77 de gânduri despre “A venit Mosu’ la Cornu

  1. Un articol interesant şi dureros de adevărat :

    Prigoana copiilor de chiaburi în perioada comunistă

    Prigoana comuniştilor a continuat şi după întemniţarea chiaburilor. Copiii acestora au devenit ţintele activiştilor de partid care au încercat să îndrepte ura celorlalţi săteni împotriva lor. Chiaburul Vasile Bourceanu a avut zece copii. După arestarea tatălui lor, nu au putut să-şi continue studiile pentru simplu motiv că nu aveau origini sănătoase.
    Băieţii au fost obligaţi să muncească pe şantiere. După 1989 au încercat să recupereze pământul familiei, confiscat de comunişti, însă nici după 25 de ani nu au reuşit.
    Comuniştii nu s-au oprit după ce au confiscat proprietăţile ţăranilor înstăriţi şi i-au trimis la temniţă grea. Ba mai mult. Şi familiile lor trebuia să fie distruse şi “reeducate”. Aşa a început prigoana copiilor de chiaburi. Peste noapte au fost şi ei transformaţi în pericole pentru orânduirea socialistă.
    Ţăranul Vasile Bourceanu a fost acuzat de sabotaj
    În 1952 Vasile Bourceanu, un ţăran înstărit din comună vasluiană Berezeni, a fost acuzat de sabotaj. I-a fost confiscată toată agoniseala şi în urma unui proces sumar a fost condamnat la 12 ani de muncă silnică. Nici cei 10 copii ai săi nu au scăpat de furia comuniştilor. Pentru a-i proteja, Vasile Bourceanu îi învaţă mereu să fie atenţi la ceea ce vorbesc.
    „Zicea că să nu vorbim despre asta şi nu vorbim de comunişti că uite ce am păţit eu şi a zis că nici puii de şarpe să nu se ducă acolo unde a fost el”, a spus Nicolae Bourceanu, fiul lui Vasile Bourceanu. Viorica Vazon este fiica chiaburului Vasile Bourceanu. Îşi aminteşte că după ce tatăl sau a fost aruncat în închisoare, comuniştii veneau o dată la câteva zile pentru a face controale.
    „Eram mică, nu prea înţelegeam multe lucruri decât, ţin minte atât, că odată eram la masă, era o masă rotundă şi eram toţi în jurul mesei rotunde şi mama răsturnase mămăligă pe fund şi în clipa aia au venit poliţaii şi ne-a aruncat de pe masă mămăligă”, a spus Aurica Bazon.
    Nu aveau voie să deţină nimic. Comuniştii le luaseră din gospodărie toate animalele, uneltele şi grânele. Tot ce produceau trebuia să meargă la partid. Copii fiind, erau obligaţi să suporte batjocură întregului sat atunci când mergeau la şcoală.
    „În momentul când ne-am dus la 5-7 în comună Berezeni de mergeam trei kilometri pe jos, bineînţeles că copiii oamenilor din comună, aveau o ură aşa, aruncau cu pietre după noi, cu ce aveau prin curte, ieşeau în faţă porţii şi aruncau”, a mai spus Aurica Bazon.
    Vasile Bourceanu a avut trei băieţi şi şapte fete. Iniţial niciunul nu a fost primit la liceu pe motiv că nu aveau origine sănătoasă. Li s-a refuzat dreptul la educaţie, iar băieţii au fost nevoiţi să muncească pe şantiere. Nici acolo nu au scăpat de ura activiştilor.
    „Unde te duceai, pe unde te întorceai, cum te vedea zice “băi chiaburule, băi cutare”, şi acum pe la CAP-ul asta, eu nu am lucrat, dar vărul ăsta care e la staţiune acum el a lucrat până la pensie la CAP şi tot striga la el, băi chiaburule, şi el doar lucra acolo cu dânşii”, a povestit Nicolae Bourceanu.
    Nici după 1989 nu au avut parte de dreptate. De 25 de ani se luptă prin tribunale să recupereze pământurile tatălui şi ale bunicului confiscate de comunişti. Deşi avea 50 de hectare, Vasile Bourceanu este trecut în registrul primăriei cu doar 34 de hectare. Practic, dintr-o mişcare de condei, comuniştii au făcut să dispară mai mult de un sfert din pământul chiaburului ca şi când nu l-ar fi avut niciodată. În timpul colectivizării activiştii l-au luat până şi contractele de vânzare – cumpărare care dovedeau clar cât pământ are Vasile Bourceanu. Au reuşit însă să salveze câteva.
    „În toate registrele pe care le-am căutat, în arhive, ei nu au fost trecuţi decât cu o parte din pământ. În registrul din primărie unde am căutat să vedem cu ce teren a rămas tata, erau trecute 34, cifra care era ştearsă permanent, adică era trecură în creion şi era ștearsă tot timpul acolo. Şi la bunicul nu l-am găsit cu niciun hectar în primărie, decât în arhivele de la judeţul Vaslui cu 18 hectare din cele 100 şi am avut şi pădure, asta din spusele lui tata şi a bătrânilor din sat”, a spus Aurica Bazon.
    Legea 18 din 1991 privind reconstituirea dreptului de proprietate a fost aplicată arbitarar în multe zone din ţară. Pe o parte din pământul bourcenilor au fost împrorietăriți alţi ţărani. A fost nevoie de ani de procese cu primăria pentru ca urmaşii lui Vasile Bourceanu să-şi recupereze o parte din terenul confiscat de comunişti. Cât priveşte pământul pe care comuniştii l-au şters din documente, cel mai probabil nu vor mai ajunge niciodată în posesia lui. Au trecut 62 de ani de cînd tribunalul poporului l-a judecat pe Vasile Bourceanu pentru singură vină: că muncea şi avea pămînt. Nici astăzi nu s-a făcut dreptate.

