Fractura din Raportul lui Tudorel Toader

Există o fractură evidentă in raportul prezentat, aseară, de ministrul justitiei, Tudorel Toader. Prima parte este o analiză juridică. Este adevărat, nu a functionalitătii , a managementului celor două parchete, ci a jurispridentei CCR, in special a ultimei sale decizii. Concluzia juridică a Raportului a fost aceea că decizia a fost corectă! Veti spune că nu acesta era rolul evaluării. Si voi aveti dreptate. Oricum, m-am bucurat că am avut un anumit rol in jurisprudenta CCR. Ambele decizii invocate de ministrul justitiei au fost generate sau au avut legătură cu mine. Nu intru in amănunte acum.

Concluzia CCR din 2008  a fost aceea că Monica Macovei „si-a făcut treaba” in justitie, modificând abuziv o lege, ca să-i bage la puscărie pe adversarii lui Băsescu iar cea din 2009 a arătat că Băsescu a preluat abuziv dosarul meu de la DNA pentru a da aviz de incepere a urmăririi penale, in conditiile in care acesta trebuia să ajungă la Camera Deputatilor. Sigur, anii din urmă au fost mai grei pentru el si, concentrat fiind pe alte probleme din justitie, nu-si mai aduce aminte ce a citit in dosarul meu. Ca să nu mai repet de atâtea ori, fac pariu cu el – o sticlă de Lagavulin contra unei sticle de Chivas – că in dosar nu există, spre exemplu, niciun denunt din partea Irinei Jianu. Dar nu asta e problema acum.

Spuneam că există o fractură in Raport. Prima parte este riguroasă juridic, de fapt o analiză descriere de jurisprudentă si de coerentă constitutională. A doua parte insă este o concluzie politică, o concluzie de oportunitate. Dacă veti revedea emisiunea mea de la Antene 3, cu Mihai Gâdea, de acum 10 zile, veti observa că am anticipat cu exactitate acest deznodământ. Am arătat rolul presiunii externe, rolul MCV, rolul intâlnirilor de la Bruxelles, rolul ambasadorului american, rolul protestelor din piată asupra deciziei ministrului.

In timpul asta, PSD si guvernul i-au dat „mână liberă” lui Tudorel Toader, lăsându-l de fapt singur să se bată cu toate aceste forte. Cu alte cuvinte, au ales „pilotul” dar nu i-au dat „un plan de zbor”. Iar acum unii lideri par supărati că „pilotul” nu s-a transformat in kamikaze.

Este clar, după părerea mea, că după externalizarea justitiei din guvern (acceptarea unui ministru tehnocrat care să „repare” singur legislatia in domeniul justitiei si să-si  aleagă singur secretarii de stat), se conturează din nou un ‘domeniu rezervat’ in materia justitiei pentru presedinte, cu alte cuvinte un nou pact de coabitare.

PS să ne amuzăm in perioada următoare vorbind despre demnitate in raporturile cu Bruxelles-ul si despre cum am scos noi „vitezele” din Documentul de la Roma, păstrându-i insă obiectivele.

72 de gânduri despre “Fractura din Raportul lui Tudorel Toader

  1. […] Este clar, după părerea mea, că după externalizarea justitiei din guvern (acceptarea unui ministru tehnocrat care să „repare” singur legislatia in domeniul justitiei si să-si  aleagă singur secretarii de stat), se conturează din nou un ‘domeniu rezervat’ in materia justitiei pentru presedinte, cu alte cuvinte un nou pact de coabitare”, scrie Adrian Năstase pe blog. […]

  2. Time and again. Macovei a făcut o prostie/șmecherie și nimeni nu mai are curajul sa scoată piatra din lac. Cum ar zice Moromete: asta’i nivelu’. Și continuam sa dam vina „decât” pe Basescu/Macovei fără a-i trage de mânecă pe succesori. Vom putea îndrepta vreodată ceva? NU. Dar măcar este comod dpv intelectual deci somnul nu ne va fi tulburat. Ce credeți?

  3. M-a răzbit, domnule Năstase, – singurul politician-intelectual de înaltă ținută, dar m-a răzbit numai ca să vă contrazic! Această decizie ne-kamikaze NU este „influențată” de nimeni: nici de Ambasador, nici de fetelei… fetelei am zis? TFL-ei am vrut să zic, nici de cercul închis cu multe viteze! Nu pot să înțeleg cum nu v-ați dat seama că este, pur și simplu, o decizie AUTOHTONĂ!

    Drept că eu speram la un gest, știți, ați făcut unul asemenea, chiar dacă nu ar fi avut un deznodământ fericit, dar trebuia făcut pentru că era singura ieșire ONORABILĂ din situație. Acuma, de când suntem „autohtoni”, ci nu români, acu’ nu mai ai cu cine să te identifici, cu cine să fii solidar, cu cine simți că ai un destin comun – eu n-am auzit de națiunea „autohtonia” – cu cine, deci, se identifică MJ? Nici cu bunica din groapă.

    A luat o decizie corectă, autohtonă. Ghilimelele nu-și mai au rostul.

  4. […] Este clar, după părerea mea, că după externalizarea justitiei din guvern (acceptarea unui ministru tehnocrat care să „repare” singur legislatia in domeniul justitiei si să-si  aleagă singur secretarii de stat), se conturează din nou un ‘domeniu rezervat’ in materia justitiei pentru presedinte, cu alte cuvinte un nou pact de coabitare”, scrie Adrian Năstase pe blog. […]

  5. Sunt total de acord cu pledoaria domnului Tudorel de Toader. De fapt, m-am folosit de logica asta de acum o lună. Să mă explic.
    Eu, d’Artagnan, sunt un mușchetar care lucrează pe lângă guvern, cunosc o mulțime de miniștri. Fiind plătit insuficient, sunt mai mereu în căutare de suplimentări de venituri.
    Un cunoscut de-al meu, negustor de felul lui, vrea să aducă și să vândă în Franța 6 cai frumoși englezești. Dar legea nu permite așa ceva, este interzis importul de cai englezești.
    Vine la mine și-mi zice: Măi d’Artagniene, tu cunoști o mulțime de miniștri, nu vorbești cu ei să dea o lege, ceva, să mânănce și gura noastră ceva? Că o să iasă bani frumoși, pentru toți!”
    Eu zic, de ce nu, la cât am luptat pentru țara asta merit și eu ceva pentru pensie!
    Mă duc prin urmare la ministrul Nicolas Fouquet, îi zic daravera, acceptă. Pentru un comision nesimțit, după părerea mea.
    Ca să nu să prindă lumea, o face cu cap, pregătește terenul: bagă spaima în toată lumea că se prefigurează o criză de cai ce nu s-a văzut: n-o să mai putem ara câmpurile, spaniolii or să ne fure coloniile, zice el, este nevoie urgentă de cai, musai englezești! Acum este momentul OPORTUN să relaxăm puțin legea!
    Și apoi bagă o Ordonanță de Urgență în care lasă să se importe 6 cai frumoși și englezești pe data 12.03.1640 între orele 15.30 – 17.30.
    Omul meu stă la graniță. La 15.30 se prezintă la vamă, a doua zi e la Paris și vinde caii.
    Eu mă aleg cu un 10 franci, ministru cu 200…
    Totul e bine. A încercat un procuror să-și bage nasul, dar a fost trimis la plimbare: băi, tăticu, n-ai tu dreptul constituțional să te bagi să anchetezi oportunitatea OUG, hai, valea! Suntem sau nu un stat de drept?!
    Și cum altcineva nu mai are dreptul în țara asta să ancheteze pot să-mi aștept liniștit pensia.

    • Era mult mai nostim unul care repeta într-una, la fiecare întrebare ceva cu „trei cai !” !.
      Se pare că neştiind să porţi sabia dialogului ţi se tot înfige prin diferite părţi esenţiale provocându-ţi un anumit disconfort pe care-l aduci de fiecare dată cu tine !
      Dacă n-ai altceva mai bun, de adus, sau de făcut, evită să-ţi faci intempestiv apariţia doar de dragul de a bifa îndeplinirea vreunei sarcini ! Că te alegi, pe lângă cei câţiva franci (spui tu ) şi cu o mulţime de picioare în fund şi dosuri, de palmă de data asta, şi nu de pupat cum eşti învăţat ! :mrgreen:

    • @d’Artagnan, martie 30, 2017, la 10:31 am

      Sarcastică? Nu, @d’Artagnan, n-am fost DELOC sarcastică… nici cu dumneata, nici cu altcineva de pe acest blog … Și nici n-ar trebui să mă invitați la sarcasm, că nu știți ce iese… Sunt cât se poate de blândă cu dumneata… dar, priviți și textul pe care îl postați astăzi … parabolele astea cu muschetarul @d’Artagnan care lucrează pe lângă guvern, nu sunt nici simpatice, nici memorabile, ci au , mai degrabă, un aer trist de imaturitate . A, dacă ați fi la pubertate, cu lecturi puține și vanitate imensă, convins că puteți muta munții de unul singur , doar cu o scremere a neuronilor, ar fi de înțeles…dar nu mai sunteți demult la pubertate, nu-i așa?

      • Asta ai priceput din ce-am scris, că încerc să fac literatură simpatică, memorabilă cu parabolele mele?!
        Cred că ești așa pornită încât nu mai vezi pădurea de copaci. Dezambalează-te. Iar asta cu amenințarea cu sarcasmul lu’ matale ucigător… madam, am pielea mult prea tăbăcită…

        Am încercat doar să explic foarte simplu, pe înțelesul tuturor, la ce aberație s-a ajuns în logica onorabilului Tudorel.

      • ,,Onorabilul Tudorel” v-a linistit pe toti. Va merge inainte cu modificarea Codurilor si nimeni nu-l va putea acuza ca este in slujba ,,penalilor” din PSD.
        Pana la urma (nu am nicio indoiala ca) si ,,penalii” vostri se roaga si isi doresc ca demersul domnului profesor sa fie finalizat., (Z)
        Asa ca, muschetarule, hai sa bem o bere si sa ne rugam impreuna, fiecare la cine doreste, ca e democratie, ce naiba… (Z)

  6. Domnul Adrian Nastase face aceleași analize care in final „PĂCĂLESC DEMOCRAȚIA ȘI POPORUL”.
    Puteți vorbi și despre „INDEPENDENȚA INSTITUȚIILOR STATULUI ” nu numai despre cum sa controleze PSD tot ce mișcă întorcându-ne in timp la funcționarea statului prin exercitarea relațiilor de munca comuniste,reinventarea baronilor locali,protejarea prin lege și acordarea de avantaje a clasei conducătoare(parlamentari,șefii instituțiilor publice etc.).Ce spuneti despre prestația miniștrilor guvernului Grindeanu in străinătate gen Olguța Vasileasco si alții.INCOTRO NE ÎNDREPTAM ?

