Până unde poate merge obraznicia…

 

071210521893548972.jpg

Am văzut multe in viată dar obraznicie ca in cazul Ancăi Petrescu privind „drepturile de autor” pentru Palatul Parlamentului nu am mai intâlnit. Iar impertinenta asta continua si după moartea ei. Cu alte cuvinte, dacă faci o poză clădirii, trebuie să dai mostenitorilor ei tantieme.

Din ’90 până in ’92, Anca Petrescu s-a ascuns in ceată. Era perioada când „monumentul” ei se cerea să fie acoperit cu pământ sau să fie transformat in tripou mondial. Oricum, nu era realizat decât 60%. Ca presedinte al Camerei Deputatilor, impreună cu Radu Berceanu, Ion Ratiu si alti colegi, am fost „diriginte de santier” timp de patru ani, pentru a muta „Adunarea Deputatilor” de la Patriarhie in Casa Poporului. Palatul Parlamentului a fost inaugurat in 1997. S-au făcut lucrări importante, cu ajutorul a zeci de arhitecti, cu ajutorul armatei, cu ajutorul unor fabrici din tară care au acceptat să livreze până la capăt comenzile pornite inainte de ’89. Politia a recuperat covoare si lampi din cristal care fuseseră furate după ’90, când cladirea nu a fost păzită.

In anii aceea, Anca Petrescu se tot invârtea prin clădire, insistând să fie continuate lucrările ca in perioada comunistă. I-am explicat o dată, de două ori, că e vorba de alte functionalităti si că nu mai există fondurile nelimitate din perioada Ceausescu. Ii explicam că nu mai putem pune tone de marmură in wc-uri pentru că asa fusese făcut proiectul initial.

După o vreme, i-am interzis accesul in clădire.  Noul parlament avea nevoie de altfele de tipuri de spatii, celelalte institutii adapostite acolo, de asemenea (Curtea constitutională, Consiliul legislativ, etc). Sălile de plen trebuiau sa aiba altă configuratie. Proiectul initial prevedea, spre exemplu, in sala de plen a Camerei Deputatilor, scaune ca la vechile cinematografe. Când voiai să iesi,sculai in picioare un rând intreg. Asa că am luat, personal, modelul sălii de parlament din Turcia, am folosit spătarele si sezutul din piele existente si am reconstruit sala in forma actuală.

Mai târziu i-am explicat Ancăi Petrescu că nu mai are rost să finalizăm apartamentele pentru Ceausescu si pentru invitatii străini. Ceea ce era evident… In zona aceea, am decis crearea unui Muzeu national de artă contemporană, adaugând doua lifturi exterioare care au modernizat clădirea. I-am explicat că nu mai putem face cadre mari de ferestre din fier, care rugineau si nu etansau spatiile respective. Atunci m-a reclamat la Parchet si ani de zile a trebuit să dau explicatii in această chestiune. Intre timp, intrase pe sub pielea lui Vadim si il folosea ca să intimideze. Nu pe mine. După revolutie, planurile care existau la Institutul Carpati fuseseră „preluate” de Anca Petrescu. Nu stiu prea bine cu ce titlu si cum s-a facut  privatizarea Institutului. In realitate, fiecare sală, fiecare spatiu din clădire a fost realizat (proiectat) de un alt arhitect. Eu am lucrat mai mult cu arh. Vlădescu. Dar erau multi altii. Un rol important a avut si Petre Badea. Rolul Ancăi Petrescu, inainte de ’89, era acela de interfată a echipei de arhitecti cu Ceausescu.  Dar de aici până la asumarea drepturilor de autor si de imagine… Cred că reprezentantii Parlamentului au dat dovada, până acum, de prea mult bun simt. Cred că povestea asta ar merita o plângere penală din partea Birourilor permanente!

41 de gânduri despre “Până unde poate merge obraznicia…

  1. TOTI CEI CARE AU CONSTRUIT BUNCARUL ANTI-ATOMIC DE LA PALATUL PARLAMENTULUI AU MURIT SUBIT DUPA TERMINARE IN CONDITII MISTERIOASE………..VA DAU UN EXEPLU, UN SPECIALIST SUDOR-FORJOR MARIN DUICA (UNCHIUL MEU)…………CUM A RAMAS MADAM PETRESCU IN PICIOARE DUPA CE MULTI AU SUBCOMBAT IN CONDITIILE AMINTITE MAI SUS?………….CEI MAI MULTI MORTI FIIND MUNCITOTI CU INALTA CALIFICARE SI ANGAJATI AI TRUSTULUI CARPATI……………..ACEASTA ARHITECTA LA CARE NU PUTEM SA NU-I RECUNOASTEM ACEST MARE PROIECT REALIZAT A BATUT PALMA CU SECURITATEA…………….POATE SI MOARTEA EI A FOST PUSA LA CALE DE SECURITATEI DUPA CE A PUS-O CU TUPEUL SPECIFIC SA INTABULEZE SI SA CEARA DREPTURI DE AUTOR………….

    Apreciază

  2. Cred ca este cel mai ‘viu’ articol aparut pe blog in ultima vreme. M-am simtit aproape de dvs, ca si cum am fi purtat o discutie intr-un salon. Va rog sa continuati in acelasi fel. Dusmanii vor intelege ca traiti iar prietenii ca le sunteti alaturi!

