Cum a sărbătorit ambasadorul Klemm cei 5 ani de parteneriat strategic româno-american

Mesajele americane indirecte din ultima vreme mi se par ciudate. Ele au vizat principalele „sensibilităti” românesti – unirea cu Basarabia si problemele legate de solicitările autonomiste din Ardeal. Mai intâi, ambasadorul american de la Chisinău a făcut afirmatii brutale legate de perspectivele reunificării iar, apoi, in Covasna, ambasadorul Klemm s-a fotografiat cu steagul „Tării secuilor”. Putem să punem in context si să adăgăm recentul interviu al lui Putin care intreba retoric dacă ar trebui rediscutată situatia (teritoriilor) României si Ungariei, de după război.

In această situatie, cred că ambasadorul Klemm ar trebui invitat la MAE pentru a da explicatii iar ambasadorul român la Washington, George Maior, ar trebui să meargă la Departamentul de Stat pentru a cere explicatii in legătura cu pozitia guvernului american.

Mai există o variantă. S-ar putea  ca Hans Klemm să convoace la ambasadă un număr de oficiali români si să le explice că „statul de drept” nu este in mod necesar un stat unitar si independent, conform „valorilor si principiilor occidentale”.

61 de gânduri despre “Cum a sărbătorit ambasadorul Klemm cei 5 ani de parteneriat strategic româno-american

  1. Putem avea incredere in niste serpi ? Nicidecum .
    .
    Pentru cei care vor sa studieze comportamentul si caracterul americanilor le recomand conflictul din Siria . Acolo unde ei sponsorizeaza deopotriva si grupuri de teroristi si pe kurzi , si pe turci !
    Adica pe Toti impotriva tuturor !!!

  2. A-HA! Nu există coincidențe, cum spuneam eu deunăzi într-un comentariu suspendat încă! (Ori nu țin minte unde era?)

  3. Liviu Bejan ne spune sa ne grabim cu armata europeana si procentul de 2% (apropo, de ce nu 2,5% ?, sau 3%? ), dar, dupa parerea mea, cred ca ar fi mai intelept sa asteptam. Nu cred ca se poate mai rau, pentru Romania, decat cu actualul trio de opereta Obama – Kerry – Klemm .
    Pe Joe Biden nici nu-l mai pun la socoteala, bietul om fiind cu un picior in groapa.
    Macar in cadrul parteneriatului cu America stim unde luptam (in Afganistan n.r.), dar cu Europa, e destul de neclar care sunt tintele si obiectivele. Ma intreb daca francezii si/sau germanii stiu mai multe decat mine. (Z)
    I-as propune colegului Liviu Bejan sa se concentreze pe noul (mereu noul) masterplan de transport si pe termenele optimiste anticipate de autoritati, respectiv anul 2036. Mult a fost, putin a ramas. Mai putin de jumatate, daca ne raportam la anul de gratie 1990. (Z)

  4. Sunt fanteziile anti-romanesti ale Partidului Democrat american – actualul lor numar doi in stat , Biden , nu se lauda ca in 1997 se ratoia la liderii romani care i-ar fi spus ‘ vrem integrare ca sa scapam de amenintarea maghiara ? ” .
    Clinton , Bill , democratul , nu refuza fara nici un motiv intrarea in NATO in 1997 , in ciuda lobbyului lui Chirac ?
    Obama nu a evitat – pus pe planul 2 Romania de cand este in afaceri ?
    Democratii americani , ca si socialistii francezi , sunt infiltrati de numeroase personalitati cu origini – interese in vecinatatea noastra vestica si estica .
    Dar ne va fi de zece ori mai rau cu Trump …

      • Trump dixit ” un atac al Rusiei impotriva balticilor nu implica neaparat interventia SUA ” ?!
        – ” voi recunoaste anexarea Crimeii ” ( de ce ? s-a recunoscut lui Hitler anexarea regiunii cehe sudete locuite , ea , 100 % de nemti , ce s-a castigat ? incurajarea lui Hitler )
        – cei ce beneficiaza de protectia SUA sa plateasca ( cat ? ca Bechtel , pe m3 de pamant excavat ? )
        – sotia Trump face cumparataturile cu d-na Putin ( de ce nu cu sotia lui Matteo Renzi ? cu d-na Nastase ? cu prim-ministra poloneza ? )

      • Cate nu se spun in campaniile electorale. Mai grav este cand sunt votati cei care au dovedit deja ca sunt ori rau intentionati, ori incapabili, ori au dovedit ca isi urmaresc doar agenda lor personala si de grup. Ori, Hillary Clinton se poate numara printre cei cu o asemenea istorie de „succesuri”, mai ales in politica externa.
        Deci, sa fie Trump de zece ori mai rau decat Clinton. Poate asa va pare dumneavoastra de la distanta, urmarind „performanta” Secretarului de Stat, Clinton din relataraile, mai mult sau mai putin partinitoare ale massmedia de stanga.
        Chiar si asa, rezultatele acestor „performante” pot fi analizate acum la rece si se pot trage concluzii mai apropiate de realitate.
        Doar asa toata aceasta frustrare a romanilor, si nu numai, fata de americani va putea fi disipata si ar putea fi inteleasa politica devastatoare, da, devastatoare a ideologiei stangii liberale, careia nu-i mai convine sa fie etichetata „socialista” ci si-a inventat terminologia „liberal-progresista” (vedeti cum se autocaracterizeaza Obama).
        Iar, liberal-progresistii privesc multiculturalismul ca pe un ghiveci de culturi, nu, asa cum este normal, ca pe o convietuire de culturi aflate doar in interactiuni tangentiale cum au coexistat intr-o Europa milenara. Doar prin asemenea interactiuni se pot influenta reciproc culturile si se pot imbogati valorile comune (europene) fara sa se altereze pana la anihilare specificul si traditiile nationale. Nu poti sa copiezi prosteste „valorile” altora, fara sa-ti cunosti, sa-ti respecti, sa-ti iubesti, sa-ti promovezi si sa-ti impui valorile proprii in spatiul comun in care doresti sa te integrezi.
        Scriam candva in „Romania europeana” ca Romania inainte de a deveni europeana, trebuie sa redevina nationala ( https://mipopescu.wordpress.com/11-national/romania-europeana/).

  5. Conteaza mai mult operatiunile CIA in Romania, sprijinite de SRI si ‘oficializate’ prin Pactul de Cooperare. Ambasadorul poate fi extradat dar ma indoiesc ca existe forte care sa vrea si sa poata anihila efectele CIA.

  6. Mare pacat .
    Masterplanul de transport al Romaniei nu include treimea de est a autostrazii Transilvania , asa cum era prevazuta de guvernul Nastase , adica sectorul Targu Mures – Sighisoara – Fagaras – Brasov .
    Autostrada , in forma actuala a planului , se opreste la Targu Mures de unde va fi continuata – declarativ – spre ” Iasi ” .
    Uitati-va la o harta fizica a Romaniei si va veti ingrozi – la est de Targu Mures sunt muntii Gurghiului ( Sovata ) dincolo de ei este depresiunea Gheorghieni – Ciuc apoi alti munti – Hasmasului , Harghitei – doua siruri de munti paralele pana la Moldova .
    Sa sparie cumpatul , cum spunea cronicarul .
    Deci se alege o variata de traversare a Carpatilor Orientali foarte , foarte grea .
    Nu era mult mai usor sa se construiasca legatura spre Moldova in sudul judetului Covasna , pasul Oituz – Bretcu , de acolo se ajunge la Brasov fara traversare de munti suplimentara ?
    Iar o autostrada adanc in interiorul Romaniei , spre Sighisoara – Fagaras – Brasov – Bucuresti ar fi servit mult mai bine coeziunea nationala …

  7. Domnule Presedinte,…cand STEAGURILE DE SECUI ( vezi inclusiv filmele istorice regizate inainte de ’89 ) luptau sub Stefan cel Mare si ulterior sub Mihai Viteazul nu au folosit ghilimele !Ci arme si si-au varsat sangele alaturi de razesi !Degeaba,…un comportament retrograd din partea majoritatii,…asta este,…nu o sa ajungeti din urma lumea civilizata nici in 200 de ani !Si mai vorbiti de democratie uitandu-va cu coada ochiului la americani ca,vai ce fain este acolo’

    Tinutul secuiesc,…nu Tara !Afirmatii realiste,…nu brutale,…brutale pt cei care viseaza prostii…cat mama Rusia controleaza zona pa,pa unificarea fostului Canton cu tara muma,…sa vedeti si voi cum e s-o iei pe cocoasa !Si va rog eu sa nu ii mai dati idei lui G Maior ca poate se trezeste saracu expulzat ( nu ca ar avea el curajul sau ar da altii dispozitie sa meraga sa ceara „socoteala” saracu militica,…cred ca nici nu stie unde este Dep.de Stat nu sa mai faca gargara pe acolo,…cei drept am ras cu lacrimi la faza asta !