  7. Dupa parerea mea nu este vorba de nici un pact de coabirare ci pur si simplu legea spune ca procurorii sefi nu pot fi demisi decat de presedinte, ministrul justitiei putand doar sa ceara aceasta revocare.

    Deci daca este vorba de vre-o coabitare in materie de justitie atunci aceasta coabitare este impusa de lege care spune ca ministrul justitiei propune numirea si revocarea din functie a procurorilor sefi iar presedintele „aproba” semnand decretele de numire si de revocare.

    Daca ministrul justitiei ar fi cerut revocarea, Iohannis aproape sigur nu ar fi acceptat asa ca probabil s-a considerat ca e mai bine sa nu se mai incerce acest lucru.

    • @Adrian83
      Dl. Nastase vorbea de lasarea lui Toader singur. Singur sa repare legile strambe din justitie. Nu doar despre demiterea celor doi procurori.
      @ Criticii lui Toader
      Dl. Ministru a facut un lucru bun. Prin raportul prezentat a sintetizat perfect argumentat situatia celor 2 procurori sefi. Situatie care este ingrozitoare. Raportul ilustreaza perfect abuzurile grave facute de ei si de institutiile sub conducerea lor. In aceste conditii ei nu mai au ce sa caute in fruntea institutiilor respective si nimeni nu ar mai trebui sa-i tolereze acolo. Dar mai ales ar trebui ca ei insisi sa-si dea demisia pentru ca au o credibilitate sub nivelul marii. Si daca nu o fac ei ar trebui sa o faca cel care i-a numit, respectiv Presedintele. Nu trebuie sa-l sesizeze ministrul devreme ce are deja la indemana raportul absolut devastator. Daca presedintele refuza sa-i demita inseamna ca isi asuma abuzurile lor. Eu asa interpretez zicerea lui Toader care spune ca in acest context nu considera oportuna recomandarea demiterii. Nu are rost sa o initieze el din moment ce oricum decizia apartine Presedintelui iar acesta are deja toate informatiile din raportul ministrului.

  8. ABSOLUT NORMAL!!!!

    Ca inprimul radn demiterea nu sta inpixul ministrului justitiei. El de fapat nu se stie ce rol mai indeplineste – repartzarea locurilor de parcare ale miniosterului pesemne …
    Persoana forte a sistemului este Codruta zisa cica si Godzila si care tinde sa se poarte precum Godzila – cine ii sta in cale ….
    http://orig15.deviantart.net/70fe/f/2013/201/4/0/godzila_blue_oyester_cult_by_dcstar77715-d6eetbt.jpg

    Vrea muschiu’ ei de sef al unei Directii a Parchetului sa schimbe seful alteii directiii a Parchetului? Mascatii o salta de pe strada pe Bica, avocata Bicai e nitel arestata „preventiv”
    Vrea tricepsu’ ei de sef al unei Directii a Parchetului sa schimbe seful parchetului? Se face!
    Vrea bicepsu’ ei de sef al unei Directii a Parchetului sa schimbe un minisdtrual justitiei? Ma cu guvernu’ nu a mers insa Tudorel nu vrea sa riste ….
    Iar Primul Barbat la Tarii cel iute de platon zvarlitoriu a primit mutarea in plic, Daca Codruta stranuta sau isi scarpina nasul … nasol very nashpa ptr el …. ca nu stiu daca la Targsor se admit vizite conjugale!!!

    Ca hai pe bune …. noi avem o astfel de justitie :
    https://www.luju.ro/dezvaluiri/anchete/lichidarea-unui-ministru-pdl-ex-ministrul-de-interne-gabriel-berca-a-fost-arestat-pe-un-denunt-in-instanta-denuntatorul-a-retractat-declaratia-acuzand-ca-dna-l-a-fortat-in-arest-judecatorul-dumitru-pocovnicu-de-la-ca-bacau-l-a-condamnat-pe-berca-la-3-ani-
    Conform MCV as zice. Daca MCV este Moscova Comanda si Verfica. Moscova lu Beria si Djerjinski

    Hai pe bune. Codruta a ajuns de ani de zile in postura de Putere Independenta in Stat.
    Dinati a interzis procurorilor sa se prezinte in fata une comisii de control a Parlamentului.
    Apoi a decis ca Morar Daniel sa fie Porcuror Gneral al României pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (interimar)
    Apoi Codruta s-a dus personal la Parlament sa verifice alocarile nugetare ptr DNA . Nimnei n nu a zis ca totusi DNA este o Directie in cadrul Parchetului si ca {Parchetul face parte din Ministerul Justitiei..
    Samd etc … Unica conlcuzie este ca Codruta este ea insasi o Putere sau macar o Institute cu drept de control asupra celorlate puteri si institutii ale statului

    Si acum ce vreti de la Tudorel Toader? Are si el 57de ani .. deci il banui de HTA si poate latalele. Nu are chef de Beciul Domnesc si de 10 ani de tracasari … Nu este politcian ins apoliticenii se asddund dupa el …
    Si sa fim cinstiti : il intelegem. Daca ar fi zis ceva .. azi ar fi fost manifestati cu mii de insi urland „capul lui Tudorel vrem!” .. Af fi fost „ars in efigie” samd etc .

    Eh de neintels sunt altii … De exemplu Dragnea, Grindeanu ar puttea discuta cu reprzentantu lui BEll si GE : stiti noi am vrea sa colaboram,, am vrea niste Vipere , am mai vrea .. insa amabsadorul vostru nu stim ce vrea. Ne gandim ca poate guvernul dvoastra doreste ca noi sa cumprama corvetele de la olandezi in loc sa facem niste Bell in Romania …. ” Si eu as mai avea niste idei din astea .. Sunt tare curiis cum spar descurca birocratii Despartamantului cand s-ar infuria pe ei niste firme precum Bell, Boieng, Bechtel samd

  9. Din pacate Domnule Nastase natiunea noastra este la un nivel de intelegere a realitatii foarte jos.Din totdeauna am fost secundari in deciziile care ne privesc.Aici aveti si Dumneavoastra o mica vina.Ati fost la putere si ati crezut ca ,,partenerii” sint ultracinstiti.Uite ca nu a fost asa.Am ajuns o tara dependent de altii.In acest moment nu se mai poate face nimic si asta nu este tot.Deja in unele zone,chiar si in Bucuresti,nu se mai vorbeste limba noastra.Am fost intr-un magazine si mi se vorbea in portugheza.

  10. Fractura ? Va referiti probabil la fractura craniana a lui Tudorel-Menestrel,nu ?!? RUSINEEEEEE bree tovarase ministru cu accent de balta !Rusine si celor care l-au „montat” ministru-sinistru !!!D.zeule ca,nu ne mai revenim nicio data,…cu astfel de specimene cu aspect de contabil de CAP din anii ’50 marsaluim,…

  11. Adrian Nastase
    Am citit si eu, cu atentie, raportul domnului Toader. Si eu, in locul domniei sale (evident, prin reducere in apropierea absurdului), as fi scris exact aceeasi concluzie, care se muleaza perfect pe continutul ,,rechizitoriului” din raport.
    Practic, domnul Toader a dat sah tuturor institutiilor de forta si, de asemeni, ambasadelor straine si diriguitorilor de la Bruxelles, printr-un avertisment, sa-i spunem, un ,,cartonas galben” aratat sefilor parchetelor, un avertisment necontestat de nimeni.
    In fapt, evaluarea pe fond asupra managementului celor doua institutii VA CONTINUA IN LINISTE, iar domnul Toader, iesit intarit din acest clenci, are suficente grade de libertate pentru a face ce trebuie.
    A spune ca ceva nu este oportun nu inseamna cu nu este necesar. Dar poate deveni imperativ necesar, daca evaluarea ulterioara va intra si in zona abuzurilor din justitie. Terenul este deja pregatit, iar ambsadorul ,,fezandat”, cum se spune. De altfel, insusi domnul Klemm, la iesirea de la discutia cu domnul Toader, a subliniat ca nu s-a vorbit despre persoane, ci, despre principii si institutii. Iata o schimbarea majora, dupa ce, in atatea randuri, ambasada a elogiat lupta anticoruptie in mod extrem de personalizat.
    Ce trebuie sa faca, prioritar, domnul ministru ? REFORMA LEGISLATIVA IN DOMENIUL JUSTITIEI. Acesta este scopul principal si nu taierea a doua capete din multele pe care le are ,,hidra” sistemica.
    Mai mult, ministrul justitiei nu ar fi putut face altceva decat o propunere de revocare, ce ar fi fost urmata, fara nicio indoiala, de refuzul CSM si al Presedintelui.
    Daca domnul Toader ar fi facut, acum, aceasta propunere, efectul ar fi fost unul de boomerang. Toti adversarii reformei ar fi tipat ca ministrul este instrumentul politic al radicalilor ,,penali” din PSD care ar avea ca scop boicotarea luptei impotriva coruptiei, iar tot ce ar fi intreprins, de acum incolo, ministrul, ar fi fost contestat, EXACT ca in cazul Ordonantei 13.
    Ce se intampla acum ? Domnul Lazar nu contesta raportul, doamna Kovesi (lasata fara masca de oxigen) tace chitic, iar Yohannis lauda prestatia ministrului. Doamna Kovesi sta acum pe o craca subtire care deja incepe sa se fisureze.
    De asa ceva are nevoie, PSD. Ma surprinde ca oameni inteligenti si cu experienta, inclusiv domnul Adrian Nastase, nu inteleg pe deplin semnificatia evenimentului, dupa mine, O BRESA in optica autista a Occidentului si o sansa ca balanta ,,stat de drept – drepturi fundamentale” sa fie reechilibrata in Romania, pe calea implementarii legii. Acesta (r)evolutie nu se poate petrece, decat daca autoritatea ministrului justitiei se mentine intacta, sau, ca in cazul de fatza, se intareste.
    Oamenii din PSD ar trebui sa mai mearga prin biserici si sa multumeasca Domnului ca un om de talia profesorului universitar eminent de la Iasi a binevoit sa intre in guvernul politic al domnului Dragnea.
    ps
    PSD nu prea are juristi de meserie si nici jucatori de sah, in afara, poate, a domnului Nastase. Dar chiar si domnia sa are nevoie de parteneri de sah pe masura, altfel, isi iese din ,,mana” (Z)