    Apreciază

  3. absolut! asa trebuie. ar fi criminala lipsa de reactie in fata obrazniciei patente si penale … pe de alta parte, putem remarca cu duiosie cat de adevarate si proaspete sunt, din nou si din nou, zicerile populare: aschia nu sare departe de trunchi; ce naste din pisica, soareci mananca; capra sare masa, iada sare casa, etc, etc.

    Apreciază

  4. Foarte binevenite aceste precizări, d-nule Prim-Ministru. Sper să se facă odată lumină în acest caz, fals creat, sau stătut în umbră gata să sară, să acționeze când găsește momentul prielnic. Eu zic , dacă tot se va crea un astfel de precedent, toți urmașii proiectanților, a inginerilor proiectanți care au avut lucrări de anvergură, care rezistă și astăzi, să procedeze la fel. Cereți fraților de la noii proprietari ai clădirilor….„dreptul vostru”! Doamne, în ce țară trăim….Păcat că Anca Petrescu nu și-a intabulat din timpul vieții…opera. N-ar mai fi creat aceste situații, și nu și-ar mai fi încurajat „urmașii” să stoarcă niște bani. Când nu-i întotdeauna capul pe umeri…iată ce enormități produce la revenire…

    Apreciază

  5. După gustul meu, „Casa Poporului” e o hidoșenie maoistă, iar, dacă Ceaușeștilor-neamuri-proaste le-a plăcut, înseamnă că aveau aceleași gusturi cu Anca Petrescu.
    E la mintea cocoșului că un asemenea proiect-mamut nu putea fi conceput de un singur arhitect, mai cu seamă că o mare parte a clădiroiului a fost finalizată după 1990.
    Părerea mea e că nu era nevoie de hardughia asta, fie ea a „poporului” sau nu, fiindcă e foarte greu de întreținut.
    Cred că consumă energie electrică, apă, gaz ș.a. utilități cît Târgoviștea.

    Apreciază

  6. Este bine ca lamuriti lucrurile. Eu am vazut Casa Poporului in 1990, am vazut-o si in anii urmatori. Stiam din ceea ce se discuta atunci ca ati fost inplicat in finalizarea lucrarilor. Se poate spune ca Ceausescu este ctitior iar Adrian Nastase cel care a finalizat-o.

    Apreciază

  7. Au luat si ,,Petrestii,,exemplu de la atatia care au cerut si cer de la ,,statul roman,,.Si statul le da si le da!De fapt noi toti le dam!Rusine celor care cer si pacat de cei care dau de unde nu au!

    Apreciază

  8. Este absolut OK, adica aveti perfecta dreptate, dar sa vedem ceea ce au inteles alesii nostri: de la tribuna Camerei, un nene se felicita ca, adunand la valoarea Casei si pe cea a terenului, „statul roman s-a imbogatit cu circa 1,3% din PIB”!!!

    Am ramas cu gura cascata!

    Dvs.?

    Evident, mi-a venit ideea sa nationalizam totul si iata-ne dintr-un foc cea mai bogata tara de pe planeta, ca PIB/capita! Si apoi, desigur, ne putem lansa in globalizarea planetei cu noi in frunte, adica s-o globalizam asa cum vrem doar noi! Ha-ha!

    Apoi ar mai trebui sa discutam si despre randamentul acestei investitii, adica nu stiu daca opera parlamentului roman chiar justifica cateva miliarde de euro, vreo 9 dupa cum zicea nenea acela… Eu cred fara rezerve ca legislatie mai buna, mai rapida, mai coerenta si mai utila, s-ar fi putut obtine mult mai ieftin… Iar despre valoarea asa-ziselor dezbateri, sa fim seriosi, baietii fac strict ceea ce li se spune iar nivelul lor propriu de decizie este absolut ZERO!

    Insa eu nu achiesez nici la propunerea istorica de a transforma acest edificiu in CASINO, ci in muzeu, Muzeul comunismului romanesc sau ceva de genul asta, ca sa vada urmasii pt ce ineptii le-au fost infometati strabunii! Si pe cale de consecinta, as lasa parlamentul sa lucreze tot acolo, din acelasi motiv…
    Asta-i buna, nu?

    Apreciază

  9. Doamne cum se confirma ca nu m-am inselat in privinta acestei „doamne„. Dupa umila mea parere, aceasta ..arhitecta, prindea fluturi fara sa se ocupe profesional de ei. Ce aud acum de la urmasii ei, intrece orice obraznicie, cum nici macar seful marlaniei din Romania, marinarul arhicunioscut si dertestat , nu este in stare, ocupandu-se,( acest individ), de golirea sticlelor si de urzeli impotriva adversarilor politici.
    Cand vom scapa de penibili obraznici si profitori mizerabili ?

