Autostrada Comarnic – Brasov. „Luati de la Băsescu”.

In 2004, cand eram premier, se semnase contractul cu firma Vinci, din Franta, pentru realizarea autostrazii Comarnic-Brasov. Autostrada ar fi fost finalizata incă de acum cinci ani.

Probabil ca putini isi mai amintesc faptul ca, in 2005, Basescu a anulat contractul respectiv, pe motiv de „tain”. Sper ca cei mai multi din cei care isi petrec ore intregi, astazi, pe DN 1, venind spre Bucuresti, sa fie dintre cei care, in 2004, l-au votat pe Basescu. Nu e un sentiment crestinesc dar, imi aduc aminte de argumentul lui Basescu impotriva autostrazii – voiam eu să-mi „trag” autostrada ca să ajung la Cornu. Nu cred că el nu stia că localitatea Comarnic – de unde ar fi pornit autostrada spre Brasov – se află DUPA localitatea Cornu. Unii l-au crezut.

Va trebui gasita insă, in curand, o solutie. Fara autostrada este inutil sa vorbim despre turism pe valea Prahovei.

16 gânduri despre “Autostrada Comarnic – Brasov. „Luati de la Băsescu”.

  1. „Fara autostrada este inutil sa vorbim despre turism pe valea Prahovei” – absolut de acord si eu chiar as risca o generalizare: „Fara o infrastructura moderna si de calitate superioara este inutil sa vorbim despre turism”. Si nu ma refer doar la autostrazi sau, in general vorbind, drumuri, dar si la caile ferate si aeriene. Ma deprima cat de slab stam la capitolul turism fata de alte tari care castiga zeci de miliarde de dolari anual din aceasta activitate… Asa cum ma deprima si cat de prost stam la capitolul infrastructura. Va spun sincer: vreau sa vad o linie ferata de mare viteza in Romania! Da, vreau sa vad un TGV in Romania!! Cred ca am dreptul sa vreau asta! Asta ar insemna un pas mare spre modernizarea tarii.

    Dar revenind la autostrada Comarnic-Brasov, de acord cu Dvs., dar Ponta ce a facut? Chiar si in USL, principalul partid era PSD, deci si partidul cu influenta cea mai mare. Ca eu tot auzeam ca daca te apuci de Comarnic-Brasov ajungi direct la DNA, se zicea ca asa ar fi spus Ponta (sper sa nu ma insel). Totusi, foarte slab si pe vremea guvernarii Ponta. Daca e sa ma iau dupa Iulian Fota, Guvernul are mai mare putere decat Presedintia. Si atunci de ce atat de slab? Nu mai vorbesc despre bugetul foarte redus, pe vremea lui Ponta, acordat ministerului Transporturilor. Iar slabele performante in materie de autostrazi s-au inregistrat si pe alte tronsoane, nu mai vorbesc de defectele aparute, care au scandalizat lumea. Apoi nu Presedintia face autostrazi, ci Guvernul. Daca lucrurile decurg in mod corect, DNA nu are ce sa faca. Iar la chestia cu „tainul”, spusa de Basescu, nu inteleg de ce nu l-ati dat in judecata. Si, oricum, descoperirea „tainurilor” nu justifica faptul de a nu se mai face autostrazi in Romania. O guvernare majoritara PSD am avut din 2012: performante, cel putin in acest domeniu de activitate, n-am prea vazut. Nici guvernarea Tariceanu, sprijinita de PSD in Parlament, n-a excelat…

  2. „Pune întrebarea și, împreună, vom găsi răspunsul!” – bun asa! Atunci imi pun si eu problema, apropo de cele ce spuneti si de cele intamplate in istoria recenta: nu cumva sunt grave disfunctionalitati in statul roman si multipli factori de blocaj, de natura sa obstructioneze proiecte de infrastructura, necesare modernizarii tarii?