    • pps
      ,,Plan de zbor” dat de PSD ? Sa fim seriosi. PSD, insusi, inca nu a invatat sa mearga in picioare, daramite sa mai si zboare. (Z)
      Sa renunte la clientelism, sa aduc oameni profesionisti si sa dea afara sutele de fufe si primadone pe tocuri de prin primarii angajate sa absoarba fonduri europene, adica, sa faca proiecte. Era sa spun ceva despre sensurile verbului ,,a absorbi”, dar mai bine ma abtin.
      In fine, despre ce se intampla (sau mai precis nu se intampla), pe plan local (in teritoriu, acolo unde, teoretic, se pun bazele atragerii de fonduri europene) in materie de proiecte europene, cu alta ocazie.
      Pe scurt, acum:
      Niciun guvern nu poate face proiecte in locul administratiilor locale, pentru ca nu este treaba guvernului. De asta suntem unde suntem:
      Miliarde alocate de la bugete pentru diverse lucrari, in loc ca aceste bugete sa fie degrevate prin introducerea acestor lucrari in circuitul finantarii europene. Dar daca salariile merg, oricum, fara ca cineva sa faca ceva, de ce sa ne batem capetele blonde, sau brune ? Trai pe vatrai, in primariile Romaniei.
      (Z)

    • @ ZeV
      Merg pe mâna lui Brâncuși ( si Titulescu o făcea, “i-a demascat” regretatul George Potra ) : ” Dilemele se rezolva prin unificarea contrariilor”, exact partea de propuneri din discursul ministrului, contrară “rechizitoriului”. Nu cred că domnul Adrian Nastase iese din această logica si nu văd că n-ar fi de acord cu ce scrieti. Doar a anuntat o “fractura”….Mai mult insă , ca “să fie bine sa nu fie rău”, lăsati tehnocratii fenomenologiei domeniului să se exprime…Poate va scrie ceva Gica Hagi in cartea lui, că la altii, slabă sperantă , desi in ultimul timp nici Academia nu mai e ce-a fost…Probabil tot Hagi, cu Academia lui…..

  12. trexsr spune:
    Martie 29, 2017 la 8:20 pm

    Sa va explic altfel:
    In Romania, numeroase legi, sau prevederi de lege au fost declarate neconstitutionale de-a lungul timpului. Chiar legi care au produs efecte si au mutilat destine. Totusi, nimeni nu si-a dat demisia pentru asta.
    De exemplu, ar trebui, poate, sa cerem si demisia CSM si pe cea a Presedintelui pentru ca au sesizat CCR pe motiv presupus de conflict constitutional intre anumite institutii, conflict infirmat de judecatorii Curtii si totusi, nu o facem.
    Intr-adevar, nu este oportun sa ceri demisia sefului DNA, pentru ca un procuror si-a permis sa instrumenteze un dosar ,,in rem” pe baza unei plangeri penale. Si procurorul este om si poate gresi, din nestiinta, sau din prea mult zel profesional. Nu exista (inca) probe suficiente sa spunem ca din rea credinta. Dar evaluarea ministrului, va continua. (Z)

  13. Toader nu a analizat managementul, așa cum și-a propus, dar cred că nu e momentul schimbării Codruței și a lui Lazăr. Ei trebuie lăsați să se facă de râs până la capăt. Deja achitările și returnările de dosare s-au înmulțit și cred că vor fi MAI multe.

    • Cică vor s-o facă șefa procuraturii UE – ei, abia acolo are ocazia să dea cu mucii în fasolea incompetenței! Sau, va îndeplini ordine în continuare. Vom vedea. Ce altceva ne rămâne de făcut?

  14. Tudorel a analizat timp de doua saptamani, a subliniat cu rosu toate greselile, a punctat ca este de acord ca Constitutia a fost incalcata, si a tras concluzia concis: sub 4%, deci achitare ! Si asta, ca si chestia cu plagiatul de numai 4% vor face jurisprudenta: in cazuri similare solutii similare, nu ?
    Iohannis a avut bafta de doua ori cu limita asta de 4% care l-a salvat de la obligatia sa-si asume o decizie de concediere sau mentinere a LCK. Poate sa se intoarca linistit la schi !

  15. Din pacate , PSD-ul din ultimii 10 ani actioneaza sub semnul IMPOSTURII !
    Toti liderii sai din ultimii 10 ani ( Geoana , Ponta si Dragnea ) au fost niste impostori , niste nulitati notorii care au actionat impotriva oricarei logici si care si-au vandut electoratul ca la piata doar ca sa supravietuiasca politic sau sa-si atinga scopuri personale .

    De la tradarile jenante ale lui Geoana de dupa 2005 , la vestitul Guvern Boc – Geoana ( negociat in secret de socrul lui Ponta impreuna cu Basescu !!! ) , la tradarile si slabiciunile lui Ponta ( sunt prea multe si prea oribile ca sa le amintesc aici ) si pana la atitudinea jenanta a lui Dragnea , toate astea ne arata un partid in deriva , incaput pe mana unor oportunisti fara caracter , fara pregatire , fara curaj si fara viziune care au luat decizii din cele mai bizarre : impotriva logicii , impotriva firii , impotriva naturii si chiar impotriva lor !
    In ultimii 10 ani , deciziile PSD-ului s-au luat prin biroul lui Basescu , prin jacuzzi-ul lui Vantu , prin sufrageria lui Ilie Sarbu , prin podgoriile lui Ghita , prin cladirile conspirative ale SRI , pe la diverse partide de tenis , numai prin forurile de conducere ale partidului nu .

    Eu cred ca ceea ce asistam noi in ultimii 10 ani este o criza grava de caractere , de oameni de calitate si vrem – nu vrem , va trebui sa acceptam cu totii ideea ca vremurile de aur ale PSD au trecut . Ma refer la vremurile cand partidul era condus de oameni foarte pregatiti , intelepti , cu viziune si cu curaj .
    Iar vremurile acelea s-au terminat prin 2005 …

    • @Adrian B. :”Eu cred ca ceea ce asistam noi in ultimii 10 ani este o criza grava de caractere , de oameni de calitate…”

      Asa cum SIDA exista, probabil, de foarte multa vreme fara ca sa fi fost identificata corect, la fel si ”epidemia caracterelor puterii” a aparut nu numai in ultimii 10 ani. Si asa cum nu exista remediu (inca) pentru SIDA, nu exista remediu nici pentru ”caracterele puterii”.
      Oriunde te uiti pe Globul asta pe care abia ne tinem, vedem cum epidemia se intinde, si se intinde, si se intinde. O vedem cum s-a intins din Imperiul Roman si poate cu mult inainte, pana in zilele noastre in Franta, in Romania, in UE, in Rusia, in Koreea de Nord, in Statele Unite, in Germania, in Turcia si lista este nesfarsita.
      Se poate face ceva?
      Nu cred, deoarece banuiesc ca acesta este un blestem al omenirii prin care oamenii se distrug in procesul continuu de a urca cu greu spre varful piramidei unde dupa o secunda de glorie se vor pravali in neant in secunda urmatoare.
      Poate, in timp, vor apare niste anticorpi. Dar cand si unde?

  16. Azorica din Copou , esti plin de lapte tot si pe labe si pe bot. Tudorache Tudorel,,,,,,,,,,,,,,trebuia sa o lase pana la 1 aprilie.

  17. Românii de ,,bună credinţă” ( sintagmă atât de des vehiculată în zilele fierbinţi ale revoluţiei decembriste) se luptă cu morile de vânt de vreo 13 ani. Numai că domnul Ministru nu este don Quijote!
    Să mai avem puţintică răbdare! Mult a fost, puţin mai este şi vom intra pe făgaşul potrivit.
    În timp ce ţara dezbate Raportul, Prezidentul ne informează că va face plângere la CEDO, pentru condiţiile inumane din penitenciare , ceea ce îi provoacă suferinţe fratelui său. Cât a fost prezident şi cât timp guverna el în locul lui Boc, ce a făcut în acest domeniu?
    Pe domnul Dragnea l-am suspectat mereu de nesinceritate şi carierism. Mi-am exprimat chiar antipatia faţă de el pe acest blog. Acum am constatat că e şi obraznic şi inconsecvent. A trâmbiţat sus şi tare că nu este de acord cu demiterea celor 2, că va susţine decizia Ministrului Justiţie, iar acum spune că l-a surprins decizia acestuia. Eu cred că l-ar fi surprins mai mult decizia de demitere!

  18. ERATA LUI TUDOREL TOADER ȘI ERATA LUI LIVIU DRAGNEA

    Am așteptat să citesc integral „raportul” lui Tudorel Toader ca să înțeleg de ce anume într-un raport de 19 pagini, 18 sunt scrise de la stânga la dreapta și ultima pagină este scrisă de la dreapta la stânga. Căci ultima pagină pare un fel de ERATĂ la raport , concepută aproape ironic, aproape cu amuzament, aproape cu duioșie… e un fel de „măi, băieți, da’ ce credeați voi? . Noi avem MCV, noi avem BRUXELLES de jur-împrejur, noi avem LICURICI, noi avem Macovei ( Doamne, ce păruială va fi între Macovei și Kovesi pentru postul de MARE INCHIZITOR, pardon, PROCUROR EUROPEAN), noi avem gardieni … noi nu suntem de capul nostru ” . Aceasta este analiza de OPORTUNITATE. Dacă ar fi fost 18 pagini de OPORTUNITATE și o pagină de ANALIZĂ A CRIMEI+ JURISPRUDENȚĂ , m-aș fi enervat… așa însă, nu pot decât să fiu mâhnită, văzând – a nu știu câta oară – cum „lovitura de stat” … cum „marțea neagră”… cum „noaptea ca hoții” … cum „demolarea statului de drept” … cum „2 000 000 de voturi fraudate”…cum „un fleac, i-am ciuruit…” cum toate astea ne ghemuiesc în găoace și cineva zidește, din nou, ferestruica… Iar adevărurile esențiale, pentru o mare parte a populației , sunt în sloganuri și-n desfășurări de pancarte.