    Apreciază

  10. Monstruozitatea aceea nord-coreeana , transpusa in Campia Vlasiei din Phenianul nebunului Kim Ir Sen , este un capriciu al incultului si crudului Ceausescu , in anii lui de delir si agonie nationala dintre 1984 – 1989 .
    Stati ca erau acolo concentrati recrutii de 18 – 19 ani ai asa-zise armate romane , de fapt forta de munca sclavagista a anilor 1980 , muncitori in constructii , cu victime in accidente – doar eu am auzit de doua caderi mortale a unor meseriasi prin 1986 … in loc sa uneasca provinciile romane prin autostrazi , sa modernizeze caile lui ferate , o oroare , nebunul isi chinuia poporul la cules porumb , construit canale , demolat Capitala si Casa Poporului …
    Aceasta Petrescu ar trebui pusa la stalpul Infamiei , impreuna cu toti slugoii ceusestilor din anii 1980 , de la Dascalescu la prim secretarii de judet , sefii Securitatii , ai TVR , ai Militiei … ei sunt responsabili de fomidabila mizerie morala si de coruptia dupa caderea tiranului …

    Apreciază

  11. Radu Humor
    februarie 19, 2016 la 1:53 pm, subiectul anterior

    În sfârșit cineva care vede dincolo de scenă, în camera regizorilor care aranjează spectacolul pentru marea masă apatică și superficială. Da, serviciile secrete fac jocurile! În aceste condiții, a accepta să faci politică în afara lor, este o naivitate!

    Apreciază

  12. Este de neînţeles cum a devenit imaginea Casei Poporului “marcă înregistrată” de către o persoană fizică. Este ca şi cum Şeful de proiect al Planului Urbanistic General al Municipiului Bucureşti şi-ar înregistra ca marcă şi ar pune sub protecţie harta Bucureştiului, urmând ca toţi cei care vor mai folosi în vreun fel această imagine să-i plătească, pe toată durata valabilităţii PUG-ului, drepturi de autor!

    Indiferent cum ar arăta Casa Poporului, indiferent de opinia celor care trec pe lângă ea, indiferent cât de greoaie şi inestetică o consider eu, niciodată nu am fost de acord cu soluţiile extreme care încearcă să scoată din conştiinţa publicului bucăţi de istorie, prin distrugerea statuilor, prin demolarea clădirilor sau prin arderea cărţilor. Am auzit adeseori, în ultimii ani, în preajma mea, opinii radicale venite de la tineri arhitecţi, de tipul: “Clădirea aia e oribilă… aş pune o bombă să dispară… ” Dar dincolo de Casa Poporului, sunt multe alte construcţii de ani 70-80, cu tâmplării, în general, proaste, că aşa era pe-atunci, cu finisaj exterior şi interior discutabil şi cu un sistem de instalaţii care crapă când ţi-e lumea mai dragă, pentru care, tinerii arhitecţi, avansează tot soluţia universală a bombei puse la rădăcină . E adevărat, din punct de vedere estetic ele exprimă un oarecare manierism ţinând de utilizarea excesivă a “proiectelor tip”, care nu permiteau decât mici devieri de la proiectul original gata livrat . Dar ele pot fi reabilitate, cu materiale noi şi cu o îmbunătaţire a confortului, menţinându-şi însă aspectul iniţial . Pentru că aspectul iniţial vorbeşte despre o epocă. Nu demolarea, nu acoperirea cu pământ , nu înconjurarea cu o “crustă” care să contrazică imaginea deja întipărită în memoria publicului ( adică acel tip de operaţiune care a vizat, în mod absurd, în anii 80, Teatrul Naţional … şi a fost pentru mine o mare uşurare faptul că s-a înlăturat până la urmă această “coajă” şi clădirea teatrului nu mai are astăzi masca pe figură) , nu , nu ,nu…

    Războiul cu efigiile unei epoci este, din punctul meu de vedere, absurd. Ele trebuie utilizate inteligent , nu aruncate în aer. Ultima oară când am fost în Bucureşti m-au frapat , în modul cel mai neplăcut cu putinţă, imaginea derizorie a zonei din apropierea Sălii Palatului, crăpăturile din aleile Cişmigiului şi “locul de joacă ” pe care nu l-ar alege nici un copil , funcţiune antediluviană aruncată aiurea într-o groapă de nisip din parcul atât de celebru, clădirile din jur , prin aticele cărora , prinse într-o reţea de fisuri ca nişte riduri, îşi făcea loc o vegetaţie ambiţioasă şi de neoprit , parterele sluţite, adesea, de “graffiti”-urile unor netalentaţi . Peste tot trona, atotstăpânitoare, NEPĂSAREA… iar peste NEPĂSARE se aşternuse, de ani buni, un praf gros pe care nimeni nu pare că ar vrea să-l înlăture.

    Casa Poporului este un monstru care, dacă ar exista bani suficienţi, ar putea fi, încet-încet, îmblânzit. Dar bani nu sunt. Poate că dacă s-ar începe pe tronsoane, cu o etapizare riguroasă, făcând în fiecare an câte ceva , pe o perioadă de cel puţin zece ani, lucrurile ar sta altfel. Dar nu cred că într-o ţară în care cetăţenii se indignează că în bugetul Camerei Deputaţilor este prinsă o maşină de cusut şi-un filodendron, o asemenea întreprindere riscantă ar fi posibilă.

    După dumneavoastră, domnule profesor şi domnule Prim ministru, care aţi DECIS , făcând slalom printre prezentări la Parchet şi explicaţii, utilizarea unor spaţii din Casa Poporului pentru Muzeul Naţional de Artă Contemporană, a mai fost vreunul, vreodată, care să DECIDĂ ceva similar?

