Ministrii spun lucruri traznite

Unknown-1.jpeg

De curand, un secretar de stat din guvernul tehnocrat, constient de faptul că, in actualul executiv, nu se iau decizii importante, a solicitat ca stenogramele ședințelor de Guvern  să fie publicate.

Minunat. Am fi aflat despre discutiile din guvern – spre exemplu, cine s-a opus propunerii de abrogare, prin ordonanta de urgentă a literei f) din articolul 96.

Probabil ca reprezentantul guvernului a constatat că stenogramele sedintelor guvernului american, ale guvernului rus, ale guvernului german, ale guvernului ungar sunt publice si nu a dorit ca România să rămână mai prejos…

Poate părea amuzant dar este, de fapt, simplu – diminuarea suveranitatii face ca România să nu mai aibă secrete de protejat.

Iată stirea de presă: „Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Social este în discuții cu reprezentanții Guvernului privind posibilitatea ca, pe viitor, stenogramele ședințelor de Guvern să fie făcute publice, a declarat, marți, Mihai Lisețchi, secretar de stat în cadrul ministerului.”

„Guvernul și ministerele ar trebui să fie un exemplu pentru celelalte
instituții publice în ceea ce privește gradul de transparență. Credem
că se impune o transparentizare mai mare a acțiunilor luate în
ședințele de Guvern. Mai nou, memorandumurile aprobate de Guvern sunt
publicate și suntem în discuții și cu privire la publicarea
stenogramelor”, a spus Lisețchi, în cadrul summitului afacerilor
publice, organizat marți de Asociația Registrului Român de Lobby.

Genial…

29 de gânduri despre “Ministrii spun lucruri traznite

  1. Sclavia globalista: Despuierea de identitate

    Intr-un interviu acordat AGERPRES, cunoscutul analist si scriitor american Robert D. Kaplan se declara surprins de cat de bine se descurca Romania, sub aspectele ratei de crestere economica, despre care a constatat ca este mai ridicata decat in multe state europene, si sistemului politic, pe care l-a evaluat ca este mai sanatos decat in Polonia, Ungaria si Bulgaria.

    Plecand de la faptul ca romanii au un presedinte care nici macar nu este etnic roman, ci „etnic sas”, de remarcat abilitatea optiunii pentru denumirea transilvaneana a etnicilor germani din Romania, pentru a nu sugera posibilitatea vreunei alte interferente geopolitice in spatiul politic romanesc, Kaplan forteaza o afirmatie ideologica revoltatoare si, deopotriva, dezgustatoare: „ (…) populatia (romaneasca, n.m.) nu mai gândește în termeni etnici, gândește în termeni universali (…)”.

    Care va sa zica, dupa ce a aruncat momeala unui captatio benevolentiae, descriptorul disuasiunii si dezradacinarii prin anarhie si conflicte, teza ultraindragita a visatorilor globalisti si unipolaristi dintotdeauna, care vor sa-si impuna lumii o ordine de stapani, arunca si navodul asupra geografiei si istoriei noastre, sperand sa prinda in el sufletul etnic al poporului roman.

    Inselatoria prin cuvinte, folosita in acest caz pentru spalarea pe creier a clasei politice romanesti, turma mai mica instrumentata pentru controlul turmei celei mari, are la baza un obstinat calcul de realism politic si clasicism geopolitic: despuiat de identitate, un popor devine o masa amorfa si vulnerabila, numai buna pentru a fi luata in sclavie.

    Subversiunea modelarii politice a gandirii „in termeni universali” tinteste fundamentele de identitate si de rezistenta ale neamurilor, prin inabusirea sentimentelor de Patrie si Religie cu ajutorul antisentimentelor degeneratoare ale Cosmopolitismului. Universalistii, aka cosmopolitii, nu sunt goi de etnic, dimpotriva, au cel mai ascutit simt etnic din lume, in numele caruia marcheaza si pretind terenul.

    Privind relatia bilaterala americano-romana, Kaplan a apreciat ca romanii sunt „aliati naturali ai Statelor Unite” si ca „e greu să ajungi la o relație mai apropiată decât aceasta.” Cauza acestei apropieri, poate si conditionari, pe care a identificat-o analistul american este ca „România e o țară din Europa Centrală și de Est care nu are un partid pro-rus, o facțiune pro-rusă”.