  8. centru September 14, 2016 at 10:28 am

    CAT de rau ? Mai precis, ce credeti ca li se va intampla, (mai) rau, romanilor, cu Trump in Biroul Oval ?
    Eu as spune altceva (privind mai optimist inspre ,,pahar” : Ce ar fi sa ne concentram pe o autostrada Iasi-Moscova (si mai departe, spre Beijing), daca vestul nu ne vrea ? Eu, ca iesean (adica razes liber) , refuz sa mai stau cu mana intinsa, in stil iobagesc, inspre apus. (Z)
    Oricum, proiectul propus de mine este mai putin fantezist decat autostrada Iasi – Tg Mures. (Z)

  9. Nimic nu e intimplator. Bine ar fi sa avem si noi agentii nostri si capacitatea de a analiza aceasta relatie la orice moment. In orice relatie apar fisuri, iar istoria ne arata ca pina si in relatia cu Israelul, SUA nu a mers constant. Bine, ei au aprobat recent o lege care ofera Israelului vreo 38 miliarde pe 10 ani, deci relatia e foarte solida, cu mici frecusuri. Cit ajutor acorda SUA Romaniei anual prin comparatie?

    De asta are Romania ambasade si servicii, sa ia pulsul acolo unde trebuie. Sper sa isi faca treaba profesionist si in interesul tarii. E foarte bine daca se reconstruieste o relatie strategica si cu Franta. Romania cred ca e bine sa aibe mai multi parteneri strategici, nu doar unul de care sa depinda 100%.

    http://www.reuters.com/article/us-usa-israel-idUSKCN11J12R

    • @Adrian B…. de ce stârniți Poliția Gramaticii Limbii Române, care zace în mine și abia așteptă să fie stârnită? …„A-ȚI SPUS”? Nu cumva să dați vina pe tastatură… tastatura e complet nevinovată, de astă dată. Dar AȚI da dumneavoastră vina pe tastatură? Bineînțeles că nu… Cred că A-ȚI asuma erorile e o dovadă de onestitate . Cu prietenie…

  10. Nu stiu daca dl. Maior merge prin diverse orase ale SUA sa discute cu reprezentati ai „Black Lives Matter” ca sa poata inteleg mai bine relatiile interetnice din acea tara. Nu ar fi o o idee rea.

    Partea buna pe care dl. Klemm poate sa o invete, este ca desi secuii si „autoritatile” nu par a fi intotodeauna in rezonanta, totusi, inca, secuii cu romanii nu se impusca pe strazi. Inteleg ca dl. Klemm a declarat ca este „confuz” in privinta relatiilor inter-etnice in Romania, dar eu nu cred ca este.

    Ma gindesc ca totusi el lucreaza la un plan sa faca Romania mai puternica si mai unita. Stiind cum isi baga ei nasul peste tot unde se considera stapini in lume, totusi sper ca va juca precum un partener al Romaniei. Este in interesul SUA sa produca si sa incurajeze asemenea dezbateri? Este rolul unui Ambsador? O fi, ma gindesc, mai probabil un avertisment dupa vizita lui Hollande si discutia despre armata europeana. „Atentie cu cine va jucati si cu cine va luptati”, pare sa spuna dl. Ambasador!

    http://www.romaniajournal.ro/update-us-ambassador-hans-klemm-photographed-with-the-szecklerland-flag/

  11. Mă repet: administraţia Banana a adus la dezastru politica externă americană. Poate o să fac un inventar pe propriu-mi blog. Legat de episodul recent, cred că Banana transformă diplomaţia americană în feudă a intereselor democrată, aşa încât – în disperarea Hilarei după voturi – sacrifică intersele NAŢIUNII americane în favoarea atragerii electoratului de origine maghiară.
    Domnule Năstase, vă rog eu foarte frumos, dacă aveţi oarece relaţii în echipa lui Trump (sau de cunoaşteţi pe cineva care să aibe) lămuriţi-i asupra acestui aspect.

  12. Am considerat iniţial afirmaţia ambasadorului SUA la Chişinău referitoare la Basarabia/Moldova drept o nefericită gafă politică. Coroborată însă cu fluturarea unui simbol iredentist maghiar de către ambasadorul american la Bucureşti, devine plauzibilă şi ipoteza unui avertisment în condiţiile în care în Europa se conturează o schimbare a percepţiei geostrategice ce ne-a menţinut până acum în siajul SUA.
    La fel de verosimilă este totuşi şi presupunerea că în ambele cazuri este vorba doar de precaritatea pregătirii reprezentanţilor diplomatici ai SUA în ţări considerate slabe, care nu au dreptul la nici o poziţie independentă.

  13. Citindu-l pe Hans Klemm: Misiunea de radicalizare a “diversitatii”

    A doua zi dupa ce Barack Obama a exaltat diversitatea etnica si rasiala, intr-un discurs la Pentagon de comemorare a evenimentelor 9/11, in care a afirmat ca “diversitatea” SUA “nu este o slăbiciune”, ci “una dintre principalele noastre forțe”, ambasadorul american la Bucuresti a trecut la actiune.

    Desigur, Obama este de inteles, isi securizeaza pozitia prin exaltarea si absolutizarea “diversitatii”, desi aceasta devine de plans cand nu mai este naturala si este contrafacuta, prin imigratie, colonizare, autonomie, secesiune etc., care au in spate artificii politice. Dar ce treaba ar avea ambasadorul american din Romania cu „diversitatea”, deocamdata doar etnica, dar care prin marsul migratiei va fi curand si rasiala? Vrea Hans Klemm sa faca Romania mai mare si mai puternica?

    Pentru orbii politici care nu vad legatura, pentru ca sunt legati la ochi cu ideologia corectitudinii politice a lui Obama, pe care Trump se pregateste sa o dea de pamant daca va ajunge presedinte, le recomand sa reciteasca mesajul trimisului american de la Chisinau, ostil fara echivoc reunificarii romano-romane, cat si despre invariabilul dublu standard al politicii Washingtonului, potrivit caruia ce fac SUA “mare” si “puternica” trebuie obligatoriu sa-i faca “mici” si “slabi” pe toti ceilalti.

    Daca inca mai au dubii, sa se uite cu luare aminte la “roadele” vizitelor oficialilor americani in tinuturile kurde din Siria si Irak, la cele ale prezentei consilierilor americani in aceeasi zona sau oriunde in lume, pentru a lucra “impreuna”, fireste, cum suna asigurarile publice, pentru a nu ne gandi sau face vreo legatura la felul cum “lucreaza” stuxnetul.

    Iar daca nici asa nu se dumiresc, sa incerce sa afle, cel putin provocandu-si mintea, de ce presedintele filipinez Rodrigo Duterte le-a ordonat un scurt “mars afara”consilierilor americani, care asista fortele armate nationale impotriva insurgentilor separatisti musulmani in sudul Filipinelor, invitandu-i, luni, sa paraseasca acesta zona.

    Nu cred ca Duterte sa fi avut al treilea ochi sau unul la spate de a vazut ce se ascunde in cutia neagra a americanilor, mai degraba si-au facut treaba toti cei care au mandat si responsabilitati fata de poporul lor si tara lor, pentru ca acolo este “tara lor”, cum le-a spus si un responsabil de securitate chinez insotitorilor lui Obama la G20.

    Revenind la tara noastra, pentru a folosi aceeasi expresie legitima fata de cei care incearca sa-si faca de cap in tarile altora, si nu am utilizat intamplator pluralul, pentru ca exemplele chinez si filipinez sunt departe de a fi singurele, timp de doua zile, luni si marti, Hans Klemm s-a plimbat ca voda prin loboda prin judetele Harghita si Covasna.

    Fara sa fie insotit de vreun oficial al Guvernului si de un fost reprezentant udemerist in Guvern, asa cum ar fi cerut, daca ar fi existat, disponibilitatea si buna credinta ale ambasadorului american, pentru a evita trunchieri si a lamuri pe loc, din mai multe surse, probleme tendentioase sau politizate care apar in orice “diversitate” etnica sau rasiala din lume, inclusiv in America.