    Raportul lui Tudorel Toader nu e o victorie? Nu e… și totuși. E ca în reclama la FIXODENT: proteza se clatină, și poate că restul nuntașilor nu observă , dar POSESORUL protezei simte într-un mod extrem de neplăcut asta. Este o diferență mare între marșul triumfalist al DNA-ului , între clănțănitul sinistru al cătușelor și jetul de neoprit al reporterilor de teren din fața binecunoscutei instituții, de-acum doi-trei ani, și discreția din ultimul timp, ba chiar lâncezeala fanfaronadei numite „încleștarea-cu-corupția”. Cortina dând să cadă peste marele spectacol…

    Ieri , l-am văzut pe unul care era, prin anii cincizeci, mare și tare în lagărul de la Periprava. Un bătrân , abia târându-și piciorele , susținut de doi „oameni ai legii”, mergea la închisoare pentru 20 de ani – o pedeapsă simbolică, aș spune, pentru un om cu o vârstă atât de înaintată. Sunt convinsă că și el a crezut, în blestematul deceniu, că lucrurile nu se vor schimba niciodată și nota de plată n-ar avea cum să vină, până la sfârșit… și n-a fost așa. Doar că i s-a mai dat un răgaz. Cine nu înțelege asta, va fi la fel de uimit ca bătrânul ticălos, când o veni vremea.

    Cât despre ERATA lui Dragnea, aia cu supărarea pe Tudorel Toader pentru că acesta a făcut ceea ce public Liviu Dragnea a declarat că e chiar bine să facă, nu mai e nimic de spus. „Încremenirea în șpagat” nu poate fi, în nici un caz, o opțiune decentă.

  19. Tocmai mi-am amintit ca in mod suspect de cateva zile sindromul deficitului de bila loveste din nou in reclama t.v. Prin urmare greata, dureri de cap, gust amar…

  20. Parafrazând pe cineva aş spune :
    „Tudorele, Tudorele, le făcu-i pe plac, mişele !?”
    Cel mai păcălit rămâne Dragnea, care deşi afirma pe toate posturile că nu vrea schimbarea celor doi, dorea foarte mult să-i vadă plecaţi ( mă rog, măcar în faţa lui, dar să vedem dacă i-a reuşit?)…) şi nici nu-şi închipuia că Tudorel, nu-i va revoca niţel, ca să-l scape şi pe el ! 😉
    Marea greşeală pe care o face Tudorel, faţă de PSD în general şi faţă de Dragnea în special este aceea că nu numai că nu i-a scăpat pe cei amintiţi de cuiele din papucii justiţiei, dar l-au scăpat pe Johannis de a refuza revocarea şi de a da naştere la nişte motive în plus care să se adauge la motivele unei viitoare suspendări ! De acum, fie vorba între noi, tot mai iluzorie !
    Pe de altă parte, se pare că varianta aceasta cu ajungerea cu revocarea până la Cotroceni, putea să aibă un deznodământ neaşteptat, preşedintele neezitând să accepte raportul pentru a scăpa din timp de periculoasa Şefă, care-l are la mână cu cel puţin la fel de multe cu cît o are el !
    De acum s-ar putea ca şi Johannis să-i urmeze lui Băsescu scăpându-i din mână binomul, mai ales că zilele lui Klemm sunt numărate şi dacă scapă Trump în câştigător, cu totul alta va fi dictarea ce vine de la licuriciul cel mare !
    Şi uite aşa rămâne Băsescu cel mai aprig duşman al Binomului, el care l-a creat, se zice că la beţie, de a ieşit aşa o monstruozitate ! :mrgreen:

  21. Astăzi, premierul Sorin Grindeanu a declarant : ”Nu ţine de atribuţiunile ministrului Justiţiei, nici măcar ale prim-ministrului schimbarea şefilor de la DNA şi de la Parchetul General. (…) Procedura se închide, conform legii, la preşedintele Iohannis. (…) Prin această evaluare pe care domnul ministru Tudorel Toader a făcut-o putea, eventual, să declanşeze procedurile”.

    https://www.dcnews.ro/grindeanu-confirma-ipoteza-dcnews-de-ce-nu-i-a-revocat-toader-pe-kovesi-i-lazar_537890.html

    Grindeanu asta chiar ne crede prosti pe toti romanii ?

    Aici nu este vorba daca reuseau sa duca pana la sfarsit procedura de demitere ci de faptul ca acea decizie se IMPUNEA pentru ca cei doi procurori s-au pishat pe Constitutia Romaniei !!!
    Cu acea decizie de incepere a procedurii de demitere , cariera in magistratura a celor doi TORTIONARI moderni era PA ! Putea sa-i tina in brate si Papa de la Roma , si Printul Charles . Erau PA ! Erau doi ciumati de care at fi fugit si aia care-i manevrau …
    Trista figura si acest Grindeanu … un cacacios si un pamflete . Vai de capul lui !

    • Pai daca se impunea atunci cel care este raspunzator, Johanis, sa o faca. Cat priveste procedurile ele sunt sublime dar nu exista. Toader poate sau nu sa initieze ceva. Dar procedura pentru asta nu exista.

  22. Asta cu „fractura” imi aduce aminte de ce v-a spus Basescu la Receptie, ca ati fost „executat” de Coldea, si nu de el. Acum, sigur, tot ce e rau in tara asta, Coldea a facut, iar Basescu era doar un mielushel neprihanit, care mai meehaia cind il mangaia sub barbitza damzela, si ea neprihanita si fara de metehne.

    Deci, se confirma ce spuneam cu 10 ani in urma: ca in Romania s-a facut politie politica, si ca dl Nastase a fost „Trofeul Calitatii” muncii DNA-SRI, avind probabil consultanta externa.

  23. Stau si mai intreb (negasind un raspuns satisfacator), de unde a aparut aceasta sete de revansa de miza mica si fara finalitate previzibila in mintile sustinatorilor PSD, dar, mai ales, in creierele infierbantate ale radicalilor de carton din partid ?
    Spre exemplu, privesc compatimitor catre Serban Nicolae: Un Don Quijote modern, de un penibil rar intalnit. Acest om este, pur si simplu, rupt de realitate, promovand amendamente la legea gratierii (emisa de guvern), fara sa se consulte si fara sa analizeze implicatiile in plan politic si social.
    Domnul Serban Nicolae este un poet ratacit in Parlament, care starneste pana si mila adversarilor politici, care nici nu se mai deranjeaza sa se dea jos din pat si sa iasa in strada, stiind ca partidul nu-i sustine demersul aventurist, dupa ce s-a fript cu Ordonanta.
    Sau, sa intoarcem privirile catre tele-politicianul Codrin Stefanescu: Un ins isteric, chiar violent, cu acul busolei in continua si derutanta miscare de la ,,axa” normalitatii. Un concediu la muntele Athos poate i-ar face bine la mansarda.
    Liviu Dragnea ? Se pare ca a priceput si el (dupa raportul exceptional al domnului Toader) ca un torent nu se opreste asezandu-te cu pieptul in fata lui. In cel mai bun caz, esti gasit la cativa km mai incolo, mai mult sau mai putin identificabil. (Z)
    Un torent se dirijeaza stand cu spatele la el (dar pe margine), incercand, pas cu pas, sa-i schimbi albia cursului. Pentru asta trebuie timp, rabdare si minte anticipativa. Daca raza de curbura este suficient de mare pentru ca torentul sa nu intre in derapaj, exista sansa intoarcerii chiar si la 180 grade.
    PSD este in razboi, dar nu are lideri care sa-l scoata din defensiva. De aceea, trebuie sa-i pretuiasca pe cei competenti, din afara, care sunt dispusi sa-si asume responsabilitati in mod inteligent, dozat, etapizat si profesional. Acestia nu sunt foarte multi, din pacate. Dar artunci cand exista, sa-i pretuim si sa incercam sa invatam de la ei, mai mult decat a-i critica ca nu pot face minunile lui Harry Potter pe care PSD nu este in stare sa le faca.
    Da, aici este problema partidului: Sta bine la capitolul vointa, dar este in mare lips de putirintza. (Z)
    Unii, vor taieri de capete. V-ati gandit, stimati colegi, cu ce se taie un cap ? Credeti ca o sabiutza din lemn, scoasa din recuzita copilariei, poate indeplini acest obiectiv ?
    Va intrebati de ce ,,poporul PSD” este sublim, dar lipseste cu desavarsire ? Da, cu un million, sau doua milioane de oameni in strada, pe termen lung, poti demite pe oricine. Ba chiar poti schimba si definitita familiei in Constitutie.
    Altfel, tare ma tem ca un singur cuplu bacterial bagat insidios la inaintare de artizanii globalizarii va dinamita intr-o zi ceea ce zeci de generatii de romani, cu credinta in Dumnezeu si in Familie, au construit pentru urmasii urmasilor lor. Intodeauna romanul a ales Viata si Lumina, dar si-a pretuit si respectat mortii. De aceea mortii nostri inca traiesc, de aceea noi inca existam ca natie.
    PS
    …Trrr….tocmai a sunat ceasul desteptator. Ce vis frumos am avut…. ma vedeam, in ziua de 01 decembrie 2018, intre milioane de romani uniti, iar langa mine, pesedisti, penelisti si alte natii de politicieni, dansau hora Unirii, tinandu-se afectuos de maini.
    Am incercat sa re-adorm, da’ de unde…. treburile (multe dintre ele anoste) ma asteptau, cuminti, la rand. O noua si cenusie zi se pregatea sa treaca peste mine.
    Intre doua activitati, privesc la Victor Orban, in incercarea lui extrem de dificila de a bara agresiunea sorosismului. Ii doresc succes, iar romanului suficienta minte pentru a intelege ca are ce invata de la ungur, pentru a-i putea face fatza ulterior.