    Totusi, multravnitele vize, desi necostisitoare, ne sunt refuzate sistematic, punandu-ne intr-o stare de umilinta si inferiorizare, inacceptabila pentru un aliat natural. Candva proverbial, multiculturalismul american, care a capatat accente declamatorii in criza imigrantilor arabi si nord-africani, devine, daca nu mut, defavorizant si devalorizator ca atitudine cand vine vorba de romani. Dar daca blestematele alea de vize si de oportunitati ni le vor da rusii? Intreb si eu, intr-o doara…

  2. @ George ban

    George Ban
    februarie 9, 2016 la 7:13 am

    Obsesia mea patologica este ca suntem condusi de tot felul de INCOMPETENTI care-si transforma nepriceperea in noi impozite si taxe si care otravesc viata romanilor . Dealtfel si topicul acestei postari se refera tot la asa ceva .

    Daca nu stiai , ” Pestele de la cap se impute … ”

    Când guvernantii nostri conduc tara la modul :

    – Hai sa dam o lege ca sa le mai luam niste bani la oameni ( Victor Ponta )

    – Închidem spitalele pentru ca nu sunt rentabile !!!!! ( Emil Boc )

    – Bolnavii de cancer care nu fac preventie sa-si suporte singuri tratamentele . Am facut un studiu si oamenii cer aceste lucruri … ( Alina Gorghiu & Eugen Nicolaescu )

    asta se numeste CINISM si INCOMPETENTA .
    Si astfel de oameni n-au ce sa caute in fruntea unei tari .
    Dar un yes-man nu are cum sa inteleaga lucrurile astea …

  3. Cred ca nu mai e un secret pentru public ca acele stenograme ar confirma incompetenta crasa a multor dregatori de stat, incapabili sa se ridice la inaltimea functiei si responsabilitatii ce aceasta o incumba.Sigur ca in aceasta situatie e preferabil ca acestia sa fie protejati in ochii opiniei publice si chiar a ambasadelor.

  4. Fragmentarium

    ,,…de-a lungul discursului meu politologic, am afirmat in cateva randuri ca centralizarea si descentralizarea nu sunt bune sau rele prin ele insele, ci prin aplicarea la o situatie ..”

    Domnule, in Bucuresti descentralizarea este o aberatie prin definitie, pentru ca duce la cheltuirea ineficienta a banului public (sunt numeroase cazuri de ,,standarde de cost ” diferite, pentru aceeasi ,,marmelada”).
    In plus, repet, Bucurestiul este un municipiu, o structura cvasi-omogena, nu este un judet, sau o tara. E ca si cum ai incerca sa separi o parte dintr-un corp omenesc si sa-ti propui sa ramana in viata in mod independent. Putem separa capul de corp, de exemplu, dar aici apare o problema filosofica….unde este ,,egoul” fiintei omenesti, in cap, sau in corp ? (Z)
    D-ta confunzi descentralizarea cu repartitia stratificata de atributii (despre care vorbesc eu), intr-un oras in care oamenii pot locui intr-un sector, dar muncesc, in multe cazuri, in alt sector. Nu se pot separa veniturile si cheltuielile strict pe sectoare, deoarece nu se pot elabora criterii definitive unanim si permanent aplicabile. In plus, in Bucuresti, ca si intr-un organism, tot ce este la vedere, sub pamant, sau in aer, este interconectat si indivizibil.
    In sectoare, se pot gestiona in mod independent doar activitatile de intretinere si reparatiile/reabilitarile punctuale, de amploare mica, sau cel mult medie. Dar orice aviz pentru orice modificare si/sau completare a peisajului urbanistic, trebuie sa ramana cu strictete in ,,mana” unei autoritati centrale a capitalei. In fond, planurile urbanistice acopera intreg ansamblul si trebuie integrate intr-o gandire/viziune unitara.
    Deci: primarii de sectoare trebuie sa gestioneze si sa intretina patrimoniul existent in sector, asa cum este el, fara a face modificari sectoriale, care, ar putea sa afecteze functionalitatea si aspectul ansamblului.
    Deci, sustin ideea unui Primar General cu puteri sporite, iar primarii de sectoare trebuie sa se subordoneze acestuia.
    Ne place, sau nu, dar anumite reguli de disciplina, rigoare si subordonare de tip militar trebuie implementate si in civilie, daca vrem sa evitam haosul si risipa. Oriunde, intr-o tara, intr-un oras, intr-un spital , sau o scoala.
    Altfel, vom vorbi toti odata, fara sa asculte nimeni si ne vom trezi invadati de oengeuri obscure care promoveaza interese divergente care nu sunt intodeauna ale romanilor.
    Avem nevoie de cadastru unitar, infrastructura unitara, planuri de situatie de ansamblu detaliate, complete si permanent updatate, in care sa se regaseasca absolut totul, astfel incat sa nu mai apara situatia penibila ca un Dorel sa sape fara sa stie ce se afla de la un metru in jos sub crusta de asfalt.
    Si, bineinteles, totul informatizat.
    La fel, daca vrem un reper in afara jocului politic, atunci sa ne intoarcem la monarhie.
    Nu merge si cu Presedinte (POLITIC prin definitie) si cu Premier (POLITIC prin definitie), care nu vor avea niciodata sustinerea aceleiasi majoritati absolute a cetatenilor. Vom trai permanent intr-un vacarm neinteligibil in care toti au dreptate si nimeni nu are dreptate. De aceea Romania este in impas.
    ps
    ..Daca vrem democratie in Bucuresti atunci sa alegem o marioneta, adica pe domnul Busoi. (Z)