    Uite-asa!, ca doar este guvernator, pardon “ambasador in toata Romania, nu doar la Bucuresti”, dupa cum a motivat chiar yankeul, care s-a aratat interesat sa viziteze regiuni din Romania, “in special unde traiesc minoritati etnice”.

    În cadrul vizitei din Covasna, ambasadorul american Hans Klemm s-a întâlnit și cu primarul din Sfantu Gheorghe, Antal Árpád, alaturi de care s-a fotografiat tinand in maini steagul secuiesc. Imaginea a fost postata de Antal Arpad pe Facebook, însoțită de un comentariu în limba maghiară. Din comentariul primarului reiese că maghiarii sunt prigoniți de o majoritate care îi interzice simbolurile.

    Ca nimeni nu interzice simboluri carora nu le sunt asociate mesaje politice de autonomie, de protectorat sau de secesiune este un adevar. Dar este o problema cand un ambasador strain se fotografiaza tinand in mana un simbol care transmite exact astfel de mesaje care ataca integritatea si suveranitatea tarii in care se afla.

    Un astfel de gest al unui ambasador vorbeste de la sine, el spune ca ambasadorul in cauza nu nutreste ganduri de bine pentru tara respectiva. Ca, de fapt, ambasadorul se afla intr-o misiune de radicalizare a “diversitatii”. Ca garantiile de aliat si de securitate nu functioneaza. Si atunci trebuie sa reactionezi. Sa ceri si sa obtii o dezambiguizare cu argumente ferme sau, in lipsa ei, sa aplici legea persona non grata din dreptul relatiilor diplomatice. In fine, sa cauti alte garantii, credibile.

    Inainte de a incheia precizez ca nu m-am referit la „citirea” ambasadorului american ca la un carturar. Bineinteles, l-as fi citit cu placere daca as fi stiut ca ar fi scris carti. Am „citit” gestul diplomatic si politic impardonabil al ambasadorului american Hans Klemm, lipsit de curtoazie fata de tara mea, curtoazie la care obliga statutul de diplomat.

  14. Am avut si presedinte care s-a pozat cu secuii, s-au arborat steaguri ale lor pe cladiri oficiale, nimeni din clasa politica n-a zis nici pis, iar acum e mare taraboi… Sa fim seriosi, secuii au o problema pe care Romania trebuie s-o rezolve intr-un fel sau altul, eu prefer de pilda stramutarea si despagubirea lor, dar amanand si facand zgomot doar cand pica bine politicienilor, este anapoda. Dealtfel, nu tot clasa politica i-a curtat electoral mereu? Nu s-a apucat Base de jocul cu cetatenii, urmat apoi de maghiari? Nu ne-am apucat noi sa-i ajutam pe moldoveni si acum ne suparam ca Budapesta ii intarata pe astia?
    qed.

  15. ZeV. sept. 13, 4.40

    Vă repet pentru ultima oară : laicitatea nu înseamnă ateism, ci echidistanţa statului faţă de toate cultele şi faţă de toţi cetăţenii ! Citiţi cu atenţie definiţia cuvântului într-un dicţionar !

    Iar dacă primarul din Nice persistă în decizia – neconstituţională conform verdictului Curţii de Casaţie din Franţa, dar aplicabilă în virtutea autonomiei locale – de a nu permite „burkini” pe plajă, este inclusiv pentru a le proteja pe femeile musulmane de represalii islamofobe.

    Cei ce vin în Europa trebuie să ne adopte obiceiurile şi valorile – printre care se află şi egalitatea dintre bărbaţi şi femei – altminteri nu se vor integra niciodată în comunităţile noastre şi se va ajunge întotdeauna la confruntare, pentru că istoria umanităţii ne arată că asimilarea este posibilă doar în jurul unei culturi dominante.

  16. O gafă diplomatică de asemenea proporţii, dovedeşte incontestabil fie reaua voinţă/intenţie, fie nemăsurata prostie a acestui ambasador ce se declară duşman pe faţă al unei ţări, care-i suportă toate hachiţele la înalt nivel diplomatic şi la cel mai de jos nivel personal al unui personaj ce merită din plin, nu numai dispreţul, dar şi şutul în tuhăs pe care-l merită prin toate acţiunile lui descreierate, mai întâi de nepermis amestec în treburile interne şi apoi de participant activ la încercarea de secesiune a unei organizaţii paramilitare, sub al cărei steag se înregimentează ca ultimul dintre dintre cei la care ne-am fi aşteptat !
    De acum înainte este treaba americanilor să-şi retragă epava diplomatică, sau să suporte opropbriul şi consecinţele unui asemenea act descreierat !! Mă gândesc, mai ales, la prăpastia dintre cei aşteptaţi să sosească de către bunicii noştri, şi la cei invitaţi, iată, să ne lase în pace, conform binecunoscutului (lor) îndemn ” Americans, go home !” sau, mai exact ” Klemm, go home !

  17. Domnule Adrian Nastase,
    puneti cumva semnul egal intre atitudinile unor ambasadori care urmeaza liniile ideologice ale presedintelui temporar pe care-l reprezinta si pozitiile intregului spectru politic american? Credeti ca reprezinta adevarata politica a Americii fata de Romania?
    Cel putin, asa reiese din formularea „Mesajele americane…”, care mie mi se pare ciudata.
    Mai mult, nu considerati ca insinuarea dumneavoastra subtila ca politica promovata de Putin este de coniventa cu politica americana manifestata prin aceste pozitii ideologice extrem de nepotrivite (de altfel pe linia multiculturalismului pe care si dumneavoastra sau dl. Ponta le promovati) este extrem de periculoasa deoarece da apa la moara radicalizatilor anti-americani din Romania?

    Da, de acord cu paragraful al doilea, care propune chemarea la ordine (pentru explicatii) a ambasadorului unei tari straine la Externele tarii gazda.

    Dar, scenariul din paragraful trei ar fi extrem de binevenit, deoarece abia atunci, s-ar putea pune piciorul in prag cu adevarat pentru imixtiune fatisa in vederea modificarii Legii fundamentale a tarii.
    Desi, nu m-ar mira deloc din partea unei administratii liberal-progresiste care doreste implementarea viziunii sale ideologice in intreaga lume, viziune impartasita din plin si de institutiile UE.

    • Dle Popescu

      ceva timp in umra v-am adresat un mesaj in care va sugeram sa luati legatura cu ciongresmenii care va reprezinta si sa le explicati unele lucruri.
      Dvpastra ins acontinuati s afaceti pe americanu si sa credeti ca numa noi astioa de la Bucale nu va intelegem genialitatea de partid (fie elefenatin fie magaresc) de despartamt, Gerogetown si viroul ala care incearca sa ovalizeze lumea.
      Fiti amabil si scutiti-ne de aere astea de profesoras gen Chicos Rostogan mai ales pen ca se pare ca nu prea stiti ce trumpitza Donald in ce priveste politica mondiala.
      VA mai atyrag inca odata atentia ca in ultimele luni SUA (SUA nu adminsitratoa obameasca=clintinez a Magarilor) a inregistrat 2 esecuri extrem de grave.. asa ca ar putea fi cazul unui „deal” . Iar „gafele” ,ambasadorolor SUA ne sugereaza ca pretul ar putea fi platit de Romania ..
      Asa ca fiti amabil si faceti ceva propganda in SUA! Pentru Romania bnu ptr fandacsiile dumneavoastra! Macar ptr faptul ca fata de mabsador dbopastra putei fi luat cu pietre…

      • In primul rand, nu prea inteleg mare lucru din textul pe care-l „produceti”. Nu-i scris in romaneste. Nu stiu cand si ce m-ati rugat. Nu am primit nimic pe e-mailul personal (m.popescu@sbcglobal.net), iar in forma actuala a acestui blog este foarte greu de urmarit firul discutiilor. Nu caut acul in carul cu fan. De aceea, fac comentarii pentru cel mult o postare sau doua din urma.
        Se pare ca nici dumneavoastra nu puteti urmari, altfel ati fi vazut ca deja am spus ca abia am trimis un mesaj unui senator din Comitetul Relatiilor Externe ale SUA, iar in trecut alte mesaje.
        Este adevarat ca eu nu stiu atat de bine ca dumneavoastra ce „trumpitza” Donald in privinta politicii mondiale, deoarece nu am informatiile pe care dumneavoastra le primiti direct din presa adevarului rusesc.
        Urmeaza un nou mesaj care contine, in traducere, textul scrisorii adresate senatorui republican.