  2. Un articol interesant şi dureros de adevărat :

    Prigoana copiilor de chiaburi în perioada comunistă

    Prigoana comuniştilor a continuat şi după întemniţarea chiaburilor. Copiii acestora au devenit ţintele activiştilor de partid care au încercat să îndrepte ura celorlalţi săteni împotriva lor. Chiaburul Vasile Bourceanu a avut zece copii. După arestarea tatălui lor, nu au putut să-şi continue studiile pentru simplu motiv că nu aveau origini sănătoase.
    Băieţii au fost obligaţi să muncească pe şantiere. După 1989 au încercat să recupereze pământul familiei, confiscat de comunişti, însă nici după 25 de ani nu au reuşit.
    Comuniştii nu s-au oprit după ce au confiscat proprietăţile ţăranilor înstăriţi şi i-au trimis la temniţă grea. Ba mai mult. Şi familiile lor trebuia să fie distruse şi “reeducate”. Aşa a început prigoana copiilor de chiaburi. Peste noapte au fost şi ei transformaţi în pericole pentru orânduirea socialistă.
    Ţăranul Vasile Bourceanu a fost acuzat de sabotaj
    În 1952 Vasile Bourceanu, un ţăran înstărit din comună vasluiană Berezeni, a fost acuzat de sabotaj. I-a fost confiscată toată agoniseala şi în urma unui proces sumar a fost condamnat la 12 ani de muncă silnică. Nici cei 10 copii ai săi nu au scăpat de furia comuniştilor. Pentru a-i proteja, Vasile Bourceanu îi învaţă mereu să fie atenţi la ceea ce vorbesc.
    „Zicea că să nu vorbim despre asta şi nu vorbim de comunişti că uite ce am păţit eu şi a zis că nici puii de şarpe să nu se ducă acolo unde a fost el”, a spus Nicolae Bourceanu, fiul lui Vasile Bourceanu. Viorica Vazon este fiica chiaburului Vasile Bourceanu. Îşi aminteşte că după ce tatăl sau a fost aruncat în închisoare, comuniştii veneau o dată la câteva zile pentru a face controale.
    „Eram mică, nu prea înţelegeam multe lucruri decât, ţin minte atât, că odată eram la masă, era o masă rotundă şi eram toţi în jurul mesei rotunde şi mama răsturnase mămăligă pe fund şi în clipa aia au venit poliţaii şi ne-a aruncat de pe masă mămăligă”, a spus Aurica Bazon.
    Nu aveau voie să deţină nimic. Comuniştii le luaseră din gospodărie toate animalele, uneltele şi grânele. Tot ce produceau trebuia să meargă la partid. Copii fiind, erau obligaţi să suporte batjocură întregului sat atunci când mergeau la şcoală.
    „În momentul când ne-am dus la 5-7 în comună Berezeni de mergeam trei kilometri pe jos, bineînţeles că copiii oamenilor din comună, aveau o ură aşa, aruncau cu pietre după noi, cu ce aveau prin curte, ieşeau în faţă porţii şi aruncau”, a mai spus Aurica Bazon.
    Vasile Bourceanu a avut trei băieţi şi şapte fete. Iniţial niciunul nu a fost primit la liceu pe motiv că nu aveau origine sănătoasă. Li s-a refuzat dreptul la educaţie, iar băieţii au fost nevoiţi să muncească pe şantiere. Nici acolo nu au scăpat de ura activiştilor.
    „Unde te duceai, pe unde te întorceai, cum te vedea zice “băi chiaburule, băi cutare”, şi acum pe la CAP-ul asta, eu nu am lucrat, dar vărul ăsta care e la staţiune acum el a lucrat până la pensie la CAP şi tot striga la el, băi chiaburule, şi el doar lucra acolo cu dânşii”, a povestit Nicolae Bourceanu.
    Nici după 1989 nu au avut parte de dreptate. De 25 de ani se luptă prin tribunale să recupereze pământurile tatălui şi ale bunicului confiscate de comunişti. Deşi avea 50 de hectare, Vasile Bourceanu este trecut în registrul primăriei cu doar 34 de hectare. Practic, dintr-o mişcare de condei, comuniştii au făcut să dispară mai mult de un sfert din pământul chiaburului ca şi când nu l-ar fi avut niciodată. În timpul colectivizării activiştii l-au luat până şi contractele de vânzare – cumpărare care dovedeau clar cât pământ are Vasile Bourceanu. Au reuşit însă să salveze câteva.
    „În toate registrele pe care le-am căutat, în arhive, ei nu au fost trecuţi decât cu o parte din pământ. În registrul din primărie unde am căutat să vedem cu ce teren a rămas tata, erau trecute 34, cifra care era ştearsă permanent, adică era trecură în creion şi era ștearsă tot timpul acolo. Şi la bunicul nu l-am găsit cu niciun hectar în primărie, decât în arhivele de la judeţul Vaslui cu 18 hectare din cele 100 şi am avut şi pădure, asta din spusele lui tata şi a bătrânilor din sat”, a spus Aurica Bazon.
    Legea 18 din 1991 privind reconstituirea dreptului de proprietate a fost aplicată arbitarar în multe zone din ţară. Pe o parte din pământul bourcenilor au fost împrorietăriți alţi ţărani. A fost nevoie de ani de procese cu primăria pentru ca urmaşii lui Vasile Bourceanu să-şi recupereze o parte din terenul confiscat de comunişti. Cât priveşte pământul pe care comuniştii l-au şters din documente, cel mai probabil nu vor mai ajunge niciodată în posesia lui. Au trecut 62 de ani de cînd tribunalul poporului l-a judecat pe Vasile Bourceanu pentru singură vină: că muncea şi avea pămînt. Nici astăzi nu s-a făcut dreptate.