  5. Ce am mai citit la dentist: Revista „Psychologies” (eu azi am aflat de ea), numărul din februarie 2016. Poza de copertă: Mircea Cărtărescu. „Atunci când scriu, intru intr-o stare de autohipnoză”. Interviu amplu în interior. Tot în interior, „Sex de la prima întâlnire?”. Nu, asta nu e de Cărtărescu…

  6. ZeV, am inteles si accept diferenta de opinie, pentru care iti multumesc, deoarece cred ca ideile noastre contradictorii pe un acelasi subiect vor fi de folos celor cu mai multa informatie si viziune, pentru a trage cele mai bune concluzii referitoare la cum va trebui sa ne arate capitala si tara in secolul XXI, pe care l-as numi al tarilor emergente. Iti marturisesc, insa, ca cetatean care locuiesc in primul rand intr-un sector si apoi intr-un municipiu, ca nu as dori o reintoarcere la situatia mizera a sectoarelor de dupa revolutie, cand serviciile de salubritate si de intretinere a spatiilor rezidentiale se opreau, de obicei la prima linie, a blocurilor de la bulevarde, dincolo de care lipsa de curatenie si de intretinere isi lasau o amprenta adanca asupra locuitorilor, acompaniind, si nu exagerez, lipsa de educatie si de spirit civic. Am vazut, acum, cum strazile de interior ale sectoarelor sunt intretinute zilnic, cum spatiile si parcurile dintre blocuri si blocurile sunt reabilitate cu o regularitate pe care as califica-o ca fiind responsabila, am vazut multe dialoguri intre cetateni si primari, care nu mai raman fara consecinte, din lipsa de fonduri. Ce vreau sa spun este ca si relatiile dintre cele doua tipuri de primarii ar trebui guvernate de regula proportiilor. Nu mai doresc, ca traitor intr-un sector, sa fiu doar cu numele un locuitor al Capitalei. ZeV, aveti toata libertatea sa fiti de partea primarului general, dati-mi si mie libertatea sa fiu de partea primarilor de sectoare.

  7. Publicarea stenogramelor şedinţelor de Guvern? Puţin, stimabile secretar de stat, cam puţin… insuficient de transparent…Cel mai bine ar fi să se aplice un program amplu de teleconferinţe cu poporul cu posibilitatea acestuia din urmă de a interveni direct, nemijlocit şi plenar în actul de guvernare. Astfel, fiecare telespectator să poată face amendamente în direct sau , prin intermediul unui sistem care nu poate fi cine ştie ce sofisticat sau costisitor, cetăţenii ( peste 18 ani, ca să nu se producă cine ştie ce confuzii) să poată întrerupe, în orice clipă, microfonul oricărui ministru , başca pe cel al Premierului. La sfârşit, cetăţenii vor vota prin SMS, fiecare din propria locuinţă. Votul va fi înregistrat prin sistemul deja consacrat pentru alte evenimente epocale, cum ar fi EUROVISION-ul.