      • Draga domnule Senator …
        In calitatea de Roman-American, doresc sa va aduc in atentie un aspect care umbreste imaginea publica a Statelor Unite in Romania, membru NATO si unul dintre aliatii nostri de baza din Europa de Est.

        Propagand ruseasca anti-americana are un impact extrem de profund in Europa, iar relatiile noaste cu Turcia sunt dificile. Statele Unite au nevoie de suport popular in regiunea Marii Negre.
        In timpul Administratie Obama, incepand cu detinerea portofoliului de Secretar de Stat de catre dna. Hillary Clinton, bunele relatii cu Romania din timpul Administratie Bush s-au deteriorate constant din cauza unor foarte controversate pozitii publice ale unor ambasadori americani.
        Recentul interviu al dlui. James Pettit, ambasadorul SUA in Moldova prin care, in mod public, sunt negate mostenirea comuna, originile, cultura si istoria populatiei din Romania si Moldova, promovand in schimb vechea teorie stalinista a doua natiuni separate, este considerata de romani ca fiind influentata de propaganda ruseasca, iar ambasadorul ca fiind un pion rusesc.
        Organizatii influente din Romania si Moldova au publicat o scrisoare deschisa adresata lui John Kerry cerand Departamentului de Stat sa clarifice afirmatiile ambasadorului si a-l retraga din pozitia pe care o ocupa. (Nota: este vorba de scrisoarea Actiunii 2012, pe care am atasat-o)
        Ca american, cu radacini in Romania va rog cu tot respectul, domnule senator sa luati in considerare o actiune actiune in cadrul Comitetului Relatiilor Externe.
        Statele Unite au nevoie de o relatie stabila cu Romania, nu numai la nivel guvernamental, dar si la nivelul populatiei romanesti.
        Vocea dumneavoastra este foarte importanta ca un semnal puternic dat celor 1,5 milioane de romani-americani si a celor peste 25 de milioane de pe intreg Globul, ca politica externa a Administratiei Obama privind Europa de Est in general si Romania in special nu este impartasita de republicani si nu va fi continuata de o Administratie republicana.

        P.S. Deoarece este dificil, dupa cum am mai spus, sa urmaresc pe acest blog comentariile pozitive sau negative, sugerez celor care doresc, sa foloseasca e-mailul meu personal: m.popescu@sbcglobal.net

  18. Poti sa fi sau nu de acord cu ce spune Dan Tapalaga, dar articolul de mai jos este interesant.

    Totusi, nu cred ca dl.Klemm, daca il va citi, se va gasi in eroare. In final, nu e important ca a fost si a primit cadou un steag controversat, ci momentul ales sa faca vizita: dupa vizita domnului Hollande. Eu cred ca el a primit sarcina sa faca aceasta vizita, in lipsa lui Obama, sau Biden sau a doamnei cu viziune nula and expresii de dragoste pentru partenrii europeni (va amintiti de F…k the EU!.)

    Jocurile baietilor mari de azi inseamna mult pentru cine va cistiga Casa Alba. SUA a tot pierdut aliati in ultimul timp. Isi pot permite sa piarda Romania, dar pierd bani, si asta nu e voie. Asa ca, dl. Klemm s-a invaluit cu steagul secuiesc, ca Iohannis si Ciolos sa nu uite a cui mina trebuie sa o sarute. Problema pentru americani este ca au jucat jocul asta in trecut si au pierdut cu altii, Sigur, au mai gasit altii sa ii inlocuiasca, dar modul in care isi deruleaza parteneriatele e insultator de prea multe ori.

    Scapati de UK, Franta si Germania vor incerca marea cu sarea. Va fi o lupta apriga pentru influente, din care nu vor scapa agendele de politica interna si alegerile. Cum e mai usor sa scapi de un politician incomod, daca nu facindu-i un dosarel si scurgindu-l spre a o anumita presa

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21290350-povestea-steagurilor-secuiesti-intelesul-ambasadorului-hans-klemm.htm

  19. Ce-ar trebui să mai facă ambasadorul american pentru ca România să reacționeze? Să-și pună un nas roșu, de clovn, și să meargă în mâini, pe stradă, lătrând vesel? Să-și ia o trâmbiță mică, de buzunar, și să sufle cu putere în ea, în mijlocul cetățenilor adunați la slujba de duminică? Să scoată limba , fluturând palmele cu degetele rășchirate, în dreptul urechilor, în loc de răspuns, în timpul unei conferințe de presă?
    De când a venit „la misiune”, domnul Klemm e un fel de „Hans-Anapoda”, despre care, oricât m-aș strădui, nu-mi pot imagina că este doar un ignorant și un gafeur perpetuu. Aș spune, mai curând, că acest domn se străduiește, din toate puterile lui, să ne scoată din sărite. Iar dacă nu ne-a scos încă oficial din sărite, de vină e doar nepăsarea noastră astronomică, iar nu faptul că domnia-sa nu a muncit cu hărnicie pentru atingerea scopului.
    În 29 octombrie 2015, ca un bătrânel înțelept și sfătos, Hans Klemm ne prezenta meandrele corupției după cum urmează: „… această corupție înseamnă furt din resursele publice care sunt disponibile României. Daca această corupție nu ar fi apărut, acele resurse poate ar fi fost folosite pentru construirea mai rapidă a sistemului de autostrăzi.” Vai de mine, câtă precizie! Cu ce privire ageră scrutează dânsul realitatea românească, lipsită în mod dureros de autostrada legitimă!
    Pe 25 februarie 2016, însuflețit de mișcarea maselor-cu-căștile-pe- urechi- în natură, dânsul lăcrima la Cluj: „… Am văzut zeci de mii de oameni care s-au unit într-o solidarizare pașnică împotriva corupției, am văzut sloganul «Corupția ucide», am fost impresionat de acei cetățeni de pe străzile Bucureștiului. Mulți dintre voi ați participat la aceste demonstrații și ați văzut un viitor luminos pentru România, unde legea domnește și lupta împotriva corupției este foarte mare”. Cu alte cuvinte, este limpede că domnia-sa aplauda și încuraja căderea guvernelor, alese democratic, prin mișcări de stradă și „revoluții” de operetă. Și iar nu ne-am supărat…
    La data de 1 iunie 2016, simțind în ceafă apropierea unui exercițiu electoral în cadrul căruia cetățeanul român ignorant era în pericol să voteze cu cine nu trebuie, respectiv cu cine nu-i place lui Hans Klemm, ambasadorul s-a grăbit să ne explice pe înțelesul nostru pe cine putem liniștiți să punem ștampila: „…Îi încurajez pe toți cei cu drept de vot să și-l exercite. (..) Eu încurajez partidele politice să selecteze candidați care nu sunt acuzați de acte de corupție și, de asemenea, încurajez românii să nu voteze candidați care au fost acuzați de corupție”. România nu prea l-a ascultat, dar nici nu s-a indignat pentru că este tratată ca o slujnicuță nu prea deșteaptă.
    Pe 1 iulie 2016, puteam sesiza, în discursul aceluiași, un „hei-rup” pentru „cincinalu’n zece ani și jumătate ” absolut spectaculos, în preajma aniversării Zilei Naționale a SUA „… Așadar , este o luptă (lupta anticorupție, desigur, n.n.) care va dura un deceniu, o generaţie şi încurajez legislatorii români să caute modalităţi de a consolida şi mai mult legislaţia anticorupţie a României în loc să submineze legislaţia deja existentă…” Am zis noi în cor : „ Bre, ne lași? că ne-am săturat de partizanatul lu’ matale pentru o instituție pe care noi o detestăm?” Aș, ne-am întors pe partea cealaltă și-am sforăit liniștiți …
    Mă gândesc că indiferența noastră l-a împins pe Hans Klemm către manifestări mai fanteziste prin care să ne atragă atenția și să ne enerveze la maximum. Așa că s-a înveșmântat în steagul așa-numitului „ținut secuiesc” ca să vadă „că ce se-ntâmplă”… adică România era piciorul de broască fără restul broaștei, iar Hans Klemm umbla cu stimulul electric, așteptând, cu interes, o contracție…A văzut cineva contracția?
    Din toată societatea civilă oficializată și umflată peste poate, cea pe care scrie 22 și GDS, nimeni nu s-a deranjat…
    Doar două voci s-au ridicat, sonor și articulat, împotriva fanteziilor ofensatoare ale ambasadorului, de când acesta a venit „la post” : Adrian Năstase și Adrian Severin. Numai că ei sunt „penali”, iar Hans Klemm ne încurajează să nu-i ascultăm pe „penali” …

  20. OK, in final s-a gasit o formula ca sa nu apara ca un incident diplomatic. Dl. Klemm a afirmat la Croiova, dupa ce s-a consultat cu Ministrul de Externe, ca a facut poza cu steagul Èdin politete fata de gazde.