  3. Semne bune anul ( viitor ) are …

    http://www.dcnews.ro/traian-basescu-premier-gheorghe-tinel-ar-fi-de-acord-cu-o-alian-a-pnl-pmp-pentru-a-da-jos-guvernul-ponta_463272.html

    Am si eu o nedumerire … Am auzit la viata mea de tot felul de modele de leadership : sa conduci inconjurat de slugi penibile gen Emil Bobu sau Emil Boc , sa conduci inconjurat de oameni inteligenti , etc.

    Dar n-am auzit NICIODATA sa conduci o tara folosindu-te de tradatori sau de cadre provenind de la adversarii politici !!! Ma refer aici la Guvernul Ponta .

    D-ul Ponta chiar n-a gasit in toata Romania alte persoane decat Darius Valcov ( sotul Laviniei Sandru si fost PDL ) , Liviu Dragnea ( fost vice PDL ) , Razvan Nicolaescu ( fost PDL ) , Mihnea Motoc ( sotul d-nei basiste Motoc ) , Ioan Rus ( looser si alunecos de profesie ! ) si alti traseisti politici . Si cati or mai fi la toate nivelurile ?

    Citind articolul de mai jos am vazut ca si d-ul Gheorghe Feneser alias sadicu a fost PREFECTUL jud. Alba in mandatul d-lui Ponta !!! Si in pauza de masa il injura pe d-ul Ponta pe internet !!! Mi se pare incredibil acest lucru ! Chiar nu inteleg de ce d-ul Ponta nu foloseste membrii de partid vechi si loiali , preferand in locul lor tot felul de japitze .

    http://www.abnews.ro/investigatii/dosare-si-piper/item/696-gheorghe-feneser-ecologistul-prim-sustinator-al-rmgc

    Toate aceste lucruri imi aduc aminte de un film celebru : In pat cu dusmanul .

    D-ul Ponta sa nu se mai mire ca a pierdut alegerile sau de ceea ce se intampla in tara asta !

  4. Semne bune anul ( viitor ) are …

    http://www.dcnews.ro/traian-basescu-premier-gheorghe-tinel-ar-fi-de-acord-cu-o-alian-a-pnl-pmp-pentru-a-da-jos-guvernul-ponta_463272.html

    Am si eu o nedumerire … Am auzit la viata mea de tot felul de modele de leadership : sa conduci inconjurat de slugi penibile gen Emil Bobu sau Emil Boc , sa conduci inconjurat de oameni inteligenti , etc.

    Dar n-am auzit NICIODATA sa conduci o tara folosindu-te de tradatori sau de cadre provenind de la adversarii politici !!! Ma refer aici la Guvernul Ponta .

    D-ul Ponta chiar n-a gasit in toata Romania alte persoane decat Darius Valcov ( sotul Laviniei Sandru si fost PDL ) , Liviu Dragnea ( fost vice PDL ) , Razvan Nicolaescu ( fost PDL ) , Mihnea Motoc ( sotul d-nei basiste Motoc ) , Ioan Rus ( looser si alunecos de profesie ! ) si alti traseisti politici . Si cati or mai fi la toate nivelurile ?

    Citind articolul de mai jos am vazut ca si d-ul Gheorghe Feneser alias sadicu a fost PREFECTUL jud. Alba in mandatul d-lui Ponta !!! Si in pauza de masa il injura pe d-ul Ponta pe internet !!! Mi se pare incredibil acest lucru ! Chiar nu inteleg de ce d-ul Ponta nu foloseste membrii de partid vechi si loiali , preferand in locul lor tot felul de japitze .

    http://www.abnews.ro/investigatii/dosare-si-piper/item/696-gheorghe-feneser-ecologistul-prim-sustinator-al-rmgc

    Toate aceste lucruri imi aduc aminte de un film celebru : In pat cu dusmanul .