    Ma intorc la turism: Grecia estima la sfarsitul lui 2013 (deci, iata,in plina criza a datoriilor, dupa sase ani consecutivi de recesiune!!) venituri de 13 miliarde de euro din turism!! Citeam un articol din 2015 care spunea ca in insulele grecesti si in Cipru industria asta a turismului are nevoie in perioada estivala de ospatari, barmani, receptioneri, ajutoare de bucatari, animatoare si ca salariul unui ospatar e cuprins intre 450 si 800 de euro, la care se mai adauga si bacsisurile. Spunea cineva acolo ca din bacsisurile pe 6 luni poti reusi sa strangi doua salarii intr-un sezon. Insa sunt limitari de varsta pentru astfel de joburi: 18-30 de ani. Dar vroiam sa spun ca acolo turismul nu doar ca aduce venituri importante in tarile respective, dar si creeaza locuri de munca destul bine platite. Referitor la Romania, un articol din 2016 spunea ca noi castigam de la turistii straini doar 1% din PIB, adica in jur de 1,5 miliarde de euro. Numarul sosirilor de turisti in Grecia e dublu fata de Romania, adica vreo 18 milioane de vizitatori, se estima in 2013 pentru 2014. La noi contributia turismului la PIB era sub 3% (nivelul anului 2011), eram sub nivelul Bulgariei si Ungariei. In schimb potentialul turistic al tarii noastre este de 9 miliarde de euro anual. Noi valorificam doar o treime din acesta… Foarte slab… Altii castiga sume importante din turism, spre exemplu o statistica spunea ca Italia avea venituri de 43 miliade $ din turism in 2011. Noi ramanem in continuare una din cele mai sarace tari din UE. Pe urma vine Tovarasul Guvern – scuzati-ma ca ma exprim asa, mai popular – si plange ca nu are bani pentru Sanatate, pentru Invatamant, pentru Protectie Sociala…

  3. Ce-ar face, oare, un stat normal la cap după ce un urmărit penal, cu relații solide în servicii, ar ieși pe postul de televiziune care îi aparține ( pornit cu bănuți de la Dorin Cocoș, să nu uităm asta) cu un al treilea episod de dezvăluiri despre DNA și, mai ales, despre „prințesa imaculată ” din fruntea acestuia?

    Probabil că Parchetul General al țării normale la cap i-ar oferi protecție aceluia și i-ar lua declarații complete, și-apoi… cum i-o fi norocul… dacă a mințit, merge la zdup, dar dacă n-a mințit… ei, dacă n-a mințit, atunci se schimbă lucrurile. Pentru că, dacă n-a inventat , iar povestea cu avionul particular plătit de o firmă de construcții , plătită , la rândul ei, de celebrul baschetbalist din „triunghiul de aur al baschetbaliștilor” , pentru a-l aduce în țară pe Nicolae Popa, e reală și se verifică ( lucru foarte simplu ,de altfel), afacerea capătă o nesperată greutate politică. Deoarece Nicolae Popa n-a fost adus așa, de florile mărului, exact în preajma scrutinului prezidențial din 2009, ci, țintit, pentru a oferi un avantaj substanțial unuia dintre candidați. Nu putem separa, în această șerpărie înspumată, DNA-ul cu Codruța lui cu tot, SRI-ul bicefal și gelatinos și, ultimul pe listă, cu voia dumneavoastră, ingredientul de bază numit Băsescu Traian , care atâta vreme cât a fost președinte le știa pe toate și se lăuda cu asta, dar acum, de când nu mai este, se descrie ca fiind cel mai neinformat și mai ușor de dus de nas dintre președinții planetei.

    Nu Sebastian Ghiță a pornit războiul… dar cea care l-a pornit cred că a contat pe o ofensivă rapidă și victorioasă, fără răspuns din partea adversarului. Și-a făcut o socoteală proastă, cred… Sebi e hotărât să-și vândă scump pielea. Are un post de televiziune cu audiență bună; e drept, însă, că nu-i este de ajuns… Sebi vrea armistițiu cu ANTENA 3, și împinge în fiecare episod câte un degețel către Mihai Gâdea, știind că atunci când ajunge la cinci degețele deja se numește o mână întinsă, pentru o acțiune mediatică în comun. În momentul de față publicul fiecărei televiziuni e oarecum separat și stabil, așa că bătălia pentru audiențe rămâne o glumă față de adevăratul război . Iar patronul RTV are ceva de oferit la schimb: dosarul „șantajului” lui Bendei și cenușa pusă-n cap, luată direct din filmul cu „am fost un dobitoc” .