    In ce priveste relatiile cu secuii, cred ca trebuie continuat dialogul si de-escalate tensiunile, prin concersii reciproce.

    http://www.mediafax.ro/social/ambasadorul-sua-hans-klemm-a-acceptat-sa-apara-intr-o-fotografie-tinand-steagul-secuiesc-din-politete-singurele-steaguri-importante-pentru-mine-sunt-cel-al-sua-si-cel-al-romaniei-15706197

  21. Si alti ambasadori ai SUA au facut declaratii controversate. Vezi declaratia ambasadorului SUA in Spania in 2014, cind se intrevedea referendumul din Catalonia.

    Problema este ca daca esti un bun diplomat te feresti sa faci sau sa spui lucruri care pot fi sensibile sau controversate in tara unde esti acreditat. Dar, toti au momente dificile cind nu pot sa reactioneze. Poti sa gindesti si asa: ce era sa faca cind a primit steagul, sa refuzeÉ Sau sa fugaÉ. Scuze inca nu gasesc semnul intrebarii pe claviatura asta….

    E bine ca a clarificat rapid.

    http://www.catalannewsagency.com/politics/item/us-ambassador-to-spain-says-american-companies-would-make-adjustments-to-adapt-to-an-independent-catalonia

  22. Dupa reactia nu tocmai prieteneasca a unui ambasador american de la est, iata, un alt ambasador ne ia la misto de la vest. Cica ….. ,,lauda democratia din Romania” si ,,a fost politicos” cu secuii. Dar cu romanii, cand veti fi politicosi, mai yankeilor ? Si, mai ales, cand ne construiti o conducta de petrol, din Ungaria in Romania ? Se aude ca rezervele romanesti de petrol si gaze sunt epuizate in proportie de 90%, iar in urmatorii doi ani, resursele vor scadea accelerat.
    Noroc de secuii ,,plantati” strategic in centrul Romaniei. Datorita lor , vor avea si romanii, probabil, ceva petrol lampant made in SUA. Asa ca, mai piano cu critica steagului secuiesc, stimati colegi.
    Cum e , Centrule, Dorule si Liviule ? Sau, Adriane, ne gandim ca sisturile sunt la locul lor si ne ,,incalzim” cu imaginatia si mandria de a fi roman care nu cedeaza nimic in fatza Chevronului. (Z)
    Tot rusul este de vina ca americanul se dopeaza in secret , dar este protejat de statul american ? Tot rusul este de vina ca americanul judeca lumea cu dubla, sau multipla masura, dupa enteres, neamule si, mai ales, dupa gradul de respectabilitate si predictibilitate al ,,partenerului” ? Ei, ce spuneti ? Nu-i bai, o punem de un 2% la oaste si gata, am rezolvat probliema energiei (si a economiei – in general), este ? Trai pe vatrai, neamule, din 2017 incolo.
    😉

  23. Stimate domnule Adrian Nastase, am citit cu atentie, chiar minutie as putea zice, postarea dvs. Ca reprezentantii Statelor Unite au atitudinea e care o au nu mira pe nimeni dintre cei care au avut, intr-un fel sau altul, de a face cu revizionismul unguresc (atentie !!! nu cu iredentismul unguresc, asa cum se mai afirma pe ici, pe colo, intrucat iredentismul este o miscare pozitiva in sine, ea vizand o emancipare de sub o tutela opresiva cotropitoare, ceea ce nu este cazul Romaniei in privinta Transilvaniei si a celor doua milioane de maghiari „traitori sub strivitorul calcai al opincii valahe”). Ceea ce vedem acum este rezultatul cumplitelor erori politice svarsite de autoritatile romane in acest domeniu din 1970 incoace. Ungaria finanta, atat oficial, prin organismele sale guvernamentale, cat si clandestin, prin serviciile secrete, activitatea revizionista a emigratiei maghiare din SUA, Romania depunea tot atatea eforturi pentru a dezbina si pulveriza unitatea emigratiei romanesti din America. Anual Ungaria aloca zece milioane de dolari pentru sustinerea actiunilor revizioniste din State, o treime din aceasta suma fiind dirijata spre activitatile de lobby derulate pe langa Congresul SUA de emigranti maghiari detinand pozitii de marca in aceasta tara. Romania, prin autoritatile statului isi punea problema cum sa stoarca zece milioane de dolari de la emigratia romaneasca. Rezultatul ? Il vedeti si o sa-l simtim si mai crunt in viitor. Lumea politica americana a fost intoxicata vreme de treizeci de ani de propaganda revizionista maghiara, in vreme ce Romania nu a facut nimic care sa contracareze aceasta actiune. De ce sa ne miram ca un „ambsador” american, spune ce spune si face gesturi publice cu puternica tenta antiromaneasca. Si, ca intotdeauna, nimeni, la nivel oficial, desigur, nu scoate un cuvant. Poate sa geama internetul de replici si de proteste, daca oficial nu se zice nimic, inseamna ca Romania nu s-a simtit in nici un fel lezata si, ca atare, nu avem nici o problema. Este, in opinia mea, una dintre cauzele majore care au facut ca P.S.D.-ul sa fie dezagreat in Ardeal. Aduceti-va aminte ce priza au avut in zona P.U.N.R.-ul si Romania Mare. In momentul in care P.S.D.-ul, incercand sa arate cat de european este, a inceput sa actioneze politic impotriva celor doua miscari politice etichetate ca „nationaliste” sau chiar „ultranationaliste” si, in timp. chiar reusind sa le destructureze sau sa contribuie la destructurarea lor, in randul romanilor din Transilvania s-a creat o puternica atitudine de respingere a P.S.D. Daca lucrurile s-ar fi limitat doar la atat, ar fi fost, cum ar fi fost. Am fi avut un partid social-democrat puternic la nivelul tarii, dar urat intr-o anumita zona. Era o pierdere politica care ar fi putut fi compensata in timp. Dar n-a fost asa. Romanii din Transilvania s-au simtit parasiti si sentimentul de frustrare s-a asociat nemultumirilor de ordin economic, astfel incat, in randul romanilor ardeleni a aparut curentul separatist. Asa s-a ivit pe firmament Sabin Gherman. A spus, oficial, cineva, ceva despre Gherman si activitatile lui PUBLICE? Nimeni si nimic. Cateva luari peste picior, niscaiva glumite pe seama celor spuse de el si … gata. Dar Gherman si-a vazut mai departe de treaba. Chiar si astazi el are un post de televiziune unde apare zilnic si dezbate problemele Ardealului de sine statator, scos din contextul geo-politic romanesc. Deci, cand un „ambasador” american va convoca public autoritatile romane si reprezentantii massmedia spre a le explica ca „statul de drept” nu trebuie sa fie obligatoriu si unitar sau/si suveran, el va gasi un public pregatit sa preia pozitiv aceste declaratii si, considerandu-le realitati politice, sa reactioneze adecvat. Acu’ stau si ma-ntreb: dumneavoastra ati facut un exercitiu de prognoza ironica, ori stiti ceva despre, dar ne spuneti, asa, pe dupa piersic? ‘om vedea. P.S. Am citit aici cateva comentarii despre rolul major al C.I.A. in aceste probleme si despre ireversibilitatea actiunilor agentiei. Cred ca cei in cauza au vazut prea multe filme si au citit prea multe fituici despre invincibilitatea institutiei. Acestora le spun doar ca fac o confuzie: important este mesterul, nu scula.