    D-ul Ponta sa nu se mai mire ca a pierdut alegerile sau de ceea ce se intampla in tara asta !

  5. @Adrian B – doar nu-l vezi pe Ponta un Mihai Viteazul sau un Horea victima a comploturilor si a tradarii ?
    Romanii nu l-au vrut pe Ponta , atat .
    Ponta este un personaj care nu impresioneaza prin nimic , care va fi uitat imediat , care nu are convingeri ( ” ortodoxismul ” ” nationalismul ” lui sunt afise ieftine dictate de Pelada ) , ineficace , pasionat de intalniri cu celebritati ale show-bussinesului occidental , curse de masini la Dubai ,care se viseaza inmanand cupe la Roland Garros sau Winbledon aplaudat de regine blonde si de actrite australiene , care are talentul enorm de a face cuvintele sa-si piarda valoarea ( doua personaje politice ale Romaniei anilor 1990 – 2010 pe care nu le asculta nimeni , el si Emil Constantinescu ) pentru ca vorbeste , vorbeste , vorbeste ….
    Cariera lui politica este numarata , nu doar pentru ca in 2016 va renunta la cariera politica daca autostrada Montana Comarnic Brasov nu este gata ( e adevarat , suntem inca in 2014 ) dar si pentru ca urmeaza , speram ,in 2015 , inainte de ” terminarea ” Comarnic Brasov , un Congres al PSD care nu se va complace in minciuna si impostura …

  6. @Adrian B – doar nu-l vezi pe Ponta un Mihai Viteazul sau un Horea victima a comploturilor si a tradarii ?
    Romanii nu l-au vrut pe Ponta , atat .
    Ponta este un personaj care nu impresioneaza prin nimic , care va fi uitat imediat , care nu are convingeri ( ” ortodoxismul ” ” nationalismul ” lui sunt afise ieftine dictate de Pelada ) , ineficace , pasionat de intalniri cu celebritati ale show-bussinesului occidental , curse de masini la Dubai ,care se viseaza inmanand cupe la Roland Garros sau Winbledon aplaudat de regine blonde si de actrite australiene , care are talentul enorm de a face cuvintele sa-si piarda valoarea ( doua personaje politice ale Romaniei anilor 1990 – 2010 pe care nu le asculta nimeni , el si Emil Constantinescu ) pentru ca vorbeste , vorbeste , vorbeste ….
    Cariera lui politica este numarata , nu doar pentru ca in 2016 va renunta la cariera politica daca autostrada Montana Comarnic Brasov nu este gata ( e adevarat , suntem inca in 2014 ) dar si pentru ca urmeaza , speram ,in 2015 , inainte de ” terminarea ” Comarnic Brasov , un Congres al PSD care nu se va complace in minciuna si impostura …

  7. Sinteti cea mai frumoasa familie dintre cite s-au prezentat de sarbatori la tv .Felicitari . Va doresc din toata inima sa ramineti asa pentru istorie, pentru ca meritati si timpul ii va convinge si pe cei care merita sa inteleaga .

  8. Sinteti cea mai frumoasa familie dintre cite s-au prezentat de sarbatori la tv .Felicitari . Va doresc din toata inima sa ramineti asa pentru istorie, pentru ca meritati si timpul ii va convinge si pe cei care merita sa inteleaga .

  9. @ centru

    Nu inteleg ce are sula cu prefectura adica autostrada cu mandatul de PM …

    Bineinteles , fiecare dintre noi vedem lucrurile diferit ! D-voastra vedeti partea goala a paharului , eu pe cea plina ! D-ul Ponta mi se pare ca a facut progrese extraordinare si s-a descurcat mai mult decat onorabil in ceea ce a facut ! Cu atat mai mult cu cat il avea pe Basescu la cotitura …

    Si eu am rezervele mele vis a vis de Ponta dar sunt legate de indivizii ciudati care misuna in jurul lui . Tot felul de securisti , de fosti pdl-isi , de pactul de coabitare cu acel ticalos , etc.

  10. @ centru

    Nu inteleg ce are sula cu prefectura adica autostrada cu mandatul de PM …

    Bineinteles , fiecare dintre noi vedem lucrurile diferit ! D-voastra vedeti partea goala a paharului , eu pe cea plina ! D-ul Ponta mi se pare ca a facut progrese extraordinare si s-a descurcat mai mult decat onorabil in ceea ce a facut ! Cu atat mai mult cu cat il avea pe Basescu la cotitura …

    Si eu am rezervele mele vis a vis de Ponta dar sunt legate de indivizii ciudati care misuna in jurul lui . Tot felul de securisti , de fosti pdl-isi , de pactul de coabitare cu acel ticalos , etc.