    • Mai penibil ca dumneata care faci piruete si te contrazici la fiecare doua fraze nu cred ca este dl. Serban Nicolae . Mie mi se pare ca dl. Serban Nicolae este chiar cel mai curajos dintre PSD-isti si foarte pregatit .
      Cred ca ar fi cazul sa va gasiti si d-voastra identitatea : ori basist ori antibasist ! Nu se poate intre ele , cand cu unii cand cu altii …

  24. Mari sucesuri romanesti in ce priveste politica de aparare 9a cui?) si de nagajament in NATI
    Forțele aeriene britanice vor trimite în România patru avioane Eurofighter Typhoon, care vor participa la misiuni de poliție aeriană, a anunțat luni ministrul britanic al apărării, Michael Fallon. http://www.ziuaveche.ro/top-secret/armata-2/armata-britanica-trimite-typhoon-ul-in-romania-288045.html/

    Candva, de mult de tot s-a luta hotararea (intelapta) sa se modrrnizeze MIG urile din dotare, rimand ca dupa ceva ani sa cumpram avioane noi.
    Erau anii 90, Eltin bea de stingea in timo ce familia fura la 2 maini si 2 piicoare fiecare.
    Deci a incecut programul MIG 21 Lancer. AU fots „lancerizate” peste 100 de MIG 21. Ar fi urmat MUG 29 Sniper .. dae s-a abandoanat.
    Trebuiau relatib modrniztate cele vreo 70 de IAR 93 . Au fots taiate . Asa cum MIG 29 zac si ruginesc.
    Intre timp din varii motive a inceput sa cada cate0un MIG 21 Lancer. 1-2 pe luna!!!
    Si MIG 21 si-a epuizat „resursa” … adica daca decloezi o faci pe risc propriu (uzienel contrictoare cadn liveaza un aoparat zic N ore de zbor. Odata depasit acel N te priveste . Poti sa fi si pr[etaru uzinei … ingneri vor zice „NU SE POATE!” Sau ma rog ii convingi doar daca sunt siguri ca tu vei zbura pe avionu ala … si lamoartea ta vor zice „un dobitoc mai putin!”)

    Asa ca ma ajuns ca altii sa ne faca „politie aeriana”. Iata unu din marile avantaje ale unor guvernari de „dreapta”!!!

  25. Cred ca o atentie sporita ar trebui acordata dosarelor ANRP. In aceasta zona, prea putin analizata (pe fond) de ministerul justitiei, CSM – cu a sa Inspectie Judiciara, sau analisti si presa, s-au comis, dupa parerea mea (dar nu numai), cele mai multe si mai mari abuzuri ale procurorilor. Aproape toate dosarele se bazeaza pe acuzatia subiectiva de supraevaluare, desi, LEGEA NU A FOST INCALCATA. S-au gandit procurorii ce tranzactii de piata s-au mai realizat, sau au apelat la evaluatorul DNA, si iata noi snoi cazuri asociate cu (imaginare) prejudicii uriase, dar foarte convenabile sefilor Parchetelor atunci cand isi prezinta bilanturile, sau cand vor sa distraga atentia. De fapt, prejudiciile nu exista si nimeni nu va recupera vreodata ceva ce a fost acordat/restituit conform legii.
    Dar procurorii urmaresc mai multi ,,iepuri” :
    – Propria imagine;
    – Eliminarea ,,tintelor” incomode pentru ,,sistem”;
    – Asigurarea de materie prima (aproape inepuizabila) pentru fabrica de dosare si malaxorul de destine;
    Acest sistem malefic, o adevarata ,,fabrica a mortii”, este ca un cancer: Daca nu devoreaza mereu si mereu noi celule sanatoase, se sufoca pur si simplu. Ratiunea de a fi a acestei masinarii infernale este sa …ucida ce a mai ramas nealterat de globalism in societatea romaneasca si, prin extensie, in toate tarile de viteza mica din Imperiul Occidental.
    In Romania a fost creat un monstru numit ,,lupta anticoruptie”, cu largul concurs al romanilor, mari iubitori de delatiune. Ca intr-o noua intrecere, de aceasta data, capitalista.
    Trebuie sa recunoastem ca sorosistii, cu ale lor multinationale si oengeuri, sunt diabolic de inteligenti. Noi, oare, doar cu bloguri, laptop-uri, tablete, telefoane si facebook, le putem face fatza ?

  26. Dl Nastase, in ciuda criticilor, are dreptate, cuvantul ‘cel mai cel’ al intregului document (si al situatiei) este „oportun”. Adica nu este momentul, nu este locul, nu este imprejurarea, nu este utilitatea,…
    Ministrul justitiei se afla prins intr-un cleste: intre chiar dna Kovesi, care a declarat, ante portas, ca nu demisioneaza din post si presedinte, care s-a declarat ‘extrem’ de multumit de activitatea dnei Kovesi. In urmare, ministrul nu putea decat ca in raportul sau sa-i faca semn de la obraz dnei careia ii daduse doctoratul, raport incheiat cu o concluzie oportuna, in acord deci cu momentul, locul, imprejurarea, utilitatea. Si cu amenintarea voalata ca , pana la urma, pozitia dnei Kovesi e o chestiune de oportunitate. Vocalizele ulterioare prin care unii politicieni isi exprimau nemultumirile au fost, ca sa citez un mai de mult comentator in internet, doar gargara.
    Iar domnul ambasador a gresit deplasandu-se la minister. Sau poate nu. Insa despre asta, cu alta ocazie. Daca va fi oportun.

  27. d’Artagnan spune:
    Martie 30, 2017 la 10:31 am

    Ordonanta 13 are indirect o legatura cu caii. Printre altele, ea continea si o limita de timp in care cineva, care doreste sa ,,ciripeasca”, sa o faca intr-un interval de timp (autentic) rezonabil.
    De exemplu, daca d-ta ai constata ca amici tai, Athos, Porthos si Aramis, se intorc din Anglia (cu eghiletii Reginei) calare pe cai ,,frumosi si englezesti”, ar trebui ca legea sa te oblige sa divulgi acest secret (daca te roade, eventual, un impuls civic) cardinalului Richelieu, in cel mult 6 luni. Nu de alta, dar daca nu ar fi activata o astfel de reglementare, exista riscul ca respectivii cai, probe la dosar, sa moara de batranetze, pana secretarul cardinalului iti cere sa scrii (dupa dictare, evident) marturia, la momentul oportun stabilit de ,,Eminentza Sa”. (Z)

  28. Sigur că există Pact de de Coabitare. Totuși nu-i cazul să ne luam după aparențe.
    Se pare că trebuie să reamintesc că împotriva electoratului român se luptă pe toate fronturile și cu tot felul de arme. Mai știe cineva că Ziarul Dreptatea, după intrarea rușilor în București, a devenit un campion al demascărilor, pentru că PNȚ era un partid de stânga? Corneliu Coposu i-a zis PNȚ-CD (Creștin Democrat) și l-a tras … pe dreapta. Se pare că definitiv. Mai știe cineva că PD (inițial PD-FSN!) a fost membru al Internaționalei Socialiste? Mai știe cineva că PNL a fost membru ALDE ? REMARCĂ CINEVA CĂ PSD REZISTĂ, chiar dacă dragnea tot sapă la fundația partidului?!? Mai știe cineva că Tony Blair, laburist, s-a războit cu PPE și Germania, dar britanicii, care l-au abandonat ușor, au votat părăsirea UE, sub guvernarea conservatorilor? Mai știe cineva de pățania lui DSK? Sigur că orgolioșii francezi nu înghit surogatul ce li s-a oferit, prin poziționarea lui Hollande ca fantoșă (unii zic c-ar fi de fapt animal de companie!)ce însoțește peste tot pe Merkel – așa că francezii sunt gata să mizeze pe Marine Le Pen, măcar în primul tur!
    Sigur că Ponta a avut un Pact de Coabitare, dar nu cu băsescu ci cu Barroso, adică cu PPE, adică cu madame Merkel (tabla celor vreo 11 „porunci”).
    Sigur că și Grindeanu are Pact de Coabitare, doar și el vrea bani de la coana Europa! Corina Crețu contează mai puțin, important este Frans Timmermans. Așa că nu-i de mirare că miercuri, înainte de a face public raportul său, Toader s-a întâlnit cu domnii Grindeanu și Tăriceanu. Tăriceanu în calitate de membru de seamă al PNL, din perioada în care partidul l-a propulsat pe Tudorel Toader la CCR. Ne participarea la convorbiri al lui dragnea este în ton cu obiceiurile sale!
    Nu pot să nu remarc acel postator ce se dă mai breaz și apostrofează amfitrionul pentru păcălirea democrației și poporului, pentru controlul PSD asupra instituțiilor statului, pentru exercitarea relațiilor de muncă comuniste și chiar pentru engleza Olguței Vasilescu. Sunt convins că individul este un emul al lui Liiceanu și atunci întreb, că poate ajută la ceva: ESTE NORMAL CA UN INDIVID CE A FOST APOSTROFAT PUBLIC DE DOI LAIREAȚI AI PREMIULUI NOBEL, HERTA MULLER ȘI ADAM MICHNIK, CARE CAUTĂ JUSTIFICĂRI ABACADABRANTE PENTRU DEPOZIȚIA MINCINOASĂ DE LA BRUXELLES SĂ CONTINUUUE A SE EXPRIMA DE LA O CATEDRĂ A UNIVERSITĂȚII BUCUREȘTI ?!?
    P.S. Se zvonește, prin ziare, că în viitorul apropiat va avea loc o sedință în care se va analiza dacă la Guvern s-a făcut treabă. ÎNTREBARE: Se va analiza și dacă parlamentarii coaliției și-au atins obiectivele din Programul de Guvernare? Sunt tare, foarte tare chiar, interesat de modul în care se va motiva NEREALIZAREA la finele Tr.I, conform Programului, a LEGII REDEVENȚELOR.