    • DV

      Sabin Ghermna s-a ivit la finele Zodiei Tzapului (administratia Constantinescu=-CDR) in fara nemultumrii populare si a derutei „dreptei” (fara dreapta) .
      PUNR ul era deja minat de indecizia lu ala Tabara … care s=-a straduit sa fie anexa CDR . Cat cdespre PRM era deservit de talentul histrionic la Tribunului..
      Si atunci a „araut” Sabin Gherman … ameintand ca daca iese „stnaga” el so cei ca el va rupe Ardealul. Alegrile stim cum au fots pierdute de „dreapta” das Svin a fost reciclat…

  24. SUA pare ca isi pierde partenerii importanti din Europa centrala, de sud est si in jurul Marii Negre. Conflictul mocnit cu Turcia nu s-a rezolvat, Turcia dandu-le de inteles ca daca nu-l predau pe Gullen vor crea alte aliante (cu Rusia). Grecia, prietena a Rusiei, in urma punerii la ei la colt de catre marii finantisti ai lumii. Bulgaria, o tara cu doua fete, dar cu una mai aproape de pupicul rusesc. Serbia, vesnic pro-rusa, mai recent anti NATO si anti US. Stim de ce. Croatia, Bosnia, Albania, Muntenegru, Tari nehotarite in ce priveste loailitatile lor. Austria, interesata de banii rusilor. Ungaria, si mai interesata de prietenia lui Putin (ciudat, mai au incredere in rusi dupa ce i-au invadat in comunism). Nu mai merg mai la Vest pentru ca se vede bine ce vrea Vestul Europei. Nu mai vor sa fie dominati si condusi prin terti (UK).

    Romania si Polonia sunt singurele tari din zona Europei de Est (balticii sunt si mai speriati de rusi) care se prezinta ca fiind parteneri fermi (Èstaunch alliesÈ) si vor relatii …hmmm, super apropiate,..cu USA. Deci, daca SUA scapa Romania de minutza din dansul asta, adio prezenta si influenta la Marea Neagra. Eu cred ca e momentul oportun ca Romania sa ceara mai mult din aceasta relatie, daca ramine ancorata in parteneriatul cu SUA. E nevoie de un proiect suplimentar. Chestia e ca UE a scos prima morcovul la inaintare, cu un plan dublat de investitii in tarile membre.

    Romania va trebui sa aleaga: bani europeni si membra in armata europeana, sau vorbele frumoase despre parteneriatul strategic cu SUA care nu s-a transformat inca intr-o dimensiune economica avantajoasa pentru Romania. In final, realpolitikul va face alegerea. Alegerea buna – in acest moment – este cu Europa: si bani si aparare. Sa nu uitam ca pina acum UE ne-a finantat economia, prin Fondurile Structurale, nu SUA.

    • Sunteti convins ca participarea Romaniei in armata europeana inseamna APARARE? Nu va ganditi ca intrand intr-o armata iti asumi obligatia de a respecta si excuta „intocmai si la timp” ordinele primite de la comandanti, indiferent care ar fi acestea si indiferent daca iti plac sau nu? Si ce te faci daca te cheama sefii armatei si-ti spun ceva de genul: „pentru binele Europei este nevoie sa cedati o parte din teritoriul actual al Romaniei unei alte administratii europene. In fond nu e nici o problema, partea respectiva ramane tot in Europa, nu pleaca pe un alt continent”. Iar in ce priveste banii, s-o lasam mai usor, stimate convorbitor Am primit bani pentru a rezolva probleme usoare, uneori secundare. Problemele grele raman nefinantate. Au trecut douazeci si cinci de ani si noi nu avem o retea de drumuri moderne racordata la sistemul european de drumuri. Dupa douazeci si cinci de ani de iesire de sub comunism (si intrarea sub ce, ma intreb eu) noi aproape ca nu mai avem transporturi feroviare, un domeniu care in vestul Europei este in plina expansiune. Oare de ce? Si ar mai fi multe altele de spus. Poate altadata.

  25. Eu mă întreb:
    1. Klemm serveşte interesul statului american?
    2. Klemm nu înţelege că este în avantajul statului american, ca în România să fie stabilitate şi nu conflicte interetnice?
    3. Staul american, prin reprezentanţi lui îndreptăţiţi, nu l-a instruit pe Mister Klemm, înainte de a veni pe continentul european, că naţiunile europene au la origine popoare vechi, că acestea ţin mult la unitatea lor statală, pe care au construit-o treptat, timp de mai multe secole?
    4. Oare statul american, prin reprezentanţii lui îndreptăţiţi, joacă la dublu? Ori testează răbdarea românilor sau demnitatea lor naţională, pentru că s-a auzit un zvon pe la ei, că aceasta lipseşte cu desăvârşire la cei care conduc destinele acestora,ori vor să le dea speranţă ungurilor că ei, americanii, vor sprijini visul lor de secole ( de pe vremea lui Carol Robert d/Anjou), de a avea ieşire la Marea Neagră?
    Eu nu pot găsi un răspuns la aceste întrebări, dar sunt sigur că existenţă noastră statală sau, în cel mai fericit caz, integritatea teritorială a României sunt la mâna celor care conduc Lumea şi dacă românii nu se trezesc, nu înţeleg importanţa votului pe care îl vor da, vor rămâne cocoţaţi pe crestele Carpaţilor, dacă, măcar, acestea ne vor mai aparţine!

  26. Am urmarit si eu scandalul domestic creat de Cristi Boureanul si fiica sa .
    De-a lungul timpului am tot facut bascalie de acest basist obraznic dar deja a cam inceput sa-mi fie mila de el ! Tradat de neveste , tradat de propria fiica , tradat de partid , probabil tradat si de propria-i scula , mai ramane sa-i fuga si cainele din batatura . Ca de prietena lui actuala n-am nicio emotie ca-l va parasi cat de curând …
    .
    In ceea ce priveste iesirea de ieri a Boureanului , lasand ipocrizia la o parte , cred ca 99% dintre tatii de fete le-ar sari mustarul si ar reactiona IDENTIC daca ar afla ca fata lor a luat-o pe aratura .
    Ma repet , 99% . Si poate la pachet cu niste palme …
    Cred ca si unii din aia care beau ceaiul cu bromura , gen Mihai Voicu sau Cristian Busoi , s-ar enerva cumplit si ar reactiona urat intr-o astfel de situatie .
    .
    Pe de alta parte , daca studiem cu atentie familia Boureanului , trebuie sa-i acordam fetii circumstante atenuante . Acolo e o adevarata casa de nebuni , un tractir !
    Cam orice om normal , intr-o astfel de ” familie ” ar avea sanse sa o ia razna !!! Dar sa recapitulam :
    .
    – fata de 15 ani locuieste impreuna cu tatal si cu prietena tatalui ( un fel de mama vitrega ) de numai 19 ani .
    – fata este meditata de Monica Tatoiu !!!
    – pe mama naturala o unge nashul de cununie care este si nashul fetei
    – nashul fetei ii este si nash dar si un fel de tata vitreg
    – mama naturala o ostilizeaza pe fata impotriva tatalui
    – fata seamana mai mult pe mama ( si conform vorbei : Din viespe nu faci albina , nici din coorva gospodina )
    – tatal are intentii bune dar are si alte probleme pe cap si este cu nervii la pamant
    – Cristi Borcea sta si el la cotitura , poate poate mai altoieste ceva cu ciocanul de catifea
    .
    Frumos , nu ?

  27. @ZEV September 14, 2016 at 10:08 am
    Afirmi: „Nu cred ca se poate mai rau, pentru Romania, decat cu actualul trio de opereta Obama – Kerry – Klemm .”
    Atenție – Batman se întoarce! (Trioul din 2012 era Obama-H.Clinton-Nea Ghiță de la Fondul Propietatea)

  28. Bun, dupa declaratia ambasadorului american in Republica Moldova, e clar ca granitele vor ramane cum sunt, intelegerile la varf intre marile puteri raman in aceasta pozitie, cel putin in zona respectiva. Desi pare uneori ca SUA si Rusia sunt inamici, eu ii vad mai mult ca pe niste aliati care isi impart bogatiile si teritoriile la nivel global. Ambii beneficiaza, ce pierde unul pe o parte castiga pe cealalta, si vice versa. Contrar opiniei majoritare, eu cred ca SUA nu da 2 bani pe Romania, si cand va sosi momentul, vom fi folositi ca moneda de schimb, fara ca americanii sa se gandeasca de 2 ori. Totul depinde de noi si de politicienii pe care ii vom avea in fruntea tarii in aceasta perioada tulbure pe plan mondial. Alegerile din iarna vor fi poate cele mai importante din ultimii 26 de ani. Sper ca ALDE si PSD sa reuseasca sa formeze o majoritate si sa dea un premier, desi sistemul se va opune cu vehementa. Si cand spun sistem, spun PNL si Iohannis. Daca insa se va reusi schimbarea, trebuie reformat tot. De fapt nu reformat, e prea bland cuvantul, trebuie resetat, formatat, sters si reconstruit tot, de la servicii, diplomatie, administratie, etc., pentru ca ce am suportat in ultimii 11 ani sa nu se mai intample niciodata.