    Să nu uităm că mult-ridiculizatul și demonizatul, în toată presa atașată statului de drept inventat de Băsescu Traian, mult disprețuitul, zic, Sebastian Ghiță a „debutat” în sesiunea de dezvăluiri cu unele mici confesiuni despre raportul asupra plagiatului doamnei Codruța. Publicul acordă sau nu credibilitate unor dezvăluiri și în raport cu verificarea lor , în timp… Ce ziceți, prieteni, plagiatul Codruței, a fost sau n-a fost? Raportul s-a întocmit pe bune sau a fost măsluit? Când vă dați răspunsul la această întrebare, amintiți-vă bâlbâiala inimaginabilă a maestrului Mateuț, care a semnat raportul…. eu am urmărit atent piruetele lui…

    Iar acum, după ce s-au mai limpezit lucrurile cu privire la teza de doctorat cu titlul „Combaterea crimei organizate prin dispoziţii de drept penal” putem privi mai relaxați la opinia de specialist a acestuia: „… Este o teză valoroasă, doamna Kovesi este un om foarte bine pregătit. Acest raport înseamnă un punct de vedere tehnic dat de un profesor universitar. Eu am apreciat că nu a fost nici pe departe un plagiat şi vreau să vă spun că este o lucrare care prezintă semne de autenticitate…”

    Având în vedere cele de mai sus, eu am bifat prima dezvăluire a lui Sebi Ghiță la „confirmate” și m-am uitat cu interes la următoarele „ confidențe”. Ceea ce vă sfătuiesc și pe dumneavoastră, prieteni.

  4. „Fara autostrada este inutil sa vorbim despre turism pe valea Prahovei”

    Cred ca, domnule Adrian Nastase, formularea dvs nu este tocmai corecta. Turism, pe Valea Prahovei, se face la greu, as spune, excesiv de mult.
    Bucurestenii au napadit aceasta zona precum lacustele, ceea ce ma face sa spun ca, dimpotriva, turismul pe Valea Prahovei ar trebui restrictionat, daca vrem ca zona sa ramana, macar partial, naturala, padurile intregi, iar mediul sa nu fie impurificat in mod ireversibil.
    Adevarata problema consta in necesitatea de a fluidiza tranzitul rutier spre Brasov si, mai departe, spre punctele vamale din vestul Romaniei.
    Problemele turistilor care se deplaseaza, invariabil, TOTI ODATA dinspre Bucuresti spre Valea Prahovei si viceversa nu se vor estompa dupa construirea autostrazii, conform principiului clepsidrei, care se aplica perfect la jonctiunea dintre A2 si punctul de insertie in DN39 (care leaga Constanta de Mangalia/Vama Veche).
    In cazul nostru, avem mai multe puncte de inflexiune care vor bloca traficul: Sinaia, Busteni, Predeal, din simplul motiv ca localitatile nu permit absorbtia, respectiv degajarea unui atat de mare morman de table pe roti.
    Deh, romanul nu poate sa mearga si nici macar tuseasca fara sa-si aseze posteriorul in automobilul personal. Daca am compara, de exemplu, Bucuresti cu alte mari orase europene, vom constata o imensa diferenta de viziune. In vest, deja au fost impuse restrictii pentru masini in centrele oraselor, iar cetatenii sunt educati sa utilizeze si alte mijloace de transport.
    Cred ca solutia trenului rapid ramane, in continuare, preferabila, pentru turismul pe Valea Prahovei, (inclusiv din perspectiva conservarii mediului) dar, pe langa imbunatatirea infrastructurii, mai trebuie reformata si mentalitatea romanului.