    Apreciază

  13. Dle Năstase, vă apreciez delicatețea, inteligența si cultura. Este prima postare a dvs. care nu-mi place. Probabil că A.P a obținut un titlu de proprietate intelectuală asupra proiectului. Îmi amintesc că a fost șefă de proiect și prin aceasta interfață între Ceaușescu și colegi. Probabil că s-a luptat pentru proprietatea intelectuală când o madmoazelă dorea să astupe cu pământ clădirea. Prima ca mărime în Europa și a doua în lume. Sper să nu mă înșel. Dvs. ați fost rațional și ați valorificat-o. Mă gândesc că acțiunea dvs. ar trebui îndreptată împotriva celor care i-au oferit A.P și moștenitorilor această proprietate. Referitor la Anca Petrescu sunt sigur că nu-i de colea să conduci un asemenea proiect. Lăsați-o să se odihnească.

    Apreciază

  14. Cokctail-ul Guvernare: Politica si Tehnocratie

    Ma tem ca in campania electorala, poate si dupa alegeri, partidele se vor grabi sa arunce la cos ideea de guvernare tehnocrata, fara sa vada jumatatea plina a paharului. Un tehnocrat este un specialist al domeniului, un cunoscator profund si un aplicant neabatut al celor mai bune metode si tehnici posibile de maximizare a scopului unei organizatii sau profitului unei activitati.

    Dar pe cat de eficienti sunt tehnocratii pe o secventa de realitate sau pe o parte din intreg, pe atat sunt de tributari in materie de viziune asupra ansamblului si de corelare a partilor intregului. Pentru ca nu este treaba tehnocratiei. Politica este cea care este chemata sa aiba viziunea ansamblului, sa gestioneze corelatiile si integrarea partilor intregului.

    Aici intervine cealalta jumatate a paharului, pe care politica trebuie sa o umple. Fata de maximizarea tehnocrata, politica este interesata si de inchiderea cercului, prin distribuire si redistribuire, de intoarcere a unei parti a profitului la cei care l-au produs, pentru reproducerea muncii si, prin aceasta, pentru armonizarea muncii si capitalului.

    Prin urmare, o guvernare nu trebuie sa fie exclusiva, ci inclusiva, simultan politica si tehnocrata. Fostul premier Victor Ponta avea dreptate cand spunea, la un moment dat, ca si el este un tehnocrat, prin preocuparea fata de maximizarea cresterii economice, dar era si un politician, care modera criteriile tehnice cu criterii sociale, pentru o buna guvernare.

    De tehnocratie este nevoie si in functia de sef al statului. Atributele de reprezentare internationala, de politica externa si de securitate ale presedintelui fac necesare cunostinte si abilitati care sa-i permita miscarea cu usurinta in aceste domenii. Pe baza lor, putem face o comparatie intre Iohannis si Basescu, dar putem afla si profilul prezidential ideal. Concluziv spus, in conducerea societatii e nevoie de un cokctail de politica si tehnocratie.

    Apreciază

  15. Alina Mungiu: a trebuit să găsim un procuror corupt (Emilian Eva) ca să-l băgăm pe Voiculescu la închisoare.

    Ați căutat mult? sau aveți un lot?
    Ce vă faceți dacă, peste ani, se va dovedi că și unii judecători care au băgat oameni la închisoare, au bube-n cap?
    Ce vă faceți dacă, peste ani, se va dovedi că evaluările uriașe făcute de acuzare (o, câtă imparțialitate! ei te acuză și tot ei evaluează…) au fost niște baloane umflate ca să înalțe DNA în slăvi?

    Apreciază

  16. ANAF Akbar 🙂 Dar serios, legea romana vorbeste de „valorificare” a unei proprietati a statului, deci nu doar despre vinzare. Valorificare inseamna si inchiriere. Daca ANAF insista pe vinzare, ma intreb: are ANAF in vedere legea si interesul statului? De ce ar avea statul interes sa vinda niste cladiri, stiind ca valoare lor se apreciaza in timp, si nu sa inchirieze pe o perioada mai intai? Grupul asta mnedia plateste taxe semnificative si angajeaza o sumedenie de romani, deci e un business performant, pe care statul ar trebui sa il protejeze nu sa il lichideze.Statele capitaliste dau bani seriosi companiilor semnificative ca sa le tina in viata. Romania de ce nu face asta? De ce lichidam tot ce e romanesc?

    E foarte stranie aceasta preocupare a organelor statului sa se grabeasca cu licitatia de vinzare, vinzare care nu are suport economic in interesul Romaniei.

    Apreciază

  17. Ne tot intrebam ce „realizari” a avut Basescu in cei 10 ani. Raspunsul e simplu: mostenirea sa e un stat impanat cu retele mafiote si sereist-securiste, indiferente fata de interesele si problemele tarii si ale romanilor. Cazul Antenelor arata clar ca infectia e de amploare, paralizind ce ar trebui sa fie o viata democratica si functionarea normala a institutiilor statului. Nici macar Presedintele nu e imun la manipularile la care e supus: vezi „precizarile” pe care a fost fortat – nu ma indoiesc – sa le faca dupa prima sa declaratie re. ANAF. Vezi si jocul de corectie si balansarea doamnei Gorghiu. Ideea e ca in Romania, cei care nu sunt de acord cu noi trebuie sa fie cumva adusi la tacere.