  29. @ Adrian Nastase,…perfect de acord cu dvs.cu mentiunea ca,”cel mai urat om de pe pamant este cel care spune adevarul” citat din Marcus Aurelius !Sunteti un bun cunoscator al realitatilor dar va inteleg ca ,aici nu le puteti spune ,

    • Pali

      cu tot respectu insa care secui ?! Este popa Toaca secui? Si care sunt cererile secuiesti ale secuilor?!

      Cum sa iti zic daca ar fi vorba despre secui-secui lucrurile s-ar fi aranjat chiar si pe sest (adica neoficial si rapid) ca in „familie” ca nu imi trebuie sentinta de judeacta sa ma integ cu frate-miu cum imaprtim folosinta curtii nu?
      Numa ca azi secuiul nu mai sunt secui. Din secui a ramas numa mandria si pasiunea ptr onoare …. un rest vordim de UDMR …

  30. Doru Coarna September 14, 2016 at 3:33 pm

    Sa-i stramutam pe secui ? Unde ? Te-ai intrebat daca ei asta vor, ei si ,,ceilalti” care detin mii de ha in proprietate, in cele doua judete ?
    Te sfatuiesc sa cauti asiduu, pe coclaurile Occidetului, vreo pastila anti-naivitate. Poate s-a gandit cineva sa inventeze si asa ceva. (Z)
    Sau, e vorba de cinism ? Daca e asa, nu te mai vindeca decat popa la catafalc.

  31. MIRCEA POPESCU September 14, 2016 at 1:49 pm,
    Vai, dar ce bine am râs! În fotografie păreți un bărbat matur, însă vă pripiți cu trasul concluziilor ca o fată mare spre altar!

    • Da, doamna fosta basarabeanca. Credeti ca ma asteptam la altceva? Sunt pe la TV unele mese rotunde la care sunt invitate persoane de diferite tendinte. Sunt unii care ranjesc superior si dispretuitor cand partea opusa argumenteaza ceva. Apoi, cand moderatorul ii roaga sa-si argumenteze propria pozitia, abia indruga cateva cuvinte in care nu ataca subiectul, ci interlocutorul.
      Spunea, dar va las sa aflati cine spunea:

      Multe flori sunt, dar putine
      Rod în lume o sa poarte,
      Toate bat la poarta vietii,
      Dar se scutur multe moarte.

      E usor a scrie versuri
      Când nimic nu ai a spune,
      Insirând cuvinte goale
      Ce din coada au sa sune.
      […]
      Pentru-a tale proprii patimi,
      Pentru propria-ti viata,
      Unde ai judecatorii,
      Nenduratii ochi de gheata?
      […]
      Critici voi, cu flori desarte,
      Care roade n-ati adus
      E usor a scrie versuri
      Când nimic nu ai de spus.

  32. Mihaela Erika Petculescu September 14, 2016 at 4:56 pm

    Mai lasati-ma, stimata colega, cu expresia ,,ultima oara”.
    Si daca eu, mai vreau odata ?
    😉
    Aveti, pe acest subiect , o logica extrem de precara, prin autosuficienta ei atee. De ce un burkini ar starni furia islamofobilor, dar o moschee, pe care o vezi de la sute de metri, nu ? Daca da, urmeaza, pe cale logica, ca masura imperios necesara (pentru salvgardarea laicitatii publice) demolarea acestei moschei. In fond, o urbe este un spatiu public. Daca se va ajunge aici, probabil ca islamistii ar putea cere (argumentat) sa fie demolate si marile categrale gotice si romanice din metropolele Europei.
    In plus, regula integrarii este valabila si pentru islamofobi. De fapt, este o utopie sa crezi ca asimilarea altor culturi este posibila si as spune, necesara, doar pe motivul ca unii, mai aroganti decat altii, se pretind, ei, depozitarii adevaratelor valori – repere cuturale. De ce cultura franceza am defini-o ca find legitim -dominanta, din moment ce nu se bazeaza pe valori morale, implicit (si) religioase ?
    Nici nu stiu pe ce se mai bazeaza cultura franceza, dupa ce acea natie si-a asasinat capetele incoronate si a umilit biserica de sorginte catolica care a facut, in mare masura, mareata istorie a Frantei. Pe sex, fie el exprimat in stihuri ? Pe exaltarea trista, insangerata si neputincioasa a lui Stendhal (Henri-Marie Beyle )? Pe aura de cuceritor vremelnic al lui Napoleon (un dezastru in calitate de familist) ?
    Pretentia unor oameni (limitati, prin definitie si axiomatic) autodeclarati ,,laici”, adica deasupra religiior, de a impune altora ,,nimicul” lor dizolvator (aszis illuminist), mi se pare un reflex al lipsei de cultura in societatea franceza. O cultura fara Dumnezeu si fara spiritul constient de limitele lui, deci tolerant – si de aceea admirabil – al omului cu adevarat moral.
    In schimb, in tarile periferice se incurajeaza ,,radicalizarea” minoritatilor de orice fel. pentru subminarea coeziunii sociale si slabirea statelor satelite pentru a le controla mai usor. Deci, despre ce vorbim ? Unde sunt principiile si morala vestului si, mai ales, consecventa aplicarii lor, in concordanta cu declaratiile si tratatele semnate privind apararea si protejarea dreptului la identitate, inclusiv, spirituala si/sau religioasa ?
    Un spatiu al ipocriziei, acesta este vestul, inclusiv Franta – atat de draga domniei voastre – stimata colega.
    Solutia nu este integrarea ptin asimilare, ci, limitarea , rezonabila, a imigratiei. Franta nu a facut-o, urmarind, probabil, infuzia de forta de munca si, de ce nu ?, de sange proaspat in ansamblul genetic national. (Z)
    Acum, constata ca a pierdut controlul si nu mai poate gestiona situatia decat prin coercitie.
    Daca Franta ar fi avut, intr-adevar, o cultura mare, integrarea s-ar fi facut in mod natural, nu prin incercarile recente si disperate de forta. Se vede, prin aceste masuri ale primarilor, neputinta culturii franceze, disimulata, cu un cinism extrem, in formule sinistre de genul ,,protejam fetele arabe de islamofobi”.

    • ZeV(mma)

      fumiapsa exortatia ta cea kurecta ..
      Dar in lata prdine de idei .. aseara am urmarit emisunea de la A#. Aia in care aparea inVicvtor. A zis omu cu gura lui ca azi (adica dupa ce sari parleazu si cazu in noroi si nasu in urzici) ca totusi tractatu der coabitare a fost ceva gresit….

      Asa ca nu cumva si exortatoa ta antifranceza este cam … aiurea?

  33. @Coarna – nu stiu daca sub numele tau semneaza altcineva pentru ca diferenta intre calitatea comentariilor Doru Coarna in 2011 -2013 si ce de astazi e enorma , in defavoarea lui Doru Coarna din 2016 .
    Doru Coarna din 2012 stia ca Rusia , fara Crimeea , avea deja un litoral considerabil la Marea Neagra – portul Novorosisk , peninsula Kerci , statiunea Soci , plus ce e la sud de Rostov pe Don , Doru Coarna din 2016 crede ca rusilor le trebuia Crimeea sa nu le inghete marinarii la Arhanghelsk si Murmansk .
    Doru Coarna din 2016 isi imagineaza ORORI cu ” stramutarea si despagubirea secuilor ” – realizezi ce grozavenii debitezi ?
    Secuii sunt in Ciuc , Trei Scaune si Odorhei in patria lor , casa lor , scaunele secuiesti , 500000 de oameni pe 10000 km 2 , ei au creat o civilizatie proprie acolo cu sate curate , plopi varuiti , oameni mandri care nu se lamenteaza , ca altii , in Evul Mediu au participat cu corpuri de oaste la bataliile lui Stefan cel Mare si Mihai Viteazul ,Stefan cel Mare avea acolo cetatea Ciceului , in dialectul secuiesc sunt cuvinte care nu exista in maghiara literara , ca ” ardei ” , preluat din romana …
    Cum sa-i muti ?
    Doar rusii lui Stalin au inventat deportarile in masa , CRIMINALE , tatarii din Crimeea , nemtii alungati – asasinati – violati in masa din Prusia Orientala , Silezia si Pomerania , dupa aceea , la recomandare sovietica , tratament identic aplicat de comunistii cehi germanilor sudeti , de polonezi locuitorilor nemti ai Danzigului …

  34. O postare deosebit de tristă :
    „După 20 de ani… cînd pleacă americanii ?

    Mă fac că plouă.