  11. Buda din nou exagerezi, crezi ca tabloului ii strica un nepot?

    Tanarul stahanovist Adrian B nu o ia pe aratura din cauza nametilor.Este asa de candid incit il scot din manuchiul odistilor profesionisti ,el asa este de la
    mama natura!

  12. Buda din nou exagerezi, crezi ca tabloului ii strica un nepot?

    Tanarul stahanovist Adrian B nu o ia pe aratura din cauza nametilor.Este asa de candid incit il scot din manuchiul odistilor profesionisti ,el asa este de la
    mama natura!

  13. Adrian B- chiar daca suntem romani , ne putem exprima si civilizat , civilizatia si romanii nu sunt lucruri incompatibile ( ” prefectura cu s… a ” )
    Cine se angaja solemn , la inceputul anului 2013 , sa renunte la orica ” cariera politica ” daca autostrada Brasov Comarnic nu e gata in 2016 ?
    Nu actualul sef al executivului , Victor Viorel Ponta ?
    Cine l-a pus pe omul de stat Ponta sa vorbeasca 8 luni , intre decembrie 2012 si iulie 2013 , de constructia celui mai greu segment de autostrada cu putinta , fara sa vrea sa participe financiar la proiect ( cele ” 600 de milioane de lei ” alocate proiectului chipurile in 2014 sunt o farsa de foarte scazut nivel ) cand omul de stat vedea foarte bine ca serviciile lui nu erau capabile sa desemneze constructori pentru segmente finantate de UE , ca Lugoj Deva , decat cu intarzieri record de 14 luni ?

  14. Adrian B- chiar daca suntem romani , ne putem exprima si civilizat , civilizatia si romanii nu sunt lucruri incompatibile ( ” prefectura cu s… a ” )
    Cine se angaja solemn , la inceputul anului 2013 , sa renunte la orica ” cariera politica ” daca autostrada Brasov Comarnic nu e gata in 2016 ?
    Nu actualul sef al executivului , Victor Viorel Ponta ?
    Cine l-a pus pe omul de stat Ponta sa vorbeasca 8 luni , intre decembrie 2012 si iulie 2013 , de constructia celui mai greu segment de autostrada cu putinta , fara sa vrea sa participe financiar la proiect ( cele ” 600 de milioane de lei ” alocate proiectului chipurile in 2014 sunt o farsa de foarte scazut nivel ) cand omul de stat vedea foarte bine ca serviciile lui nu erau capabile sa desemneze constructori pentru segmente finantate de UE , ca Lugoj Deva , decat cu intarzieri record de 14 luni ?

  15. Incep si eu precum scula Carcotasului :
    „Nu inteleg ce are sula cu prefectura adica autostrada cu mandatul de PM ”

    Pai candid candid dar si prost si rau intentionat , faptul ca a taiat complet investitiile , constructia autostrazilor , ca a marit birurile pe producatori de valori, de locuri de munca , in schimbul pomenilor de tip ceausist chiar nu conteaza pentru un guvern?
    De partea cealalta cu Basescu paradoxul a fost total a taiat tot si nici nu a construit nimic, adica Basescu vrea nu vrea „retrasul din teren” din Sebes ar trebui sa-si revizuiasca sculptura si sa-i mai stearga poleiala cel putin pew la partile intime.

    Candidul de servici la lectia de istorie neinsusita spune ceva de tradarea la romani, o chestie pe care istoria nu cred ca o poate judeca corect tot asa cum o face si in cazul eroului de la Vladimiri , dar asta e , sau nu-i asta atata timp cit Johannis este atacat ca s-a aliat cu odiosii de la PDL foste sau poate inca scule ale lui Traian cum tot asa si Ponta s-a aliat cu Oprea si ale lui scule alta data si ei cantereti in corul basist, pai stimati domi si doamne candide care-i diferenta, si unul dar si celalalt si-au dorit puterea!

    Deci istoria la romani indiferent ca romanii erau si etnici secui,armeni,,tatari,germani sau etnici politici este plina de tradari , Johannis la tradat pe Antonescu…Antonescu..pe Basescu, PSDeul a tradat poporul roman in favoarea PDLeului si asa mai departe . asa-i romanul.
    Dar hai sa nu fim filipasi si sa ne recunoastem barna din ochi si sa incercam sa o inlaturam!

  16. Incep si eu precum scula Carcotasului :
    „Nu inteleg ce are sula cu prefectura adica autostrada cu mandatul de PM ”

    Pai candid candid dar si prost si rau intentionat , faptul ca a taiat complet investitiile , constructia autostrazilor , ca a marit birurile pe producatori de valori, de locuri de munca , in schimbul pomenilor de tip ceausist chiar nu conteaza pentru un guvern?
    De partea cealalta cu Basescu paradoxul a fost total a taiat tot si nici nu a construit nimic, adica Basescu vrea nu vrea „retrasul din teren” din Sebes ar trebui sa-si revizuiasca sculptura si sa-i mai stearga poleiala cel putin pew la partile intime.