  29. Zau asa PSD s-a scantit la cao?

    Ce au cu Tudorel Toader? Ce asteotau de la bietu om ?!
    Este el cumva politician? Nu preea.. si la fots la CCR la pripuneaea PNL.
    Este el cumva politicina PSD ? Nici atat. A stat PSD strans unit langa el gata sa se bata ptr el? Ntz .. faceau titi pe niznaiii …

    Ce este Tudorel Toader? UIn „independent” Adica cum se zocea in interberbelic este un „tehnician” Niic macar „tehnocrat” ci un „tehnicina” chrmat sa se ocupe e ocestie pe care u stiu de ce nu se ocupa PSD. Pesmene ca dargul de Curlatean e indisponibil. Ca latyfel .. altferl nimic ca si in 2012 .. el minustrul jutsiteie de la 6 augist cand pdghezurile procuratoriesti intrau precum concistadorii in satele mayase : cu biblia in mana adica. Ce facu asta ? Cand Codruta a zis eu nu bin sa discut cu parlamenti si ORDON ca nici un procuror sa nu mergag la parlament ce facu Curlatean ?NIMIC! Absolut NIMIC!!!! Ca el respecta independanta Luarei – parca totusi a fost baschetbalista nu lupotraore de latch as caht can sau karate si le a facut sah da?
    Ce facu urmaturl din partea PSD? Urmarotul ministru al jjustitiei de la PSD a fost Victor Ponta. A facut-o pe Lululta cuun post la Bricisel si apoi a chemata=o l;a DNA. Sefa la DNA…
    Dupa care multumit de le;gerrea facuta l-a numit pe indepndentul Cazanciuc iata=l aici radiind de competenta :
    https://www.luju.ro/static/images/2013/aprilie/11/cazanciuc_pulover.jpg
    care a declarat in 21 oct 2015 , la DC News, că în cazul în care va ocupa aceeaşi funcţie şi anul viitor va propune reînnoirea mandatelor şefilor de la Parchetul General şi de la DNA, Tiberiu Niţu, respectiv Laura Codruţa Kovesi, dacă cei doi îşi vor exprima acordul. Ea a fist de acordd sa fie sefa la DNA … insa avea unele retineri in ce il privea pe procuroru sef desi mise pare ca era ascultator „Aport!”
    https://i0.wp.com/www.luju.ro/static/images/2015/februarie/13/tiberiu_nitu.jpg

    Asca ca ce pretentii au de la un „tehnician”? Sa isi faca speukku ca cand ei au luat [umni in cap fara sa scoata un geoanat macar? Ca sa ii ceara demisia nu era o sinucidere politca .. putea deveni una profsionala (studentii trasculati afara cu asa profesor si aruncad cu ce mai au la indemana) pana al accidente fizice … asta dupa ce scuzele mele maestre da POATA cere sa te cari hai adio si ne Iesi …

    As zice ca totusi Tudorel a reusit sa faca ceva importanat ” sa o convinga pe Luluta ca totusi exista un minister in care e unministru care ar avea ceva drepturi sa controleze DNA…
    Cestie ce nu a reusit juristilor PSD.

  30. O excelentă pagină întâi a Caţavencilor cu o poză trucaj care are o subtitrare extrem de sugestivă :
    Spectacol de Circ excepţional în Parlamentul European susţinut de o trupă de acrobaţi politici din România !
    Vedetele Circului :
    Gabriel Liiceanu într-o formidabilă evoluţie de salt mor(t)al şi Monica Macovei într-un număr excepţional de acroBeţie fără plasă de susţinere băsesciană !
    Cunoscutul regizor Alexander Hausvater care a urmărit spectacolul a declarat însă că reacţia publicului nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor celor două vedete, fiind una negativă !
    Explicaţia reputatului artist ar fi că n-ai voie să faci circ şi să-ţi critici propria ţară atâta timp cît n-ai făcut nimic însemnat pentru ea ! 😉

  31. Tillerson despre intilnirea viitoare NATO si asteptarile SUA:

    „”Allies must demonstrate by their actions that they share U.S. governments commitment.”

    Deci, state NATO, pe pluton adunaaaaarrea! Atentia la Sefu! Faceti ce va spunem noi, sau demonstrati ca sunteti pe cale sa faceti ce va spunem. Dl Tillerson a „uitat” sa adauge cuvintul „or”, adica „sau”…Nemtii se intreaba acum probabil ce vrea sa insemne acel „sau” nerostit, ei fiind total impotriva cheltuirii de 2% din PIB pe inarmare.

    Foarte bine, Sefu zice, executantii…vislesc. Dar, totusi, progresist vorbind, pina si sclavii din America s-au cistigat niste drepturi in timp. De ce nu am spune si noi americanilor: „Bagam 2% Sefu, dar cu conditia ca si voi sa investiti la noi sa putem si noi pune de-o tara mai prospera, ca altfel vin putinistii peste noi!”.

    http://www.reuters.com/article/us-nato-idUSKBN1720WV?il=0

    • @trexsr: ” De ce nu am spune si noi americanilor: “Bagam 2% Sefu, dar cu conditia ca si voi sa investiti la noi sa putem si noi pune de-o tara mai prospera, ca altfel vin putinistii peste noi!”.

      Pai, America a investit in Europa prin Planul Marshall facand Europa arhiprospera cand era doar moloz si piele pe oase. Se face uitat ca Planul Marshall a pus piatra de temelie a UE, iar America prin Planul Marshall, i-a salvat pe europeni sa vorbeasca astazi limba rusa ca prima limba continentala.

      Oricum, putinistii sunt de mult printre voi, daca ma uit la propaganda desantata din „Cotidianul” atat din articole, cat si din comentariile facute de cohortele de postaci care rasar ca ciupercile cand este vorba sa o apere pe mama Rusia, sau sa dea cu pietre in basarabenii (si ceilalti romani) care se pronunta pentru unire. Nu mai vorbesc de katiusele cu care trag in directia a tot ce inseamna „imperialism american”.

      • America ne-a vandut, impreuna cu Anglia rusilor dupa razboi, desi Romania a avut cele mai multe pierderi cind luptat de partea aliatilor dupa astea trei tari, mai multe victime ca cele suferite de arnata italiana. America nu a facut planul Marshal pentru Romania, ci pentru Europa de Vest. Deci cred ca are un pic de motivare si valoare sa ii intrebi frumos daca inteleg cum se face un partener puternic la est, sa le apere granitza de interese.

      • @trexsr: „America ne-a vandut, impreuna cu Anglia rusilor dupa razboi…”
        Din cate stiu eu, Churchill nu era american.
        Iata ceva care cred ca v-a scapat din paginile de istorie si daca doriti va traduc:
        ==================
        During October 1944, he (Churchill n.a) and Eden were in Moscow to meet with the Russian leadership. At this point, Russian forces were beginning to advance into various eastern European countries. Churchill held the view that until everything was formally and properly worked out at the Yalta conference, there had to be a temporary, war-time, working agreement with regard to who would run what. The most significant of these meetings was held on 9 October 1944 in the Kremlin between Churchill and Stalin.
        During the meeting, Poland and the Balkan problems were discussed. Churchill told Stalin:
        Let us settle about our affairs in the Balkans. Your armies are in Romania and Bulgaria. We have interests, missions, and agents there. Don’t let us get at cross-purposes in small ways. So far as Britain and Russia are concerned, how would it do for you to have ninety per cent predominance in Romania, for us to have ninety per cent of the say in Greece, and go fifty–fifty about Yugoslavia?
        Stalin agreed to this Percentages agreement, ticking a piece of paper as he heard the translation.”
        ===================
        @trexsr: „America nu a facut planul Marshal pentru Romania, ci pentru Europa de Vest.”
        Corect, deoarece Romania se afla in spatiul de influenta si ocupatie daruit de Churchill lui Stalin. Nici DDR (Republica Democrata Germana) nu a beneficiat de Planul Marshall. Ghici de ce?
        Deci, asa cum spusei, UE isi are radacinile pornind din samanta implantata in solul vestic de America prin tractoarele (si figurat si concret) Planului Marchall.

        @trexsr: „Deci cred ca are un pic de motivare si valoare sa ii intrebi frumos daca inteleg cum se face un partener puternic la est, sa le apere granitza de interese.”
        Nu-i clar. a carui granitza de interese de la est? Banuiesc ca a UE? Ca a NATO o apara americanii, nu germanii.
        Pai, crearea unui partener puternic la est este un proces cu doua componente. Iar daca unul, care abia-si carpeste nadragii nu vrea, deoarece se considera umilit si „colonizat”, degeaba se ofera celalalt sa-i dea ac, degetar si aza sau chiar masina de cusut automata, ca tot imperialist este considerat. Si pana la urma i se face lehamite si-l lasa pe mandrul nevolnic in plata Domnului.
        Iar vorba aia:”Eu imi apar saracia, si nevoile si neamul” este interpretata mot-a-mot si de conducatori, dar si de populatia care este influentata de o anumita propaganda. Nu spun care, pen’ca ma trezesc injurat pe ruseste.

      • Nu inteleg asta cu „putinistii sunt de mult printre voi”. Si printre „voi”, nu? Sunt peste tot. Cel mai mare putinist e Trump, care s-a declarat fan inca de la inceputuri, cind isi facea businesuri prin Rusia. Acum, de cind e Presedinte instalat, ii scrie mai putine mesaje de amor pe Twitter lui Putin 🙂 Administratia actuala e plina de putinisti, probabil multi in legatua cu agenti FSB. Ambasadorul ala al Rusiei in SUA ce grad credeti ca are?

      • Pp[sescule

        n nu aer avea decat sa zica mmda Vopati runificat .. vapoti fauct prebile acum ia s adiscutam nitel tractatu de pace … DINTAI DESPGUIBIRILE!!! Si ciocu mic ca va dammehr Licht mai strakluctoare decat 1000 de sori ca megatone in exces avem!!!

      • Puteti scrie in limba romana? Depuneti putin efort sa nu mai fiti suficient cand insirati literele. Macar din putin respect pentru interlocutori.

  32. Bun, sa trecem la fratii de peste Prut care au votat un Prezident unionist…cu Rusia! Dodonski asta a fost de doua ori la Moscova, si ultima data Putin l-a tratat cu consideratia cuvenita unui foarte mic conducator de kolhoz, adica l-a tinut sa astepte la usa, ca pe o sluga, citeva ore. Nu ma mira ca Iohannis vorbeste mai nou la telefon cu Primul Ministru al Moldovei. Dodonski nu e de gasit la Kishinev, el asteptind pe la usi de la Kremlin. Acolo isi aduna gindurile si isi manifesta rabdarea si iubirea fata de cel care la un moment dat ii va da citeva palme, ca pe urma sa-l pupe ruseste pe gura, pasional. Gen Honecker cu Brejnev. Eh, ce vremuri glorioase din care se inspira Dodonski!

    Vorbind de „vremia”, riscul e ca si Moldova sa fie cucerita nu neaparat economic, ci ideologic, pentru ca in final acolo este granitza unde se bate liberalismul cu iliberalismul, adica un sistem Occidental cu unul Orienta-rusesc. Faptul ca este un stat atit de slab ii tine inca pe rusi intr-o oarecare liniste, pentru ca ei conduc geostrategic zona, prin Transnistria, un fel de unitate ruseasca mai mare, cu jdemii de rusi care pot deveni rapid „omuletzi verzi”. Ce attirna mai mult in jocul asta, din fericire pentru Modlova si Romania, este Ucraina, care evident e nelinistita sa fie inconjurata de rusi si la est si la vest. Nelinistita pina o fragezesc rusii, cu ajutorul nemtilor si a UE.