  5. Motanul Incaltat

    Sincer, dupa ce te-am laudat, rareori mi-a fost dat sa citesc comentarii cu atatea carente pe cm patrat de intelegere a realitatii. In fine, asta este dreapta, trebuie sa ma obisnuiesc. (Z)
    1. NU guvernul face autostrazi, guvernul aloca resurse, in anumite limite. Mai departe, totul se blocheaza in proceduri redundante si/sau absurde (vezi commentul colegei Luminita), in constestari peste contestari, in studii de consultantza si fezabilitate care se bat capa in cap si in schimbari radicale de viziune strategica, din patru in patru ani.
    In Romania, toata lumea se pricepe la autostrazi si toata lumea contesta orice vine din zone politice adverse.
    2. Da, este perfect legitima retinerea unui guvern de a implementa ceva (vezi si cazul privatizarii – liberale a – CFR Marfa), din moment ce ORICE poate fi subsumat unui abuz in serviciu, ceea ce permite institutiilor de forta sa interfereze cu/in decizia administrativa, LA COMANDA POLITICA (asta a facut Traian Basescu, in cele doua nefaste mandate la Cotroceni).
    3. Guvernele NU au alocat putini bani la Transporturi. Dupa cum se poate usor observa, intordeauna, la rectificari bugetare, s-au luat bani de la acest minister urmare a faptului ca nu au putut fi cheltuiti (licitatii peste licitatii intarziate, contestari, exproprieri, firme care se retrag pe parcurs, etc, etc).

    ATATA TIMP CAT NU VOM SIMPLIFICA LEGISLATIA SI PROCEDURILE, NU VOM TAIA DIN PREROGATIVELE DNA (legate de asazisul ,,abuz in serviciu”) SI NU NE VOM REORIENTA SI SPRE ALTE AZIMUTURI, NU VOM VEDEA INFRASTRUCTURA EUROPEANA IN ROMANIA.
    Poate sa vina si mama guvernelor, ca lucrurile nu se vor schimba.
    De aceea, repet, eu nu am mari asteptari de la actualul govern. Asa cum am mai spus, altele sunt prioritatile in Romania.
    Dar bine ar fi ca si dreapta (partea ei inca romaneasca) sa inteleaga aceste lucruri, pentru ca daca UNITATE (in Romania) nu e, NIMIC nu e. Sau, nu va fi.

  6. Am notat că Guvernul Cocoloș a dat o ordonanță de urgență pentru mărirea punctului de pensie.
    Am zis că încerc să fiu obiectivă și să nu urăsc guvernanții doar fiindcă nu-mi sunt simpatici. Actualul guvern nu m-a entuziasmat, însă am remarcat măsurile care-mi plac, atunci când ele au fost aplicate.

  7. Asta cu Comarnic și Cornu e încă o dovadă că „opinia” nu se informează corect, ci înghite pe nemestecate ce debitează cei pe care ea îi iubește la un moment dat.
    Să sper că zisele lui Ghiță, urmate, probabil, de ceva dovezi, vor clătina dragostea neclintită până acum, a unor papagali față de Codruța și unii procurori „neînfricați”?
    Mereu se vădește că natura și societatea au mecanisme de autoreglare. (Problema e că se dereglează cam des…)

  8. Numirea doamnei Sevil in guvern este o reparatie morala necesara pentru aceasta persoana remarcabila, dar ma intreb daca nu este totodata si un cadou otravit. Liviu Dragnea nu rezolva astfel problema de imagine a doamnei Shaiddeh, nesolicitand, in prealabil, de la Cotroceni, motivarea explicita a primului refuz. In continuare, vor fi opinii diferite, intrebari fara raspuns, speculatii, controverse si rezerve, pentru ca acolo unde apele sunt tulburi….se stie continuarea. Mai ales ca avem ,,pescari” cata frunza si iarba in Romania. Eu sunt convins ca Presedintele a raspuns unui orgoliu, cu un alt orgoliu, marunt de aceasta data (nedemn de un sef de stat), sa arate natiunii ca nu este chiar un notar. Totusi, cred in continuare ca PSD si Liviu Dragnea au tratat superficial aceasta etapa nefericita din procesul de ,,facere” a guvernului.
    In fine, sa vedem ca acest guvern va fi investit si va incepe sa lucreze.

    ps
    Ma bucura alegerea domnului Melescanu in guvern, mi s-a indeplinit astfel dorinta exprimata intr-un comment anterior. (Z)
    Domnul Melescanu este al doilea diplomat ca valoare, din Romania, dupa domnul Adrian Nastase.
    Unii vorbesc de Cristian Diaconescu, sau Mircea Geoana – ca fiind efigii ale profesionalismului diplomatic.
    Le raspund: Sa fim seriosi.
    (Z)