    Candidul de servici la lectia de istorie neinsusita spune ceva de tradarea la romani, o chestie pe care istoria nu cred ca o poate judeca corect tot asa cum o face si in cazul eroului de la Vladimiri , dar asta e , sau nu-i asta atata timp cit Johannis este atacat ca s-a aliat cu odiosii de la PDL foste sau poate inca scule ale lui Traian cum tot asa si Ponta s-a aliat cu Oprea si ale lui scule alta data si ei cantereti in corul basist, pai stimati domi si doamne candide care-i diferenta, si unul dar si celalalt si-au dorit puterea!

    Deci istoria la romani indiferent ca romanii erau si etnici secui,armeni,,tatari,germani sau etnici politici este plina de tradari , Johannis la tradat pe Antonescu…Antonescu..pe Basescu, PSDeul a tradat poporul roman in favoarea PDLeului si asa mai departe . asa-i romanul.
    Dar hai sa nu fim filipasi si sa ne recunoastem barna din ochi si sa incercam sa o inlaturam!

  17. Cărţile cochon în lecturi nedigerate / Scriitorul francez Théophile Gautier (1811-1872) a influenţat Junimea şi cultura română prin ideologia artei pentru artă şi totodată prin ideologia cărţilor cochon (vezi Ion Creangă şi Mihai Eminescu, vezi Luca Piţu şi douămiiştii). Intelectualii aceia estetizanţi, bine şcoliţi, de la Junimea, când frunzăreau cărţile cochon ale lui Théophile Gautier, unde textul într-o franceză pură şi civilizată, analizând politica internă a Franţei timpului, era însoţit pe liziera paginii de un limbaj figurativ înlocuind expletivele, exclamau nedumeriţi şi expletiv: “Ce-are sula cu prefectura!?” Este o ipoteză privind originea întrebării. Altă ipoteză ar fi aceea că elita administrativă din România celei de a doua jumătăţi a secolului XIX, elită din care făceau parte şi prefecţii, punea aceeaşi întrebare privind cărţile lui Théophile Gautier. Devine foarte probabil deci ca retorica întrebării “Ce-are sula cu prefectura?” să fi fost inventată de un prefect junimist în contextul strict al unei etici utilitariene (benthamiene). Oricum, trebuie amintită această dihotomie junimistă de interpretare a cărţilor lui Théophile Gautier. Dar însuşi textul cărţilor cochon scrise şi publicate de Théophile Gautier nu era deloc vulgar. Ion Creangă scrie textul Povestea poveştilor, jumătate cochon jumătate Mutinus, pur şi simplu pentru că nu ştia franţuzeşte când răsfoia cărţile lui Théophile Gautier! “Boccaccio însuşi ar fi pălit de invidie dacă ar fi putut să citească această capodoperă a erotismului comic“, crede naiv Gabriel Liiceanu, directorul editurii Humanitas. ‚Ziarul de Iaşi’ din 20/12/2006 adăugase această „evaluare liiceană” la ştirea: + Povestea poveştilor este publicată de Humanitas în ediţie trilingvă română-franceză-engleză, însoţită de desenele pictorului Ioan Iacob. Textul lui Ion Creangă a fost tradus de Alistair Ian Blyth, absolvent de Cambridge, cunoscător la nuanţă al limbii române, şi de Marie-France Ionesco, fiica lui Eugene Ionesco, minuţioasă ca un bijutier în a şlefui fiecare cuvînt, informează Humanitas. Potrivit editurii, pictorul Ioan Iacob, stabilit în Germania, a reuşit, cu forţa şi expresivitatea desenului, să “re-povestească” “Povestea poveştilor”, cu alte imagini pentru fiecare dintre cele trei variante: română, engleză şi franceză.+ Comentariul prompt al domnului Daniel Stuparu, un cititor obişnuit dar totuşi eminent al „Ziarului de Iaşi”, demonstrează că „dulcele tîrg al Ieşilor” rămâne capitala culturală a României : +Gabriel Liiceanu numeşte această poveste în marginea căreia nici măcar un puber imberb al prezentului nu mai poate schiţa decât cel mult un zâmbet condescendent, o „capodoperă a erotismului comic”. Dacă ar fi să fim riguroşi – în sens heideggerian să zicem, cum îi plăcea cândva (ou sont les neiges d’antan?) domnului Liiceanu, pe când era ilustru profesor la catedra de filosofie a Universităţii din Bucureşti – ne-am putea întreba, şi pe bună dreptate: Care capodoperă? Care erotism? Care comic? Dacă acest text, nu mai lung de câteva pagini, fără cap şi coadă, dezlânat şi ridicol, care nici măcar o glumă bună nu poate fi numit (pentru că un banc are o poantă, şi e indiscutabil mai scurt, adică obţine un efect mai percutant cu un efort de mai mici proporţii) poate fi numit capodoperă, atunci bijuterii precum Paradisul pierdut al lui Milton sau Despre itinerarul minţii în Dumnezeu al lui Bonaventura ce să mai zicem? Se pare însă că cei care acuzau cercul de la Păltiniş de un lamentabil epigonism aveau dreptate.+ Comentariul acesta e îndreptăţit numai în măsura în care îl disociem pe filosoful craiovean Constantin Barbu de amintitul epigonism al cercului de la Păltiniş. Să adăugăm noi ceea ce se pare că nu ştie domnul Gabriel Liiceanu. Principiul junimist Artă pentru artă fusese împrumutat din prefaţa cărţii Mademoiselle de Maupin a lui Théophile Gautier. Graficianul Aubrey Beardsley (1872 – 1898), cel mai controversat, mai decadent, mai estetizant şi totodată cel mai puţin recomandabil dintre artiştii stilului Art Nouveau, ilustrase cartea ‚Mademoiselle de Maupin’ (Six Drawings Illustrating Théophile Gautier’s Romance Mademoiselle de Maupin by Aubrey Beardsley published by Leonard Smithers and Co., London, 1898). Şi limbajul figurativ al cărţilor cochon ale lui Théophile Gautier va fi imitat de graficianul englez Aubrey Beardsley, bun prieten cu Oscar Wilde (1854-1900) fără să fie el însuşi homosexual, pentru a ilustra scenele falice din piesa antică Lysistrata, compusă de grecul Aristofan. În perioada degradării intelectuale forţată de comuniştii internaţionalişti din România, arii din opereta Lisistrata erau repetate cu o insistenţă absolut anormală de radiodifuziunea română. Tot pe atunci, unele dintre desenele lui Aubrey Beardsley (de exemplu Flosshilde şi Trandafirul din Lima) erau sursă de inspiraţie pentru ilustraţiile cărţilor erotice destinate copiilor, în care proletarul câştigă dragostea Cosânzenei ca într- o nuvelă de Kay Boyle. Aubrey Beardsley mai executase o serie de 17 ilustraţii pentru scene din Salomeea, piesa lui Oscar Wilde în versiunea franceză. După 1989, teoreticianul culturii Radu Ţeposu (1954-1999) începea să publice desenele lui Aubrey Beardsley în revista Cuvântul. Probabil că ar fi necesară, chiar şi utilă, publicarea unui întreg volum ilustrat cu desenele lui Théophile Gautier şi Aubrey Beardsley, desene însoţite obligatoriu de comentarii pertinente. Căci ediţia trilingvă şi ilustrată a Poveştii Poveştilor pusă pe piaţă de editura Humanitas este doar „cumplit meşteşug de tâmpenie”.