    Dacă se ajunge la hotărâri cu privire la chestiuni care trebuie protejate de urechile publicului, în timpul teleconferinţei se poate folosi de către membrii Guvernului sistemul simplu şi extrem de popular al “TELEFONULUI FĂRĂ FIR”. Iar în timp ce “telefonul fără fir” este utilizat pentru transmiterea unor informaţii protejate, nedestinate publicului, pentru a se crea o atmosferă mai relaxată în cadrul Guvernului de tehnocraţi, care oricum nu se simpatizează între ei, unii miniştri ar putea face şi ghiduşii, rostind la urechile colegilor, cu palma făcută căuş peste gură, informaţiile protejate atât de repede sau atât de fără vocale, încât “receptorii” să nu înţeleagă nimic. În acest mod s-ar obţine o protecţie superioară a “informaţiilor protejate”, deoarece ar fi protejate chiar şi de urechile membrilor guvernului.

    S-ar atinge, în acest fel, atât target-ul unei transparenţe totale a şedinţelor de Guvern, precum şi target-ul unei protecţii totale a informaţiilor delicate, la limita ascunderii lor chiar şi faţă de Premier, despre care nu a demonstrat nimeni că trebuie să fie cine ştie ce informat. ( Se poate studia, în timpul liber, experimentul EMIL BOC, fost premier al României care, deşi nu a ştiut absolut nimic, în nici un domeniu, a fost totuşi numit de două ori în acestă înaltă funcţie, păstorind cu entuziasm Guvernul României timp de trei ani şi două luni…Şi uite că n-am murit… adică, să zicem, n-au murit chiar aşa de mulţi…).

    Cetăţeanul dornic să-şi ia notiţe va putea să atenţioneze oricare ministru să vorbească mai rar , mai puţin peltic sau să repete ce-a spus.

    Dacă toate aceste proceduri moderne se vor pune la punct , rolul purtătorului de cuvânt al Guvernului se va diminua corespunzător. Iar când s-a diminuat de tot, purtătorul de cuvânt al Guvernului va putea deveni propriul său purtător de cuvânt, situaţie în care ne va explica pe larg, în ample conferinţe e presă , concepţia sa globală despre lume şi viaţă, total diferită de cea a executivului, ceea ce va reprezenta, în sine , un mod ingenios de testare a inteligenţei publicului dar şi, trebuie să recunoaştem, un joc de societate extrem de amuzant!

  8. George Ban :
    Tot în interior, „Sex de la prima întâlnire?”. Nu, asta nu e de Cărtărescu…

    Ba, cred că mulţi ( mă număr printre ei !) au avut asemenea reacţii chiar de la prima întâlnire cu scrierile sale . Mai ales raportat la aşteptările pe care le ai de la unul atât de lăudat !
    Niciodată nu mi s-a părut mai adecvat proverbul cu :
    „La pomul lăudat, să nu te duci cu sacul !”
    P.S.
    Prima reacţie, oarecum contra naturii (f..tu-te-n coor!) am avut-o când şi-a recunoscut atât de angelic şi rârâit plagiatul de început !
    Celelalte au venit de la sine, dar mult mai bine măsluite şi cu scuza de rigoare:
    Orice scriere este o com(bin)pilaţie dintre texte citite sau studiate şi observaţii şi trăiri personale !
    Faptul că Băsescu încă mai citeşte din Cărtărescu, poate însemna mult pentru viitorul etern candidat la nu ştiu ce premii ! 😉

  9. ‘Legea defaimarii’ initiata de catre dl Liviu Dragnea a intrat in vigoare. Incerc, de aceea, sa il faimez pe dl Dragnea si va rog, dragi colegi, sa scrieti opinia voastra despre prima strofa a unei ode pe care doresc sa o inchin dlui Dragnea:

    Oda dlui Dragnea

    Ooooooooooooooooooooooooooooooooo, Liviule, slavit erou,
    Conducator telormanean,
    Ai o privire ca de dac
    Si, totodata, de roman!