  9. Turismul e dezvoltat de particulari, nu de guvern. În toate țările în care turismul aduce mulți bani la buget (Italia, Franța, Spania…), privații sunt cei care fac hoteluri, restaurante, întrețin plajele, organizează excursii la obiective, oferă tot felul de facilități…
    Eu cred că și la noi particularii au înțeles că, în zonele turistice, e rost de câștigat bani frumoși, și au acționat în consecință. Înainte să merg la Sighișoara, nu știam ce hotel să aleg, așa de multe sunt. Apoi, acolo sunt o mulțime de restaurante, magazine, locuri în care poți să te relaxezi sau să te cultivi, toate private. La fel la Sinaia.
    În privința traficului, am staționat și în Italia pe autostrăzi de mi s-a urât, ori fiindcă se făceau lucrări, ori fiindcă era aglomerație…
    Nu trebuie să uităm însă că Italia, Spania…au mult mai multe obiective turistice decât noi. Italia, de exemplu, deține 50% din Patrimoniul Cultural UNESCO, e aproape toată un muzeu în aer liber.

    • Amalia, te rog sa nu dai motive Guvernului sa fuga de raspunderea pe care o are fata de turismul romanesc si fata de transporturile din tara noastra, mai exact infrastructura de transporturi, ca despre aceasta vorbeam. Nu de alta, dar ei de abia asteapta lucrul asta, din pacate. Ma refer in general, nu neaparat la un anumit Guvern.

  10. @Amalia
    Nu e chiar irelevanta comparatia: avem si noi ce arata turistilor din alte tari. O problema ar fi cum punem in valoare ceea ce avem si o alta: ca avem un potential de 9 miliarde de euro in turism si valorficam mai putin de 3 miliarde. Deci cand ai un potential extraordinar de a face placinta mai mare, noi parca ne multumim cu una micuta, care nu ne ajunge nici pe o masea.

    Da, acolo unde s-a implicat sectorul privat se vede plusul de calitate, fara indoiala. Dar nu peste tot: vreau sa spun, de exemplu, ca au fost privatizate hoteluri care apartineau statului si care ajunsesera intr-o stare jalnica. Ei, a venit un privat si, intr-adevar, se vede ca a adaugat valoare si a imbunatatit calitatea. Insa, crede-ma, sunt si lucruri care lasa de dorit, chiar acolo unde e un privat… Sper sa se mai fi imbunatatit cate ceva. Sigur, nu poate fi perfect, inteleg asta. Dar sunt multe de facut…

    @ZeV
    Da, mai ZeV, mai… 🙂 Nu Guvernul face drumuri, autostrazi, le faci tu, nu-i asa? 🙂 Pe persoana fizica, nu? 🙂 Hai, spor la treaba atunci! 🙂 😛

  11. ..si tot nu am inteles si inca nu pot eu inca sa inteleg pina nu ni se va spune si noua celor multi domnule A. Nastase de ce nu sa inceput constructia autostrazii Brasov-Bors contract semnat pe vreme domniei voastre cu bune si cu rele el trebuia pornit efectiv acel proiect imediat ce noua putere instalata incepind cu 2004 governare care sa tot Laudat ca a avut ceeaaaA_mai_Mare crestere economica de dupa 89′ incoace si cu toate acestea nu a construit nici macar 1 m din acea autostrada de maxima importanta nationala…Deci care sunt cauzele care dus la esecul acestui mega-proiect ??…Cine este de vina ?…Asteptam si noi niste nume + explicatii si nu doar abureli !_..cutare prim minstru a lasat de izbeliste acest proiect ! Cutare minstru sau minstrii i-au durut in cot ! Cutare autoritate a statului sa facut doar ca lucreaza, s.a.m.d. ……._PS._Se stie de catre toata lumea cine a fost premier in acea perioada ! Un anume domn care e rupt complet de baza adica de ceea ce se intimpla si jos la baza societatii,..”da ce vreti sa va costruiesc hoteluri „…Celebra sa replica adresata unor bieti sinistrati….Ca sa nu o mai lungesc ! DC acest distins domn ce pare la prima vedere ca cocheteaza mai degraba cu lumea mondena si care sta in present cocotat acolo sus in vf. Senatului si nu poate fi dat jos cu una cu doua, nu sa implicat deloc in demararea acestui proiect si care sunt motivele ???…..Stiti si dvs. ceva domnule~Nastase ???

Lasă un răspuns