    Pai daca cetateanul de rind cade pe mainile acestui sistem, absolut obtuz si indiferent fara de problemele lui, sau mai grav, prin incalcari ale drepturilor lui constitutionale, carui spatiu apartine de fapt Romania?

    O alta intrebarea incomoda este: cine controleaza modul in care se fac racolarile in structurile de securitate ale statului? Citi ministri, subsecretari de stat, directori, sefi de instituii dau onorul si raporteaza acestui „cult” care racoleaza ca si Jehova Witness? Alta intrebare este: interesele acestor organizatii chiar se aliniaza permanent intereselor statului? Cine are rolul sa detecteze, sa analizeze si sa corecteze eventualele ne-alinieri? Doar CSAT? Pai daca CSAT e plin de astfel de oameni (o ipoteza doar), cum ar putea CSAT sa faca corectii?

    Romanii au fost asigurati de CSAT ca nu sunt oameni in justitie care sa fie de la servicii. Bun, si citi din voi cred asta? Tot retorica intrebarea…

    Apreciază

  18. Cu cit o sa-l atace Basescu si Macovei pe dl. Presedinte ma mult, cu atit Presedintele va lua mai multi votanti de la stinga si dreapta PNLista, si de la fosti PDListi dezamagiti. Ultima categorie e destul de numeroasa.

    E clar ca dl Iohannis e supus la tot felul de presiuni basiste, vezi manifestatia grupului condus de Simion care critica pozitia Presedintelui relativ la subiectul unirii cu Republica Moldova. Am citit declaratia dlui Iohannis despre subiect si este logica, rationala si conforma cu dreptul international. Grupul basisto-unionist e ori manipulat ori incearca sa manipuleze, sau si una si alta. Abordarea pe care o are acest grup unionist e foarte subreda, subtzire, simplista. Ei par sa nu inteleaga ca fac un defavor cauzei unei viitoare uniri.

    Apreciază

  19. Mi se pare un subiect care nu merita o asemenea dezbatere.
    Mai ales pe un asemenea blog . Până la urmă, pe un ten mult mai îngăduitor , domnul Adrian Năstase ar fi putut scoate în relief contribuţia proprie şi insistenţele, probabil nejustificate ale ( atenţie !) urmaşilor Ancăi Petrescu ( Dumnezeu s-o ierte!).
    Să nu uităm că acest colos, a fost şi apreciat de persoane care nu veneau din Coreea de Nord, sau din China, ci din civilizaţii ce le întrec pe a noastră. Dar, înainte de toate, fără să vreţi aduceţi în discuţie nişte realizări ale lui Ceauşescu .
    După care, de bine de rău, tot a mai rămas ceva : blocuri de locuinţe, Metrou, Canal, vreo două mii şi ceva de mari întreprinderi, şosele şi mai ales o educaţie sănătoasă ! E drept că-n cam tot atâţia ani, câţi s-au scurs de la executarea lor , probabil că s-ar mai fi făcut multe !
    Atunci m-am bucurat şi eu, dar văzând în ce hal a ajuns Ţara asta îmi este ruşine acum că m-am bucurat atât, fără să întrevăd urmările catastrofale !
    Nu am fost niciodată membru PCR şi aveam tot dreptul să mă bucur, după cum acum am tot dreptul să afirm răspicat că nu sunt deloc mulţumit ce s-a întâmplat cu o Ţară lăsată la cheie, fără nici o datorie, cu creanţe de vreo patru miliarde de dolari şi cu o populaţie care avea asigurat (uneori obligatoriu !) loc de muncă şi locuinţă !
    Nu poţi interzice sau critica ceva, atâta timp cât tu nu dovedeşti că esşti mai bun decât acel ceva !
    Cei care urlă ca disperaţii, ce rău era atunci, refuză să vadă ce rău e acum !
    E drept că feisbuciştii o duc bine şi acum, probabil mai bine decât atunci, când nu puteau să sfideze cu opulenţa lor, aşa cum o fac acum !
    Nu mă refer la toţi, dar se ştie cam ce se face pe această reţea socială ce a ajuns să impună ( sanchi ! 😉 ) guverne şi preşedinţi !
    Nu poţi impune prin decrete că o ducem bine, când de fapt în cei 26 de ani România a fost distrusă mai mult decât în cele două războaie mondiale şi cei mai crânceni ani de comunism !
    Altfel ajungem în situaţia ingrată a unui preşedinte ce este obligat să condamne neducerea la îndeplinire a unei hotărâri judecătoreşti, în timp ce el însuşi se află în această situaţie ingrată .
    Sper să nu tragă după el în derizoriu, ceea ce a mai rămas integru din Justiţia română pentru a întoarce o hotărâre definitivă care-l priveşte, că atunci îşi taie singur craca de sub picioare, de ne trezim cu vreun colonialist mai nervos că ne trage pe toţi de urechi pentru ce se întâmplă cu ţara asta, dar mai ales la vârf, de unde se-mput toate ! 😉
    Pentru că aşa se lucrează cu oamenii şantajabili : sunt folosiţi la treburi din ce în ce mai murdare, până când din diferite motive, nu mai pot face faţă cerinţelor oculte şi trebuiesc scoşi din sistem. Cu picioarele într-un anumit fel !
    P.S.
    Dacă observăm că averi cam cât Casa Poporului au fost revendicate şi însuşite fraudulos de diferiţi cocoşi, videni, berceni, cu tot neamul lor de profitori ordinari, pretenţiile urmaşilor Ancăi Petrescu par o joacă de copii, pe lângă o partidă de fotbal american ! !
    Merită ?!

