dna Ponta si dl Grindeanu sau pe dl Ponta afirmand ca dl Vanghelie este un bufon?

Dă-i un răspuns lui Adrian B.Anulează răspunsul