    Tiparirea a 100 de carti de vizita cu texte impotriva dlui Dragnea costa 30 de lei. Donati 5 lei ca sa il scoatem pe dl Dragnea din Parlament si sa-i oferim ocazia sa isi revada, pentru cativa ani, Teleormanul iubit! (In Teleormanul iubit / Azi negura s-a risipit / Si in stravechiul oras / Vietii-i croim nou fagas)

    Aveti grija ce scrieti in internet, amenda, datorita dlui Dragnea, zice media, e de 100000 lei. Iubitii nostri conducatori ne cred pe toti milionari in euro, ca ei. Nu e asa, insa gandul lor ca am fi ca ei ne onoreaza. Liberte, egalite (in parale)!

  10. Se pare ca asea li s-a cerut cind au fost numui in functii sau sunt niste ……. si nu stiu ce inseamna protectia informatiilor cu un anumit nivel de secretizare. Ce sa mai fecem astia sunt guvernantii care ne conduc. Apropo ce mai face dnul Ponta, nu se mai aude
    nimic de el. Sa auzim numai de bine.

  11. Dragi PSD-isti orbiți de dorința de a înfiera cu mânie proletara auto-intitulata societate civila, potrivnică stângii,

    Nu înțeleg de ce nu susțineți o prezenta în media mai vizibilă, pentru toți cei care dau lecții de democratie poporului roman, vinovat de toate relele din lume.
    Nu știți, dar deloc, să utilizați canalele cele mai normale de comunicare, rezumandu-va la formule gen RTV, Antena3 etc. pe care nu le mai calific aici.
    Transmisia în direct a audierii la Parlament a Cristianei Guseth a făcut mult mai mult pentru cunoașterea de la sursă a „competenței societății civile” (sic!) decât ani de zile de propagandă prost concepută.
    Cei care ne guvernează își încheie mandatul in câteva luni și încă nu s-au dumirit ce ar fi trebuit să faca!

    Sunt întru totul de acord cu Adrian B. ca am fost și suntem conduși de incompetenți.

  12. Pai si Putin ii ia la intrebati pe ministri direct la TV 🙂
    Propun ca si sedintele SRI, SIE si mai ales ale agentiei aleia care microfoneste sa fie publice, sa ascultam si noi in direct ce pun la cale coruptii

  13. Rusii s-au iritat ca SUA au alocat citeva miliarde pentru securitatea Europei de Est. Sunt tot felul de teorii despre cum vor ei sa avanseze sau sa se instaleze in Europa de Est pentru ca cea de Vest ar fi in decadere. O teorie interesanta insa, care are un pic mai multa logica, este ca SUA ar dori sa securizeze un culoar de schimburi economice catre China, un fel de nou „drum al matasii” care sa treaca prin Afganistan, Irak, Turcia si in sus prin Balcani. Evident, un efect ar fi suntarea Rusiei. In orice caz, importanta Iranului ca factor stabilizator in zona a crescut foarte mult, si deci interesul atit al Rusiei dar si al SUA si in special al europenilor, care in fapt sunt un proxy pentru SUA.

  14. Am urmarit interviul domnului Geoana luat de Antena 3 in SUA. Intre altele, cu care sunt de acord, dinsul a afirmat, ca SUA au nevoie de dovezi continue ca Romania nu are oameni in stat care sa nu fie complet loiali SUA. A facut si o afirmatie despre cum Romania ar dori si cooperare economica cu SUA nu doar militara. Bun. Eu cred ca aceasta abordare are ceva fisuri. Pina cind SUA nu dovedeste ca are nu doar intentia dar si capacitatea si vointa sa se implice in mod serios si concret in economia romaneasca, ca romanii sa traiasca in final mai bine, nici un om de stat nu are dreptul sa obstructioneze alte alternative, indiferent ce crede SUA. Noi avem dreptul sa ne dezvoltam nu ca o colonie la picioarele unui urias, negociind in genunchi. Si daca tot o facem in final, macar sa fim siguri ca primim acel sprijin masiv economic din SUA. Asa cum fac si israelienii.