    Nu am ce face, din neputință nu din plictiseală, așa că mă fac că plouă. Parcă aș fi guvern. Sau parlament cu comiții. Sau societatea civilă a lu’ pește prăjit.

    Mîine se fac 20 de ani de la odiosul tratat cu Ungaria. Doar cel cu Ucraina îl depășește în odioșenie.

    Cum se gîndi ambasadorul Americii (că american…) să sărbătorească aniversarea/comemorarea (depinde din ce parte privești) diktatului respectiv, impus nu în mică măsură chiar de dumnealor, americanii. Știm, cu steagul secuiesc pe fundal. Arogant apoi în comunicat, ca pentru nativii de scuipat în ochi de la înălțimea grohăitului de agent imperial.

    Mă fac că plouă pentru că mă simt în siguranță, mă simt apărat de aliatul cel mai aliat și pretenul cel mai de nădejde. Un prieten scump, adică te costă scump, dar cel mai cel. Parteneriat strategic, ce… Cu rachete care atrag rachete, cu flotă de fregate viitoare submarine, cu servesc patria în Afganistan, cu na, Bechtel un ban să nu moară de foame neamul lui Bush, Chenney sau care Bidenul mai e pe acolo.

    Jeg după jeg a fost zvîrlit ca ambasador pe aicea. Dar acum nu e o întîmplare sau un gheșeft de mafie de prin departamentul de stat, avem de a face cu o atitudine voit ostilă, coordonată. Bine că ne e frică de alianța ruso-ungară, că acum e triunghi, cu unghiul cel mai bulănos drapat în dungi și stele.

    Poate că o să vină și ploaia. Din aia cu spume, să care tot jegul.”

  35. Domnule Mircea Popescu, ati scris pe acest thread un mesaj domnului Nastase, dar cum blogul e deschis oricui, as vrea si eu sa va provoc la continuarea discutiei pe tema „cine reprezinta America”. Dvs spuneti ca nu Ambasadorii SUA o fac, ceea ce poate fi interpretat fie in sensul ca nu cunoasteti bazele diplomatiei, sau, daca o cunosasteti, intre timp ati agonisit niste intelepciune care va determina sa afirmati contrariul. Asa ca, pentru nestiutori ca mine intre ale Americii, cine reprezinta pozitiile oficiale ale SUA in alte tari? Reprezentantii marilor corporatii americane? Ca ii numeri pe degete la Bucuresti. Generalii? Poate mai probabil va referiti la serviciile de securitate? Pnetru ca, de aici incolo intram pe tarimul teoriilor conspiratiei. Deci, foarte curios sa aflu de la dvs. cine reprezinta America in Romania!!

    Mai apoi mai faceti niste afirmatii ca dl. Ponta si dl. Nastase ar promova „multiculturalismul”. La ce va referiti exact? Eu zic ca daca tot aruncati cu piatra in balta, macar sa faca niste plici ca lumea…dar asta s-a dus la fund rapid. Este Romania o tara „multiculturala”? Poate, daca admitem ca avem si restaurante de pizza si frantuzesti, si chinezesti. Dar nu prea avem nici francezi, nici chinezi prin comparatie cu America de Nord ca sa vorbim de „Multiculturalism”. Mai mult, Romania nu are politici care sa promoveze „multiculturalismul”, asa cum au SUA, Canada.. Ati vazut dvs vreo Carribana organizata la Bucuresti cu bani publici de catre etnici din Caraibe ce locuisc in Romania? Sau vreun festival mini Rio facut de multitudinea de brazilieni care s-au mutat la Bucuresti?

    • Dl. Nastase a publicat de curand un articol elogios la adresa multiculturalismului. Mi-am exprimat punctul de vedere in articolul de pe blogul meu: „Adrian Nastase” (https://mipopescu.wordpress.com/opinii/adrian-nastase/)
      Dl. Victor Ponta ii ataca pe romanii care se opun „multiculturalismului invazie”, la fel ca si mentorul sau socialist-globalizator, Martin Schulz, preluind de la acesta epitetele favorite: xenofobi, sovini, fascisti, etc, etc. Pentru aceasta pozitie mi-am exprimat chiar si revolta in „Ponta si xenofobii” (https://mipopescu.wordpress.com/13-invazia/ponta-si-xenofobii/).
      De asemeni, mi-am exprimat parerea ca Victor Ponta aduce, din acest punct de vedere, un mare prejudiciu PSD-ului, in „PSD si islamismul” (https://mipopescu.wordpress.com/13-invazia/psd-si-islamismul/).
      Mai mult, despre valorile europene vs. valorile nationale, in „Nori la Berlin” ( https://mipopescu.wordpress.com/13-invazia/nori-la-berlin/), scris exact acum un an, ca o premonitie la viitorul politic al unora.

      Nu, stiu, dar am auzit ca ar exista o parada a gay-lor, care face parte tot din multiculturalism. Sau, daca nu ma insel, chiar prin Constitutie s-ar oferi locuri din oficiu in Parlament doar organizatiilor minoritatilor, dar nu si organizatiilor majoritatii romanesti.
      oare ma insel? Sau astea nu se pun :-), ca doar UDMR-ul este cooptat la guvernare, iar reprezentantul tiganilor are un loc de secretar de stat care sa se ocupe de integrarea acestui segment „discriminat” al populatiei?
      N-am inteles de ce un ambasador strain este blamat pentru incurajarea minoritatilor din Romania, in timp ce legislatia romana discrimineaza majoritatea fata de minoritate (vezi Legea Electorala si dreptul de reprezentare din oficiu exclusiva a minoritatilor prin organizatiile lor).

  36. Unii comentatori compară România cu SUA în privința etniei.
    În SUA imigranții au intrat de bună-voie, au învățat toți englezește și nu au drepturi colective. Nu există universități spaniole sau chineze. Spaniolii, chinezii, românii vorbesc limba lor acasă și cu prietenii de aceeași etnie, au asociații private, televiziuni private, publicații private, dar nu cer teritorii, „ținuturi” pe care să le administreze singuri.
    Unii maghiari și unii secui susțin că teritoriile unde ei sunt mulți trebuie să fie autonome din toate punctele de vedere pentru că ele sunt de fapt teritorii ungurești pe care România le-a luat cu japca de la Ungaria. Ăsta e iredentism.
    ASTA e diferența și e destul de mare.

  37. @ Ghita Bizonu’

    Partial aveti dreptate,…insa,…cum sa-ti pastrezi originile cand NU esti lasat sa o faci? Exemplu,…Palatul Culturii din Tg-Mures,patrimoniu UNESCO…si totusi unii s-au apucat sa stearga de pe vitraliile de mare pret unele blazoane,doar pt ca, nu sunt ale lor !!! Sau,vine acest „patriot” traitor din nu se stie ce ( doar banuim ) Dan Tanasa,reclamantul de serviciu,in serviciu si face plangeri penale in legatura cu unele inscriptii care sunt pe niste cladiri ce au o istorie de sute de ani !Noi,…mergem afara si facem poze la fiecare bolovan de pe marginea drumului care ne este prezentata drept „artefact” timp in care in tara avem niste obiective de valori inestimabile.In loc sa exploatam aceste posibilitati stam si ne roadem unghiile pt un steag!Tara se zvarcoleste in mocirla si unii plang ca,vin cotropitorii cu stegaul,…de ras suntem Coane,de ras…bine ca avem ministru de `Externe din era Pacepa care aduna la tv 4 + 2 = 7 !Si un alt mare patriot Rares Bogdan sta si se uita in gura lui ca la un odor de mare pret si baga pe scrol „Regal Diplomatic”.Ar fi bine daca unii nu ar confunda patriotismul cu sovinismul;pt unii a avea ura pe un semen de al lui care vorbeste o alta limba este egal cu patriotismul !Si totusi ma mir cum de romanii sunt asa de „rai”…un popor asa de bland si binecredincios,…pupator de moaste si tarator in coate si genunchi ( apropo de asta,…treziti-va mai baieti si fete;daca D-zeu va vroia in coate si genunchi va face patrupezi ) mari cotizanti pt Mertanele lui Danut si lu’ Streza cel ce umbla cu blesteme ( vezi cazul jurnalistului blestemat in direct cand a intrebat de unde arte limuzina tovarasul Streza ) si biserici timp in care in spitale ne mor copiii si parintii…………si ai vostrii si ai nostrii !!!!!!

Dă-i un răspuns lui CrisAnulează răspunsul