  18. Cărţile cochon în lecturi nedigerate / Scriitorul francez Théophile Gautier (1811-1872) a influenţat Junimea şi cultura română prin ideologia artei pentru artă şi totodată prin ideologia cărţilor cochon (vezi Ion Creangă şi Mihai Eminescu, vezi Luca Piţu şi douămiiştii). Intelectualii aceia estetizanţi, bine şcoliţi, de la Junimea, când frunzăreau cărţile cochon ale lui Théophile Gautier, unde textul într-o franceză pură şi civilizată, analizând politica internă a Franţei timpului, era însoţit pe liziera paginii de un limbaj figurativ înlocuind expletivele, exclamau nedumeriţi şi expletiv: “Ce-are sula cu prefectura!?” Este o ipoteză privind originea întrebării. Altă ipoteză ar fi aceea că elita administrativă din România celei de a doua jumătăţi a secolului XIX, elită din care făceau parte şi prefecţii, punea aceeaşi întrebare privind cărţile lui Théophile Gautier. Devine foarte probabil deci ca retorica întrebării “Ce-are sula cu prefectura?” să fi fost inventată de un prefect junimist în contextul strict al unei etici utilitariene (benthamiene). Oricum, trebuie amintită această dihotomie junimistă de interpretare a cărţilor lui Théophile Gautier. Dar însuşi textul cărţilor cochon scrise şi publicate de Théophile Gautier nu era deloc vulgar. Ion Creangă scrie textul Povestea poveştilor, jumătate cochon jumătate Mutinus, pur şi simplu pentru că nu ştia franţuzeşte când răsfoia cărţile lui Théophile Gautier! “Boccaccio însuşi ar fi pălit de invidie dacă ar fi putut să citească această capodoperă a erotismului comic“, crede naiv Gabriel Liiceanu, directorul editurii Humanitas. ‚Ziarul de Iaşi’ din 20/12/2006 adăugase această „evaluare liiceană” la ştirea: + Povestea poveştilor este publicată de Humanitas în ediţie trilingvă română-franceză-engleză, însoţită de desenele pictorului Ioan Iacob. Textul lui Ion Creangă a fost tradus de Alistair Ian Blyth, absolvent de Cambridge, cunoscător la nuanţă al limbii române, şi de Marie-France Ionesco, fiica lui Eugene Ionesco, minuţioasă ca un bijutier în a şlefui fiecare cuvînt, informează Humanitas. Potrivit editurii, pictorul Ioan Iacob, stabilit în Germania, a reuşit, cu forţa şi expresivitatea desenului, să “re-povestească” “Povestea poveştilor”, cu alte imagini pentru fiecare dintre cele trei variante: română, engleză şi franceză.+ Comentariul prompt al domnului Daniel Stuparu, un cititor obişnuit dar totuşi eminent al „Ziarului de Iaşi”, demonstrează că „dulcele tîrg al Ieşilor” rămâne capitala culturală a României : +Gabriel Liiceanu numeşte această poveste în marginea căreia nici măcar un puber imberb al prezentului nu mai poate schiţa decât cel mult un zâmbet condescendent, o „capodoperă a erotismului comic”. Dacă ar fi să fim riguroşi – în sens heideggerian să zicem, cum îi plăcea cândva (ou sont les neiges d’antan?) domnului Liiceanu, pe când era ilustru profesor la catedra de filosofie a Universităţii din Bucureşti – ne-am putea întreba, şi pe bună dreptate: Care capodoperă? Care erotism? Care comic? Dacă acest text, nu mai lung de câteva pagini, fără cap şi coadă, dezlânat şi ridicol, care nici măcar o glumă bună nu poate fi numit (pentru că un banc are o poantă, şi e indiscutabil mai scurt, adică obţine un efect mai percutant cu un efort de mai mici proporţii) poate fi numit capodoperă, atunci bijuterii precum Paradisul pierdut al lui Milton sau Despre itinerarul minţii în Dumnezeu al lui Bonaventura ce să mai zicem? Se pare însă că cei care acuzau cercul de la Păltiniş de un lamentabil epigonism aveau dreptate.