    Apreciază

  20. RĂZBOIUL SFÂRȘITULUI LUMII

    E adevărat, titlul îi APARȚINE lui Mario Vargas Llosa, dar i-am cerut respectuos permisiunea să-l împrumut pentru postarea mea, deoarece nu am găsit nici un grup de cuvinte care să denumească atât de exact ceea ce ni se întâmplă.

    Războiul sfârșitului UNEI LUMI… asaltul se desfășoară într-un spațiu virtual, dar încrâncenarea uneia dintre părți este atât de vădită împotriva celeilalte de parcă s-ar afla în tranșee, iar combatanții îndârjiți târâie după ei, înglodați în noroaiele unei istorii pe care doresc s-o cucerească definitiv, afetul unui tun defect, bubuind atât de la întâmplare încât le nimerește mereu ori părinții, ori bunicii . Numai bunici și părinți risipiți pe câmpul de luptă… numai basmale strânse sub bărbie, numai pulovere împletite în casă, înroșite de pete care se întind sub ochii noștri, numai ciorapi ”patenți ” pe care sângele s-a închegat deja, numai ochelari cu sticlele sparte, atârnând caraghios pe marginea șanțului, numai cojocele cu pete stacojii în dreptul inimii…

    Sau poate tinerii frumoși și liberi de pe FB nu au și nici nu au avut părinți și bunici, modalitatea lor de a veni pe lume fiind ”IMACULATA CONCEPȚIE”, așa cum s-a mai întâmplat demult, în istorie, o dată… Numai că din această modernă IMACULATĂ CONCEPȚIE, extinsă și specială, ca o confiscare marca Bogdan Camelia, au rezultat batalioane de soldați fără trecut, cu creiere ieșite, ca puii de aprozar, din incubatoare, și apoi crescute în ”baterii”, fără să accepte măcar că dincolo de pereții ”bateriilor” mai este o lume, care are, cel puțin potrivit regulilor simetriei, un drept legitim la viață, similar cu al lor…

    Stridenți, grobieni, fascistoizi, inumani… N-au citit REPETABILA POVARĂ , pentru că-l urăsc pe ”comunistul ” de Adrian Păunescu … așa că nu știu ce anume este definitiv și fără cruțare REPETABIL într-o lume care se arată ”de-o vecie mereu zguduită de plâns”. Dacă ar fi citit, dacă ar citi, ar fi asemenea lui Aureliano Babilonia, ultimul Buendia din veacul său de singurătate, cel descifrând în camera întunecată, ca și cum ar fi în plină lumină, manuscrisele propriei sale istorii, deslușindu-și nu numai trecutul , ci și prezentul ”de parcă s-ar fi privit într-o oglindă de cuvinte” dar și viitorul , care nu-i mai lasă șansa de a putea să-l modifice…

    L-am pierdut pe Umberto Eco, vineri 19 februarie 2016…

    REVISTA 22, adică publicația celei mai intelectuale intelectualități din România are, pe pagina de deschidere, 7 articole despre Trustul INTACT, turnătorul Felix și Codruța Kovesi și o minusculă notiță despre Umberto Eco. CONTRIBUTORS .ro are toată pagina de deschidere, unul după altul, numai editoriale despre războiul ANTENELOR … unul dintre articolele cu acest subiect îl cuprinde , tangențial, și pe ilustrul dispărut.

    În acest timp, Victor Ponta, ”comunistul ” și plagiatorul care ”n-a prea citit pofticios la viața lui ”, așa cum l-a descris Andrei Pleșu sau băiatul crescut ”printre blocuri , cu cheia de gât”, așa cum a spus despre el Stelian Tănase, a scris pe pagina lui de FB, la moartea lui Umberto Eco:

    „Omenirea a pierdut unul din cei mai inteligenți, educați, erudiți și subtili oameni ai secolului XX….Condoleanțe nouă – celor 7 miliarde de oameni!”

    Apreciază

  21. DUICA CAMELIA- bati cimpii cu gratie femeie.Acolo s-a lucrat pe „celule” asa ca nici un muncitor „foarte ” calificat nu avea o imagine de ansamblu ci isi facea numai patratica lui.Nu avea de ce sa fie „autosinucis” !! Accidente de munca insa au fost cu duiumul !

    Apreciază

  22. Pe firul trecut, subiectul este absolut eronat interpretat: nu este vorba de vreun tupeu al ambasadorilor, de slugarnicia clasei politice romanesti, una evidenta desigur, sau de vreo dubla masura, ci este vorba de lipsa de coerenta a clasei noastre politice si de faptul ca noi suntem sub MCV pe cand Ungaria, Polonia si altii, nu! Am acceptat sa fim tinuti un timp, de manutza!

    Se vede simplu, cum se hotaraste ceva, fenomen rarisim desigur, apar politicieni pe diverse canale tv si da-i si combate nene la greu… Ambasadorul ce sa inteleaga din asta, ca nu este vointa politica unitara, nu?