    Subiectul loialitatilor discutate in public este un foarte delicat, si daca eu as fi fost in locul domnului Geoana, m-as fi abtinut sa comentez asupra acestui aspect punctual. In rest toate bune si frumoase, sa facem lobby, sa ne folosim de toate „cadrele”. Dar mai organizat si cu un mesaj mai gindit. De exemplu, daca tot facem lobby pentru Romania, de ce nu se discuta public de niste proiecte economice de anvergura pe care Romania sa le discute cu SUA? De exemplu, constructia de SUV-ri (la fostul ARO?), sau de tehnica militara, de care Romania are nevoie ca sa devina un actor relevant. Eu zic sa nu uitam ca Romania e bine ca e in NATO, dar la o adica ar trebui sa aibe capacitati militare mult mai semnificative. Pentru orice eventualitate. Ca si israelienii.

  15. Interesant ce spune gazda noastra, domnul Adrian Nastase……daca un guvern ia decizii importante, rezulta ca acestea trebuie sa fie prin definitie secrete. Sau, cel putin, sa ramana secret mecanismul prin care se iau aceste decizii si/sau motivatiile subtile care stau la baza lor.
    Foarte interesant, domnule Nastase. Cred ca arta de a lua decizii importante ar trebui sa faca obiectul unui curs distinct…ce spuneti ? (Z)
    Spre exemplu, cred ca nu vom afla foarte usor rationamentul zambaretului domn Dragnea atunci cand a propus noua conducere a Consiliului National al PSD si de ce doamna Rovana Plumb nu (mai) este buna in aceasta pozitie politica. Sigur, a fost imediat invitat si domnul Ponta sa se alature conducerii PSD. Trebuie sa recunosc ca Dragnea este un bun artist. (Z)
    Sau, va trebui sa ne strufocam mintea si sa aflam motivul adevarat pentru care Robert Negoita nu mai conduce organizatia PSD de Bucuresti….sau, cine si de ce a lansat in spatiul public, ca momeala, numele domnului Nita – un ins anti-charisma de la mama lui…oare pe post de ,,tusa de contrast” ?
    Sa ma ierte doamna Tusa de la PNL, nu m-am gandit la domnia sa.

  16. Domnule Nastase secretarul ala de stat are dreptate.Stenogramele sedintelor de guvern(al Romaniei desigur) nu au nici o importanta daca sint publicate sau nu fiindca orice hotariri sau discutii sint cunoscute prima data de americani,de „bruxelezi” si de noi NU.Asa ca !

  17. Ca sa fiu mai corect, dl Geoana a vorbit despre coruptie, si cum oamenii de stat romani sa nu fie cumparati cu bani de inamici. Totusi, chiar in SUA, politicienii sunt cumparati cu bani asa ca nu cred ca o sa scapam de boala asta prea curind. Cine poate garanta ca banii dati unui politician american in alegeri nu vin de la „inamici”? La noi, s-a dovedit ca familia Basescu a luat bani de la rusi, si SUA nu s-au suparat pe el prea tare. Dl. Nastase nu a luat bani de la rusi dar uite ca l-au scos din joc.

    Cred ca problema e alta. Nici unei puteri nu ii place ca o colonie a ei sa hotarasca, de la sine, ca stapinul nu ii da suficienta „lumina”, si ca ar vrea sa i se lungeasca lesa un pic. Insa Romania la ora asta e un stat care da mai multe dovezi de loialitate SUA decit alte tari din est foste „preferate”.

  18. Kaplan zice : „România e o țară din Europa Centrală și de Est care nu are un partid pro-rus, o facțiune pro-rusă”.
    Dar intelectualii români au creat o „partidă” care vede favorabil personalitatea țarului Nikolae al II-lea.

  19. Eu cred ca ministrul respectiv este singurul din Guvern care crede ca acesta este tehnocrat si atunci- nefiind nimic politic in ce se hotarreste sau in ceea ce se discuta- se pot face publice stenogramele, Strada, prin reprezentantii ei tineri si liberi a dorit Guvern tehnocrat, iar Strada- aceasta noua institutie democratica- trebuie satisfacuta, ca sa nu devina, din nou, vie.
    Earnest

Lasă un răspuns