+ Comentariul acesta e îndreptăţit numai în măsura în care îl disociem pe filosoful craiovean Constantin Barbu de amintitul epigonism al cercului de la Păltiniş. Să adăugăm noi ceea ce se pare că nu ştie domnul Gabriel Liiceanu. Principiul junimist Artă pentru artă fusese împrumutat din prefaţa cărţii Mademoiselle de Maupin a lui Théophile Gautier. Graficianul Aubrey Beardsley (1872 – 1898), cel mai controversat, mai decadent, mai estetizant şi totodată cel mai puţin recomandabil dintre artiştii stilului Art Nouveau, ilustrase cartea ‚Mademoiselle de Maupin’ (Six Drawings Illustrating Théophile Gautier’s Romance Mademoiselle de Maupin by Aubrey Beardsley published by Leonard Smithers and Co., London, 1898). Şi limbajul figurativ al cărţilor cochon ale lui Théophile Gautier va fi imitat de graficianul englez Aubrey Beardsley, bun prieten cu Oscar Wilde (1854-1900) fără să fie el însuşi homosexual, pentru a ilustra scenele falice din piesa antică Lysistrata, compusă de grecul Aristofan. În perioada degradării intelectuale forţată de comuniştii internaţionalişti din România, arii din opereta Lisistrata erau repetate cu o insistenţă absolut anormală de radiodifuziunea română. Tot pe atunci, unele dintre desenele lui Aubrey Beardsley (de exemplu Flosshilde şi Trandafirul din Lima) erau sursă de inspiraţie pentru ilustraţiile cărţilor erotice destinate copiilor, în care proletarul câştigă dragostea Cosânzenei ca într- o nuvelă de Kay Boyle. Aubrey Beardsley mai executase o serie de 17 ilustraţii pentru scene din Salomeea, piesa lui Oscar Wilde în versiunea franceză. După 1989, teoreticianul culturii Radu Ţeposu (1954-1999) începea să publice desenele lui Aubrey Beardsley în revista Cuvântul. Probabil că ar fi necesară, chiar şi utilă, publicarea unui întreg volum ilustrat cu desenele lui Théophile Gautier şi Aubrey Beardsley, desene însoţite obligatoriu de comentarii pertinente. Căci ediţia trilingvă şi ilustrată a Poveştii Poveştilor pusă pe piaţă de editura Humanitas este doar „cumplit meşteşug de tâmpenie”.

  19. @ Adrian B., 27 dec. 1:38 pm:

    I like Brightman”s voice and Banderas” look…

    Am revăzut „Philadelphia” și am ajuns la concluzia că, cu cât avansez în vârstă, cu atât îmi place mai mult să văd tipi tineri… Acum îi înțeleg pe bărbații în vârstă.

  20. @ Adrian B., 27 dec. 1:38 pm:

    I like Brightman”s voice and Banderas” look…

    Am revăzut „Philadelphia” și am ajuns la concluzia că, cu cât avansez în vârstă, cu atât îmi place mai mult să văd tipi tineri… Acum îi înțeleg pe bărbații în vârstă.

  21. Fotografia de familie îmi inspiră următorul comentariu:
    D-l și d-na Năstase, „condamnați” la o viață comună frumoasă, cu executare.
    E cel mai potrivit răspuns dat celor care au săvârșit abuzuri la adresa lor.

  22. Fotografia de familie îmi inspiră următorul comentariu:
    D-l și d-na Năstase, „condamnați” la o viață comună frumoasă, cu executare.
    E cel mai potrivit răspuns dat celor care au săvârșit abuzuri la adresa lor.

Lasă un răspuns