    Bine, politicienii apar pt oful nevestelor, copiilor, rudelor si vecinilor, deoarece folositor tarii, nu-i! Dar asta-i pretul!

    Asa cum nu-i normal sa critici vreo decizie judecatoreasca, tot asa ar fi trebui sa fie anormal sa discuti diverse masuri luate de institutii ale statului! Ah, daca esti parlamentar iti poti varsa deverul verbal acolo, in parlament, daca ti se permite, iar daca esti jurnalist, acolo unde esti jurnalist, insa in nume propriu, nu sub sigla vreunui trust partinic!

    Ma intreb cator ziaristi le-ar conveni ca, dupa ce scriu vreun articol, pe un post tv sa se adune un grup partinic si sa le demoleze, rand cu rand, articolul? Vor sari in sus, ca ei au libertatea cuvantului, nu? De acord, dar de consecintele cuvintelor, nu au auzit?

    Noi, daca o ducem rau si suntem priviti aiurea, sa stiti ca astea se datoreaza mediei in aceeasi masura cu clasa politica…

    Nu inteleg nici de ce exista moguli de presa inregimentati politic, unii chiar conducatori de partide sau macar fondatori, in acelasi timp cu patroni de firme cu interese comerciale evidente, proprii! Oare presedintele CA al NYT s-a lansat in cursa prezidentiala? Sau vreun maher de la Reuter?
    Nu, asta merge pe colea prin lumea latina, un varan, un Berlusconi, un DDD, un Ghita, multilaterali d-astia… cu aceeasi finalitate apoi caci vrand-nevrand soldatii lor amesteca lucrurile si ei ajung la ascunzatoare…

    Apreciază

  23. DUPA CITE STIU IN TOATA LUMEA SI LA NOI ORCE CREATIE A INGINERILOR ETC ANGAJATI CREATIA ESTE BUNUL COMPANIEI -IN SPETA STATUL ROMAN CA ANGAJATOR-SI NU PERSOANEI –NUMAILA NOI UNDE 80 % SUNT TIMPITI POATE TRAI O ASTFEL DE IDEIE

    Apreciază

  24. Casa Poporului este emblematica pentru potentialul creativ al romanilor. Chiar si cei care din motive politicianiste sustin contrariul nu au cum sa nu fie contrariati, in sinea lor, de o asemenea minunatie. Plecand de aici, putem accepta, oare, ideea ca unui popor care nu pana demult a avut o tara de bordeie, nu spiritul creativ i-a lipsit, ci un mod de organizare care sa-l puna in valoare? Din punctul meu de vedere, este o cum nu se poate mai buna materializare a ideii ca orice popor este capabil de mit. Ideea universalitatii capacitatii de mit a tasnit dintr-o minte tot romaneasca, a savantului de istoria religiilor, Mircea Eliade, care apoi a fost slefuita diamantin de discipolul Ioan Petru Culianu (a carui opera, din pacate, a fost intrerupta brutal, de o crima oribila). Nu este chiar lipsit de temei sa ne imaginam ca, de pilda, intr-o organizare a emisferei nordice, de la Vancouver la Vladivostok, ori poate chiar intr-una globala, natiunile astfel unite si-ar putea gasi un sediu stralucit in Casa Poporului. Cat o priveste pe Anca Petrescu, memoria ei de arhitecta a grandiosului ramane in veci intangibila. Poate ca discutia pe subiect ofera si un prilej de a pune individul si echipa in relatia sa fireasca, ferind-o de excesele individualiste si colectiviste. Politica devine o arta cand reuseste sa valorizeze deopotriva individul si echipa, ambele trebuie incurajate. Vorbind de Casa Poporului, poate ca la temelie ar fi trebuit pusa si lista zecilor sau sutelor de arhitecti, ori placute cu numele acestora in unele locuri interioare sau exterioare. Efectele sociale de liant si de identitate ale unor asemenea gesturi simbolice ar fi fost incredibile, nerusinarea nu si-ar mai fi permis sa afirme despre Casa Poporului ca ar trebui demolata, ingropata, bombardata sau alte tampenii, pentru ca acolo nu era vorba doar de un individ, ci si de o echipa. O carte in care autorul adauga si tehnoredactorul, corectorul, traducatorul, editorul etc. nu poate sa fie arsa in piata publica.