    Cuiul lui Pepelea din calcaiul lui Ahile e aceasta Transnistrie, pe care eu o vad, in citiva pasi, ca devenind obiect de tranzactie pe piata geostrategica, daca se gaseste cumparatorul, vinzatorul si „bursa”. Cel mai bine le-ar sta acestor slavi transnistreni sa imbrace costumul ucraenian, si poate la schimb Ucraina sa intoarca ceva ce a fost al Romaniei. Altfel, riscam sa vedem la Prut semnul prietenesc pus pe un tanc rusesc: „Dobro pojalovati v Putin’s Land!”

    • @trexr: „Cuiul lui Pepelea din calcaiul lui Ahile e aceasta Transnistrie, pe care eu o vad, in citiva pasi, ca devenind obiect de tranzactie pe piata geostrategica …Cel mai bine le-ar sta acestor slavi transnistreni sa imbrace costumul ucraenian, si poate la schimb Ucraina sa intoarca ceva ce a fost al Romaniei.”

      Corect, dar este cuiul lui … Stalin. Atata doar ca nu va fi niciodata obiect de schimb. Da, ar fi bine daca Ucraina ar prelua controlul, dar Rusia nu va ceda in veci acest Kaliningrad de la Marea Neagra, infipt si in coasta Ucrainei si a UE.
      Iar oficializarea se va face in momentul in care Basarabia ciuntita va reveni la Romania si atunci Transnistriei i se va aproba de catre Moscova unirea oficiala la Rusia, cerere care deja exista. Implicit, nu va mai fi nevoie ca depozitele militare sa mai fie lichidate si nici „trupele de pacificare” rusesti sa mai plece deoarece se vor gasi deja „acasa”.
      De asta, nici UE nu va consimti ca Basarabia sa revina la Romania. Prefera sa pastreze o zona ruseasca, dar neoficiala, ca sa „mai discute” multi ani fericiti in format 5+2, format pe care Romania patriotica il sustine cu amandoua mainile sus, dupa ce s-a retras de buna voie si nesilita de nimeni in 1992 de la negocieri, considerand cu mult curaj ca este foarte bine reprezentata de OSCE.
      Sa nu uitam ca aceasta renuntare curajoasa si patriotica.de a sustine interesele romanesti a apartinut unui guvern FSN (Teodor Stolojan) sau PDSR (Nicolae Vacaroiu), nu-mi mai amintesc. In orice caz, in timpul presedintelui Ion Iliescu.

      • Corect zic si eu, retragerea din formatul de negociere a fost o mare greseala strategica, recunoscuta parca si de dl. Nastase. Realist vorbind, nu vom putea face unirea fara acordul Rusiei.
        Totusi, nu avem dreptul sa fim total pesimisti, si e nevoie mereu de citeva planuri pe masa. In perioada asta e nevoie de consolidarea si aprofundarea relatiilor cu cei de peste Prut, si gasite anumite brese, la inceput de schimb economic cu Rusia, plus schimburi culturale si diplomatice normale intre tari. Daca Trump si Steinmeier si francezii se vad cu Putin si Lavrov, noi ce problema avem sa avem astfel de comunicari cu ei? Da, nu ne place si nu acceptam ce au facut cu Crimea si in Donbas, dar asta nu inseamna sa fim mai catolici decit Papa.

      • @trexr: ” Da, nu ne place si nu acceptam ce au facut cu Crimea si in Donbas, dar asta nu inseamna sa fim mai catolici decit Papa.”

        Eu as zice ca putin ne pasa noua romanilor ce au facut cu Crimea si Donbas.
        Dar, ne pasa ce au facut cu Bucovina de Nord, cu Tinutul Herta, cu Basarabia si Sudul Basarabiei, cu cca. 1,2 miloane de romani exterminati din teritoriile astea, de Tezaurul Romanie, de introducerea comunismului si dictaturii criminale a proletariatului (alte sute de mii de romani exterminati), de rasturnarea ordinii de stat a Romaniei cu tancurile Armatei Rosii „eliberatoare”. Va las pe dumneavoastra sa mai completati lista. Si daca puteti, sa mai aveti incredere in Kremlin si sa puneti baze in sinceritatea dialogului cu acestia.

      • Din cate tin minte retragerea din fromatul 5+2 s= facut cand la 3 Coceni era Emil Tigheceanul.
        SI mai tin minre ca in timpul razboiului din Tranmsitrua voi aia din occicdent o vorba nu ati zis de lebed si armata 14 a ci numa de huo Iliescu!!!
        Cand sgt mj Purice a spts RASTIGNIT pe maruirle Nistrului taceati ca in pausoi …

    • Exagerati. Din cauza prejudecatilor noastre, grele ca niste pietre de moara, vom fi, complet, dizolvati de globalism, fara ca Putin sa miste un deget. (Z)

      • @Ghitza: „…SI mai tin minre ca in timpul razboiului din Tranmsitrua voi aia din occicdent o vorba nu ati zis de lebed si armata 14 a ci numa de huo Iliescu!!!”

        Maestre, eu eram in tara in perioada aia, si acel razboi a fost putin mediatizat n Romania. Iar atunci nu cred ca Romania putea ajuta Moldova cu ceva concret dpdv militar care sa conteze.

        @Zev: „…Din cauza prejudecatilor noastre, grele ca niste pietre de moara, vom fi, complet, dizolvati de globalism, fara ca Putin sa miste un deget.”

        ZeV, cu toata dragostea :), ma consideri mult prea „tare” ca sa pot eu sa va dizolv cu „globalismu”. Inca nu mi-am schimbat opinia, si deci nu pot sa am nici macar o „post-judecata”, dapai o „prejudecata”. Adica, inca consider ca „globalismu'” a fost o miscare politica de acaparare si folosire a „resurselor” din toate tarile, pentru ca „1%” sa faca acele averi uriase de azi. Teoria libertatii de miscare a fost folosita pentru ca sute de milioane de oameni sa poata sa se miste mai repede pentru avantajul businesurilor globale, sau regionale. Intr-adevar s-au folosit bani cu muntii ca sa convinga aceste populatii de avantajele globalizarii, si Soros a fst unul dintre investitorii in aceasta miscare. Romania a acceptat aceasta conditionare si tip de ordine mondiala, prin mai toti conducatorii si prin alegatorii care i-au votat.

        Lucrurile stau un pic altfel azi, dar nu din cauza romanilor. Noi ne-am trezit iar tirziu sa criticam globalizarea. Noi doar ne aliniem la un nou curent de opozitie la acest tip de globalism, in asa fel incit sa nu ne suparam stapinii. Si n-at fi rau daca am reusi sa restabilim ce am stricat la noi acasa: refacerea legilor de restituire a proprietatii, care sa stopeze taierile abuzive de paduri, si care sa stopeze acapararea paminturilor agricole romanesti de catre straini. Sa refacem zootehnia romaneasca si industria alimentara romaneasca. SA refacem industria de mobila romaneasca. Si, cel mai important, sa refacem banci romanesti.

      • trexsr

        in anii ravzoiul din Transnistria a fots relativ mediatizat n Romania. Ca „mdeia” era opcupat sa zurle hios Ilescu huo natinalimsu lu’ Ceausescu!! Ca cum dracu sa zici atunci ca romanii majoritari in RM e bataurti peste falci cu cheia franceza de catre niste minoritari ?
        Insa in presa satrian … ori nu se intelegeaa nimic (decat ca comunistii e rai si comunisti se stia erau aia de la Bucale nu la Moscova !) iar in Asutrai .. romanii inarmati pana in dinti (cu ce e nimerea.. ) „atacau” biata minoritate rusofona transnistreana care se apara cu fucri (frunizate de armata a XIV!)
        Din presa romana pe care tu (Romanul, RM, Batiunea) nu o citeai stiu de rastignirea sgr mj Pirice Ion din Militia moldoveneasca.
        Si totusi sa stii .. se pare ca pe sest au fost unele „:scapri” roamnesti : catvea transportoare blindate, niste lazi cu AKM , nise aruncatoare si munitie..

        Ins aavem nevoie de ajutor diplomatic. Dar cei ca tine erauocupati cu denunatrea „nationalimsului” romanesc

        Si nu „ne-am trezit iar tirziu sa criticam globalizarea.” eu aveam dubii de cand aparu cuvantu asta. Ca globalizare ca in 1900 canci azi. La 1900 cu o carte de vizita puteai vizta Europa .. numa RUsiaiticerea pasprot. Ajungeai si in Japonia … Sa nu mai zic ca la 1900 cu exceptia Chinei si Siamului totiaveau aceiasimoneda :aurul… In toate locantele mai spalate se gasea un tabel de echivalente ….

    • Scuze ptr apreciere.. Unoperi tot mai cred ca este rapsunde.

      Si ce iti va intoarce Icraina este o flegma intre felinare!!! Crdee-ma dupace ajungi sa ii cunosti pe ucrianieni incepi sa ii iubesti pe rusi!

      • Când se desfășura Războiul din Transnistria am fost acolo. Nu contează de ce. O prietenă de-a mea, fostă colegă de clasă avea soțul mobilizat. I s-au întâmplat multe lucruri incredibile, multe lucruri groaznice, de felul celor despre care am citit în Istoria Bizanțului – nu credeam să se mai poată așa ceva. Amândouă eram gravide. Ea a făcut o fetiță frumoasă foc, dar cu o problemă pe față… Un coleg de-al meu de clasă și fratele unei colege au fost uciși… Habar n-am ce știa Europa atunci sau acum, dar știu ce știu eu și cu ai mei. Cunosc oameni care s-au mutat cu cățel și cu purcel în partea dreaptă a Nistrului, lăsând tot ce aveau baltă.

        Azi a fost un atentat terorist la St. Petersburg. Interesant.

  33. Astazi, 1 aprilie 2017, se implinesc 76 de ani de la masacrul comis de rusi la Fantana Alba, caruia i-au cazut victima peste 3000 de romani nevinovati, care si-au iubit tara, neamul si nu au dorit sa traiasca sub inrobitoarea ocupatie ruseasca. O noua dovada ca rusii sunt un popor de asasini. Si un indemn de a aduce mai mult si mai des in amintire crimele rusesti impotriva romanilor.

    • @comemorare: „…un indemn de a aduce mai mult si mai des in amintire crimele rusesti impotriva romanilor.”