    Apreciază

  25. Singurul comentariu de bun simt este cel al Fragmentarium Politic. Ceausescu a vizitat lumea , a văzut palate, muzee,parlamente, clădiri monumentale , normal ca și-a dorit ca și în România sa existe o clădire administrativa monumentala, sa rămână peste veacuri. Am lucrat pentru aceasta clădire cu specialiștii de la Institutul Carpați. Treaba mea s-a referit la climatizare, bucătărie, doar în privința aducerii utilajelor ce erau necesare. Am un regret , se comandasera utilajele de preparare aer la MAFA HALLE
    in fosta RDG . Această uzina a produs utilajele de climatizare ptr Opera din Drezda și Noua Filarmonica din Leipzig. S-a renunțat la ele și nu mai știu ce au adus noi specialiști de după 1989 dar observ cum apar aparatele de aer condiționat iar ghida se plânge ca instalațiile nu fac fata la încălzirea și răcirea clădirii. În plus clădirea se deteriorează pe zi ce trece, cade marmura de pe scari , cadrele de fier nu sunt grunduite și vopsite , înăuntru este dezastru , totul arata a kitsch. Ce s-a vrut și ce a ieșit.
    Oare România nu avea nevoie de o clădire administrativa care sa găzduiască parlamentul, guvernul,partidele politice,CSM -ul etc?
    Ca au fost jertfe umane la o asemenea construcție , este ceva normal . Amintiți-vă de Balada Miorița. Credeți ca alte clădiri nu au jertfe? În ziua de azi se sapa un șanț, cade malul și moare omul care sapa. Neatenția lucrătorului nu este neapărat vina șefului de stat , a arhitectului etc. Multi muncitori din construcții nu respecta regulile de protectia muncii. Cati din cei ce montează geamuri de termopan la et 10 își pun centura de siguranta? Nici nu o au în dotare. Nu sunt de acord cu dorința D-nei Arhitect de a-și însuși clădirea, ea a fost doar reprezenta mulțimii de arhitecți care au lucrat la proiect. Iar dl. Năstase o fi făcut ptr sălile de senat și deputați ce trebuie dar în rest clădire este de plâns. Dl arhitect Vlădescu, arhitect decorator de exceptie, a decorat și Cotroceniul, Foisorul-Sinaia , casa în care a locuit N.C. etc.

    Apreciază

  26. daca nu esti obraznic si nesmtit cred uni ca nu mai reusesti nimic in zua de azi. problema apare cand niste institutii ale statului le acorda acestor obraznici niste privilegii la care nici nu sperau. cumva aceasta arhitecta a platit cladirea din banii ei de are atatea pretentii ? vad ca nici dupa deces nu se linistesc apele! iar acum se demonstreaza din nou ca avem o justitie de rahat! acolo, la parlament, se regasesc banii tuturor oamenilor din tara asta iar pretentiile acestor urmasi ai unei amarate de arhitecte ating nesimtirea.

    Apreciază

  27. @ centru, despre “Campia Vlasiei”. Mai las-o cu propaganda. Aici încearcă a surprinde ”diferența clar exprimată”. Vezi atent care-i deosebirea între critica Sudistă pe care Sudul Coreii îl face Nordului, și critica Nordului pe care acesta îl aplica Sudului. Și tot cu atenție schemele Ponzi demografice aplicate în Nord și în Sud. Mai citește apoi cărțile inteligente de propagandă occidentale despre Coreea de Nord. De ce te supără ele ? Este sistemul nord-coreeean despre echidistribuția distributivă din “Campia Vlasiei”, distributivism a lui Ion Mihalache Nu știu prea bine de ce uneori se creează falii fundamentrale în minteea dumitale. De ce nu te adresezi sistemelor lor fiziocratice ? Nu știu de unde îți iei banii. Dar porumbul nu trebuia cules ? Este atâta confuzie în mintea dumitale …

    Apreciază

  28. @Dormicum spune : + Singurul comentariu de bun simt este cel al Fragmentarium Politic. Ceausescu a vizitat lumea , a văzut palate, muzee,parlamente, clădiri monumentale , normal ca și-a dorit ca și în România sa existe o clădire administrativa monumentala, sa rămână peste veacuri. Am lucrat pentru aceasta clădire cu specialiștii de la Institutul Carpați. Treaba mea s-a referit la climatizare, bucătărie, doar în privința aducerii utilajelor ce erau necesare. Am un regret , se comandasera utilajele de preparare aer la MAFA HALLE in fosta RDG . Această uzina a produs utilajele de climatizare ptr Opera din Drezda și Noua Filarmonica din Leipzig. S-a renunțat la ele și nu mai știu ce au adus noi specialiști de după 1989 dar observ cum apar aparatele de aer condiționat iar ghida se plânge ca instalațiile nu fac fata la încălzirea și răcirea clădirii. În plus clădirea se deteriorează pe zi ce trece, cade marmura de pe scari , cadrele de fier nu sunt grunduite și vopsite , înăuntru este dezastru , totul arata a kitsch. Ce s-a vrut și ce a ieșit. Oare România nu avea nevoie de o clădire administrativa care sa găzduiască parlamentul, guvernul,partidele politice,CSM -ul etc? Ca au fost jertfe umane la o asemenea construcție , este ceva normal . Amintiți-vă de Balada Miorița. Credeți ca alte clădiri nu au jertfe? În ziua de azi se sapa un șanț, cade malul și moare omul care sapa. Neatenția lucrătorului nu este neapărat vina șefului de stat , a arhitectului etc. Multi muncitori din construcții nu respecta regulile de protectia muncii. Cati din cei ce montează geamuri de termopan la et 10 își pun centura de siguranta? Nici nu o au în dotare. Nu sunt de acord cu dorința D-nei Arhitect de a-și însuși clădirea, ea a fost doar reprezenta mulțimii de arhitecți care au lucrat la proiect.+

    Probabil că pe micuțul cerculeț @Centru îl enervează cheltuirea banilor românești pe micuțe proiecte care nu sunt fiabile. Să zicem și așa.

    Apreciază

  29. N-am reținut, s-a abordat în această dezbatere pe blog analogia dintre semieni și securiști atunci când se face analogia între epoca Nicolae Ceaușescu și epoca Matei Basarab ?

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s