      Acum, nu mai stiu cati ani, am redactat, impreuna cu alti romani din Satele Unite si din Europa, un document intitulat „Memorialul Patimilor RomanestI” (http://memorialromanesc.org/). Acesta a fost citit in Senat de Titus Corlatean, si asumat ca declaratie politica a Senatului (?).
      Ministrul Culturii de atunci, Paleologu, mi-a trimis o scrisoare in care imi declara senin ca nu are bani pentru asa ceva, desi exact in acea perioada se aprobase Memorialul Holocaustului din Bucuresti.

      Nu era nevoie de alocarea unui spatiu, deoarece staretul Manastirii Putna oferise un loc pentru ridicarea monumentului.

      • Pai bu voi Romanii din SUA ne tit acuzati de holoco$$$t ? Tismaneanu, UIoandi, Witzelu …

    • Raspunsul nostru logic: 10% din PIB pentru armata si defrisarea teritoriului de firmele romanesti, pentru ca marile corporatii americane sa binevoiasca, in fine, sa ne re-bechtelizeze ireversibil.

    • Profesorul Ion Varta – Chişinău : cca. 7000
      Acad. Vasile Tărâțeanu – Cernăuți : “ Acolo, la Fântâna Albă a fost un masacru şi apoi cei care n-au fost împuşcaţi, si rudele lor, pe parcursul anului 1941 şi în noaptea de 12 spre 13 iunie, cu două săptămâni înaintea războiului, au fost îmbarcaţi în vagoane de vite – aproape 13.000 de familii de români numai din Nordul Bucovinei și ţinutul Herţei “
      ( sursa, blog Vasile Gogea )
      P.S. Nu stiu insa daca rusii, “luati la global”, pot fi numiti asasini. Ca in mod criminal insa, le-au fost luate mintile ( cu ajutorul neprecupetit al multora….), de o utopie catastrofala, este altceva. In materie insa de utopii si de catastrofe, nimeni nu se simte bine….Propaganda si ura poate lua mintile oricui, mai ales daca vorbim de mase….Soljenitin a inchis perfect acolada cercului vicios vizualizat mai sus…. Pana la urma vectorul de tractiune cel mai important al Europei, “a-casa noastra”, e Germania….N-as zice ca e rau, doar ca ar trebui sa ne fie permise si roti in dotare, ca ni s-au cam tocit fundurile….Lui Ion Cristoiu primu’, ca a ramas si cu gaura-n pantaloni….S-a autodemascat intr-un “rechizitoriu literar” !

      • Cf Suvorov (Spargatorul de gheata, Ziua M, Ultima Republica) on acest caz deportarile au fots pregatiore de razboi. In mod normal p patte cat mai mare a populatiei este „retrasa” dinzonel;e in care se vor disloca/sunt dislocate armatele. Se pare ca so pe [partea rpmneasca a Prutului unele sate (alea de isi spau poecerele in Prut) au fots „retrase” .
        MA rog in Moldova ocupata au fots „retrasi” cf nanarburilor CEKA – cu nagaika, cu NKVD ul, vou vagon , „escorta” directia Sibir nitel mai deprate de Mama Dracului sa va ia!!
        Si , scuze, dar trebuie sa fac o corectie : nu numai rudele celor impuscati la Fantana Alba .. acetea au avut sa zicem „prioritate” dar atat. Au fost deportatari si din Chisianu (persoane care u aveau de a face cu cei de la Fantana Alba) si au incetat doar ca urmare a inceperii razboilului (erau brusc prea opcupati cu alte cestii mai presante). Si asa o preietebna a a mamei imi zicea ca daca razbloiul incepea cu 2 saptamani mai devreme fetia ei ar fi trait…
        v https://adriannastase.ro/2016/01/23/cum-a-ajuns-sabia-lui-cuza-inapoi-in-romania/#comment-71626

  34. Inteligenta tehnocrata si foarfecele diplomatiei: Nerevocarea, dar monitorizarea procurorilor-sefi. Restabilirea primatului si obligativitatii deciziilor CCR. Depersonalizarea functionarii parchetelor. “Oportunitatea revocarii”, noua sabie a lui Damocles

    Oricat s-ar scandaliza politicienii Liviu Dragnea si Traian Basescu, mai ales al doilea, pentru ca primul a avut decenta sa faca ciocul mic, privind concluzia ministrului Justitiei, Tudorel Toader, din raportului de evaluare a procurorilor-sefi, potrivit careia nu este oportună declanșarea procedurii de revocare a procurorului general și a șefei DNA, trebuie sa admitem, daca vrem sa fim obiectivi, ca ne aflam in fata unei spete de inteligenta tehnocrata care a manuit cu abilitate foarfecele diplomatiei.

    Marturisesc ca nu mi-am pus niciodata problema posibilitatii unei diplomatii a justitiei, sau, mai bine spus, a unei diplomatii juridice, in sens larg, acoperitor al tuturor aspectelor juridice din cadrul celor trei puteri clasice ale statului de drept. Justitia dixit, si cu asta basta, nu e nevoie de a face risipa de cuvinte, am gandit stereotip multa vreme. Desi, teoretic vorbind, orice domeniu, orice putere, institutie sau organizatie inteligenta nu se poate dispensa de diplomatie, ca resursa soft, care poate depasi obstacole si arde etape, pe calea promovarii scopului (interesului) si adaugarii de valoare. Daca exista o diplomatie economica, culturala, militara etc., cred ca, acum, ajutati de ministrul Justitiei, juristul si diplomatul Tudorel Toader, putem achiesa si la ideea ca exista si o diplomatie a Justitiei.

    Dar, sa fim intelesi, ministrul Justitiei nu personifica Justitia, la fel cum nu o personifica nici procurorii, doar magistratii judecatori sunt indrituiti sa administreze actul de justitie, si nici macar ei insisi, ca persoane, ci functionand in interiorul unui cadru de judecata, legal prevazut si constituit, in fata carora reprezentantii acuzarii si apararii se prezinta de pe pozitii egale. Dar ministrul Justitiei, care este membru intr-un Guvern politic, este responsabil de politica domeniului, pe care o elaboreaza si implementeaza prin acte de putere specifice, de aceea decizia diplomatica de nerevocare, care procedural-constitutional ar fi urmat sa se inchida in mod firesc la varful statului, la nivelul presedintelui, a surprins pe multi.

    Un rol in intelegerea diplomatului ministru Toader, care l-a invins pe fostul judecator constitutional, il are istoricul imediat premergator deciziei de nerevocare, mai précis vizita intempestiva pe care acesta a primit-o, la sediul Ministerului Justitiei, din partea ambasadorului american Hans Klemm. O vizita de adulmecare sau de influentare?, se vor intreba cei mai multi. Probabil vom afla din memoriile ministrului sau niciodata. Cert este ca Toader si-a amanat cu doua zile prezentarea evaluarii, iar cand a facut-o a venit cu decizia-bomba a nerevocarii. Klemm si-a motivat vizita printr-o pretinsa curtuoazie, ca a venit sa se prezinte noului ministru in semn de respect, dar si din grija pentru recuperarea prejudiciilor din cazurile de coruptie, problema care ar fi facut obiectul discutiei. Mai, sa fie!, chiar asa?

    Adevarul e ca pestele cel mare il reprezinta prejudiciile provocate prin coruperea diplomatica si geopolitica a deciziilor politice ale Romaniei, despre care nimeni nu vorbeste cum si cand vor fi recuperate. Analiza psihologica si lingvistica a mesajelor diplomatice de genul “de abia astept sa lucrez impreuna cu guvernul”, ca si cand ar fi un drept de co-guvernare, sau “mediu atractiv si transparent pentru investitorii straini”, adica taxe mici sau deloc si impovararea intreprinzatorilor romani (de protejarea interesului national sau de securitatea economica si comerciala nici nu poate fi vorba) releva o prepozitionare de presiune si influentare alogena in chiar inima institutiilor judiciare nationale, daca nu chiar o colonizare a acestora. Rezultatul, profund nedrept, e ca reciprocitatea egala si politica “First Romania!” sunt lezate sau cel putin ignorate.

    Desi decizia CCR a fost cat se poate de clara, procurorii-sefi Augustin Lazar si Codruta Kovesi fiind gasiti vinovati de depasirea atributiilor in coordonarea functionarii Parchetului General si DNA, de abuz in serviciu, fapt care ar fi insemnat un raspuns sanctionatoriu standard, deja consacrat, al statului de drept, pentru ca nimeni sa nu fie deasupra legii, ministrul Justitiei nu a scos sabia din jobenul puterii executive, la care l-ar fi obligat functia, ci… foarfecele diplomatiei. Desigur, decizia poate fi in continuare controversata, dar dreptul ministrului de a-i chema la ordine pe cei doi si de a-i relua practic in subordine, nu poate fi contestat.

    Ministrul Toader i-a iertat pe Lazar si Kovesi, intr-un fel i-a “gratiat”, un alt drept regulamentar al sefului, un atribut al functiei, dar folosind foarfecele nedureros al diplomatiei le-a taiat sforile prin care erau marionetizati, prin care erau facuti sa greseasca, chestie de anturaj si de influente nesanatoase, neconstitutionale in cazul de fata. In schimb, Toader le-a agatat deasupra celor doi o sabie a lui Damocles, numita “oportunitatea revocarii”, in caz de repetare a greselilor si, mai ales, de neindreptare a celor deja savarsite. Mare diplomat, acest ministru Tudorel Toader, dar ma tem ca victoria lui diplomatica in mod paradoxal nu va fi si una politica, pentru Guvernul din care face parte si, implicit, pentru PSD. Nemultumirile vor zgaltai barca puterii, unii s-ar putea sa o paraseasca, ceea ce va face necesar un serviciu de salvamar. In schimb, presedintele Iohannis si ambasadorul Klemm au de ce sa-i multumeasca lui Toader si sa-i ramana indatorati. Cand fapte personale sau institutionale care intra sub jurisdictia CCR sunt dovedite neconstitutionale, sustinatorii si protectorii lor nu au cum sa ramana nevizati. Tudorel Toader a dat si o lectie, nu stiu cine si cati o vor pricepe, aratand ca la diplomatia cu gheare si cu dinti exista diplomatia inteligenta.

    • „…dar ma tem ca victoria lui diplomatica in mod paradoxal nu va fi si una politica, pentru Guvernul din care face parte si, implicit, pentru PSD. Nemultumirile vor zgaltai barca puterii, unii s-ar putea sa o paraseasca…” – întocmai! Ceea ce nu e bine pentru noi toți, cred.

Dă-i un răspuns lui Mircea PopescuAnulează răspunsul